това е моята дилема. Ако ги натрупам към земята, разходите ще си останат към актива. Ако ги набирам в с/ка 613 и ги включа към стойността на сградата,когато е готова и въведена в експлоатация, същите ще бъдат амортизирани и според мен това е по-правилното решение.
никой ли не може да се включи
Здравейте, имам следната ситуация - фирмата закупува зем.земя, на която ще се променя статута и ще се строи сграда за собствени нужди/сервиз/. Въпросът ми е  разходите по промяна на статута към стойността на земята ли следва да се добавят или към стойността на новостроящата се сграда? От всичко, което четох стигам до извода, че следва да се добавят към земята, но в такъв случай те ще се добавят само като Неамортизируем актив. Моля за съвет, ако някой е имал подобна ситуация.
Доколкото видях има сключен договор с ОДБХ  за имуно-профилактика по изпълнение на ДПП и според мен това си е облагане като свободна професия. А ако има такива услуги нещата придобиват друг аспект - кабинет, касов апарат, патент и т.н.
и това е вариант. По-добре задайте въпрос към микроинвест, въпреки че знам колко бързо отговарят или ще ви поискат допълнително заплащане за настройка на програмата. Успех :smile1:
Ами мисля, че ще може -като зададеш период за д6 би трябвало програмата да си дръпне информацията. Пробвай с два картона и виж дали става. Иначе се получава голяма каша според мен.
Няма ли да е по-лесно ако ги разделите на две ведомости - една за администрацията и една за работниците и до 25-то число да си обобщите информацията за д 1 и 6
Разпределението ми е ясно. Въпросът е дали само с протокол може да стане или трябва и някакъв друг документ да се изготвя? И дали няма да се запънат "любимите" инспектори? :hmmm:
Здравейте, налага се една стока да бъде разделена на две отделни части, т.е. ще има ф-ра за 1 стока със стойност, а същата ще се раздели на две и ще се продаде на двама различни  клиенти. Въпросът е как да го обвържа документално? Мисля да съставя протокол в който да се отделят двете части и да се сложи някаква приблизителна стойност, като двете общи да са равни на стойността на ф-рата. Според вас така правилно ли е?
Опитахме. за съжаление опита беше неуспешен.
Здравейте, имам следната ситуация - ЕТ, собственика му работи и по трудов договор. За дейността от ЕТ е ясно, но работодателя му се покри и сега не може да си вземе сл.бел. за попълване на ГДД по чл.50. Освен това има ползвано и облекчение за ТЕЛК, по трудовия договор. Според вас как следва да се процедира в този случай? Моля ако някой е имал подобна ситуация да се включи.
Е как едни и същи ваучери хем ги включвате във ведомостта, хем ги включвате в списък с подписи? Ние си изготвяме отделен списък на служителите и им ги даваме срещу подпис. Изобщо нямат отношение с ведомостта и не следва да имат.
във връзка с темата искам да попитам нещо - включва ли се в облагаемия оборот за задължителна регистрация по ЗДДС, доход получен от ДФ Земеделие по следния договор: ДФ Земеделие сключва договор с вет.лекар по схема за подпомагане на зем.стопани при изпълнение на държавна профил.програма, за изпълнението на държавната профилактична програма фонда превежда на вет.лекар средства за покриване на разходи по изпълнение на програмата. В договора пише,че се превеждат суми за покриване на разходите, но в схемата пише,че вет.лекар предоставя субсидирани услуги. Според вас включва ли се този доход?
Много Ви благодаря!
Здравейте, имам следния въпрос - в едно ООД са 4-ма съдружници, регистрирани като СОЛ, единия е управител без ДУ. Сега се налага трима от тях да започнат друга дейност през собствени ЕООД-та, като само те полагат труд там и нямат назначени по ТД, а четвъртия ще бъде остане в ООД-то като управител отново без ДУ. Въпросът ми е трябва ли осигуровките на тримата да се прехвърлят през булстата на ЕООД-тата, или може да си останат в ООД-то, а да се пусне само личния труд през ЕООД-тата?
много благодаря! За моя СОЛ е 420 лв, защото другите обл.доходи не са от дейността му като СОЛ.