Здравейте, фирма е закупила МПС от физическо лице на стойност 500 лв. през 2017 г. Нали не трябва да се влючва тази сума в спр. по чл.73, при положение, че за физ. лице това е необлагаем доход и сумата е доста под 5000 лв.?
Наша служителка донесе решение за отпускане на пенсия на 22.02.18 г. Споразумяли са се с работодателя да остане на работа.Разбрах, че от 2015 г. не е задължително работника придобил право на пенсия да бъде освободенпри пенсиониране, но не знам как стоят нещата с получиване на  обезщетението при пенсиониране.Обаждах се в НОИ да питам дали е така и те потвърдиха и казаха, че при последващо освобождаване ще трябва да се изплати обезщетението, но за всеки случай да питаме и в инспекцията по труда.Така ли стоят нещата или сме в грешка?
Здравейте, фирма е закупила МПС от физическо лице на стойност 500 лв. през 2017 г. Нали не трябва да се влючва тази сума в спр. по чл.73, при положение, че за физ. лице това е необлагаем доход и сумата е доста под 5000 лв.?
Сега ми донесоха договора за продажба и се оказа, че е закупен на застрахователната стойност 500 лв.В такъв случай, след като е под прага на същественост, задбалансово ли го завеждам, без да го включвам в САП и да начислявам амортизации.
Здравейте,
имаме закупен от физическо лице лек автомобил - 6+1 места /по свидетелство за регистрация/.Ще се използва само за основната дейност на фирмата - търговия със  стоки.Имаме ли право да приспадаме данъчния кредит за гориво, резервни части и др. разходи, при положение, че се води 6+1 места?
Здравейте, искам да се консултирам за следното:
Имаме договор за наем на апартамент, който ползваме за офис на фирмата.Наемодател е физическо лице на което издаваме сметка за платени суми, декларация по чл.55 си подаваме за всяко тримесечие.Този месец ми носят на куп от началото на годината, издадени и платени квитанции към каса на етажна собственост /разходи за консумативи - осветление, чистачка/.
Прочетох договора, там има включена точка за заплащане на консумативи ел.енергия, вода , ТЕЦ и други.Трябва ли да се издава сметка за изплатени суми и за тези суми, дължими към етажната собственост, респективно да се удържа данък 10 %?   
Искам да попитам по коя сметка отнасяте социалния разход за ваучери за храна на персонала до 60 лв. месечно - 604 или 609? Срещнах и двата варианта на осчетоводяване и за това питам.Също този разход правилно ли е да се отнесе по с-ки 611,614 и 615, тъй като фирмата е производствена и има персонал зает във производство и дистрибуция? 
Притесняваше ме посочването на този едномесечен срок  за внасяне на данъка в протокола, но изглежда не е от значение.Благодаря!
Едноличен собственик на капитала, взема решение за разпределение на неразпределената печалба.В протокола за разпределение е включена точка според която в едномесечен срок от вземане на решението и внасяне на данък дивидент, ще бъде изплатена останалата сума.Тъй като данъка ще се се внесе след като изтече второто тримесечие, заедно с подаване на декларация по чл.55 трябва ли да се промени текста - вместо внасяне на данъка да стане удържане на данъка?
Искам да попитам, дали собственик на две различни дружества, в едното от които е управител, а в другото е назначена за управител съпругата му ,попадат в изключенията за деклариране на свързаност? 
Засича се, но е станала грешка.Как трябва да се извърши корекция?
Четох едни становища на Ивайло Кондарев и Лиляна Панева, относно корекция на неотразени данъчни документи в Справка-декларация по ДДС.Те обясняват, че при неотразен отчет за продажбите, същия се включва в дневника за продажбите през периода, когато е открита грешката.В случай на проверка, според тях ще бъде начислена лихва за забава на дружеството.
Здравейте, установих грешка в засичането на годишния оборот по отчетите, сумата е с 300 лв. по-малко.Четох становища на данъчни консултанти, че грешката се поправя, когато в периода в който е открита грешката се увеличава с тази разлика.Това което ме притеснява е че този оборот е за 2016 г., а ще отиде в 2017 г.Има ли някакъв начин да се отрази за 2016 г.?
Имам и 3 фактури за разходи от м.11 и м.12 донесени след подаване на ДДС-то за   м.12.Те също ли остават за 2017 г. или има операции с които може да ги начисля в 2016 г.?
Благодаря предварително на отговорилите!
Не може корекция, защото е объркано основанието вместо 01 е 04 , а тази грешка става псамо със заличаване.Значи затова в д1 ми стоят неактивни клетките само до кода и дейността може да се попълва.Благодаря, Елена!
Ако не мога да се справя трябва да ходя до НАП да подавам на хартия, а там е лудница заради подаването на годишните декларации от ФЛ.Моля, някой да вземе отношение по темата!
Здравейте, случая е следния:
Наложи се заличаване на трудов договор подаден с грешно основание за сключване като основен , а е трябвало да се подаде като допълнителен.Успяхме с разрешение от Инспекцията по труда да подадем новия с правилното основание.Сега обаче трябва да залича декларация 1 за 3 месеца 01,02 и 03.2015 г., подадени  с основание 01 и да подам нови с основание 04.Не знам д1 за заличаване със същите данни като грешно подадените ли трябва да са, само кода да е 3 или има някаква особеност.Пробвах да ги попълня с продукта на НАП и там ми стои като неактивно, само до кода и основната дейност се отваря.
И още нещо: д1 за заличаване ще ги подавам по ел.път.Мога ли да ги подам едновременно д1 заличаваща + д1 основна за съответния месец или поотделно ?   
За първи път се сблъсквам с такъв проблем и не знам как се процедира и точно това не ми е ясно.Значи така си остават в задълженията в баланса, така ли? 
При годишното приключване за 2012 г. след консултация с методолог от НАП преобразувах в увеличение /чл.46,ал.1/ счетоводния финансов резултат със задължения по невнесени осигуровки и неизплатени заплати в едно търговско дружество. Не ми е ясно обаче какво трябва да направя със задълженията в баланса, дали трябва да ги отпиша и ако трябва как и кога?