Здравейте,

Започват усилени проверки на НАП за ползването на активи за лични нужди от собственици, лица по ДУК и лица на трудови договори.

Освен оборотни за последните 6 години, инвентарни книги, договори и т.н., се попълват и три таблици предоставени от НАП.

Забележете, че не се следят само ДМА, а и инвентар над 250 лева. Също така мобилни услуги, които се ползват от трети лица и още много неща.

За сега няма подбор на фирмите - проверява се всичко по ред, дори и фирми без дейност.

Приятна работа ... в една доста дълга седмица ...
... имам огромно желание да се застрелям ... :) :) :)

http://www.nap.bg/news?id=3036

... на НАП никой не пречи да приема заявления, които не са законни ... просто са изтрили текста "Приложение 35" ... и смятат всичко за нормално ... дори не разбират нашата паника ... те "не са преставали да приемат обезпечения" ... вероятно ние просто се правим на луди ... :) :) :)

Приятно внасяне на обезпечения ... сметките са пак на сайта на НАП ...
За сметките съм съгласен. Там НАП са готови - не знам колко официално ... :) :) :)

Списък с банковите сметки на НАП за внасяне на суми за ...

Но във файла си пие и чл.176в от ЗДДС ... просто няма заявление с което да декларираш това обезпечение ... хора пари събират ... а другото - каквото стане ...
Вероятно ще Ви се стори тъп въпросът ми, но активите, които придобивате посредством финансов лизинг, завеждате ли ги като ДМА в счетоводната си система или вноските ги третирате като наем (текущ разход)?

Газовата инсталация няма как да е самостоятелен ДМА, защото се монтира към самия автомобил и реализацията и самостоятелно макар и да не е невъзможна е свързана с нарушавана на целостта и. Доколкото намалява разходите по експлоатацията и повишава ефективността му, някак не ми изглежда и като текущ разход. 

Затова въпросът какво да се направи се свежда до два варианта: в увеличение на стойността на ДМА, ако сте завели такъв или завеждане като НДМА за ремонт на нает актив със срок на амортизация - периода на ползване и остатъчна стойност - стойността, която бихте получили за нея при връщане на актива.

Всичко зависи от това Вие как отчитате този вид активи и ни връща към въпраса в началото ... :) :) :)

Приятна работа ...
Ами днес ... няма нищо ... освен да съм го пропуснал ...

http://dv.parliament.bg/DVWeb/materiali.faces

Дръпнах си целия брой ... нали обичам да чета вестници ... ама уви ...
Проблемът е чисто правен. Как са подали приложение 35 от ППЗДДС, ако то въобще не съществува. Аз също звънях ... и то май на когото се сетя ... и никой не знае какво да се направи.

На практика ще преведем обезпечението и ако нещо стане ще приспадаме от данъците в последствие. Няма да подам заявление докато не стане правен факт. Така ако нещо се промени - ще тълкувам превода си като доброволно авансово внасяне на данък към републиканския бюджет и ще го приспадам в последствие от задълженията си. Когато приемат правилника ще подам и заявление ... няма как да ме глобят, че не съм подал документ, който не е съществувал в правния мир.

Не знам дали бяхте на срещата в НАП, но там се кълняха, че няма никакъв вариант да забавят правилника. Още тогава казах, че същите празни обещания чух на обсъждането на ДДС за ползването на активи за лични нужди. Той се правел за имотите и колите, нямало да се притесняват фирмите и куп други подобни неща ... а досега имам вече няколко проверки и търсят целия инвентар над 250 лева. Не само ДМА или стоки с висока стойност, а инвентара. Не знам дали си представяте как собственикът събота и неделя пробива дупки в къщата си със служебните шест бормашини едновременно ... мдааа ... просто обещания ... наслушах се ...

Аз все пак ще препоръчам на клиентите си да внесат обезпечение и да не подава заявление. Ако днес бъдат публикувани промените - на 7-ми с бодра крачка и във срок ще подам и заявленията ...

Приятна работа на всички ...
Много трудно е да се даде добър съвет, когато не се познават подробностите. Какъв е вида на доставката, предмета на дейност, начини на плащане, начини на получаване на предмета на сделката и т.н.

Ако искате клиентът да е доволен, трябва да пуснете КИ и нова фактура, като той ще получи само фактурата. Остава въпросът доколко законно е това. Не бива да забравяте, че по закон той вече няма право на данъчен кредит по тази доставка (повече от 12 месеца), тоест фиска (НАП) би се почуствал засегнат от такова действие още повече, че нямате добра версия за КИ (поне като основание по закона). Към момента Вие не сте нарушили закона - издали сте документ и сте го включили в дневниците си. Ако издадете КИ без основание и фактура без да е имало сделка - нещата вече не стоят така. Аналогичен е случая и с анулирането и преиздаването на фактурата.

Затова и Ви предложих няколко варианта, които биха били поне не толкова очевадни. Може би, ако познавах по-добре сделката можех да Ви помогна наистина, но в тази ситуация мога само толкова.

Приятна работа.
Здравейте,

Не става ясно защо документите не са получени от клиента. Сделката не е осъществена изцяло, сделката частично не е изпълнена, фактурите са издадени погрешно (сбъркан клиент) или ... каквото друго основание имате за тази корекция.

Не става дума да обяснявате на мен ... а да имате готова версия при евентуална проверка. В зависимост от това, какво е основанието - се постъпва по различен начин:

1.Ако сделката се е състояла частично - за разликата се пуска КИ, надвнесената сума или се връща на клиента или се смята в увеличение на данъчната основа (ако има плащане)
2.Ако сделката е пропаднала цялата - отново КИ, но за цялата сума, ако има плащане или се връща на клиента или се смята за неустойка, но няма основание да се смята за облагаема доставка
3.Ако е сгрешен документа - следва да се анулира с протокол, да се включи с отрицателен знак в дневника за текущия период за който е основанието за анулиране
4. ... каквото сте се сетили за основание ...

Надявам се да съм Ви бил полезен.

Приятен ден.
Здравейте,

Наличното гориво в резервоарите на бензиностанция не би трябвало да има нищо общо с обезпечението. Ако Вие имате намерение да търгувате гориво извън системата, която изпълнява изискванията на чл. 118, ал. 6 от ЗДДС, тогава трябва да ги обезпечите. Това само продажбите извън колонките (ако имате такива продажби). Има някои технически и противопожарни изисквания и трудно може да убедите някой, че сте продали 10 тона на едно лице през стандартна фискална колонка.

И аз да попитам: Някой видял ли е правилника публикуван ? Обещанието на МФ и НАП бяха за 26.08.2016 ... но уви не се вижда ... Без правилник няма приложение 35 ... без него няма деклариране на обезпечението ... или съм го проспал ...

Приятна работа ...
Здравейте,

Цитат
Така както аз го разбирам не съм задължена да направя обезпечение за отчетените по реда на чл. 118 ал. 6 от ЗДДС продажби, но следва да  направя обезпечение за покупките си?

За продажбата на течни горива през система, която изпълнява изискванията на чл.118, ал.6 не дължите обезпечение. Ако сте получател по доставка на течни горива на територията на страната - не дължите обезпечение. Тоест за покупките си на територията на страната не дължите обезпечение. Само ако Вие извършвате продажба на течни горива извън системата си по ал.8, ще дължите обезпечение, ако надхвърлят 25 хил.лева. Обърнете внимание, че има изисквания за минимално обезпечение.

А как практически ще се предоставя въпросното обезпечение в НАП?
В смисъл готова банкова гаранция как ще се депозира? Лично ли или може да се входира с куриер примерно?

Отговорите на тези въпроси в правилника ... :) :) :) ... кога ... когато го публикуват ...

Приятен ден
Здравейте,

Както се казва в приказките ... и аз бях там, ядох, пих и се веселих ... :) :) :)

Разбрах ... че всичко това НАП го прави за нас, да махне фирмите, които са нелоялни платци към държавата и да направи конкуренцията по-равностойна ... в което няма нищо лошо ...

Също така се притесних ... защото все още не са осъзнали сложността на контрола, който трябва да упражняват. Ако не успяват да намерят фирмите за да си внасят данъците, как ще ги намерят за да разберат трябва ли да внесат обезпечение. Всъщност НАП избяга от тази си отговорност, като я прехвърли към нас: "Ако търгувате с фирми, които не са в публичния регистър за обезпеченията - няма да Ви се признава данъчния кредит". Липсата на законово основание към момента за това не притесни нито служителите в НАП, нито присъстващите от бранша. Не съм и видял задължение, сделките с течни горива водещи до обезпечение да се декларират по някакъв особен начин, за да се осъществява по-лесно контрол.

И аз не знам какво точно да мисля.

Ползотворна работна седмица ... :)
Здравейте,

Не успях да се ориентирам:
Цитат
от чл.26, ал.2 .............Не се смятат за възнаграждение по доставка всякакви плащания на неустойки и лихви с обезщетителен характер.
Мисля, че депозита, който не се възстановява, ако пътуващото лице не се появи, не е с обезщетителен характер и затова трябва да се начисли ДДС, и то 20%.

Не смятате, че депозита може да се приеме за неустойка по договора за настаняване или не смятате, че тази неустойка е с обезщетителен характер ?

Аз заложих, на това че доставка не е имало, защото обекта на доставка е услугата - хотелско настаняване. Такова не е получено от клиента, а доставчика е претърпял вреда от това, че е запазил стаята и не я е продал на друг клиент. От една страна липсва доставка, от друга имаме финансова неустойка за претърпяна вреда от неизпълнение на договор. Не се издава данъчен документ, а плащането се приема за неустойка с обезщетителен характер.

Не мога да си представя другия вариант. Издаваме фактура за неизвършена доставка, без да имаме и данните на лицето по фактурата (то спора тръгна точно от там). Или в договора за хотелско настаняване има някаква облагаема доставка за този случай, ако е така, то аз поне не съм запознат с договора.

За мен все пак основния спор е по-скоро дали това е депозит или авансово плащане.

Приятна вечер.
Здравейте,

Не съм разбрал правилно въпроса ... :) :) ;)

Обезпечението по ал.1 се предоставя за срок от една година, ако изпълняваш някое от условията и срока за внасянето му е 7 дни преди да си изпълнил условието (което и да е).

ал.6 се отнася за фирми, които вече имат внесено обезпечение за което вече изтича срока от 1 година. Ако фирмата отговаря на условията по ал.1, то трябва да предостави ново обезпечение не по-късно от 14 дни преди изтичането на срока на старото обезщетение. Това ще ни се случи след година около 20 август (точно по време на отпуските).

Приятна вечер.
Здравейте,

Напълно съм съгласен за чл.176в, ал.2. Той ни дава възможност да определим първоначалното обезпечение при активни търговци на течни горива, което е минималното възможно. Не отпада задължението да следите продажбите си и 7 дни преди да надхвърлите данъчната основа на обезпечението да го увеличите. Това ме притеснява, защото в бизнеса нещата не се случват така. Идва клиент и иска да закупи цяла цистерна и ти му казваш - много хубаво, ама почакайте сега да си внеса обезпечението и после още 7 дни ... пък после ще ви продам ...

Има и друг нюанс - ако използвате банкова гаранция - всяко преразглеждане се таксува допълнително. Може би е желателно по-висока прогноза, за да има по-малко разходи по преразглежданията, но пък повече лихви по гаранцията.

Последният нюанс, който ме притеснява е контрола. Как НАП ще контролират всичко това и как аз да го контролирам. Утре пристига някой управител щастлив и доволен, че е сключил сделката на живота си - продал 5 цистерни някъде си ... а те глобите са такива, че печалбите няма да стигнат ... :) :) :)

Приятна работа.
Здравейте,

Не знам как успях да породя толкова въпроси. :) :) :)

1. Ако фирмата е изпълнила задълженията си по чл.118, ал.6 от ЗДДС не внася обезпечение за оборотите реализирани по този начин.

2. Ако фирмата има обороти на едро, които се реализират извън системата за дистанционен контрол - обезпечението е само за тези обороти.

3. Обезпечението се определя не на базата на оборот, а на базата на прогнозирани сделки. Трябва да се внесе 7 дни преди да се оборота да надхвърли 25 хил.лева за текущия период. Обезпечението е на средномесечна прогноза и се прави за една година.

4.Ако по това време прогнозирате повишаване на оборотите - следва 7 дни преди да ги надхвърлите да внесете разлика в обезпечението, което е 20% от разликата в данъчните основи от старата и новата прогноза. Новото обезпечение е валидно до датата на старото обезпечение (не тече нова календарна година).

На практика вие обезпечавате ДДС-то на всичките си сделки предварително (освен тези от контролираните системи за продажба на дребно). Механизмът на обезпечаване е много близък до този на акцизите за лицензираните складодържатели по ЗАДС.

Разбира се винаги може да очакваме някаква нова разпоредба или тълкование, така че да обърне всичко с главата надолу ... така де оптимист съм и по-лошо може ... :) :) :)

Приятна работа.

Здравейте,

Много е важно точно какво е придобиването на едната фирма от другата. Ако само са купени дяловете, то за да се преместите в новата фирма трябва да сключите нов договор. Ако вашата фирма ще се влее в този, който я изкупува - преназначаването е по чл.123 - не се прекъсват трудовите договори, а се сменя работодателя. Такава е ситуацията и когато изкупуването е само частично (изкупено е производството или друга част от дейността, включваща активи на фирмата).

Колкото повече информация имаме - толкова по-добър съвет можем да ви дадем.

Поздрави,
Пламен

Здравейте,

Няма смисъл да се притеснявате. НАП ще пресметнат сумите по всички Д1 с вече направената корекция и тогава ще ги сравнят с корекцията на Д6.

Не знам какво би станало, ако сте подавали декларации на няколко пъти (да кажем за всеки обект отделно), но мисля, че системата им работи по входящ номер на Д1 и дори в този случай разпознава сумите коректно.

Приятна вечер.
Здравейте,

1. Ако към датата на влизане на закона в сила сте отговаряли на изискаванията на чл.176в, то ще трябва.
Цитат
§ 4. Лицата, за които към датата на влизането в сила на този закон са налице условията по чл. 176в, са длъжни да предоставят обезпечение в едномесечен срок от влизането в сила на този закон.

2. За това съм съгласен - изпуснали са дефиницията заложена в проекта:
Цитат
"Течни горива" по смисъла на този закон са енергийните продукти по чл.13, ал.1 от ЗАДС с изключение на енергийните продукти с кодове по КН 270900, 271111, 271121.

3. Текущия данъчен период. За тези, които вече отговарят на условията - 1 месец за да се регистрират. Тези, които мислят да търгуват - 7 дни предварително трябва да направят обезпечение. Очевидно няма да има инцидентни сделки - всичките поне със 7 дни предизвестие (говорим за данъчна основа от 25 хил.лева с натрупване)

4. Условията с:
Цитат
когато за текущия данъчен период:
1. извърши облагаеми доставки на течни горива със ставка на данъка 20 на сто и с обща стойност на данъчните им основи над 25 000 лв., или
2. общата стойност на данъчните основи при вътреобщностни придобивания на течни горива, които не са предназначени за потребление от лицето, осъществило вътреобщностните придобивания, надвиши 25 000 лв., или
3. получи течни горива, освободени за потребление по чл. 20, ал. 2, т. 1 от Закона за акцизите и данъчните складове на стойност над 25 000 лв., ако не е възникнало основание за обезпечение на друго основание.

5. Важат самостоятелно доколкото се отнасят за различни неща и не могат да бъдат изпълнени едновременно.
Ал.7 се отнася за лица, които или се дерегистрират по закона, или няма да продават повече течни горива. За тези лица се предвижда връщане на обезпечението, ако нямат задължения
Ал.8 се отнася за лица търгуващи с течни горива и регистрирани по закона, които няма да внасят обезпечения. Изброени са изчерпателно: лица регистрирани като складодържатели по ЗАДС (доколкото те внасят обезпечения по ЗАДС) и лицата, които са изпълнили задължението си по чл.118, ал.6 но само за доставките отчитани по тези разпоредби.

Последното е и отговора на много обсъждан въпрос: Какво трябва да правят бензиностанциите. Ако те са изпълнили задълженията си по чл.118, ал.6:
Цитат
(6) Всяко лице по ал. 1, извършващо доставки/продажби на течни горива от търговски обект, с изключение на лицата, извършващи доставки/продажби на течни горива от данъчен склад по смисъла на Закона за акцизите и данъчните складове, е длъжно да предава по дистанционна връзка на Националната агенция за приходите и данни, които дават възможност за определяне на наличните количества горива в резервоарите за съхранение в обектите за търговия с течни горива.
за тези си доставки не са длъжни да внасят обезпечение, но ако отговарят на уловията от ал.1 за останалите доставки - следва да внесат обезпечение за тях.

Надявам се поне малко да съм помогнал.

Приятна вечер.
Здравейте,

Не разбрах съвсем добре, какъв е смисъла на преведената сума. Клиентът ли я превежда, ако да на какво основание.

На кратко - както го мисля аз: Обикновено при резервация се плаща депозит ( една нощувка, две нощувки и т.н.). Самото плащане на депозит не води след себе си издаване на фактура. Напълно възможно е да има вариант - заплащане на цялата сума без възстановяване. Тогава се приема цялата сума за депозит.

Датата на данъчното събитие е датата на настаняването, стойността е общата стойност на база на резервацията. Ако има промяна се пуска кредитно или дебитно известие, в случая на дебитно известие може и нова фактура. Сумата за плащане по фактурата е стойността с ДДС с приспадната депозит. Ако депозита е по-голям в зависимост от политиката на фирмата следва или да се възстанови или да се увеличи данъчната основа по сделката. Всички тези действия се извършват когато клиентът се е появил в хотела и няма проблеми с данните за фактуриране.

Ако клиентът не се появи в хотела в зависимост от политиката на фирмата депозита може да му бъде възстановен или да бъде приет като неустойка по сделка, която не се  е състояла. Този вид неустойки не се смятат за възнаграждение по доставката (доколкото и доставка не е имало) и не се облагат с ДДС.

Разбира се, човек може да определи получените суми и като авансови плащания. Следва спор на тема: разликата между депозита и авансовото плащане.  :) :) :)

Приятна вечер.
И аз това повтарям от началото ... :) :) :) ... не разбирам ...

И въпреки всичко не виждам как ще е възможно без съгласието на лицето, то да бъде направено управител.

Да, вероятно за вземането на решение на общото събрание не е необходимо съгласието на физическото лице, но за да стане факт това овластяване, за да не остане то просто решение на общото събрание, което не е влезнало реално в сила, трябва съгласието на лицето и вписване на обстоятелството.

Може и да бъркам разбира се ... :)