Благодаря, видях и пак не виждам в текста да има данъчно събитие. Не може в 5 члена да попаднете. Нека е един и да видим той до какво води
може ли информация, в кой чл. в ЗДДС е

   Според това,че срокът за издаване на фактура за ВОД , включително за аванс е не по-късно от 15-число на месеца, следващ месеца през който е възникнало данъчното събитие -
Да и ако сте по МСС май пък си бяха за месеца на разхода - два начина ми се въртят в главата.
Направете си една фактура от офис пакет - excel, word и творете, както ви харесва. в софтуер пускате за ддс каквото трябва и с други разчетни способи изравнявате салдото.
Да ги заприходите според възможностите на софтуера или на разчетна сметка.
Мисля, че или трябва да питате издателите на софтуера /подръжката му/ или поне да го споменете и някой тук, ако ползва същия да ви насочи.
Ако е по ддс - не издава ли фактури? Ако вие плащате на ФЛ да със СИС и 10% ми се вижда и на мен. Четете хубаво договора, че може нещо да се изпусне.
В ЗДДФЛ как е уредено това роялти? Или това си го знаете и питате други специфични неща?
Хм, сега ми стана интересно.
Ако компанията е по НСС - няма право на ДДС защото наема е текущ разход.
Ако компанията е по МСС има право, ако договора отговаря на накратко на определението за актив с право на ползване.

Това сега набързо го сътворих, не съм имал подобни казуси и ще ми е приятно да чуя и други мнения :)
И на мен ми е любопитно, как апис се снабдяват с тази информация и до колко легално.
Вариант за тях, както и аз всеки от нас е например запитване по ЗДОИ.
Значи това име няма да ти кажа, как ме провокира. По скоро бих казал е указание на МФ - а г-н Василев ми прави впечатление, само като ръси бисери :)

по НСС:
Скрит текст :

по МСС - малко е по завъртяно и извадено от термините:

Скрит текст :
Личното ми мнение е:
чл.10 е написан за да знаеш при апорта има или не доставка и какъв.
ал. 2 е написана по скоро за корекции на ДДС, които фирма Х може да си е спестила.

за правото на ДДС при завършване на строежа за мен си важи глава седма от зддс.
А вие, какво искате не стана явно и в качестовото си на кого пишете?
Ми ЕТ нали може всичко да си направи сам. Ако вие сте счетоводител и искате хонорар си вземете.
Ако сумата е малка, няма значение, иначе в приходите и разходите е голяма - няма ли да се подведат потребителите на финансовите отчети.
Ами четете. Как да ви се помогне. Лично за мен, ако сградата се използва за облагаеми сделки, би следвало да имате право на данъчен кредит. Нали в тази посока е писан закона.
Аз не съм чувал за подобна услуга.
И искаш да кажеш, че апис имат регистър с мои данни - които обработват и не са ме уведомили ли?
ако се продава през ел.магазин с линк и през грабо с друг линк бих подал и за двата
(не разбрах грабо ли е ел.магазина)
На какво основание сумата от подизпълнителя да се вклюва в апратамента?
За останалите сметки няма значение, къде слагате сумата стига да знаете , какво е салдото и ако ще е е актив, когато решите да го амортизирате го сложете в сметка с активи например.
Здравей.
И на мен не ми ясно, вие придобивате ли автомобил? Или на какво основание, ще се платят 10 хил. лв. Питайте си лизингодателя за тия работи.
Ако няма основание 10 хил може да са с окончателен д-к 10%, за автомобила вижте чл.13, ал.1 т.2 от ЗДДФЛ
а те Т1 и Т2 за какво са?