Ще напиша нещо, което ми изглежда много абсурдно, но ..... от два часа си повтарям, че съм добре.
Удостоверение от НАП за липса на задължения /на клиент/.
Начислени лихви за осигуровки.
Проверка по банковата сметка - осигуровките внесени, и то съвсем в срок - още на 8 число от месеца.
Д1 и Д6 подадени на 9 число на месеца на ръка /било е в далечната 2006 г/Имам си и входящи номера.
Връщам се отново в НАП.
Установиха липса на Д6 /техният вх номер означавал, че Д6 е приета, но нищо не потвърждава дали е вкарана в базата данни/.
Значи - липсва д6 и начислени лихви.
Възразявам - лихви се начисляват на неплатено в срок задължение, а не за неподадена декларация.
Срещам многозначително мълчание. /данъчната не е глупава и безотговорна - познавам я/.
После отговор "Така е - и на декларация се начисляват лихви".
Губя дарслово. И сигурно съм изглеждала много глупаво. 
Ако бях сама - щях да си мисля, че нещо съм се сбъркала покрай приключването.  Ама и клиентът ми изглеждаше толкова учуден. И той бил чул същото.
Значи - имам сериозен пропуск!
Остарявам !
Моля - помогнете - къде бъркам ?

ЕООД купува предприятието на ЕТ през 2005 г  за 100 единици.  ООД дължи на физическото лице 100 единици.  Това са ДМА, които в ЕООД са заприходени по справедлива стойност за 125 единици /след оценка от лицензиран оценител/ и е отчетена  положителна репутация 25 единици, която пък се е е отразила в увеличение на печалбата. Това - през 2005 г
Обаче до момента в касата никога не е имало достатъчно парична маса, за да бъде изплатено задължението на ЕООД към физическото лице.  Изтекоха 5 години оттогава. Сега мисля, че  за 2011 г трябва да отпише това задължение. Ама нещо не мога да се справя.  Четох различни мнения : Отписване с решение на едноличния собственик, и увеличаване  допълнителния капитал, или отписване и увеличаване на текущата печалба и облагане ?  Моля за помощ - нормативна уредба, ефекти от различните варианти, практически опит.
Може ли да получа отговор наготово от по-напреднали, че нямам време да чета - за 2011 г облагат ли се субсидиите на земеделските производители ?
А в Гърция - от колко години са в ЕС, от колко години са с еврото - сега въвеждат касови апарати, и са много горди, че освен големите чуждестранни вериги, касови апарати има вече и в някои други гръцки магазини.
Изглежда българското лоби за касови апарати е много силно - то при всяко правителство си издейства нормативно основание за подмяна на касовите апарати с нови .
Благодаря.
Ама не беше ли редно това изменение да се впише някак и в ЗДДФЛ ?  Или поне в указанието за попълване на  данъчната декларация по чл. 50 ?
Трябва да има подадена декларация Окд5.  Два болнични.
Не че мога всичко да знам, ама съм пропуснала, че възнаграждения на участници в изборите НЕ се облагат по ЗДДФЛ.  Ама защото в ЗДДФЛ  не съм срещнала такова нещо?  А се оказа, че то било записано в  ИЗБОРЕН КОДЕКС.
 Чл. 18. (1) Членовете на избирателните комисии получават възнаграждение за работата си в съответната комисия.
(2) Възнагражденията на членовете на районните, общинските и секционните избирателни комисии не се облагат с данъци по Закона за данъците върху доходите на физическите лица.

Ама аз като не се интересувам от избори - пропуснала съм го. И тръгнах да пиша един такъв доход в годишна данъчна декларация на физическо лице.
Сега не мога да си наместя знанията.

Значи - в ЗДДФЛ - ч.13 - необлагаеми доходи - не намирам  текст, че членовете на СИК не се облагат за доходите си от изборите.
Ама хората си имат едни служебни бележки за получени доходи, естествено без удържан данък.
В Изборния кодекс - пише го.
Ама  в случая - кой закон е общ, кой специален?
Кажете ми - как се ориентирахте вие ? То аз при цялото ми старание че се изложих  - едно на ръка. Ама как успявате да следите всичко  ?
И аз имам нова информация - макар и в друга посока. Досега фирмите вземаха за бракуване от 20,30,40, и т.н. суми - кой каквото си реши. И казваха, че Симеон Дянков така решил - тези пари постъпвали в МФ.  Дрън-дрън. Снощи една фирма, която ми искаше 20+4 лева за бракуване, ми каза да изчакам до другата седмица, защото от НАП имали предупреждение, че тези пари са неправомерни и се спекулира, и се очаквало другата седмица да има единно ясно становище за БЕЗПЛАТНО бракуване като част от лиценза, който им е даден от НАП.   Ако някой друг има по-достоверна информация - ще бъде полезно да я сподели.
БЛАГОДАРЯ  и на двамата.  Аз искам да запозная клиента си какво му готвят, и да му кажа какъв вариант  за противодействие има, като си чете закона, а не своеволни тълкувания.
Преди време прочетох - мисля че в този форум, една тема и няколко становища, отнасящи се за правото на данъчен кредит за лек автомобил. Някой форумец беше постнал едно вътрешно указание на НАП как да увъртат, но да не признават данъчен кредит дори когато фабрично поставените седалки са 7.  Тази тема търся - от няколко дни, но явно безуспешно. Трябва ми това вътрешно указание на НАП.  Моля Ви - помогнете ми.
Благодаря за протокола - ще ми свърши работа. :smile1:
Какви технолози - какви 5 лева  :( Мериш със софийски аршин. Тук е провинция - Собственика с жената и децата, счетоводителя ..... и май други няма. Въпрос на оцеляване.  Счетоводителя /т.е. аз/ - той и юрист, той и финансист, той  им помага да излязат от блатото, щото иначе и той ще затъне.... Сега трябва да се порова в нета - да стана и технолог :(
ООД, регистрирано по ДДС.
Купи нова линия за производство на  бисквити - производство различно от досегашното. В процес на усвояване на технологията отпада много брак. До момента няма продаден готов продукт, защото пробите още не отговарят на изискванията. Обаче  се трупа брак на продукция, за която са вложени материали с ползвано ДДС при покупката.  Очевидно е, че трябва да намеря форма за бракуване на тази продукция .  Ясно - ще правим  протоколи, ще трупам разходи за бъдещи периоди.
Питането ми е :
1. Някой ако съставял подобни протоколи - би ми било полезно да ги ползвам.
 2. Има ли някъде някакви норми доколко брак при усвояване на производството би бил в разумни размери ?
 3. Има ли нещо специфично при продажбата на тази бракувана продукция - тя за хората не става, но може да се продава на животновъди - разбира се на съвсем символични цени, които дори  са няколко пъти под стойността на материалите  - и то така, че да не се нарушат изискванията на ЗДДС и ЗКПО и стандартите ?
4. Ако някой иска да сподели опит в осчетоводяване на подобна ситуация - ще бъде полезно.
Имам клиент - гражданин на Австрия, с разрешение за дългосрочно пребиваване в България, регистрирал ЕООД по българското законодателство.  Да , ама бизнесът в България не върви, потъна в дългове, остави магазинерката в магазина и замина за Австрия да заработва пари - неизвестно колко време. Аз като счетоводител имам пълномощно да го представлявам пред НАП, НОИ  пред държавната администрация и пред банката.   И аз, и магазинерката имаме с управителя ежедневна връзка по скайп - взаимно се информираме за възникналите въпроси, получаваме нареждания какво да правим, какви действия да извършваме.
 Няма забрана управителя да си управлява фирмата дистанционно.
 Няма задължение да регистрира в НАП или където и да е, че  е извън страната.
 До тук добре. Ама ... кой сега да подписва командировъчните на магазинерката ? Като си дойде, и го накарам да ги разпише - някак не е коректно - той е бил извън страната, ще преведе пари в банковата сметка на фирмата  от Австрия.
Споделете опит - как да организирам такива  управленски действия, които опират до документи и тяхното оформление така че да нямам проблеми после с данъчните.
Би било полезно отвреме навреме да се препрочита и Закона за счетоводството освен данъчните закони.
Отговорът на въпроса е в чл.4 ал.1 т.1 от ЗС.
1. Имаш записан капитал в договора за учредяване - в учебниците е записано как се осчетоводява.
2. Имаш внесен капитал в набирателна сметка .
3. Разходи по учредяването
4. Предполагам, че внесения  в набирателната сметка капитал вече е изтеглен, или към касата, или към фирмена банкова сметка.
5. От практиката знам, че първонално разходите са по-големи от приходите, и собственика е внесъл собствени средства в касата, за да покрие разходите - имаш разчети със собственика.
Хайде, поработи малко с учебниците - винаги има смисъл да се чете повече.
Ами ако се направят усилия да се разграничат двата принципа - принципа на начисляването, и принципа на паричния поток - сам ще стигнете до извода кое и как да осчетоводите. Не че не мога да Ви кажа - ама по-добре би било сам да се научите да разсъждавате.
Освен това - като ще е финансов лизинг, има един погасителен план, в който са написани лихвите. Те също трябва да се начислят  и ежемесечно платените за месеца лихви да се начисляват като текущи и да се приспадат от дължимите.
Нещо във Вашия запис ми липсва осчетоводяването на актива, заради който става въпрос в договора за финансов лизинг.
Не, не отговарят на изискванията на чл.7  -   издателя  на документа се легитимира само  като адрес - ул....блок....вход...  и подпис на касиера на входа. 
Имам клиентка - зъболекарка, която ползва за кабинет един апартамент. Плаща наем на физическо  лице - там документирането е ясно.
Обаче сега ми представи едни квитанции от приходен касов ордер, че е плащала такса вход. Нещо не ми харесва този начин на документиране. Има ли някой, който да си е изяснил въпроса по документирането и осчетоводяването на тази такса?  В договора за наем е записано, че  всички консумативи са за сметка на наемателя, и само това.  Ама не се чуствам убедена, че квитанция от ПКО ми дава основание да осчетоводя разход. Моля за мнение.