a po koi `len trqbwa da se osowobodi w takyw slu4ai ,oswen 4e dylji  obezshtetenie po 220 ot KT?

От вчера до сега не отворихте ли КТ и да прочетете членовете с прекратителни основания?
Така, аз понеже от време на време съм в графа гледам много, ама мнооого тъпо, пък и се присетих за едно изказване по сходен проблем от Джон, мир на праха му, та си отнесох въпроса писмено и до НОИ. Не съм в спец в осигуряването, дори точно обратното, затова ще спестя всякакъв коментар от моя страна - споделям с вас резултата от действията ми. Предоставям ви  запитването, както и отговора ( ще го прикрепя в оригинал, както е пристигнал по ел.поща), който получих.

Сключен е  трудов договор по чл.111 КТ за работа по 8 часа на ден за определен срок. Работникът започва работа на 04.07.2011, последен отработен ден - 15.07.2011г /т.е реално отработени 10 работни дни/. Договорът е прекратен считано от 18.07.2011г.

 Как следва да се попълни УП3?

от 04.07.2011 до 18.07.2011  00год 00мес 10дни

или

от 04.07.2011 до 18.07.2011   00год 00мес 14дни ?

Съществува ли някакво указание или информационен материал, онагледяващ с примери правилното попълване на документи, удостоверяващи осигурителен и трудов стаж ( подобно на указанията за попълване на осигурителните книжки)?

С уважение,

Николина Петрова

Дали са Ви отговор за осигурителния стаж. А ТС в случая е 14 дни
При 8 часов работен ден  ОС=ТС
Не мисля, че отговора на НОИ е коректен
Вариантите са два:
 или текущ разход, или дълготраен нематериален актив.
Обаче трябва да се прочете първо договора за наем - там какво пише за преустройството от офис в кабинет, и за чия сметка ще бъде.
Второ - да се прочете счетоводен стандарт 38  - нематериални активи.
И тогава да се разсъждава на тази база. Има значение и договора за колко години е сключен. Има значение и ремонтните дейности какви са - обикновено хигиенизиране, или  промяна в предназначението на обекта чрез строителство, ще има ли трайно и неотделимо поставени строителни материали, или ще има преносими материали и елементи, които наемателят може да си вземе след приключване на срока на договора.
Поне на мен написаната информация не ми е достатъчна, за да взема решение.



промяна в предназначението на обекта чрез строителство

според мен е това
не

Трябвало е да направите.
В този случай, лицето трябва да подаде ГДД
Да, на физическото лице е.Аз мисля, че ако изтегли от вноските трябва да декларира сумата по чл.50 от ЗДДФЛ и дължи 15% данък, но също ползва и облекчение.Права ли съм?Но чак когато започне да тегли.

Не
Чл. 19. (1) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Сумата от годишните данъчни основи по чл. 17 се намалява с направените през годината лични вноски за допълнително доброволно осигуряване в общ размер до 10 на сто от сумата от годишните данъчни основи по чл. 17, както и с внесените през годината лични вноски за доброволно здравно осигуряване и премии/вноски по договори за застраховки "Живот" в общ размер до 10 на сто от сумата от годишните данъчни основи по чл. 17.
тази застраховка нали е на физическото лице? Физическото лице ползва облекчението.
Защо ООД-то да ползва облекчение?
А вие /като работодател/ направихте ли изравняване?
По чл.69 от КСО също упражняват правото си на пенсия :)

Ти пък сега :)
Това са подробности :)
Човекът говори за граматика :)
1. да
2. да - с вид плащане 04

поправям се: Не се отразява в Д6
Дължили се за пенсионерите слючили  Граждански договор Данък Общ доход?
Той включва ли се в Д6?
1. да
2. да - с вид плащане 04
Благодаря, Далила! Добре обяснявате.
Освен да ви пратя едно мое УП3, да го проверите, ако разбира се, не възразявате! :smile1:

ДТМ, ти с колко по-сложни неща се занимаваш :)
Не ми казвай, че не можеш да си сметнеш един осигурителен стаж :) при положение, че и жокер имаш :)
Чудесно предложение...и на мен...ама...че и ги връщаме болничните,че са много кадърно попълнени понякога  :innocent: не бях виждала до оня ден болничен то 12,04,2012 до 10,04,2012  :(

хи хи хи... аз сега имам един от 29.02. до 09.02. :))))
Ами като отработени часове.Нали това е идеята на СИРВ ?

говоря за регламент
Нали трябва да имате заповед, в която са упоменати работните смени?
I смяна - от /час/ до /час/
II смяна...........

това питам как ще регламентирате?
АЗ ТОЧНО ТАМ ЧЕТА, НО ЯВНО ГО РАЗБИРАМЕ ПО РАЗЛИЧЕН НАЧИН.

"При сумираното изчисляване продължителността на работния ден
не е еднаква, поради което за работодателя не съществува задължение през всеки календарен период (седмица, месец) да осигурява отработване на пълния размер на законоустановеното работно време (норматив). Максималната продължителност на работна смяна при сумирано изчисляване на работното време може да бъде до 12 часа, като продължителността на работната седмица не може да надвишава 56 часа, а за работниците и служителите с намалено работно време – до 1 час над намаленото им работно време (чл. 142, ал. 4 КТ), като в тази хипотеза непрекъснатата седмична почивка е не по-малко от 36 часа. "

А как смяташ да регламентираш работното време на отделните смяни?
Токущо говорих с НОИ. Няма да се прилага на хартия прил.15. Ще има нова програма и прил.15 ще се подава по електронен път. нови са и приложенията свързани с майчинствата.

Благодаря :)
Вчера се чудих дали трябва И на хартия прил.15 :)
Новото Прил.15 прилага ли се къ болничните листове за м.Март ?

Всички болнични, които ще се подават в НОИ от 01.04., трябва да са с новото прил.15
след 135 ден й подайте в НОИ прил.2  и след това я освобождавайте
в момента е по чл.163 /135 дни/

уточнявам си питането
заповед по чл.163 се издава след 135 ден

Майката все още е в болнични, така ли?
в момента е по чл.163, но ако е по-удачно ще изчака до след 135-ия ден

кой от двата варианта е по-добър?

последно в какво е?
До 135 ден или след 135 ден?