ЕКСКЛУЗИВНО! КАК СЕ ПРАВЯТ ПОРЪЧКОВИ РЕВИЗИИ ОТ НАП И КАК СЕ ВЪЗСТАНОВЯВА НЕПРАВОМЕРНО ДДС ПО ЗАРЪКА НА УПРАВЛЯВАЩИТЕ ОТ ГЕРБ!

Как става манипулацията в софтуерния продукт, чрез който се определя кой екип да извърши дадена ревизия? Много лесно! Напълно „без знанието“ на гореспоменатите шефове и „без въздействието им“, началничките на по-ниски нива, в момента, в който ще стартират процеса за избор на екип чрез софтуерната програма, отбелязват ръчно в нея, че освен „поръчковия екип“, всички останали екипи са много натоварени или отсъстват част от членовете им, поради болест или отпуск. И така програмата избира правилния екип – поръчковият. След това веднага се отменят тези зададени критерии и така тази манипулация е трудно доказуема на по-късен етап. Наяве остава само неправомерно възстановеното ДДС и извършените поръчкови ревизии с констатации, че ревизираните данъкоплатци са напълно изрядни.
Източник: http://afera.bg/razsledvania/41283.html
Прочетох темата, но не намерих отговор на моя въпрос. Имам ЗП, но е ЕТ и в това му качество е регистрацията като ЗП. Има доходи само от непреработена земеделска продукция, и субсидията.  Чета КСО - чл.6 ал. 9 - там пише, че ЗП не правят изравняване, но никъде не е упомената формата, под която се осъществява дейност. И у мен остава колебание по отношение на годишното изравняване за СОЛ на ЕТ.  Когато е ФЛ - ясно. Но когато е ЕТ, то пак е ФЛ, ама фирма, води счетоводство на принципа на приходи и разходи - какво да правя - да правя ли годишно изравняване, или не ? Моля за мнение.
Да попитам колегите - как разбирате измененията в ЗДДС, ЗКПО и ЗДДФЛ от бр.23 на ДВ от 8,03,2013 г - означава ли това, че всеки трябва да има касов апарат, независимо от това че НЕ осъществява сделки в брой ?
Това съм го видяла.  Как е подредена декларацията, какво пише - знам. Обаче на бланката с баркод - на практика написах ги за приспадане, ама не ми ги приспада - иска да чекна квадратчето , че си ги искам по ДОПК.  Това ме смути.  Затова зададох въпрос.  И вече съм наясно с държавния рекет.  И да коментираме - нищо няма да се случи. Затова - на моите клиенти им казах - да си помислят дали изобщо да внасят авансови вноски, и по-добре да внасят лихви /ама ако ги хванат/ отколкото да затварят надвнесени данъци в сметките на НАП, защото на никой не му се иска да си ги търси по ДОПК и да рискува да му губят времето с ревизия или каквато и да е проверка.
Аз ли нещо не съм дочела и доразбрала..... Но се оказва, че в ГДД по ЗКПО нямаме право да си приспадаме надвнесените авансови вноски както минали години, а трябва да се иска по реда на ДОПК ..... Това ми прилича на рекет - кой луд да каже "Ела вълчо изяж ме". Моля ви за коментар - това в ЗКПО за 2012 г има ли го някъде - че нямаме право да си приспадаме надвнесени авансови вноски ?   Чл.94 е отменен в закона за 2013 го, но тази промяна вече е отразена в данъчната декларация за 2012 година. Аз ли не разбирам защо - работили сме по закон от 2012 г, декларираме дейността от 2012 г, а в бланката на ГДД са отразени нормите от 2013 г ?   Моля Ви за коментар - защо не се чувствам убедена в правотата на съставителите на бланката за ГДД и защо се възмущавам ?
Не намерих такава тема, или не съм търсила по правилния начин. Но имам питане.
Мой клиент се е включил в сайт за колективно пазаруване - сега чакам да ми донесат договора да го прочета. Вече пристигат клиенти с ваучери.  Питането ми е: На касовия апарат какво трябва да се чука - цялата покупка, или само ваучера ? И какви други задължения към счетоводството имам ?  В каква посока са паричните потоци, и как се документират ? Има ли тънкости по отношение на ДДС ?  Моля за помощ от знаещите.
Как Ви се струва - ЗДДС защитава ли измамниците ?
Ето Ви пример: Чуждестранно лице регистрира ЕООД в България. Неговото ЕООД сключва договор със строителна фирма, която да му построи и продаде жилищен имот.  Договорът има два подписа - за купувача и за продавача.  Съгласно този договор кандидат-купувачът превежда  по банков път  половината пари  на строителната фирма. За тези пари  има и фактура за платен аванс на името на купувача от името на строителната фирма. Фактурата има два подписа - на купувач, и на продавач. 
Минава година, минават две - ама жилищната сграда все не е довършена. Минава и трета година,  и кандидат-купувача завежда дело да си иска имота. И ...... там в съда се появява едно кредитно известие отпреди три години, в което кредитно известие пише, че сделката се разваля. На кредитното известие няма подпис на купувача, но надлежно е посочено, че това КИ се издава към ф-ра № - същата онази, която е била издадена за аванса.
Като  чета чл.115 от ЗДДС - КИ трябва да съдържа всички реквизити по чл.114 плюс № на фактурата, към която се пише, и основанието.
Ама и в чл.114  няма изискване за подпис на фактурата, и по силата на чл.115 - значи не се изисква подпис и на КИ.
И какво излиза - че ЗДДС дава възможност на измамниците съвсем законосъобразно да мамят - значи дават фактура, вземат парите, заминаваш си живо и по здраво да си кроиш планове за  обзавеждането апартамента. След теб обаче в строителната фирма си пишат едно кредитно известие,  после продават фирмата на офшорка -  иди да гониш вятъра.   Хем си дал парите, хем уж ти дали фактура, пък после издали КИ и ти анулирали сделката без да са длъжни да те информират за това, хем нямаш апартамент, хем и няма от кого да си търсиш парите.   Хем после в счетоводството - даденият аванс след 5 години го  отписваш и се намаляваш печалбата, ама данъчните  не искат да ти го признаят, защото смятат теб за неизряден - оня измамник съвсем редовно си е подал в дневниците за продажба и  фактурата, и КИ, а пък ту значи си го скрил. Значи даже си взел данъчния кредит от фактурата, ама не си върнал ДДС по КИ. И става едни хубав акт ........  А уж сме правова държава.   Това беше преразказ по действителен случай. Поне зе мен - това е нещо ново и възмутително. Ами ще ми е полезно да чуя някой коментар - на мен ми го разказа клиент, който търси  отговор на всичките тези въпроси, защото не само, че е потърпевш, ами  ходи да дава обяснения пред икономическа полиция.
Моля за съвет.
Имам едно лице, което е регистрирано на трудовата борса и получава обезщетение за безработица.
Имам фирма, която -  евентуално и може би -  ще има нужда от него - неизвестно кога и неизвестно за колко време - да замести шофьор-дистрибутора, ако му направят планова операция.
Как и с какъв договор да назнача това безработно лице да извърши - ако се наложи - един-два-три курса - със стока на фирмата и автомобил на фирмата, и едновременно с това да не нарушава правата си по отношение на обезщетението, да не е уязвим пред органите на КАТ, НОИ, ДАИ, Инспекция по труда, и всички други с незнам колко и какви абривиатури ?

Моля  за предложения.   
Въпрос с повишена трудност.
Могат да ми помогнат кадри по ТРЗ  от много години назад във времето.
В едно държавно предприятие са загубили втората страница на ведомости за определен период.  А се налага да се  пенсионира един човек с доход от този период.  На намерената част от ведомостта се вижда начислената заплата и клас, обаче на липсващата част е останала една компенсация, която се е начислявала ежемесечно на база на някакво постановление.  Търсим да намерим това постановление и да възстановим тази част от компенсацията. 
Става въпрос за периода м.09,10,11,12  1991 г.
Имам едно съмнение, че нормативният документ или не се е казвал Постановление, или е имал в някаква степен закрит характер, но не го намерих в интернет.  Който може - моля да помогне с нормативни документи, или с идея къде да се търсят.

Сега вече мога да се похваля - след 2 години битка - днес излезе решението на ВАС, което потвърждава решението на Пловдивския  административен съд, с което решение  се връщат парите от ДДС на моя клиент.  Историята на моя клиент беше същата - описа на активите беше подаден заедно със заявлението за регистрация.
Който се интересува повече - на лични.
Днаъчните - да внимават как говорят с мен.
Да споделя опит.
Пълномощното трябва да е нотариално заверено единствено и само  когато упълномощеното лице ще трябва да подава информация от името на физическото лице по ЗДДФЛ.
Във всички останали случаи - само фирмено пълномощно с подпис и печат на упълномощителя, без значение пълен или частичен достъп.
Ако се запънат - пратете ги да си питат юристите.
Ако пак се запънат - да напишат писмен отказ.
Ние и нашите клиенти не сме врагове на държавата, че да се презастраховат и да наливаме пари на нотариусите.
Явно вече питащият не проявява интерес към темата. 
Та моят клиент също му отказаха ДДС поради това, че "описа не е подаден".  След обжалване - отказа придоби нова формулировка , "описа не е подаден с отделен вх.номер".
Аз бях направила така:
Опис-попълнен.
В заявлението за регистрация - на втора страница - там където се описват подадените документи - отметка Х в квадратчето и написано с думи "Опис на .....".  ама те си знаят рутинната процедура.
Следващото беше, че опис липсва изобщо в документацията. На някой му е пречил сигурно, и го е махнал, защото е очаквал да го получи допълнително с отделен номер.
Значи  - един приема заявлението с отметка и приложен опис,
друг като прави проверката, казва, че няма подаден опис,
трети прави следваща проверка и не му харесва, че описа няма отделен входящ номер,
и накрая описа взе че им изчезна от папката на НАП.
Сега виновни няма, а моя клиент чака 2 години
Водих такава битка цели две години - не аз, а клиента ми.  Описа трябва да  подаден НЕ ПО КЪСНО ОТ 7 ДНИ ОТ РЕГИСТРАЦИЯТА,   но няма забрана да е подаден по-рано, няма ограничение да е подаден преди, след или със заявлението за регистрация. Одисеята е много дълга - да не обременявам форума - който се интересува - на лични ще му дам всичките решения на ВАС, които имам в тази връзка.  Решението на Пловдивски административен съд е в полза на клиента ми и ДДС следва да бъде възстановено. Естествено НАП обжалва пред ВАС, сега си чакаме новото решение.  Така че - борбата с НАП си заслужава.
На път съм да доизясня казуса. Жената просто е от друг свят - само временно живее в България. Ами става въпрос за пенсия от професионален фонд. Обаче тази пенсия се отпуска по английското законодателство, и парите постъпват по банкова сметка открита в английска банка. Така че ако има някакви задължения, са към английските органи. Да, ама тя не ще така - смята, че щом дължи данъци, трябва да ги дава там, където живее, за да може правителството с тези пари да осигурява добър живот на хората :( >:( :innocent:.... Като си помисля колко чужденци живеят по един месец на морето в България и по планинските курорти - ами да вземат и техните едномесечни данъци да влизат в България........ Ама не знам - те ли ще ни свалят от клоните, или ние ще ги вкараме в калта.... Аз приключих по този казус- само Ви информирах.
Утре ще се разбере дали не става въпрос за данък върху лихви по банкови депозити.  Защото в Англия има такова нещо. И евентуално може да е задължена по английското законодателство. А тя много настояваше да разбера, че парите са от банката. И ще си говорим с преводач.
Госпожата на развален български почти успя да ми обясни, че се чувства длъжна да внася данък.....Ама не успя да ме убеди. Помогнете ми моля.
Лице, пенсионирано в Англия по английските закони, живее в България и си получава пенсията по сметка в България. Това доход ли е по ЗДДФЛ и има ли необходимост да подава данъчна декларация по чл. 50 ?. Че СИДДО ми е на тъмно..
Извода от дискусията е :
 Бабите - в сивата част.
 Фирмата - инвентаризационен опис за намерена в склада  вълна, заприхождаване като приходи от излишък на материали по пазарни цени /къде ли ще ги търся и кой ли пък ще ми ги оспори/  и ..... каквото - това - стига някой да не хване бабите, че продават без документ - иначе ние си чукаме на касовия апарат продажбата на прежда и вълна. Ако ни питат защо на по-ниска цена - ами пазарна икономика - бабите са ни по-симпатични и по бедност на тях продаваме на по-ниска цена.  Ама че ситуация, я?  Да се чудиш кое е законосъобразно и кое справедливо, и имат ли почва тези понятия в нашата действителност.
2021  г евентуално, може би, ако с  нещо законодателството не реши да отложи с още няколко години  >:( :thumbup: :(