41
Благодаря Ви много
42
ТРЗ и осигуряване » Re: Въпроси за ПП за декларация Обр.1,3 и 6
28.06.2013, 15:07Ивинявам се за въпроса, но къде точно пише за промяната в попълването на обр.1 при обезщетения,т.к търсих в Наредба Н8, но неможах да го открия
Благодаря
Благодаря
43
Данъци и счетоводство » Re: Счетоводсвто на частно училище?
28.05.2013, 15:34Здравейте,
Имам същият проблем със счетоводство на частна детска градина. След вземане на лиценз се отива в регистър булстат и се издава нов Булстат на Частната детска градина, която се обособява като отделно юридическо лице. До момента имаме назаначен персонал на ООД-то, което същевременно е регистрирано по ЗДДС. Въпросите са ми следните:
- прехвърля ли се персонала по чл.123 от КТ на новото юридическо лице - "Частната детска градина"
- трябва ли да се купува нов касов апарат на частната детска градина или може да се полва този на ООД-то
- как се подават справките декларации по ЗДДС - ООД-то подава нулеви декларация/т.к вече няма приходи от такси или друга дейснот/, а новото юридическо лице" ЧДГ" неподава нищо
- как се подават ГФО и ГДД - за всяко дружество по отделно ли?
- има ли и други особености
Благодаря предварително
Имам същият проблем със счетоводство на частна детска градина. След вземане на лиценз се отива в регистър булстат и се издава нов Булстат на Частната детска градина, която се обособява като отделно юридическо лице. До момента имаме назаначен персонал на ООД-то, което същевременно е регистрирано по ЗДДС. Въпросите са ми следните:
- прехвърля ли се персонала по чл.123 от КТ на новото юридическо лице - "Частната детска градина"
- трябва ли да се купува нов касов апарат на частната детска градина или може да се полва този на ООД-то
- как се подават справките декларации по ЗДДС - ООД-то подава нулеви декларация/т.к вече няма приходи от такси или друга дейснот/, а новото юридическо лице" ЧДГ" неподава нищо
- как се подават ГФО и ГДД - за всяко дружество по отделно ли?
- има ли и други особености
Благодаря предварително
44
Данъци и счетоводство » Re: Контрол на горивата от 01 май 2013 г.
15.05.2013, 16:16(11) Данни по ал. 10 не се подават от:
3. доставчика за доставки, които е отчел чрез електронната си система с фискална памет;
3. доставчика за доставки, които е отчел чрез електронната си система с фискална памет;
45
Данъци и счетоводство » Re: Контрол на горивата от 01 май 2013 г.
10.05.2013, 12:21Благодаря Ви много за съдействието
46
Данъци и счетоводство » Re: Контрол на горивата от 01 май 2013 г.
10.05.2013, 11:53Попълнила съм и съм подала заявление за упълномощаване, но подписът който е упълномощен е на името на друга фирма, а в указанията пише, че данни за "Автор на електронното заявление" трябва да излиза име на физическото лице, а при мен се зарежда името на фирмата титуляр на подписа и Булстата. Правилно ли е? При Вас какво излиза? Невярвам да трябва да се купува и подпис на физическо лице
47
Данъци и счетоводство » Re: Контрол на горивата от 01 май 2013 г.
10.05.2013, 10:05Има ли подавали ЕДП и ЕДД? Имам подпис на фирма, която е упълномощена от друга фирма да подава информация за тази справка. Ще имам ли проблем при подаването, т.к в ръководството пише, че на Автор на електронното заявление трябва да излиза име на физическото лице, а при мен се зарежда името на фирмата титуляр на подписа и Булстата. Да не означава, че трябва да имам подпис на ФЛ и от там да подавам данни? Моля, помогнете ми, че днес ще се налага да подавам тези данни.
48
Данъци и счетоводство » Re: Контрол на горивата от 01 май 2013 г.
22.04.2013, 16:11Дружество, което купува бутилиран в бутилки втечнен нефтен газ/LPG/ и препродава същите следва ли да подава информация за получените количества газ, считано от 01.05.2013г съгласно чл.118, ал.10 от ЗДДС?
49
Данъци и счетоводство » Re: Контрол на горивата от 01 май 2013 г.
17.04.2013, 13:44Нали за данъчен склад за търговия с течни горива не се отнася подаването на тези данни съгласно чл.118, ал.11 от ЗДДС?
50
Данъци и счетоводство » Re: връщане на заем на ФЛ
17.04.2013, 13:07Много Ви благодаря:)
51
Данъци и счетоводство » Re: връщане на заем на ФЛ
17.04.2013, 08:54Благодаря. Фирмата следва ли да удържа данък, да го декларира и да го внесе до края на април, като дохода е изплатен през първото тримесечие?
52
Данъци и счетоводство » връщане на заем на ФЛ
16.04.2013, 09:25Здравейте,
Дружество връща заем на местно физическо лице и съответно лихвата, която е била начислена по договора за заем. Освен служебна бележка по чл.45, ал.7 от ЗДДФЛ, следва ли да издава друг документ? В нея брутната сума на изплатената лихва ли се попълва? Дължи ли някакъв данък/за изплатения доход по чл.37, ал.1 т.3 от ЗДДФЛ/ и следва ли да подава декларация по чл.55 от ЗДДФ? Само сумата на изплатените суми за лихви ли се посочва в последствие в справката по чл.73 от ЗДДФЛ?
Благодаря предварително.
Дружество връща заем на местно физическо лице и съответно лихвата, която е била начислена по договора за заем. Освен служебна бележка по чл.45, ал.7 от ЗДДФЛ, следва ли да издава друг документ? В нея брутната сума на изплатената лихва ли се попълва? Дължи ли някакъв данък/за изплатения доход по чл.37, ал.1 т.3 от ЗДДФЛ/ и следва ли да подава декларация по чл.55 от ЗДДФ? Само сумата на изплатените суми за лихви ли се посочва в последствие в справката по чл.73 от ЗДДФЛ?
Благодаря предварително.
53
Данъци и счетоводство » Re: декларация по чл.55 от ЗДДФЛ
10.04.2013, 10:30Благодаря за изчерпателния отговор
54
Данъци и счетоводство » декларация по чл.55 от ЗДДФЛ
09.04.2013, 09:39Здрвейте,
Бих желала да попитам как се попълва декларация по чл.55 от фирма, изплатила доходи от наем на ФЛ, когато:
- договорът за наем е сключен през м.02.2013 и реално има плащане на наем само за два месеца - първо тримесечие ли отбелязваме в декларацията?
- когато плащаме наем два пъти в годината за по 6 месеца/така е уговорено в договора/ - примерно един път през месец май и един път през месец ноември
Благодаря предварително
Бих желала да попитам как се попълва декларация по чл.55 от фирма, изплатила доходи от наем на ФЛ, когато:
- договорът за наем е сключен през м.02.2013 и реално има плащане на наем само за два месеца - първо тримесечие ли отбелязваме в декларацията?
- когато плащаме наем два пъти в годината за по 6 месеца/така е уговорено в договора/ - примерно един път през месец май и един път през месец ноември
Благодаря предварително
55
Данъци и счетоводство » Re: чл.26 от ЗДДС
12.03.2013, 12:52Благодаря
56
Данъци и счетоводство » Re: чл.26 от ЗДДС
12.03.2013, 12:28Благодаря. Последно само да попитам какви записвания вземате при осчетоводяване на фактура.?
57
Данъци и счетоводство » Re: чл.26 от ЗДДС
12.03.2013, 11:53Много благодаря за съдействието и изчерпателния отговор. Само да попитам - по този начин не се ли намалява приходът, получен от сделката?
58
Данъци и счетоводство » чл.26 от ЗДДС
11.03.2013, 20:00При издаване на фактура за продажба на недвижим имот, и увеличение на данъчната основа съгласно чл.26 от ЗДДС с всички съпътстващи такси и данъци, се получава разлика между сумата за плащане и начислената данъчна основа + ДДС/пр. ДО 10200 и ДДС 2040, а сума за плащане 12000,00лв/. Как следва да се отрази счетоводно разликата от 240,00/10200,00+2040,00-12000,00/ и намира ли отражение по някакъв начин в ГДД?
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.
59
Данъци и счетоводство » ДМА
26.02.2013, 10:59Здравейте,
Извинявам се за въпроса, но вече много се обърках. При промяна на полезния срок на ползване на активи от 5 на 10г. от една и съща група се получава различна амортизационна норма за оставащия срок, т.к активите са придобити по различно време. Въпросът ми е възможно ли е едни и същи активи от една и съща група да имат различна амортизационна норма/равна ДАП и САП/ и с еднакъв срок на ползване?
Извинявам се за въпроса, но вече много се обърках. При промяна на полезния срок на ползване на активи от 5 на 10г. от една и съща група се получава различна амортизационна норма за оставащия срок, т.к активите са придобити по различно време. Въпросът ми е възможно ли е едни и същи активи от една и съща група да имат различна амортизационна норма/равна ДАП и САП/ и с еднакъв срок на ползване?
60
Данъци и счетоводство » сертификат ИСО
17.02.2013, 14:08Здравейте,
Изчетох доста информация по случая, но бих желала да попитам как според Вас е вярно да се заприходят всички услуги/консултантски, одит/ по издаване на сертификат iso:
- текущи разходи
- разходи за бъдещи периоди със срока на сертификата
- като ДНМА в счетоводния и данъчния амортизационен план
- като текущ разход за счетоводни цели/и в увелеичение в ГДД/ и ДНМА в данъчния амортизационен план
Благодаря предварително
Изчетох доста информация по случая, но бих желала да попитам как според Вас е вярно да се заприходят всички услуги/консултантски, одит/ по издаване на сертификат iso:
- текущи разходи
- разходи за бъдещи периоди със срока на сертификата
- като ДНМА в счетоводния и данъчния амортизационен план
- като текущ разход за счетоводни цели/и в увелеичение в ГДД/ и ДНМА в данъчния амортизационен план
Благодаря предварително