Нали говориш за оперативен счетоводител? Много се панираш нещо. Мисля, си че счетоводител от тук, лесно може да се напасне и в чужбина да бачка дори и при различен тип политики.
Поне аз имам приятел работел тук и сега в щатите - не ми се е оплаквал. Почваш нещо и се учиш с времето. А това дето си го работят от вкъщи и по всякакви острови са програмистите.
Да се пробвам и аз.
Да кажем, че фирмата ви е транзитна за този вид данък. Служителите го дължат на държавата и вие просто го администратирате. Когато държавата дава облекчение, ви казва да го платите на служителя, а когато има да плаща да му ги удържите. Вие, като работодател сумирате данъците за месеца и това плащате.
Би следвало да няма проблем, след, като в аутсорсинг компаниите тук в България, масово това правят, което вие мислите.
Питате как да я осчетовите в софтуер или какво точно не ви е ясно?

иначе
дебит - разход за материали /или актив/ - кредит доставчик
Здравейте,

и аз мисля, че е ВОД, ако има валиден ДДС номер от ЕС.
И да щом отговаряте на чл.50, ал.2 не начислявате ДДС.
не знам, това, колко може да се докаже, но да го имате предвид при свързани лица:
л) лицата, едното от които е направило дарение на другото;
м) лицата, които участват пряко или косвено в управлението, контрола или капитала на друго

от допълнителните разпоредби на ДОПК.
Според мен, човек хванал се с търговия - тярбва да си познава нормативните актове. За това се наема упрвател на обект. Счетоводителя си отразява приходите по касовия апарат.
Ако работи с химикали и няма предпазно облекло, пак ли ние сме му виновни?
А какъв тип договор е сключен между счетоводителя и търговеца, няма как да знаем и там може да е вменена подобна консултантска услуга или задължение.
Иначе не е задължително да има касова книга, но трябва да си събират дневните и други отчети.
Какво точно споразумение? Това са два разчета взимане и задължение. Може да се очетоводи от новите и да се представи в ГФО-то. Не виждам проблем и да си остане в следващата година. Те тия отчети, някой ако ги проверяваше....
Здравей,

питай шефа, какво иска. Те по принцип много разбират. Виж за кредитното известие предполагам, за глобата тече давност и може да е 1 год. За останалото може да се начислят лихви. Аз се чудя дали не бих ги изхвърлил и ако на ревизия/проверка открият нещо си плащам и продължавам.
И засичайте касите - дори и веднъж годишно си трябва - като се инвентаризират активите и е доста полезно.
Това удържане на данък по кой закон/чл, алиния е?
Иначе тука по скоро се гледа произхода на средствата и да не се изнасят печалби в другите държави.
То така ми се струва, като нещо недекларирано. Иначе отписване на салда отиват в други приходи или други разходи.
без опит да споделя ли мнение? (да не те объркам, не че не може и човек с опит да те подведе)
иначе, какви са тези такси - защо те да не са на услуга? Като банка ли се водят :)?
Уточнявам, ако не станало с първия пост. Няма да може да ви се отговори без точна информация. Или питайте юрист или внимателно прочетете този констативен протокол. Ако е посочен договор за мен е признат разход, ако е посочен някой закон, наредба по скоро - питам юрист и каквото каже. Хич не мие  моя работа това.

Понеже доста зачестиха питания, кога да отчитат разход, ако това може да помогне:
от ЗС чл.26, ал.1
4. начисляване - предприятието изготвя финансовите си отчети, с изключение на отчетите, свързани с паричните потоци, на базата на принципа на начисляването - ефектите от сделки и други събития се признават в момента на тяхното възникване, независимо от момента на получаването или плащането на паричните средства или техните еквиваленти, и се включват във финансовите отчети за периода, за който се отнасят;

Или ако сте по МСС - съгласно тях
за това, ако питате: други санкции за нарушаване на нормативни актове - то, как да знаем, какво пише в тази санкция. Какво са посочили там? Вземете мнение от юрист.
Без да се проверявам - в няколко съдебни дела съм срещал - претенция за 6 месеца след прекратяването и ако има други доходи се приспадат.
Само дето това ще да е са щатите. А ние нали си караме 20 г назад - пиши ни до 2050 г.
В този сайт има НСС - те в общи линии ти казват всичко. Отделно пак тук има и един списък със срокове в който пак пише за какво да се проверява. Към ЗКПО също наблегни.
Е в такива случай, предлагам да попитате хората, които взимат решения и ако има нужда нещо да се коригира по документите. Тука най-много да ви объркаме.
И двата документа се осчетоводяват.
Аз ги разбирам, като отделни сделки и не ми е ясно, защо искате да са на еднаква сума.

PS. Не е по въпроса, но някакви данъци ще се плащат ли. Доста голямо дарение.