Ако от сега нататък включим текст, че клиента си губи депозита ( аванса), ако се откаже от заявката си... в този случай, основанието - отменина ли трябва да бъде или може да продължи да се казва авансово плащане ?
Има ли начин да не му връщане парите при отказване ?
( От Търговския закон знам, че това е отменината ). В практиката как се процедира ?
Фактура отменина. Ако си закупи скоката - КИ на отменина и цяла фактура за стоката ли ?
Здравейте !
Клиент си поръчва стока и плаща авансово около 50 % от стойността. В последствие се отказва, но стоката вече е при нас. В заявката за поръчката не е записано, че ако не откаже губи депозита ( авансовото плащане ). Има издадена авансова фактура.
Какво трябва да се направи сега - да се издаде КИ, да му върнем парите и да се опитаме да продадем стоката или има вариант да му задържим парите като обезщетение ?
ОК, аз проверих и се оказа, че не са регистрирани по ддс.
В ППЗДДС, Приложение 12 пише :
Полетата задължително се попълват с код "999999999999999" в случаите, когато контрагентът е чуждестранно лице (физическо или юридическо), което няма регистрация по Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и ЗДДС или няма ДДС номер, с който лицето е регистрирано за целите на ДДС в друга държава членка.
Здравейте!
Ще издадем фактура на фирма от ЕС, нерегистрирана по ДДС. Според ППЗДДС в дневник продажни трябва да попълним '999999999999999'. Има ли някакъв префикс отпред ?
( на мен програмата автоматично ми поставя BG)
Благодаря !
Намерих обяснението :
"Основната дейност на единица се променя, когато текущата и основна дейност формира по -малко от 50 % от добавената стойност в продължение на повече от две години."
Т.е. ако фирма се занимава с две дейности и в един момент едната "изпревари" другата по приходи, може и да не сменя веднага кода на основната дейност. Някак си не ми звучи задължително - колко повече от две години ?  :smile1:
Как се сменя КИД в НСИ ?
Не успях да намеря информация. За нуждите на осигуряването няма да се сменя. В НАП и ТР подава ли се нещо ?
Да наистина - в  Наредба за елементите на възнаграждението и за доходите, върху които се правят осигурителни вноски, пише :
Когато осигурителят осъществява две или повече икономически дейности, основната му икономическа дейност се определя от дейността, в която са заети най-голям брой лица, работещи по трудово правоотношение. В този случай при определянето й не се вземат предвид работниците и служителите, които са общофункционално свързани с всички дейности на осигурителя. Т.е. за Декларация 1 ( осигуряването ) се взима под предвид броя на служителите.
Ако фирма се занимава с таксиметрови услуги и някаква друга дейност, броя на заетите лица в другата дейност е значително по-голям брой, но пък приходите от таксиметровите услуги са повече, тогава - за Декл.1 в зависимост от персонала, а може ли да се ползва ддс на лек автомобил ? 
Е как така - в Декларация 1 да имаш един код, с в Годишната декларация друг ли ?  :blink:
Здравейте !
Как фирма да опредени основната си икономическа дейност ( когато се занимава с две или повече) - на база броя на наетите на трудов договор или на база приходите ?
Четох различни тълкувания :
http://bsconsult.bg/pages/NORM/norm2.php?normativ_id=216
Тук е обяснено, че е на база на наетите лица ( код за статистиката )
В ЗДДС пише :
18а. (нова - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) "Основна дейност" по смисъла на чл. 70, ал. 2, т. 5 е дейността на регистрираното лице, когато общата стойност на извършените от лицето доставки по една или повече от изброените в чл. 70, ал. 2, т. 1 - 4 дейности представлява повече от 50 на сто от общата стойност на всички изпълнени от лицето доставки през последните 12 месеца преди текущия месец, независимо дали са изтекли 12 месеца от регистрацията по този закон.
Здравейте !
При промяна на адресът на управление на фирма ( ООД), освен в Търговския регистър, трябва ли да се подава някаква декларация/уведомление в НАП или Общината ?
Да и при нас е така, така именно го открих.
Здравейте !
Получих фактура от контрагент, но се оказа че имаме същият номер на фактура ( от същият контрагент) през 2010г. Фирмата не е сменяла правната си форма, от 2009 е регистрирана по ддс...как е възможно да им се повтарят номерата на фактурите !
За нас би ли възникнал проблем - отказан данъчен кредит, примерно ?
Сега разговарях с хората от Ажур и те казаха, че в клетка 33 коеф. по чл. 73 трябва да е 1.00 ( ако за предходната година нямаме освободени доставки, частично ползван кредит...).
До сега винаги е фигурирала 1 в тази клетка...предните години също, когато още не съм работила.
Това не оказва влияние на резултата за внасяне (разликата между ддс-дневниците ).
Голям проблем ли е ?  :blush:
Т.е. в клетка 33 на Справката-Декларация всеки месец фигурира коеф. 1 ?
Само още един въпрос.
Когато дзл няма освободени доставки за годината, коефициента трябва да е 1, нали ?
Моля за малко помощ !
Разбрах, че ще се определи коригиращ коефициент пре м. Декември. Сега за Юли програмата(Ажур) автомотично генерира справка-декларация с коеф.0,99. Трябва да го променя ли ?
За 2014г не сме имали освободени доставки коеф. винаги е бил 1.
За 2014 коефициента е бил винаги 1..т.е. с 1 трябда да подам, така ли ?
Програмата ни, Ажур, автоматично изведе код 0,99 за Юли.
Сега си подавам Справката-декларация, както си излезе от програмата - с 0,99, нали ?
Много благодаря !
До тогава ще съм разучила темата по - обстойно.