Според мен можеш - кутията може да функионира на друг монитор и обратното.
При наем фирмата ще плати за ползването на актива, това ще е оправдан разход, но лицето наемодател ще отчете доход.
Питането ми е как стои въпроса с отдаването на актив безвъзмездно. Почти сигурен съм какво ще отговорят колегите, що се отнася до счетоводството на една нормална фирма, но ме вълнува дали мога да мина метър в сдружение, което няма стопанска дейност, а само нестопанска.
Член на управителния съвет на ЮЛНЦ иска да предостави безвъзмездно за определен срок лек автомобил на сдружението.
Стигнах до 240-и-някой си член от Закона за задълженията и договорите - заем за послужване.
После минах през ЗКПО, където пишеше, че това е отклонение от нормата.
Ако сдружението има стопанска и нестопанска дейност-
за стопанската това е непризнат разход,
а за нестопанската?

210 лв.

За неплатения стаж се доверих на колегата, който е водил ТРЗто от миналата година и бях копи пейст. Признавам си без бой.
Според мен - правилно. За м.февруари - 2 декларации образец 1.

За втори месец съм пуснал Д1 по следния начин. Едно Д1 на лице, което има неплатен със стаж и неплатен без стаж. Колко далеко съм от истината?

Момичето към момента на назначаване е подписало договор със заплата 321 лв., колкото е МОДа за длъжността и. Към този 11 м. 2011 тя е имала 2 или 3 месеца стаж, който и е зачетен. Тук обаче като няма една пълна година, няма увеличение с 0.6% над заплатата.

Към 27.06.2014 година стажа и е 2 години и 9 - 10 месеца и от началото на годината е с доп. споразумение за 340 лв.

Това са изходните данни.
Ще се вместя в тази тема, тъй като питането ми е в същата насока.
Майка, която е работила:
9 дни в м.11 2011
10 дни в м. 12 2011
от там нататък до 27.06.2014 тя е в болничен, родила е и си е отгледала детенцето до 2 годинки
за 2011 виждам и пуснат ПГО
за 2012/13 и 14 няма ползван ПГО заради майчинството.

1. Трябва да осовободя майката от следващият работен ден след 27ми, което е 30ти понеделник 06 2014. Не ме изяждайте жив, има договорка между управителя и родилката и май ощетени няма. Освобождаване по взаимно съгласие ще я прати на борсата за 4 месеца при минимално обезщетение ако не се лъжа. Фирмата от 2 години + тази е неработеща. Ако ме светнете как мога да и издействам по-голямо обезщетение ще съм ви много благодарен.
2. Възнамеряваме като я освободим да и изплатим накуп ПГОто и искам да и подготвя фиша като хората.

Момичето е започнало с 2/3 месеца стаж /клас/ и сега до 6 месец тази година има 2 и 10 месеца общо.
Трябва да и изчисля обещетението за ПГО:
Вземам 340 лв. на колкото я водим сега, въпреки че последните и 10 отработени дни са в м. 12 2011, когато е била осигурявана на МОД 321 лв.
Въпрос:
Към 340 добавям ли клас за да рзделя на 20 работни дни през 05 месец 2014 и да получа среднодневното обезщетение?
СДО го умножавам по 20+20+10 дни неползвам отпуск и получавам обезщетението. Върху него дължа само ДОД, но не и осигуровки нали така?
Ако кораба плава по международен рейс - чл. 31 т. 3 - доставка с нулева ставка. Трябва декларация за това от клиента.
Ако не плава по международен рейс - 20 % ДДС - услуга с място на изпълнение на територията на страната.

Мнението е от accountant-wannabe. Нека да се включат и колеги и тогава преценявай.
Заглавието казва повече отколкото си мислите.
Имам да подготвя отчетите на фирма, която е влязла в ликвидация като за целта нямам ни един документ освен това, което е публикувано в ТР. Виждам един капитал за 5 х. и ще имам някаква земя за сума под 5 х.
Доколкото чета СС13 трябва да изготвя следните отчети.

От началото на годината до датата на започване на ликвидация
ОПР /лесен - защото е нулев/
СБ /земя + пари = капитал/ /тук всъщност ме вълнува как да наглася нещата, защото ще знам стойността на земята и капитала/
ОПП /нулев - началните пари съвпадат с крайните/
ОСК /земята/

От датата на започване на ликвдация до края на годината
СБ според СС13
СБ /блокирани пари + блокирана земя = капитал/
ОПР /нулев/
ОПП /нулев/

Колко далеко съм от истината с отчетите и как мога да си вържа гащите при равнението на баланса?
Ами тук определено помага търговския регистър. Ако имам ЕИК на фирмата ще проверя дали той съвпада с името и и кой е управителя /почти винаги попълвам неговото име/. След това ще се свържа с фирмата или с лицето, което ме е накарало да издам фактурата за да проверя от него дали има някакъв "проблем". След това ще помоля лицето, което е оспорило фактурата да се представи и като какъв стои пред теб. Ако по безспорен начин докаже, че сте издали фактура с невярно съдържание ще издам кредитно известие по въпросната фактура, а на основание бих написал "Развалена сделка".

Надявам се да се включат и колеги, за да дадат по-обстойно мнение.
Анулиране на фактура е като си сгрешила фактурата.
Кредитно или дебитно известие има когато има промяна в данъчната основа.
Ако данъчната основа се увеличи - дебитно, ако се намали или сделката се развали - кредитно.
Аз съм за кредитно с две думи. :)
 :blush: До сега не ми се е налагало да минавам през майчинство - нито в професионален, нито в личен план. Предположих че това ще е лесен въпрос, но исках да го задам за да съм сигурен. Сега почва по-тежкото - трябва да видя как майката да си изкара натрупаната отпуска и да бъде освободена с добри опции на борсата, тъй като фирмата в която е назначена е празна /в конкретния случай две години подред няма дейност, а и тази се очертава такава/. Може да се наложи и тук да помагате, но искам да си изчета материята предварително. :)
Здравейте сладури,

имам следния въпрос: майка която гледа своето дете до 2 год. възраст трябва да се върне на работа по моя сметка, а и по сметка на калкулатора на 27.06.2014 година.

1. Нужно ли е да ми представи някакви документи и трябва ли да подавам нещо до НОИ?
ХХХХХ прочетох какво си написал и реших да попитам за да съм 100% сигурен.

Ако да - може само здравно. Въпрос на избор. <--- Това го тълкувам така: никой не го задължава да се осигурява за каквото и да било, но ако той пожелае може да внася ЗО.

Зайци имам следният въпрос:

В описа на наличните активи за вносни стоки, какво следва да се попълни?
Фактурата с която са закупени или митническата декларация, в която е посочено платеното ДДС?
Преди два, три месеца подадох такъв опис и посочих митническата декларация като документ .... и ми възстановиха ДДСто. Сега обаче ми друснаха от една фирма митническа декларация, от която нищо не разбирам и свят ми се зави.
Страшно мерси за отговорите, които получих по темата.
Трябва да си попълня картона на няколко активи и искам да попитам дали се ориентирам правилно.

Цитат на: 55
Чл. 55. (1) При определяне на годишните данъчни амортизации данъчните амортизируеми активи се разпределят в следните категории:
1. категория I - масивни сгради, включително инвестиционни имоти, съоръжения, предавателни устройства, преносители на електрическа енергия, съобщителни линии;
2. категория II - машини, производствено оборудване, апаратура;
3. категория III - транспортни средства, без автомобили; покритие на пътища и на самолетни писти;
4. (доп. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) категория IV - компютри, периферни устройства за тях, софтуер и право на ползване на софтуер, мобилни телефони;
5. категория V - автомобили;
6. категория VI - данъчни дълготрайни материални и нематериални активи, за които има ограничен срок на ползване съгласно договорни отношения или законово задължение;
7. категория VII - всички останали амортизируеми активи.

Имам влекач /tractor/ и полуремарке /semi-trailer/, които възнамерявам да ги поставя в категория 5.
Преди мен влекачите са водени в 5, но ремаркетата са в 3.
Бихте ли ме ориентирали кой е в грешка и от къде мога да се дообразовам по тази материя.
Моето питане беше информативно. Тъй като по този параграф не съм им писал нищо и успях да си възстановя ДДСто. Просто исках да зная, каква дейност симулират с последния ред.
Цитат на: НАП
Писмени обяснения-подписани от управителя или от упълномощено лице,като се посочи:
-предмет на дейност на фирмата,къде се извършва дейността/складове,търговски обекти-собствени или наети-договори за наем или нотариални актове за собственост/
-от какво се формира данъчния кредит
-финансиране –анализ на сч.сметки от гр.15 и гр. 499 да се посочат крайни дебитни и кредитни салда за периода-представяне на договори за финансиране,привлечени средства,лизингови и др.
-декларирана банкова сметка на фирмата за извършване на възстановяване по нея.
-въведени касови апарати в действие-свидетелства.
-справка за неотчетени приходи
-анализ на стоково материалните запаси
--заприхождаване на стоковите запаси
-метод на изписване
-транспортиране на стоките/пътни листове,транспортни документ
-обекти в които ЗЛ осъществява дейността си
-доказателства за материално,техническа ,технологична и кадрова обезпеченост
-справка за извършени доставки-ВОП,ВОД, глава Трета-нулеви доставки.

-точност на отчетните приходи.

Криейт как интерпретираш последния ред?
Чакай, чакай, чакай - нека още някой да каже.
Това беше съвет от accounting-wannabe :)
Надявам се колегите да се аргументират по-добре от мен.