Може би човекът е мислил за основен ремонт отчетен за сметка на амортизацията (тоест в увеличение на живот на актива). Натрупваш разходите за ремонт по дебита на сметка - 650х - разходи за бъдещи периоди (основен ремонт на дма). След като актива се пусне в действие с протокол (може да е и протокол за приемане на ремонта) и стойността на ремонта се отнася по д-т на 241 - разходи за съответния актив. На мен ми звучи смислено и адекватно отразяване на реалната ситуация.

Разбира се има и вариант да се увеличи стойността на актива, също така не бива да забравяме и отразяването му в данъчни амортизационен план, като подобен актив със стойността на ремонта.

Не съм аз този, който трябва да съди прилагането на счетоводните стандарти.
Само аз ли виждам противоречие в отговора на г-н И.Кондарев и изискването на закона за съставянето на протокол за анулиране на документа и задължението на лицата да отразят протокола в дневниците по ЗДДС.
Здравейте,

Не ми стана съвсем ясно - доставчикът от Великобритания ще е Ваш подизпълнител. Или поне аз така разбрах. Ако е така следва да се знае той какви услуги ще извършва за Вас. При положение, че са консултански и не са свързани с недвижими имоти извън страната и т.н. (виж ЗДДС, чл.21 и следващите) и в най-общия случай следва да начислите и внесете ДДС. Разбира се е хубаво всяка отделна сделка да я разглеждате като отделен случай и да преценявате Вашите задължения по закон.

:) :) :)
Аз лично бих изчакал с демонтажа на устройствата.

ВАС обяви текстовете за нищожни единствено и само защото противоречат със ЗДДС. Достатъчно е да приравнят понятията "хартиен фискален бон" и "електронен фискален бон", за да може да публикуват същите текстове в същата наредба. Разбира се и да дефинират апаратите на самообслужване за търговски обекти.

Мисля, че лобито им е достатъчно силно за да прокара и подобна разпоредба.
Здравейте,

Имам следния случай: Внасяме спиртни напитки от територия извън ЕС, като транспортът е насочен директно към данъчния склад, който е външна фирма. Минавайки през митницата за вноса на стоката има издадена митническа декларация с данъчна основа - цената по фактура на доставчика, увеличена с всички направени разходи до момента и на тази стойност е внесено ДДС. Акциз в митническата декларация няма. Стоката се получава в данъчния склад и в рамките на 2-3 месеца бива изтеглена за реализация, като в този момент внасяме акциза за нея.

Въпросите ми са два: Трябва ли да се начислява ДДС върху начисления и внесен акциз? И в кой момент трябва да се начисли?

Надявам се някой да има опит в подобни доставки и предварително благодаря за съдействието.
... че може да сключва договор ... може ...

Но какво би следвало да е облагането по договора от страна на лицето, което е същевременно и ЕТ ... Ако гражданският договор се припокрива с дейността на предприятието, възможно ли е служителите от НАП да приемат, че има отклонение от данъчното облагане (разбирай укриване на данъци) ... в този ред на мисли - какво е работното време на лице, което е ЕТ ... за да разграничим дейността му от тази на физическото лице ...

... това винаги ме е измъчвало като въпрос ... облагането де ...  :blush: :blush: :blush:
ТРЯБВА ЛИ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ?
ВПИСАНИЯ В ТЪРГ.РЕГИСТЪР УПРАВИТЕЛ ,КОЙТО Е И ЕДНОЛИЧНИЯ СОБСТВЕНИК НА КАПИТАЛА ДА СЛЮЧИ ДУК С ФИРМАТА СИ И ДА СЕ ОСИГУРЯВА КАТО ТАКЪВ?

Не съм много сигурен, че така зададен въпросът е коректен. Отговорът, който е коректен по закон е:
Ако управителят е сключил ДУК с дружеството (това е възможно по закон, а напоследък и задължително), то следва да се осигурява по МОД за длъжността на управител (подлежи на дискусия за какво работно време) и ако полага друг вид труд към дружеството - следва да се самоосигурява и да подава и годишна декларация.

Защо това на практика не става - при старата регистрация на ЕООД-та не беше необходимо да има сключен ДУК между управителя и собственика, ако е едно и също лице. И тогава собствениците се осигуряват само като самоосигуряващи се лица и за труда положен като управители (тоест за всеки положен труд). Все още по скоро по традиция, отколкото законосъобразно в НОИ допускат тази възможност. Сладва да отбележа, че и аз използвам тази слабост и се самоосигурявам като управител в няколко ЕООД-та ... :))) ... но не казвам да го правите и вие.

И само като забележка - В КСО има приоритет на осигуряването - трудови договори, ДУК, самоосигуряващо се лице ... с две думи, ако лицето е на трудов договор от 2000 лева не следва да се осигурява по ДУК или като самоосигуряващо се лице, дори да има предпоставки за това. Обикновенно управителите са такива на няколко фирми и могат да се осигуряват по ДУК на няколко места, но е невъзможно осигуряването като самоосигуряващо се лице да доведе до отпадане на задължението да се осигурява по ДУК (именно заради приоритета е кодекса).

Това е то ... никога не съм обичал ... осигуряването ... едно време ужасно харесвах островите ... но това е друга тема ... :)))
Дефиницията за нощен труд се намира в чл.140 и ако работника полага такъв то следва и да се изплати увеличението на възнаграждението и да се преобразува в дневни часове. Това е независимо от обема положен нощен труд.

В чл.141 се дефинират понятията за дневна и нощна смяна. Единствената полза от тях е в обена на допустимото работно време - за дневна смяна до 8 часа, за нощна смяна до 7 часа. Ако не прилагаш чл.142 (сумирано отчитане на работното време), това е предпазна норма, за да не можеш да имаш повече от 8 часа дневен труд след приравняването на нощния. Поне аз така мисля ... :)))

Приятен ден и много усмивки ... :)))
Напълно съм съгласен с parichka ... дефиницията на "работник полагащ нощен труд" в чл.140а от КТ е необходима за да се определи критерия за допълнителните мерки за безопасност на труда полагани от работодателя спрямо тези работници, а именно медицински преглед преди започване на работа ЗА СМЕТКА НА РАБОТОДАТЕЛЯ и периодични медицински прегледи. И това подлежи на проверка от Инспекцията по труда ... ммм ... че и го проверяват даже ...  ::) ::) ::)

Но тези разпоредби не ограничават изплащането на възнаграждението за всеки положен час нощен труд.

Само още нещо да споделя от личния си опит ... (то и един опит ... ама хайде) ... Когато си правите графиците за работно време ... задължително отделяй за нощните смени по 1 час почивка (нощна смяна - ако има 4 и повече часа нощен труд) ... и не забравяш, че те са с продължителност 7 часа. Аз лично деля нощната смяна на две и едната почива от 2 до 3, другата от 3 до 4. Ако се заплеснеш и оставиш продължителността на смяната 8 часа (тоест по ведомост изплащаш 8 часа) ... могат да ти начислят извънреден труд ... приравняват положените часове нощен труд в дневни скоефициент 8/7 ... след това сумират всички часове за месеца ... после за шестмесечието (ако използваш чл.142 за отчитане на сумирано работно време) ... и ако излезнат повече от тези 8 часа по кодекс -> извънреден труд ... от там се почва - защо не подадохте справка, той е забранен по кодекс, ами безопасността на работниците ... и глоба поне от 1500 лева ...

Сега приключих една проверка, която беше почти седмица дълга (ееей ... не ме бяха мъчили толкова) ... и се опитаха да ме изловят в нощния труд ... ама хитричък съм аз ...  :innocent: :innocent: :innocent: ... хихи ... и дори се опитваха да ме убедят, че 2 и 5 май са празици и е трябвало да начисля допълнително възнаграждение за тях ... ммм ... ама не са ... само са почивни дни ... официалните празници са в КТ и дори да са в почивни дни, пак се начислява двойния размер на възнаграждението ... това задължително е Великден, а сега  и 6-ти септември ...

Еййй ... колко изписах ... липсвало ми е ...  :yahoo: :yahoo: :yahoo:

И аз имам въпроси за фирмите, които наемат персонал за да го преотстъпят на друга фирма ... ама първо искам да почета малко, че затъпявам напоследък ...  :swoon: :swoon: :swoon:

Приятен ден на всички ...
Ами само те могат да ти кажат ... предполагам, че са мислили за вариант 1 ... тоест да получава точно 400 лева чисто ...

Ама никак няма да е лошо да попиташ работодателя дали така си представя осигуряването ...  :smile1: :smile1: :smile1:

Аз лично препоръчвам на клиентите ми да се договарят за основното възнаграждение по трудов договор и допълнителното възнаграждение в момента на сключване ... трябва да подчертаем, че това е и действащото законодателство в момента ... По този начин, няма да се налага предоговаряне при всяко изменение на законодателството или условията по допълнителното тродово възнаграждение.

Има значителна разлика в очите на работодателя, а и на кандидатсващите за работа ... "Трудов договор на 510 лева" звучи много по добре от "ще взимате 400 лева" ...  ама за да почнат всички да се договарят за реалните възнаграждения ще са необходими още поне няколко години ... все още имам клиенти, които осигуряват на МОД ...  :swoon: :swoon: :swoon: ... вярно ... по-малките фирми и с по-малко персонал ... но ги има ...

А най-странното е, че срещам сериозно неразбиране от страна на персонала ... поради възможността да загубят някои от социалните помощи, не желаят смяна да договорите ... разбира се КТ позволява това да стане и без тяхно съгласие ...

Едва ли ти помогнах много ... но пък е от сърце ...

Приятен ден на всички ... днес и на морето е студено ... ще трябва да си топлим бирата ...  :innocent: :innocent: :innocent:
Кой работи по това време ...  :innocent: :innocent: :innocent:

Това е линк към справката декларация на НОИ за осигурителния доход: http://www.noi.bg/content/obeshtetenia/08/B_4_3.doc

Втората страница е с указания за попълване, включително как се смята дохода, ако има болнични или други неприсъствени дни. В първата колонка за брой работни дни се записва броя работни дни за месеца, но само тези, които ти влизат в 9 месечния период. Така НОИ засичат дали е осигуряван за всички работни дни през последните 9 месеца. По принцип справката се попълва за последните 9 месеца до датата на освобождаване. На база осигурителния доход през тези месеци и изплатените обезщетеня от НОИ (които те вимат по служебен път) се формира и обезщетението за безработица, което те изплащат. Ако работникът е освободен на 8.08.2008 ще трябва да нанесеш периода 08.11.2007 до 07.08.2008, при положение, че 08.08.2008 не се брои за присъствен ден.

Надявам се да съм ти помогнал поне малко ...

Приятна почива ... все пак е събота и неделя ... а аз ще навестя Несебър ... да видя има ли още плаж и коктейли ...  :yahoo: :yahoo: :yahoo:
Мдааа ... който си има бензиностанция ... как си разбира от работата ...  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

При продажба на горива не може да се прави сторно, а операцията за намаляване на оборота се доказва с фискалния бон и с документа,на чието основание е ползвано горивото ... дали ще е протокол от проверка или ще е документ за вътрешен оборот няма значение ... На мен ще ми е много интересно да разбера как документирате вътрешния оборот ... заповед, пътен лист, пътна книжка ... Това е само с цел на обоготяване на знанията ми, че с възрастта започнах да отслабвам ... умствено ...  ;D ;D ;D

Има много интересно указание за продажбата на горива ... няма нищо общо с твоя случай ... но задължението за издаване на фискален бон в момента на продажбата води до някой траги-комични ситуации и съответно подробни разяснения на НАП ... това при тристранна сделка за периодична доставка на горива посредством безкасово плащане (разбирай картова система) ...  :smile1: :smile1: :smile1:

Хей ... и си направи регистрация ...  :hi: :hi: :hi:

Приятен ден и много усмивки ...
Аз лично смятам (това определя способността ми да мисля и греша едновременно), че не ти е необходим друг документ или пък протокол. Нямаш продажба, но имаш издаден документ от фискално устройство -> анулиране на документа (в случая с ФУ му казват сторниране). Ако вашето устройство няма тази възможност - следва да се направи ръчно с попълване на сторно бележка от кочан. В края на месеца в дневника ти влиза месечния отчет за продажбите (или ако сте много работливи - дневните отчети за продажбите), които в крайна сметка ще са ти пълния оборот по ФУ намален със сумата на сторнираните фискални бонове и разбира се издадените фактури и т.н., както се полагана на един отчет за продажбите, но същественото е, че в него няма да ти се сумират боновете за зареждането на собствените автомобили.

В интерес на истината съм беден пенсионер и нямам бензиностанция ... та и опит в зареждането от собствена такава също нямам ... но ми звучи логично - няма сделка -> грешно издаден документ -> анулиране на грешно издадения документ ... мдааа ... освен ако има някое "специално" указание на НАП за този случай ...
След това на базата на пътните листове си изписваш горивото за фирмени нужди по доставни цени, както е било до сега.

Ама и теб ли те мъчи старческо безсъние ... в 5:55 ... или се прибираш сега от купон ...  :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Ммм ... трябва да си сложа дрегер на лаптопа - никакво писане в пиано състояние ...  ;D ;D ;D