Човек дори и добре да живее идват болнични.

Въпрос 1ви:
На тези новите болнични пише ли ви кога ги е издало лекуващото лице?
Забелязвам от 4 болнични листи следното.
Болничен с номер на амб. лист и година 2015 (1бр.)
Болчниен с номер на амб. лист без година (2бр.)
Болничен с номер на амб. лист и с химикал дописано дата и изходящ номер на листа. Държа да отбележа, че изх. номер и номера на амб. лист не съвпадат. (1бр.)
Въпрос 2ри:
Забелязвам че серията на листите вече е Е, а не А. Само че имам болнични със серия Е2015 и серия Е2014 това нормално ли е?
Въпрос 3ти:
Ако болчният е с код 26 трябва ли да се носят някакви допълнителни документи? Детенцето е малко - под 5 годинки.

Ами това е......
Това нещо става с решение, което ще бъде взето/ е взето през 2015 година.
Не се сещам нещо да ме задължава да осчетоводя фактура.
Ако фактурата е несимпатична тя може да се изгуби случайно.

Ако плащането е по банка на нещо което не е свързано с дейността:
чукваш го на разход несвързан с дейността и увеличаваш ФР
Примерно шефа си е купил дъска за рязане на зеленчуци.

Ако плащането е от каса: нищо не се е случило.
далила ти си безкрайно права
Моят съвет обаче е от счетоводното блато, там където МОД и заплата са се срастнали. :)
Аз си пускам всички споразуменията от последния работен ден на миналата година и да влизат в сила от 1во число на новата година.

Деси виж чл. 8 мисля беше на Закона за бюджета на ДОО.
СОЛ има осигурителен доход, от който му се изчисляват осигуровките. СОЛ не получава брутно месечно възнаграждение и няма клас.
Сигурни ли сте, че в края на годината ще може да оправдаете тези 550 лв. осигурителен доход?

Всеки на който му е мръднал МОДа му пускаш допълнителено споразумение и си променяш сумата, от която му изчисляваш заплатата. Няма подаване на файлове към НАП.
Тези машини ползвани ли са?
Амортизирани ли са?
Застраховани ли са?

Продажба на загуба
Тотална щета
Апорт
Ако си назначила някой на МОД и това му се явява брутна заплата и искаш този някой да си остане на МОД, то трябва да издадеш допълнително споразумение с увеличение на работната му заплата, но няма да подаваш нищо в НАП.

43.29? това е добро предположение от моя страна
не обслужвам такава фирма

За много години сладури,

Имам малко питане и се надявах да ме подкрепите за кураж.
Имам майка, която ми донесе болничен за бременност /45 дни преди раждане/.
Период 27.10.2014 - 10.12.2014
Болничният е предаден в НОИ
Сега идва нов болничен, който е за 42 дни
Период 05.12.2014 - 15.01.2014

Втория болничен се подава като описвам дните по следния начин

от 05.12.2014 до 10.12.2012 0 дни /застъпване с предния болничен/
от 10.12.2014 до 31.12.2014 13 дни
от 01.01.2015 до 15.01.2015 10 дни

С две думи: далеко ли съм от истината?

Другото което ме вълнуваше е следото.
При първия болничен не подавам нищо заедно с болничния /майката си има декларирана сметка/.
С втория също не подавам нищо в НОИ доколкото знам.
Чак с третия последен болничен подавам приложение 1. Така ли е?

 
Шлосер-електрозаварчик  72122025 съчетай го с дейността си и ще намериш МОД-а.
Ако доставчика ти не е регистриран по ДДС в друга държава членка значи нямаш ВОП.
Мястото на изпълнение не е на територията на получателя/придобиващият стоките.
Не се издава протокол по чл. 117.
Не е налице право за ползване на данъчен кредит.

Да си питам: сигурен ли си че фирмата не е регистрирана по ДДС? Добре ли провери номера?
Цитат
ВАЖНО: Минималният месечен размер на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица, определен със Закона за бюджета на Държавното обществено осигуряване за 2014 година е в зависимост от облагаемият им доход за 2012 година  като самоосигуряващи се лица:
Облагаем доход за 2011г. като самоосигуряващо се лице:
Минимален месечен осигурителен доход за самоосигуряващите се лица през 2013 г.
до 5400 лв.
420 лв.
от 5401,01 лв. до 6500 лв.
450 лв.
от 6501,01 лв. до 7500 лв.
500 лв.
над 7500 лв.
550 лв.
Минималният месечен размер на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица, които не са упражнявали дейност през 2012 г., както и за започналите дейност през 2013 г. и 2014 г. е 420 лв.
Максималният месечен размер на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица за 2014 година е увеличен спрямо 2013 година от 2200 лева на 2400 лева.

Аз го чета така: ако имам доход от дейността си като СОЛ, който да отговаря на 2000 лв. мога да се осигурявам на 2000 лв. Ако обаче имам доход до 5400 лв. няма как да се осигурявам на 2000 лв.
1. По първия въпрос:
Ако сега човекът влиза на пазара на труда, ДЗПОто му се разпределя служебно в някои пенсионен фонд. АКО човекът иска да избере точно конкретен фонд, отива в този фонд, подава една молба и партидата му влиза в избрания фонд.
2. По втория въпрос:
Клас прослужено време се начислява до 8 часов работен ден.
Ако имаш служител на основен 8 часа и допълнителен 2. По основния имаш клас, по втория нямаш.
Ако имаш служител на основен 4 часа и допълнителен 4. По основния имаш клас и по втория имаш клас.
За първото съм доста сигурен тъй като съм минавал по пътеката, за второто нека да се включат колеги и може да ме опровергаят.
До сега четири пъти съм подавал такова нещо и всяка фактура съм вкарвал на един ред.
Най-голямото ми ДДС възстановяване беше около 20 000 лв. за моторни масла на повече от 30 реда. Въведох го като моторно масло на един ред и дори не написах бройката. ДДСто ми го възстановиха.

Надявам се колегите да споделят опит.
Който живее в счетоводното блато ползва следната схема.

Парите пристигат по сметката на шефа /както е в случая/ или дори на ръка.
Шефа отива в банката, открива сметка на името на фирмата и внася сумите така както иска да ги внесе той. Внася само онези суми, които иска да се виждат в счетоводството на фирмата.
"Вносна бележка по фактури ...."
В банквото извлечение ще виждате постъпленията и кои са фактурите и няма да има нищо друго.
Ако ползвате сметката на шефа там освен, че ще лъсват всички приходи, ще има и доста необосновани разходи /прилични и неприлични/.
Предполагам че самата система има някакво време и при неактивност да ви изхвърля, но все си мисля, че ако пишете или ако натискате опцията "добави ред" ще прекъсвате тази неактивност.

Най-правилното решение е да звъннете до телефона на НАП и да ви кажат какво може технологично да се направи.

Когато описвате някаква фактура да не вкарвате всичките и редове стока по стока, артикул по артикул?
Сладури и сладурковци,

имам една фактура на италиански, която ме притеснява.
1во опитвам се да намеря данните на доставчика на услугата и стигам до следния номер:
P.IVA 04151320233
C.F. SHPMYG80E52Z104G
Може ли нещо от тези двечките да мине за ДДС номер или някакъв номер изобщо?
2ро ако си изясня горното мисля, че ще мога да стигна и до втория проблем.
Във фактурата няма ДДС, а пише следното:
Операцията не представлява доставка на услуги в Общността по смисъла на член 41 , параграф 2 указ 30/08/1993 п . 331
..... а услугата е участие в някакъв семинар.

Съвети приемам всякакви.

Такива фактури обикновено получавам от строителни фирми:
Първо фактурата е била в жабката на колата на шефа.
После е била в задния джоб на шефа.
После е била в ръцете на отговорника на обекта.
После се е озовала в бетон помпата.
После помпата я е изплюла и е минал багер с голям грайфер върху нея.
После е минала малка количка със ситен грайфер върху нея.
Така като пристигне някоя фактура със закъснение и аз се чудя дали да я осчетоводя.
Може да е малко далеко от темата, но може би ще е полезно да се уточни.

Когато парите ти постъпват по даден фонд и ти не знаеш, кой е той и искаш да го смениш. Отиваш в офиса на избрания /нов/ фонд и им заявяваш в писмена форма това свое желание и те имат право да извършат тази промена. Т.е. не е нужно да знаеш кой ти е фонда. Далеко ли съм от истината?