Аз мисля, че имате тристранна операция:

Тристранна операция

Чл. 15. Тристранна операция е доставката на стоки между три регистрирани за целите на ДДС лица в три различни държави членки А, Б и В, за които са налице едновременно следните условия:
1. регистрирано лице в държава членка А (прехвърлител) извършва доставка на стока на лице, регистрирано в държава членка Б (посредник), което след това извършва доставка на тази стока на лице, регистрирано в държава членка В (придобиващ);
2. стоките се транспортират директно от А до В;
3. посредникът не е регистриран за целите на ДДС в държавите членки А и В;
4. придобиващият начислява ДДС като получател по доставката.


Вие сте посредника. Има специфика в отразяването на документите в дневниците. не е точно като ВОП и ВОД.

Приятна почивка.  :wink1: :wink1: :wink1:
По закон е така;

(5)  Лицата, които не подлежат на осигуряване по ал. 1, 2 и 3, са длъжни да:
1. внасят осигурителни вноски върху осигурителен доход не по-малък от половината от минималния размер на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица, определен със Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване - до 25-о число на месеца, следващ месеца, за който се отнасят, и извършват годишно изравняване на осигурителния доход съгласно данните от данъчната декларация, като окончателните осигурителни вноски се внасят в срока за нейното подаване;

През годината се самоосигурявате на колкото искате, но не по-малко от половината на МОД за самоосигуряващите се лица. След това в края на годината изравнявате, ако доходът Ви е по-голям. но не повече от максималния осигурителен доход.
Няма ужас ... анулираш и издаваш пак ...

Коригиране на фактурите и известията

Чл. 116. (1) Поправки и добавки във фактурите и известията към тях не се разрешават. Погрешно съставени или поправени документи се анулират и се издават нови.
(2) За погрешно съставени документи се смятат и издадените фактури и известия към тях, в които не е начислен данък, въпреки че е следвало да бъде начислен.
(3) За погрешно съставени документи се смятат и издадените фактури и известия към тях, в които е начислен данък, въпреки че не е следвало да бъде начислен.
(4) Когато погрешно съставени документи или поправени документи са отразени в отчетните регистри на доставчика или получателя, за анулирането се съставя и протокол - за всяка от страните, който съдържа:
1. основанието за анулирането;
2. номера и датата на документа, който се анулира;
3. номера и датата на издадения нов документ;
4. подпис на лицата, съставили протокола за всяка от страните.
(5) Всички екземпляри на анулираните документи се съхраняват при издателя, а отчитането им от доставчика и получателя се извършва по ред, определен с правилника за прилагане на закона.
Здравейте,

Вие нямате задължение да декларирате в НАП, каквато и да е информация вписана в АВ. Тя следва да бъде взета по служебен път. Ако вписването в АВ е минало както трябва и е направено преди да започнат да пишат АПВ-то.

Просто кажете на съставителя на АПВ, че има промяна в АВ, която не е отразена притях.

В НАП се пуска ОКД-5 за съдружниците - съответно за прекратяване и стартиране на дейността им  като самоосигуряващи се лица. Ако не са били, респективно няма да бъдат - не се подава.

Приятна работа.
Цитат
Към днешна дата, след процедура по възстановяване на ДДС в АПВ-то, виждам, че фигурира още предходният /напусналият/ съдружник.

Здравейте,

Аз не разбрах точно къде фигурира името на стария съдружник. За съжаление много често някои от системите на НАП не взимат автоматично промените вписани в АВ. Просто кажете на този който е написал АПВ-то да коригира името на представляващия.

Не виждам смисъл от много притеснения, още повече, ако сте подали всичките декларации както трябва.

Приятна почивка.
Както вече казах - напълно подкрепям мнението Ви. Предполагам, че за определение на "Дилър", разглеждате следния текст:
23. "Дилър на стоки втора употреба, произведения на изкуството, предмети за колекции и антикварни предмети" е данъчно задължено лице, което в процеса на икономическата си дейност закупува, придобива или внася стоки втора употреба, произведения на изкуството, предмети за колекции и антикварни предмети с цел да ги продаде, независимо от това, дали лицето действа като комисионер по смисъла на Търговския закон.

С радост бих го обсъдил, за да придобия яснота над проблема. Аз как разсъждавам:
1. Дилърът е данъчно задължено лице, което в процеса на икономическата си дейност закупува, придобива или внася стоки втора употреба, с цел да ги продаде
2. Доколкото няма изискване за минимален оборот на този вид сделки, нито за минимален брой сделки - то Дилърът би могъл да е такъв още с първата си покупка и съответно продажба на стока втора употреба
3.  Ако Дилърът закупи кола, доставката на която е освободена по чл. 50, ал. 1, то той може да се възползва от избора, който му предоставя чл.143, ал.1 и то без да има изискване за предходни сделки

Единственото слабо място е "покупката с цел продажба". За това трябва да докажеш желание за продажба - заповед, решение или каквото може да направи фирмата. Следва да отбележим, че няма и срок за продажбата, който да е ограничен от закона. При това те са реализирали тази продажба в последствие.

Аз мисля, че лицето може да се "самоопредели" като дилър, без предварително да е извършвал тази дейност и да се възползва от възможностите, дадени му от закона.

Но с радост ще се вслушам и в обратното мнение.
Само искам да отбележа, че посочената по-горе възможност е приложима в случай, че лицето е ДИЛЪР.
Определение за дилър е дадено в ЗДДС , ДР ал.1 т.23 ЗДДС . Именно дилърът прилага чл.143 , ако направи такъв избор.

Така мисля.  :smile1:

Не само така мислите, а си е така по закон. С това започва и чл.143. Ако лицето прецени, че може да е "дилър" - може да се възползва от него. Да му оставим възможността да се самоопредели ...  :wink1: :wink1: :wink1:

А иначе съм напълно съгласен с мнението Ви ...  :good: :good: :good:
Здравейте,

Не може да се възползвате от чл.50, ал.1, защото Вие не сте имали право на данъчен кредит при закупуването, а не просто не сте упражнили това право.

Но може да се възползвате от:
Чл. 143. (1) (Доп. - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Разпоредбите на тази глава се прилагат за доставка, извършена от дилър, на стоки втора употреба, произведения на изкуството, предмети за колекции, антикварни предмети, доставени му на територията на страната или от територията на друга държава членка от:
1. данъчно незадължено лице;
2. (доп. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) друго данъчно задължено лице, регистрирано по този закон, когато предмет на доставката е стока, освободена по чл. 50, ал. 1, или от регистрирани за целите на ДДС лица в друга държава членка, освободени от данък съгласно законодателството на съответната държава на аналогични основания;


Тоест да продадете автомобила като втора употреба. Не мисля, че има значение за какво е използван автомобила.  И предварително да изкажа мнение - нямате задължение да уведомявате НАП за това, че ще използвате специалния режим на облагане (това важи за други случаи).

Приятна работа.
Здравейте,

Лицата, които придобиват за лична употреба моторни превозни средства (МПС) в резултат на въвеждане на МПС на територията на страната от друга държава - членка на Европейския съюз (ЕС), или внасяне на МПС от държава извън ЕС, заплащат продуктова такса

Ако приемем, че продуктовата такса се въвежда като еднократен налог при придобиването, не мога да си обясня защо трябва да е част от "административните и други общи разходи на дружеството", а не част от "невъзстановимите данъци при придобиване".

Приятна почивка.
Здравейте,

Правилно сте се ориентирали, че Ви трябва счетоводител. В рамките на няколко изречения няма да изясним нищо.

На фактурата, която сте получили има ли номер за регистрация в някоя друга държава членка на ЕС. Да кажем от там, където е тръгнала стоката. Обмитяването е било при влизане в ЕС и от него няма какво да  се притеснявате.

За регистрацията по ЗДДС:
1. Ако получавате фактури за услуги от друга държава - регистрация по чл.97а и то 7 дни преди да получите услугата, трябва да издавате протоколи за тях. Това са реклами в Гугал, Фейсбук и т.н.
2. Ако достигне то 20 хил.лева направен ВОП - следва да се регистрирате по чл.99 и то 7 дни преди достигането на тази сума. Това е получена стока от лице регистрирано в ЕС.
3. Ако достигнете оборот от 50 хил.лева за последните 12 месеца - регистрация по чл.96 до 7 дни от изтичане на месеца в който сте го достигнали, ако е за последните 2 месеца - до 7 дни от датата на достигане.
4. Ако продавате на нерегистрирани лица в друга държава членка на ЕС - следите за прага на регистрация във всяка държава и следва да се регистрирате по ДДС в държавите за които надхвърляте прага. Не трябва да го подценявате, защото някъде праговете може да са малки.
5. Може да се регистрирате пожелание - чл.100 няма срокове.

Има задължение за регистрация при дистанционни продажби и т.н.

Едва ли мога да пресъздам всички случаи в момента. Но е желателно да намерите счетоводител.

Приятна почивка.
Здравейте,

По принцип е така: ако търгувате с финансови активи, Вашия доход ще е разликата между доказаната покупна цена и продажната цена. И ще се обложи с 10%, като няма да можете да приспадате признати разходи.

Не знам да ли сте забелязали, но в писмото до НАП, което касае регистрацията по ЗДДС, лицето, търгуващо с криптовалути има регистрация по Булстат като свободна професия. То може да декларира самоосигуряване на базата на тази регистрация, но не може да го направи преди да е направена тя.

Ако копаехте криптовалути - дохода следва да се отчита ежемесечно на база придобитата криптовалута, а в последствие да се отчита доход при продажбата.

За жалост не само в нашето законодателство, но и в европейското нещата не са дефинирани и подробно залегнали и затова има много тълкования и нюанси.

Приятен ден.
Ноември и Декември 2017 получих 15 000лв. от продажба на финансови активи(криптовалута), а за януари имам 25 000лв .

Здравейте,

Аз не разбрах какъв е точно дохода Ви. Търгувате с криптовалута и това Ви е печалбата от сделките или копаете криптовалути и ги продавате ?

Очевидно сте запознат със самоосигуряването, но въпросът, който не ми е ясен - дължат ли се осигуровки върху този доход.

Какво ще посочите в ОКД5 за започване на дейността ?

Приятна вечер.
Здравейте,

Съгласно Правилника за прилагане на ЗДДС:
Полетата "Идентификационен номер на контрагента (доставчик)" и "Идентификационен номер на контрагента (получател)" съдържат идентификационния номер по ДДС на контрагента, когато същият е регистриран за целите на ДДС (в България или в държава членка), и идентификационния номер на контрагента по смисъла на § 1 от допълнителната разпоредба на ППЗЗД, когато контрагентът не е регистрирано по закона лице.
Полетата задължително се попълват с код "999999999999999" в случаите, когато контрагентът е чуждестранно лице (физическо или юридическо), което няма регистрация по Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и ЗДДС или няма ДДС номер, с който лицето е регистрирано за целите на ДДС в друга държава членка.

Проверявате, дали случайно Вашият доставчик от Швейцария отговаря на условието да има регистрация по ЗДДС в България или да е регистриран за целите на ДДС в друга държава членка и ако има - пишете данъчния му номер, ако няма - задължително 15 деветки.

Ако на документа има само швейцарски номер - остава да изясним дали Швейцария е  държава членка на ЕС, а може да пробвате и с простия подход - проверка на данъчния номер в ЕК.

Приятна вечер.
Подкрепям те изцяло за чл.128 - просто фактурират услуга на обща стойност Х лева. И отпадат всякакви проблеми с доказване пред НАП.

Колкото до резервните части като отделна фактура - има ред за доказване на получените стоки по ВОД. Може с ЧМР или потвърждение за получаване на стоките на територията на държава членка на ЕС. Там има и минималните данни за да е валиден документа - превозвач, транспортно средство, шофьор и т.н.

Вероятно това нещо скоро ще отпадне, когато ЕК гласува промените за начисляване на ДДС и ние се "хармонизираме" с тях. Но докато това стане, съм много предпазлив с ВОД-овете - товарителници, идентификация на МПС-та и шофьори, ЧМР и т.н.

Приятна работа.
Здравейте,

Аз имам следния много прост въпрос: След ремонта Вашият клиент ще може ли да ползва резервните части в непроменен вид, в какъвто биха му предадени при ВОД ?

Как ще докажете транспорта до страна от ЕС, получаването на стоката при ВОД на територията на страна от ЕС и т.н. Ако се базирате на това, че резервните части са монтирани за МПС, собственост на данъчно задължено лице в друга страна от ЕС, то следва ли, че са в непроменен вид ? А този клиент дали ще си ги заведе като части ?

И последно - клиентът би ли закупил частите, ако не бяхте направили самия ремонт ?

Аз лично смятам, че фактурата трябва да е само една за услуга - ремонт на МПС и да не се начислява ДДС. Как ще разбиете самата услуга - труд, части, престой, почистване - няма никакво значение. В случая има ремонт на МПС, а не търговия с резервни части и калкулирането на цената на услугата няма нищо общо със самата доставка.

Приятна работа.
Здравейте,

Добре ... нека да го обясним така:

Фирма А предлага услуги на пазара. За целта тя трябва да има кадрова и материална обезпеченост ИЛИ да има подизпълнител с такава обезпеченост в нашия случай с кодовото име Сервиз.

Огромна част от предоставените услуги на пазара не се извършват директно от фирмите изпълнители по договора, а от техни подизпълнители. Таксива са примерите за преотдаване на имоти под наем, ремонтни дейности по сгради, пътища ... а в нашия случай и автомобили.

Аз лично на данъчните ще предоставя договора със Сервиза и фактурата издадена от него с цитиран номер на превозното средство.

Същото така ще издам фактура за ремонта на Фирма Б по цените на, които съм се договорил с нея. Ще остане ДДС за внасяне, а върху печалбата ще трябва да си внеса и данък.

Не виждам проблем било то данъчен или търговски.

Приятна работа.
Здравейте,

Тук с един замах унищожихте частната инициатива.

Фирма А се договаря със Сервиза да ремонтира собствени и чужди автомобили с 30% ТО.
Фирма Б се договоря с фирма А да ремонтира автомобил в Сервиза с 15 % ТО.

В резултат:
Фирма Б - щастлива, защото има 15% по-ниска цена
Фирма А - щастлива, защото печели 15% от стойността
Сервиза - вероятно също щастлив, защото ако не е фирма А, фирма Б ще ремонтира автомобила в друг сервиз.

Не знам да има лицензи за ремонт на автомобили, говори се за нов закон в който ще се случи и това. То сега само закони за лицензиране правят.

Разбира се, ако има ограничение на пазара за предлагане на този вид услуги - лицензиране, регистриране и т.н. следва да се приложи друга схема за фактуриране.

Приятна почивка.
Здравейте,

Аз малко се обърках, ако може и на мен да обясните разликата между "транспортна" и "спедиторска" услуга.  Предполагам, че става въпрос за разликата между транспортна фирма и спедиторска фирма, последната не е наложително да има разрешителните за транспортните средства. Но тя все пак извършва транспортна услуга, а не услуга по попълване на документи за транспорт.

За мен е много просто: Вие организирате транспорта за от свое има, но за сметка на френската фирма. Поемате всички разходи по организацията на транспорта и след това го фактурирате на фирмата във Франция. Не начислявате ДДС - те са длъжни да си пуснат протокол и да начислят ДДС по техния закон. Транспортът очевидно приключва във Франция. Също така освен самата транспортна услуга в цената може да влизат и всички съпътстващи услуги по организирането на транспорта. С други думи може да не префактурирате едно към едно.

Приятна работа.
Здравейте,

Просто извадете фискалните бележки по тези продажби от целия оборот и декларирайте само остатъка.

Приятна почивка.
Здравейте,

Аз лично никога не съм имал проблеми с данъчните за отразени в последствие кредитни известия (винаги ги отразявам, дори и със закъснение).

За жалост има дела за наложени санкции от съда за подобно закъснения. Това е едно подобно дело:  http://www.rs-plovdiv.com/%D0%94%D0%B5%D0%BB%D0%B0/%D0%90%D0%9D%D0%94/2016/6728/%D0%A0%D0%B5%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5/20-01-2017

Не знам доколко е практика и не съм правил статистика. В този частен случай вероятно фирмата е била щастлива, защото отнася глоба от 1000 лева, но е отменена санкция от над 8000 лева, но ако на мен ми наложат подобна глоба едва ли ще съм доволен.

Приятна вечер.