Въпросът ми е -  имаме отстранено от работа лице със заповед на работодателя му. Отстраняването е до тогава докато приключат водените спрямо него следствени действия от прокуратурата. През това време лицето не  упражнява друга дейност и  няма задължение за осигуряване на друго основание.
Какъв според е вас е осигурителния и здравен статус на това лице при това положение. Следва ли само да се осигурява.
ДДС-то е включено в авансово платената сума и е дължимо на датата, на която става изискуем данъкът по доставката. Ако крайната цена с включен ДДС е 729.99 лв., то ще имате фактура за сумата от 243.33 лв. , но данъчната основа ще бъде 608.33 лв. и ДДС-то ще бъде 121.67лв. (фактура с различна данъчна основа и сума за плащане). Сумата за плащане от клиенета ви ще си бъде 364.99 лв., тъй като останалата част вече ви е била платена
Защо продължавам да чепкам този въпрос с входирането на документи. Ами защото преди две години, във връзка с извършване на насрещна проверка на фирмата ни в качеството им на доставчик, следваше да се представят документи за доказване наличието на доставка към наш клиент. Документите за проверката ни бяха изискани от инспектора по приходите по телефона, което е обичайна практика, т.е. нямаше писмено искане, въпреки, че в разп. на чл.37 от ДОПК изрично е посочено как се събират доказателства - служебно чрез връчване на писмено искане подписано , подпечатано и поставен служ. изх. номер . Под този номер представените от нас документи са завеждат в деловодството на НАП, като същите следва да са придружени с подробен опис на същите. Документите от наша страна бяха представени чрез изпращането им с куриерска пратка. Куриера не ги оставя в деловодството на НАП за да могат да бъдат входирани и по служебен път да стигнат до инспектора извършващ проверката, а ги предал срещу подпис на  друг инспектор работещ в неговата  стаята, тъй като нашия човек бил в дългосрочен отпуск. След завръщането си въпросния инспектор твърди че няма представени от нас документи, колегата му освободил нашата пратка беше получил амнезия по въпроса. И се оказа в един момент че тъй като сроковете на проверката били изтекли, инспектора следвало да състави по най- бързия начин протокол и да го изпрати на колегите си. Не зависимо че изпратихме отново заверени копия на документите, инспектора беше оформил протокола си с отрицателен отговор т.е. понеже не са представени първични счетоводни документи и регистри нямало безспорни доказателства за наличието на доставки от наша страна. Последиците от гореизложеното:
- непризнат дан. кредит по наши фактури в хода на извършваната ревизия  на клиента ни .
-загуба на доверие и бизнес отношения
 и т.н. и т.н.
Истината все пак възтържествува но чак в хода на съдебно обжалване на РА от страна на нашия клиент, където съда прие наличието на доказана доставка от наша страна, и данъчният кредит по нашите фактури беше признат.
До сега не сме входирали документи, по предишни проверки било то свързани със възстановяване на ДДС, по насрещни проверки и др. оперативни проверки извършвани от НАП и по точно в провинционалните офиси на НАП наречени ИРМ-та, т.е. изнесено работно място. Дори без проблем сме представяли документи след изтичане на указания от инспектора срок, случвало се е да са ни искани документи без писмено Искане, а по телефона или на ел.адрес.
Представяли сме документи дори по колеги на инспектора извършващ проверката, поне така е в провинцията.
Извършва се данъчна проверка , т.н. ПУФО / проверка за установяване на факти и обстоятелства/. В хода на  проверката ни  е връчено ИПДПОЗЛ с което са изискани съответни документи и справки за целите на проверката. Срока за представяне на документите по Искането е 14 дена от дата на връчването му.
Въпросните документи са представени преди изтичане на посочения в Искането срок. Една част от документите са представени лично на инспектора,без да са входирани в деловодството на НАП, друга са изпратени на посочения от него служебен ел.адрес без да е ползван ел.подпис .
Така представените документи за проверката могат ли да бъдат приети за редовно представени и същите да имат доказателствена сила ?
  Поне за сега няма претенции от страна на инспектора, но ако възникнат по какъв начин ние можем да докажем че всички документи поискането са представени, вкл. и че е спазен 14 дневния срок, за да се избегнат проблеми и съставяне на АУАН.
Аналогично на горното на какво основание инспектора би оспорил нашите действия или бездействия след като не може да докаже противното . 
Споко, само дето се начислява една законна лихва,ако получите честитка, тя ще да е от т.н.служба държавни вземания, с тях може спокойно да договорите разсрочване или отсрочване на задълженията, за да не се стига до запориране на сметки на фирмата но това става след като е изтекла поне една година от момента на изтичане на срока  за плащане на данъка. :good:
Няма проблем да се сключи такъв договор. Важат всички правила като за всеки трудов договор, вкл. и уведомлението до НАП по чл. 62 от КТ. Единствената разлика е, че вместо трудова книжка се заверява осигурутелна при прекратяване на договора. Други особености няма.
Ако лицето има трудов договор с фирмата - разходите за обучението му се отчитат като текущи разходи на базата на първичен счетоводен документ напр. фактура, освен това за пред данъчните следва да има и договор с фирмата извършваща обучението, и задължително документ за успешно издържан курс, ниво или етап .
С така отчетените разходи за обучение не следва да се извършва корекция на ФР не се дължи данък за тези разходи.
Има съществени различия при начина на отчитане и регулиране за данъчни  цели при положение че разходите за  обучението са за служител с който няма сключен трудов договор, или тези разходи са за обучение на съдружник или акционер.   
В случаите когато грешката касае неправилно отразен документ, необходимите корекции се извършват в данъчния период, в който е установена грешката,сиреч за м.август правите съответните корекции в дневника за продажбите и виес декл.
Здравейте! Имам следния специфичен казус.
Държавен служител е отстранен временно от работа на основание на чл.100,ал.2 от ЗДСл /образувано е наказателно производство в качеството му на длъжностно лице/. От датата на отстраняване са изминали близо 24 месеца. Органът по назначаването обмисля да прекрати служебното правоотношение с този служител без предизвестие на основание на чл.107, ал.1, т.5 от ЗДСл /налице обективна невъзможност държавният служител да изпълнява служебните си задължения извън случаите по чл. 103/.
Тези дни получаваме писмо от въпросният служител с което на основание чл.27 от ЗДСл ни уведомява, че е възникнало едно от основанията  за недопустимост за изпълняваната от него служба съгл. чл.7,ал.2 от с.з./работи по трудово правоотношение/.
От направената проверка се установи че е спазен 7-дневния срок зя уведомяване съгл.изискванията на чл.27 от ЗДСл.
Въпроса е на какво основание следва  да бъде прекратено служебното правоотношение на осн. чл.103,ал.1,т.4 от Закона /поради несъвместимост в случаите по чл. 7, ал. 2/ или на осн.чл.107,ал.1, т.5 /налице обективна невъзможност държавният служител да изпълнява служебните си задължения /.Първия случай е на общо основание, а другия  е чрез едностранно прекратяване от органа по назначаването без предизвестие.
Моля за мнения и становища.   
Дали една доставка по ЗДДС ще е облагаема или освободена не зависи от това дали контрагента е офшорна компания или не, а от характера на самата сделка с какво място на изпълнение е например. :wink1:
СС 8 - Нетни печалби или загуби за периода,фундаментални грешки и промени в счетоводната политика

Извънредни статииКато извънредни статии се представят:

а) балансовата стойност на принудително отчуждените активи;

б) балансовата стойност на отписаните активи и пасиви вследствие на природни и други бедствия;

в) сумата на получените застрахователни обезщетения.
Категорично извънреден приход, ако си по НСФОМСП.
В случай, че съдружниците, които получават пенсия от държавното обществено осигуряване не упражняват трудова дейност в дружеството, нямат качество на самоосигуряващи се лица по чл. 4, ал. 3, т. 2 от КСО и не подлежат на здравно осигуряване по реда на чл. 40, ал. 1, т. 2 от ЗЗО ако сте внесли - направените вноски за здравно осигуряване в това им качество са неоснователно внесени и подлежат на възстановяване по реда на Данъчно осигурителния процесуален кодекс. Независимо, че съдружниците в търговски дружества, които са пенсионери са осигурени за сметка на републиканския бюджет в случай, че извършват трудова дейност в дружеството подлежат на здравно осигуряване като самоосигуряващи се лица по реда на чл. 40, ал. 1, т. 2 от ЗЗО.
С разпоредбата на чл. 4, ал. 6 на Кодекса за социално осигуряване е създадена възможност самоосигуряващите се лица, които получават пенсия от държавното обществено осигуряване да внасят осигурителни вноски за държавното обществено осигуряване по свое желание, т. е. те не подлежат на задължително осигуряване по КСО.
В най-общ план, без да претендирамеза изчерпателност, бих могъл да ви представим стъпките за закриване (ликвидация) на ООД и ЕООД:

 

- вземане на решение на съдружниците (при ООД) или на едноличният собственик на капитала (при ЕООД) за ликвидация на дружеството;

- подаване на заявление за ликвидация;

- съгласно чл. 47 от Данъчно-осигурителният процесуален кодекс, се извършва проверка дали фирмата, която ще се закрива дължи данъци, осигуровки или има други задължения;

- свикване на извънредно общо събрание и вземане на решение за назначаване на ликвидатор. Той може да бъде лице от фирмата или външно лице, което срещу съответното заплащане да извърши необходимите процедури;

- ликвидаторът подава заявление за заличаване;

- публикува се съобщение до кредиторите;

- изисква се удостоверение от НОИ и НАП, че фирмата не дължи данъци и осигуровки за служителите, които са работили някога в дружеството;

- изготвят се пояснителни доклади, които са различни в зависимост от видът и размерът на придобитото от фирмата имущество;

- счетоводителят на фирмата изготвя баланс, ОПР и други счетоводни справки;

- ликвидаторът изготвя отчет;

- подготвените документи се представят в Търговският регистър и след това се чака няколко месеца докато се проверят всички декларирани факти и се вземе решение за ликвидация на фирмата.
По силата на чл. 80, ал. 1, т. 3 от ЗДДС корекции по чл. 79 от закона не се извършват за стоки или услуги, ако са изминали 5 години от началото на годината, в която е упражнено правото на данъчен кредит, а за недвижимите имоти - 20 години.
най късно на последния ден на последния месец от годината,през която са възникнали обстоятелствата за извършване на корекция, като протокола се отразява в дневника и СД за периода през който е издаден