Използвайки твоите сметки. Ако начислиш лихва 621/151 после можеш да си покриваш всичко там. или ако си плащаш главница на 151 и лихва 621 през 503 пак е ок.
Май обикновенно се ползва и разчет по лихви, ако ще ти помогне да следиш лихвите. Например в 621 при теб може да не е ясно всяка сума от къде е, ако ти трябва за отчитането.
А самата лихва, как я начисли?
Потърсете информация за подобрение на нает актив. Може да ви ориентира.
Мисля, че пишете за две различни неща. Представляващ обикновено е този вписания в търговския регистър. А тук въпроса е за подписването на финансовите отчети - според там изискванията.
А счетоводно обслужване може и чистача да извършва. Поне аз не съм срещал изискване за това.
Ако не криете нищо, какви са притесненията от декларирането на този магазин?
с минус разликата на същата операция с която сте започнали или ако не може на обратно. резултата ще все същия.
Ами да странно е да отписват заемите - то все някой, който взима решения в тия фирми трябва да знае. Може в един момент да са скъсали анексите и да са решили да се отпишат. За лихвите, зависи в анексите пише ли нещо за тях, ако не на 3 год ми се вижда ок.
Е, как ще го ползва това ДДС като не е платено ? За режима на касова отчетност се гледаше плащането като критерий.

Ами уж четох снощи и не го видях. Сега пак....
Вероятно бих отписал 1200 и след време, ако данъчните кажат, ще пусна едни 200 лв с ддс декларация.
Врътките са да издадеш фактура с 20 хил ДДС - някоя фирма да го ползва, а ти да не го внесеш и бюджета да е ощетен.
И заем не ми пука да отпиша. В договорите си пише най-вероятно за падежа им. Имаш давност по ЗЗД и се водиш от нея и от решението на ръководството.
До колкото разбрах /без опит/ данъка се води до прекратяване на регистрацията - режим касова отчетност.
Иначе , няма ли да се подпали НАП от тия врътки да се раздава ДДС
Тоест при посещение на адвокат, нотариус и други физически лица - ние сме длъжни да искаме да ни декларират, че са самоосигуряващи ли? Знам, че не се прави, но така ли излиза да е редно? Или само аз не го правя :)
Прочетете все пак в НКПД-то, кое описание най-близко отговаря на тази позиция. Иначе ми се струва код с начало 112, 121.
на теб не ти ли мина и да се връщаш?
Вас фактурата ли ви интересува или си търсите парите и очаквате, че ако има фактура Ви се дължи нещо? Договора се подписва преди започване на работата и се уточнява в него, как се приема работата. Сега се разбира, че нямате никакви взаимоотношения с клиента.
Коя е тази инструкция не знам, Но вижте чл.52м (глава седма) от НАРЕДБА № Н-18 ОТ 13 ДЕКЕМВРИ 2006 Г. ЗА РЕГИСТРИРАНЕ И ОТЧИТАНЕ ЧРЕЗ ФИСКАЛНИ УСТРОЙСТВА НА ПРОДАЖБИТЕ В ТЪРГОВСКИТЕ ОБЕКТИ, ИЗИСКВАНИЯТА КЪМ СОФТУЕРИТЕ ЗА УПРАВЛЕНИЕТО ИМ И ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ЛИЦАТА, КОИТО ИЗВЪРШВАТ ПРОДАЖБИ ЧРЕЗ ЕЛЕКТРОНЕН МАГАЗИН (ЗАГЛ. ИЗМ. - ДВ, БР. 80 ОТ 2018 Г.)
Към момента си мисля, че СУПТО не е задължително.
При определени обороти в милиони задължение е за ИАСТУД.
При микропредприятие - по скоро не сте задължени.
Мале, колко 52а имало....
Та това 52а1 да не е за някаква орязана версия на СУПТО? За него ли питате или просто за СУПТО?
зависи колко е малка. за много малка нищо не бих направил.
Ако е обаче ддс е 2000 лв, а вие сте декларирали 1800лв и разликата от 200 лв я смятате за малка.
да не вземе някой данъчен да не ви признае цялата фактура, поради тази грешка.
Да не губим време. Искаше ми се да проследим заедно закона.

по мое мнение чл.51 (5) Алинея 4 не се прилага, когато фактурата е издадена във връзка с получено плащане по доставката преди датата на възникване на данъчното събитие. не ни касае

за това да хванем ал.1 - която ще ни препрати към чл.25 и там ще прочетем всички алиней и по специално ал.7