Здравейте,
Може ли регистриран ЗП да подаде декларация 5 и да плати авансово осигурителните си вноски за периода 01.01 -  30.08. и от 01.09.да подаде декларация за временно прекъсване на дейност до края на 2015г.? Може ли обр.5 да се подаде за няколко месеца от годината, а не за пълни 12 месеца? От това което прочетох стигнах до извода, че може, и следва до 25.02 да подаде декларацията и внесе вноските. На прав  път ли съм? :)
Здравейте!
Част|| - Данни за данъчно задълженото лице

В точка 9 - попълваме трите имена  на земеделския производител и в точка 3 - земеделски производител.
В точки 1. и 10. - ЕГН- то на земеделския производител.
Моля, така ли е?
В предното си съобщение обърках т.1. с т.3 :smile1:
Здравейте!
Част|| - Данни за данъчно задълженото лице

В точка 9 - попълваме трите имена  на земеделския производител и в точка 3 - земеделски производител.
В точки 3. и 10. - ЕГН- то на земеделския производител.
Моля, така ли е?

Благодаря за помоща! :wave:
Държавна помощ за 100% пропаднала продукция в следствие на природни бедствия ( наводнения, градушка и т.н.).
Помоща е за стопанската  2011/ 2012 година, но е изплатена през 2013 година от ДФЗ.
 След приспадане на 60% НПР, ЗП има ли право да си приспадне и осигуровките за съответното тримесечие и след това 10% данък???

Здравейте!
Земеделски производител които има получена субсидия през месец март и държавна помощ за пропаднали земеделски площи, подава ли декларация по чл.55 до края на април?
Благодаря за помоща!  :smile1:
Обекта е СИО, но и двамата със съпругът ми имаме валидно решение на ТЕЛК (над 50%).  :thumbup:
Ще си позволя известна корекция.
Питащата изрично уточнява, че и тя, като наемодател, и наемателят са физически лица.
Когато платецът на дохода (наемателят) не е предприятие или СОЛ, а физическо лице, декларацията по чл. 55 се подава от лицето придобило дохода, т.е. от наемодателя.
   
Скрит текст :


Друг е въпросът, че в конкретния случай на лице с намалена работоспособност 50 и над 50 процента, авансово се дължи данък и, респективно,се подава декларация, след като доходът на лицето подлежащ на облагане от всички източници надвиши 7920 лв.
Скрит текст :

В заключение ще обърна внимание на Mimmi, че това облекчение важи за нея като физическо лице, а не за обекта, който отдава под наем. Ако той не е собственост само на Mimmi, а съсобственост и другият собственик не ползва облекчение по чл. 18, то той ще трябва да внася авансово данък за своята част от наема и съответно да подава в същите срокове декларация по чл. 55.

За получения наем можете да издавате на Вашия наемател квитанция. :smile1:
Не, няма да извършва никаква търговска дейност.
Много Ви благодаря!
Само пак да попитам. Декларация по чл.55 се подава от наемодателя когато наемодател и наемател са ФЛ, а когато наемодател и наемател са ФЛ - ЮЛ от наемателя.
В грешка ли съм?
В моя случаи сме ФЛ - ФЛ, какви документи трябва да издам на наемателя, СИС ли?
Здравейте, моля ако може някои да ми отговори на въпросите!
През април 2013 ще сключвам договор за наем с ФЛ, аз също съм ФЛ. От това което прочетох, разбрах, че трябва всяко тримесечие да подавам декларация по чл.55 (за първите три тримесечия) и внасяне на данъка пак на тримесечие.
Какво става с четвъртото тримесечие?
Какви документи от моя страна като наемодател трябва да издам на наемателя?
Аз съм с валидно решение на ТЕКЛ за 72%, безработна, но получавам инвалидна пенсия, следователно съм ЗО и ще ползвам възможността да не внасям данък.
След като имам възможност да съм освободена от задължението за внасям данък, трябва ли пак да подавам тази декларация по чл.55 в НАП?
Благодаря Ви предварително за отговора!
Здравейте!  :smile1:
За м. януари подадох декларация 1 до 25.02.2013, за февруари до 25.03.2013. От месец март до декември искам да подам  декларация обр.5 и да си внеса авансово вноските. До коя дата трябва да подам декларация  обр.5 и кога трябва да платя?   (осигурявам се на ниският процент)
За цялата 2007г. има вноски, но в тяхната справка ми липсват данни  само за месец декември.
Благодаря за отговора, но става въпрос за стар период. За цялата 2007г. има вноски, но в тяхната справка ми липсват данни  само месец декември.
За 2012г. по декларация 6 годишна са ми като задължение, но в справката за ДЗПО са разнесени.
Добър вечер!
 При проверка на задължения към НАП с ПИК излиза, че нямам задължение, но при проверка в справката за ДЗПО излизат няколко месеца без вноски (парите са преведени лично от мен).
Имате ли представа на какво се дължи това разминаване в двете справки?   
Благодаря!  :smile1:
Добър вечер!
Лицето е регистриран ЗП и се осигурява като такъв, но през 2009г. е бил безработен. Като безработен през 2009г. има два месеца без ЗО, няма подадена декларация 7 за този период (тогава я нямаше съответната декларация). В справката за задължения лицето е без задължения, но при проверка на ЗО излизат двата месеца от 2009г. Как лицето да изчисти тези два месеца от 2009 година?
Сега като си внесе осигуровките като ЗП, какво ще стане със съответната сума? Ще покрие ли задълженията от 2009 година за ЗО?
Благодаря! :wave:
Благодаря! :)
През седмицата ще ходя до НАП, защото са оставили януарските вноски необвързани.
Здравейте, моля ако някои има възможност да ми провери декл.6 месец 13, защото от НАП ми оставиха необвързани суми по тази декларация.
месец - 01.2007г., вид осигурен - 12, дни - 3, осиг.доход - 31.43
прекъсване на дейност като ЕТ
възобновяване на дейност като ЗП
04.2007г., вид осигурен - 13, дни - 12, осиг.доход - 33.00
05.2007г., вид осигурен - 13, дни - 20, осиг.доход -55.00
06.2007г., вид 13, дни - 22, осиг.доход -55.00
07,08,09,10,11 и 12 месец 2007г. - вид осигурен 13, осигр. доход - 55.00
ДОО - 18%, последните три месеца от годината ДОО - 17 %
ЗО - 6%
ДЗПО - 5%
Декларация 6(13)
ДОО - 89,15
ЗО - 30,27
УПФ - 25,22
Моля, имам ли грешка в изчислениата на декларация 6 месец 13???