Не можах да се справя с търсенето - търся прилична бланка за проформа фактура - моля помогнете с линк. Благодаря.
Има ли тук счетоводител на такава посредническа фирма, за да обменим опит ?
Здравейте. Някой регистрирал ли е фирма за посредничество при наемане на работници от България за работа в страна от ЕС ? Моля помогнете - откъде се започва ? Плаща ли се лиценз и колко ? Влизах в сайта на АЗ, но в някои рубрики изобщо не мога да влизам. Разчитам на Вашата помощ - който го е правил, и има опит в преодоляване на чиновническите бариери. Благодаря.
Земеделски производител - жена - получи субсидии  за  създаване на ново земеделско стопанство по програма "Млад фермер" през м.декември в размер на 23 х лв.
 Осигурява се на 240 лева.
 Субсидията не е осигурителен доход, не съм правила годишно изравняване, но  е платен данък доход.
Други доходи няма.
Сега трябва да издам бележка за детски, и имам колебание - каква месечна сума да пиша.
Моля за помощ.
Може и да е коментирана темата, може и да има някъде разяснения - но аз не се справих да намеря къде да прочета, за да съм по-уверена.
Работник е бил в непрекъснати болнични през цялата 2012 и част от 2013 година. Никога не е подавал молба за отпуск за 2012 г. През 2013 г за дните от края на болничните, до излизане на решението на ТЕЛК, подаде молба за платен отпуск за 2013 г и неплатен отпуск за 2013 г. Уволнен е на 10,06,2013 г по чл.325 т.9 с начислено обезщетение по чл.222 ал.2. 
Сега има ли право на претенции за отпуската за 2012 г - никога не е подавал молба за нея, и съответно  не му е отказвана.
Човека си иска парите сега и веднага, и може да тръгне да се жалва по разните инстанции, а те само това чакат. Аз трябва да съм се подготвила и нормативно обосновала предварително.
Благодаря. Но моето уволнение е по 325 т,9.  Обсъждам го с Вас, защото не знам от коя незнайна наредба или от кое неизвестно никому решение на ВАС или някой друг съд дали не може да изскочи нещо, което да ме направи уязвима. Човека е болен - разбирам, но и бизнеса е на колене. Но поне доколкото можем - да спазваме законите. Моля и за други мнения.
Колеги, имам питане, свързано  с изплащане на обезщетение.
Обективната обстановка:  Решение на ТЕЛК с 95 % неработоспособност на лицето.  С препоръка лицето да НЕ работи тази работа в тази фирма. Със становище на трудовата медицина, че работата във фирмата не е подходяща за лицето.                                                                                                                 Лицето е уволнено на 10,06,2013 г по чл.325 т. 9.
 Записано е в заповедта за уволнение, че му се дължи обезщетение в размер на 2 брутни заплати на основание чл.222 ал.2.  Обезщетението ще бъде начислено във ведомостта за м.06  заедно с платения отпуск до 10.06,2013 г.
Лицето има право и е регистрирано  в Агенцията по заетостта с право на обезщетение.
Тук спорът е - в какъв срок следва да се изплати това обезщетение.  Заплатите се плащат на 20 число, т.е. заплатата за м.06 ще бъде изплатена на 20,07 2013 г. 
От НОИ  ми  казват, че обезщетението трябва да е изплатено в едномесечен срок, иначе  уволнението се  счита за неслучило се и лицето се възстановява на работа при предишните условия.
От инспекцията по труда ми казват, че за обезщетение по 325 т.9 и чл.222 ал.2 няма срок, а едномесечния срок важи за уволнения по чл.331 с уговорено обезщетение.
Никой обаче не сяда да ми го напише и да се подпише.
Моля за коментар по въпроса..
За съжаление законодателството не дели въпроси на правилни и неправилни, справедливи и несправедливи. Ще има дни в НО без ТС.
Обезщетението го намерих - чл.228 от КТ. Нещо съм се изнервила, та не го видях.

Моля за мнение по първия въпрос.
Здравейте. Имам проблем с нетипичен случай. Работник и в болнични в продължение на 3 години. Изчерпани са всички възможности за болнични листове - от личен лекар, от ЛКК, от ЛКК с разрешение на ТЕЛК, с прекъсване, без прекъсване - всичко. В Същото време след 03,03,2013 г лицето е пак в болница, но вече не му издават болнични листове, защото според наредбата за болнични - няма право - изчерпани са възможностите. На 15 май ТЕЛК излиза с решение да бъде трудоустроен с 95 % инвалидност. Но лицето продължава да е в болница и до вчера никой не ни беше информирал, че е трудоустроен. Днес вече обсъждаме въпроса за уволнение по чл.325 т.9 или 327 т.1 - в това няма проблем - ще се регистрира на трудовата борса, ще получава обезщетение. Обаче тези дни - от 03,03,2013 до 10,06 2013 г - как да ги оформя? Аз съм го водила в болнични без представен болничен лист и Д1 е подавана така. Последните 6 месеца той представяше болнични листове с решение на ТЕЛК с по 2-3 месеца закъснение, и мислех, че и този период ще е същият. Но сега не му дадоха болнични листове. Нямам документално основание да го водя в болнични, и излиза, че трябва да го водя самоотлъчка. А беше в болница. Има ли някой приемливо предложение за оформяне на тези дни от 03,03,2013 до 10,06,2013 г. ? Питах в НОИ - отговориха ми, че осигурителното законодателство няма отговор за такъв случай - било парадокс. Питах Инспекцията по труда - препратиха ме към НОИ. Питах трудовата медицина - не било от тяхната компетентност. Приемам с благодарност всякакви идеи.
Втори въпрос - обезщетението по чл.222 ал. 2 - брутното трудово възнаграждение - кое брутно - по принцип, или от месец, в който е бил на работа  /на работа е бил преди 3 години/.  Не се справих с КТ по този въпрос - моля за помощ
Пропуснах да напиша - за всяка фактура, с която се продава бракувана продукция, аз изисквам и управителя ми дава протокол за брак - дата, количество, причина за брака, решение за продажба на брака, подписи на управителя и свидетели - някой от работниците.  Дето се вика - слагам си тенекията отвсякъде.  Ама причината за брак е все лошо работещо оборудване, или усвояване на изделие по нова рецепта.  За развойната дейност поисках да ми направи норма за брак за усвояване на новото производство, и да го впише в технологичната документация, защото е рег по  ISO. Но там няма да проверявам - казах го, и приключвам.  Само че брака освен че се продава 7 пъти под себестойността на материалите / ако сложим пък труда и енергията - става страшно/, но брака започна да става вече 20-25 % от цялото производство.   Начислявам ДДС на продажната цена на бракувана продукция, но  дали не трябва да правя още нещо, за да спазя закона по ДДС  ? И дали този целият брак ще бъде признат разход  по ЗКПО?
Имам подписана от управителя разходна норма.  Няма технолог.
Познавам в детайли технологичния процес - в теглото на материалите не слагам водата, която единствено се изпарява в някаква степен  - всички останало е сухо вещество /брашно, сол, мая, подправки, мазнина/.
Осчетоводявам приход от продажбите на технологичен брак по цена, определена от управителя, и начислено ДДС - всичко както си е по фактурата.
Притеснението ми е, че при килограм брашно е 56 ст, мазнините 2-3 лева,  цената на технологичния брак е 20 ст и дали това няма да се приеме като скрита продажба на продукция, но на занижена цена - 7 пъти под себестойността.
 И нали знаете - после счетоводителя виновен.
Имам запитване от клиент и се затрудних в отговора.
Клиента ми е гражданин на Украйна, с документ за продължително пребиваване в България.
Дилемата е къде да открие търговска фирма - в България или в Украйна.
В Украйна условията за бизнес били по-лесни.  Ако открие фирмата в Украйна и си плаща там осигуровките, а в България само данъците - не ми е много ясно какви споразумения между двете страни трябва да търся, и на кои закони трябва да бъде подчинена такъв вид дейност - регистрация на фирмата в Украйна, осигуровките в Украйна, място на дейност България, данъци в България. Разбирам, че ще прави внос на стоки от Чехия, която е член на ЕС, България член на ЕС, но Украйна не е член на ЕС.  На мене ми дойде много сложно.  Ако някой може - моля да помогне.
Няма да се уморя да задавам един и същ въпрос. Защото не мога да се примиря. Имам клиент - фирма, който произвежда хранителен продукт. Регистриран по ДДС. В разходната норма са си включили продукти, които надвишават с 25 % теглото на готовия продукт, и искат да го приема за технологичен брак. /Не става дума за изпарения на вода или други течности - става въпрос за сухото вещество на вложените материали и сухото вещество на готовия продукт/. Технологичния брак се продава за храна на животни - но на цена 7 пъти по-ниска от цената на вложените материали . Във фактурата за продажба има начислено ДДС. Задавам въпроса, защото имам сериозно притеснение по отношение нормите на ЗДДС - че с тези продажби на уж технологичен брак се прикрива продажба на продукция и се укрива ДДС и приходи от продажби по смисъла на ЗС и ЗКПО. Нямам достъп до производството, но не смятам, че е е от моята компетентност технологичния процес. Единственото, което ме касае, е да прилагам правилно данъчните закони и да не пропусна нещо в отчетността. Не бих искала да си кажа притеснението, за да не подведа дискусията в грешна посока. Ще бъда благодарна за всяко изразено мнение.
ето го отговорът на НАП на моето запитване - какви са промените, къде и колко са съществени. "Ако имате предвид промените в декларацията по чл.50 с бар код – в новия файл има възможност да се добавят до 40 реда към таблица 7 от приложение 3 (преди бяха 20).
С Уважение,
С. Михалков"
На електронната си поща - чрез НАП абонамент - получих съобщение, че има промяна на декларация по чл..... и докато прочета коя декларация, изтрих съобщението, че изтрих всичко и от кошчето. Звънях на телефона в НАП, но те искаха да знаят за коя декларация питам, а аз нали точно това не разбрах.
Моля, който не е бил толкова сръчен като мен да затрие съобщението - информирайте ни - в коя декларация НАП са направили промени, да преценим колко съществени са и какво произтича след това.
Някой ще ми помогне ли - разпада ми се страницата на Община Варна. Търся размера на патентния данък за търговия без обект / в случая  сделки, за които не се изисква обект/, предполагам, че във Варна има и зони - за  ЖК"Младост" - не знам в коя зона попада. Много благодаря.
По повод ГДД - при мен идват и някои млади хора, получили някакви странични доходи, заради които трябва да подадат ГДД  Нека не звучи като обобщение - но ми направиха впечатление няколко неща:
1. Тоталната неграмотност и невежество на иначе образовани хора.  Те не разбират, и не искат да ми повярват, че трябва да платят данъци за тези подадени декларации.
2. Пълната демотивация на младите хора да  внасят каквито и да се данъци и осигуровки. Хич не ги интересуват нито пенсии, нито кой и как издържа пенсионерите,нито кой и как ще плаща пенсиите на техните родители, нито  това, че трябва да заработят за собствените си пенсии.
Като чувам, че депутатството е форма за повишаване на личното благосъстояние и социален статус, и като прочетох тази статия - започвам да разбирам. Не знам какво точно разбирам, но ми се струва, че гнилото не е в Дания, ами в България.  Защото никой датчанин не е избягал по икономически причини в България, а 1 млн млади работоспособни българи са извън страната и работят за да пълнят чужди бюджетни сметки. А като се прибавят и офшорните милионери.....  данъчният рекет ми беше известен, ама някак си ми се струваше, че е е градска легенда. След тази статия започвам да разбирам.....