начина на плащане, не оказва влияние на разхода за нощувка или транспорт....Разхода си е разход, правилно ги отразявате като разчет със собственика. Друг е въпроса, че НЕ трябва да плаща от личната си сметка преди Вие да сте му превели по личната сметка АВАНС за Командировка :) това е нов момент в промените в Наредбата
По скоро това което е натоварено се регистрира, и след това , в случая с колегата като получи брашното влиза и декларира, това УНП което водача ви предостави, като самоинициативно декларирате трябва да съвпадне и системата да го разпознае, че това УНП отговаря, нещо като декларирането на получено гориво според мен :)
Аз поставям по няколко подписа, нямам ЗАД, и аз осъществявам предварителния и текущия контрол, ЗВО на ПРБ казаха че половината неща са излишни в моя случай защото, няма нужда сама да се проверявам, а последващ контрол на някои разходи пак аз правя, но го правя недокументално защото аз го извършвам. Ако не достига персонал всичко може :)
Ако има диплома за висше образование счетоводител, както и необходимия стаж, може, но иначе имаше писмо миналата година точно за такива ЗАД, които нямат ценза да бъдат главни счетоводители. Обратното може със сигурност
5
Бюджет » помощ сфук
16.02.2021, 20:36
Здравейте, обръщам се към колегите, които са с дългогодишен опит в бюджетната сфера. Предстои ми вътрешен одит от Първостепенния разпоредител, относно процедури по СФУК. Работя в сферата от 2години и съм актуализира по мое виждане процедурите от 2009година когато е въведена. Интересувам се дали някой има разработен актуален такъв. Направила съм по всичкие елементи вътрешни правила Водя предварителен текущ  последващ контрол с контролни листи, които сама съм си сътворила. Въпросът ми най вече е дали трябва освен правила да има отделно работна инструкция и основна процедура. Първостепенния разпоредител работи с автоматизирана система. Благодаря прадварително на отзовалите се.
В тази връзка да попитам ВРБ които не са имали обещствени поръчки трябва ли да подават такава информация; Работя в училище и нямаме такива нито за 2020 нито и в годините назад.....
В тази връзка да попитам ВРБ които не са имали обещствени поръчки трябва ли да подават такава информация; Работя в училище и нямаме такива нито за 2020 нито и в годините назад.....
Не е казано целия заем върнете част от него. Останалото ще го отпишете в 2021 стават 5 години. Лихви може да отписвате на всеки 3години.... Мисля че ще се получи.
ivelin ако имате каса върнете го заедно с лихвите и приключвате въпроса. На лицето което го върнете ще има задължение да си декларира дохода, а вие да го декларирате в чл.73, мисля че и окончателен данък се удържа, но не съм сигурна за данъка.
Заема от гледна точка на ЕООД си остава, така или иначе до негото връщане заема си фигурира в баланса. Ако след 5год от даването на заема не е върнат ще го отпишете със съответните корекции в ГДД. Тъй като собственика на ЕООД се явява наследник на починалото лице, което дава заема. Може счетоводно да трансформирате заема към собственика и при наличие на каса да го върнете.Съответно с лихвите, или връщате главници и остават дължими лихви , за които обаче трябва да се водят лихвени листи.... Въпросът е какво искате да направите със заема счетоводно или от юридическа гледна точка питате....
бОБО БЛАГОДАРЯ, тогава на колежката мога да й препоръчам да си ги начисли сега. като си преобразува фин резултат в гдд. Другият вариант е да не наничислява нищо  Тези активи може и да не са използвани прези тези години назад. Може въобще да не са въвеждани в експлоатация.. Преди да направите каквито и да е операции разберете какво се е случвало с активите.
За корекции на амортизации 6992/гр.24 във вашия случай това в бюджета но трябва в модул ДМА да направите корекция и да си коригирате аморт.стойност и остатъчната според това в какъв размер е амортизацията.  относно датата. Направете го в октомври.....защото сте подали тримесечни отчети.
Ако е само текущ ремонт както е писал БОБО записванията са такива, ако средствата са си Ваши.
Ако първо има трансфер от ПРБ към ВРБ.
Осчетоводявате 501310/7501 с параграф 6109
След това пускате заповед на база писмото от ПРБ, с което завишавате бюджета на ВРБ в съответната дейност в параграф 10-30 със сумата на направения трансфер.
Така или иначе колкото сте дали толкова трябва да получите, ако нещо не остава за ваша сметка.....Надявам се да съм била полезна
Качвам примерна бланка за ВПРЗ просто вмъкнете ред за условия за назначаване на граждански договор
Утре ще бъде публикаван текста, от друг източник знам че е 80стр. и срока се удължава до 31.03.2021г
ние в бюджета получихме правила, работни инструкции и алгоритми по няколко модела и от няколко институции. Следва запознаване преди това заповед на директор после подписи надлежно......и накрая работа от вкъщи след подписване на всичкото това......
Здравейте, обръщам се с молба към колегите, които имат сключени договори с Мултиспорт или могат да помогнат. Казусът е следния: Тези карти изцяло се поемат от служителите. Няма социален разход. Проблемът е че Мултиспорт издават фактура към училището, а не към всеки служител. Колеги са използвали сметка 4897 като разчет. Проблемът идва от това че на тримесечие ще се води салдо а първостепенния разпоредител не е съгласен да има такъв разчет. как постъпвате вие в такава ситуация. Този сключен договор водите ли го в регистрите на договорите и отчитате ли поет ангажимент......Моля за коментари и мнение.Благодаря
невероятен/а сте благодаря сърдечно..... още веднъж
точно така си го мислех и аз и се преборих и нещата се случват вече с фактури и отчитане. Теглят парите от банк на каса по списък се раздават на имащите право  и се отчита аванса с предоставена фактура за съответното полагащо се облекло. Разбутах статуквото и се гордея със себе си, че нещата ще се случват по правилния начин. Искрени благодарности от все сърце и продължавайте да помагате
Именно факта, че аз съм главния поражда това мое задълбочаване и изясняване на ситуацията. А статуквото в тази сфера трудно се бута и променя, но в края на краищата има и директор, който ще им нареди и ще носят фактури. Имам предвид, че ще опиша в отделни правила как да се случва изплащането като се водя от наредбата за работното облекло. Не смятам, че това е грешно, може би не се изразих правилно в предния пост. Тъй като касиера е и ТРЗ смятам да опишав правилата фактурите да бъдат издаванис платежно нареждане, а не в брой , за да не затруднявам касиера, не смятам че това ще породи проблем.....