Чл.111 от ЗДДС, подава се опис, начислява се ДДС и се внася в последният данъчен период. Има особености - кога се дължи ДДС и кога не се дължи - зависи от актива, от начина на доставката.
Нещо не става ясно - финансов лизинг, или отложено плащане?  Пък и начислени амортизации без да има в баланса актив - нещо не се връзва.
Ами какво му пречи - просто не осъществява дейност, и това е. Няма задължителни регистрации за това
Обаче - по ЗДДС - няма начин - щом е регистриран - всеки месец подава декларации, макар и нулеви. Освен ако не реши да се дерегистрира, ако отговаря на условията.
Заради осигуряването - декларация Окд5, ако не иска да внася за този период осигуровки. Аз обаче смятам, че това е уязвимо, защото в ЕТ няма как някой друг да осъществява управленски дейности, а те неминуемо възникват - дори само за да направи нулев отчет на касовия апарат за месеца. Но това си е само мое мнение. Практиката е Окд5 с дата на прекъсване на дейността.
1. Регистриране на ЕООД. Ако има регистрирано - трябва да е пререгистрирано в ТР.
2. ЕТ трябва да е пререгистрирано в ТР.
3. Извършва се сделка по продажба на ЕТ в ЕООД по чл. 15 от ТЗ. Най-добре е да се ползват услуги на адвокат. Сделката се изповядва пред нотариус и се вписва в ТР. За сделката се искат редица документи, издавани от НАП и НОИ.
4. Има доста особености, произтичащи от ЗДДС. Самата сделка по чл. 15 от ТЗ не е сделка по ЗДДС, но ако ЕТ е било регистрирано  по ДДС - следват още процедури: 1. Дерегистрация,  и ако има налични активи - чл.106-111 от ЗДДС.
Честита Новата 2012 г- да сме здрави, работата да ни спори, да постигнем достатъчност в бита и хармония в душата .
Моля, ако някой е събрал всички нормативни изисквания по отношение на осчетоводяване на разходи за пътуване от местоработата до местоживеенето с обществен междуградски транспорт и отчитането на билетчета, че ми се струва, че все нещо все изпускам - я по ЗКПО, я по ЗДДФЛ, я по КСО. В данъчно списание "ТИТА" го има разработен въпроса, ама аз нямам достъп до него.
Най-добре с това ще се справи Вашия счетоводител.
В сайта на НАП има и банковите сметки на отделните териториални поделения, и кодовете по вид плащане.  Пак там ще намерите и сметка за изплатените суми, и служебната бележка. Но не е само това - като подавате годишната данъчна декларация трябва да подадете справка  за платените наеми и удържани данъци.
Да продължа с моите неизяснени въпроси относно продажбата.
Сега предстои ДЕрегистрация по ДДС.  Да отбележа - предприятието продадено - фирмата останала.  Някой по трасето нещо пропуснал.
Договора за продажба е подписан на 11.11.2011 г
Подписите пред  нотариус положени  на 02.12.2011
В агенцията по вписванията на 08.12.2011  г
Към коя дата и кой документ ми дава право  и основание да прехвърля активите на продаваното предприятие и да зануля оборотната ведомост ?
Гледам датата на обучението в повечето градове е на 16 декември. На тази дата ще ме обучат как да разпознавам нечистите сделки, мръсните пари и терористите. А до 16 декември, ако попадна в такива ситуации, какво да правя? :innocent:

Нас от дълбоката провинция и малките градове няма да ни обучават - така че разчитаме на теб да си водиш записки и после да докладваш тук.
Не ми харесва такава идея - затова питам някой да не е измислил нещо по-добро -  някакви пояснителни бележки само, или друго - знам ли ?
Да си изравня критериите:
ООД, което никога не е осъществявало дейност - току-що пререгистрирано в ТР - какъв ГФО да обявява, след като никога не е съставян такъв, няма архив, няма счетоводство - има само едни деклрарации обр.1010а.
Неработещи ЕТ - имаше ли нещо, че не обявяват ГФО в ТР, или си го измислих, защото така ми харесва ?
Имам казус, който не мога да разреша сама.
Мой клиент има ЕТ - регистрирано по ДДС. От две години ЕТ не осъществява дейност. Дейността се осъществява от ООД на същия собственик и дъщеря му. Подавана е нулева декларация по ДДС за ЕТ .
В момента тече процедура по чл. 15 от ТЗ - продава се ЕТ на ООД със заличаване на предприятието на ЕТ.  Продажбата се налага, защото в ЕТ е основната сграда,  в която се осъществява дейността на ООД.  Предстои реконструкция на сградата.  Продажбата по чл. 15 не е сделка по ДДС  и затова предпочетохме този вариант, отколкото продажбата на самата сграда. Баланса, по който е осъществена сделката по чл.15 от ТЗ е към 31 октомври 2011 г.  Самата сделка е изповядана пред нотариус на 2 декември, очакваме вписването на сделката.
Сега по повод на месечната за ноември обработка на документите, на днешна дата, получавам фактури на името на ЕТ, издадени от общината и от Енергото с дата 28 ноември по повод разрешителни за   строежа - за реконструкцията на сградата. Варианта да се анулират фактурите, и да се издадат нови на името на ООД но през декември отпада - контрагентите не се съгласиха.  Възникналите въпроси, с които не мога да се справя са:
Ако осчетоводя  тези фактури в ЕТ, ЕТ ще има справка-декларация по ДДС с данък за въстановяване за м.ноември.  Не мога да префактурирам  разходите на ООД, защото ООД през ноември все още няма сграда. Доколкото продажбата по чл. 15 от ТЗ е прехвърляне на права, задължения и фактически отношения,  издадените разрешителни за строеж на ЕТ се прехвърлят на ООД. Обаче през следващите 2 данъчни периода ЕТ вече ще е заличено и няма да има дейност. Да считам ли, че процедурата по приспадане на данъчния кредит от тези фактури ще продължи да  тече в ООД ? И кой ще е началният период на процедурата - ноември, когато възниква данъчния  кредит в ЕТ, или декември, когато е осъществена продажбата ?  Има ли още нещо, което изпускам  - съставянето на някакви допълнителни документи, или процедура някаква ? Ако има писмо или указание на НАП в тази връзка - моля да ми го предоставите.
Другият въпрос е, че в ЕТ ще има направен един разход, който не е включен в цената на продажбата. Има ли някакви рискове, с които трябва да се съобразя ?
По повод заличаването на ЕТ - имам ли ангажимент по прекратяване на регистрацията по ДДС?  Има ли някакъв срок за подаване на данъчна декларация на физическото лице на заличеното ЕТ?
Ще споделя информация, която за съжаление няма да мога да подкрепя с документи - с мен е споделена от компетентни лица - та всеки сам да си прави изводите.
1. В НАП е готов програмния продукт, чрез  който ще анализират ГФО, в които има нещо некоректно, нещо, което не е съвсем в унисон със сатндарт 1 от  НСФОМСП, и изводите от този анализ ще  служат за повод за назнаване на проверки. Дали подписан ГФО само от едно лице, без легитимен счетоводител, няма да бъде повод да "светне" червената лампа на НАП ?  Аз лично нямам нищо против.
2. В доклад на Европейската комисия за работата на ТР също има сериозни бележки по вида и съдържанието на ГФО.  Сега се търси професионално мнение как в ТР да се отказва  обявяването на отчети, които не отговарят на стандарт 1.
Отново ми изниква въпрос - не е ли назрял момента да има националан регистър на съставителите на отчети, та ако трябва дори вписването да се защитава с полагане на изпит? Не е ли пагубно либерален ЗС по отношение на съставителите на ГФО?
Та във връзка с написаното - намирам поставеният въпрос дори за неуместен.