Здравейте !
Имаме фактура от фирма ( еоод) за юридическа консултация. Фактурата е с 0 лв ддс, фирмата не е регистрирана по ддс.
Има ли някаква особеност при осчетоводяването и ( според мен 602/401) ? Трябва ли да имаме и договор ?
Здравейте !
Фирма наема част и сграда и прави имуществена застраховка застраховка. Наемът е прекратен предсрочно и съответно не се плаща последната вноска за застраховката. По сметки 495 Разчети със застрахователи и 651 Разходи за бъдещи периоди има салда.
Как се приключват ?
Предлагам следният начин :
495/709
609/651
правилен ли е? Съответно мисля, че трябва да се посочат в ГДД.
 :smile1: Благодаря !
Благодаря !
Първоначално получения заем, ако е в чуждестранна валута, се оценява по централен курс ( 1,95583 ако е евро) ?
3.1. Сделките в чуждестранна валута, с изключение на тези за покупка и продажба на валута, се вписват в левове при първоначалното счетоводно отразяване, като към сумата в чуждестранна валута се прилага централният курс към датата на сделката.
Здравейте !
Когато фирма получава дългосрочен банков заем, лихвата не е задължително да я отчете по с-ка 652 Разходи за бъдещи периоди, нали ?
В зависимост от euribor( примерно) тя може да се промени.
В сума за получаване, в примера на Баланс, не трябва ли да е 120 000, а не както те са записали 120 560 лв ?
Прикачвам двете разработки.
Сумите за получаване също се различават :
1. действително, колкото ще се получи - tita
2. Сбор ( по-голямата сума) -qwerty1
Моля за мнения !
Здравейте,

Четох няколко примера за определяне на ддс, при сделки за продажба на имот. Има два различни метода. Според мен първият е верен, но да попитам и вас.
Примерно : продажба на имот за 1000 лв с ддс по НА, 300 лв такси ( нотариална, вписване;данък към Общината).
Според една разработка на Кондарев, ддс-то се определя: Д=1300*20/120=216,67
Според разработка на qwerty1 ддс-то се определя: цената без ддс на сденката + таксите и от там се изчислява: 833,33+300=1133,33  1360-1133,33=226,67 е данъка
 Кой е правилният метод ?
Отчетната стойност на имота се получава от :
1. сумата в постановлението за възлагане
2. Таксата за постановлението
3. Данъкът за придобиване на имота (Общината )
4. Такса вписване ( Търговски регистър)
Нали така ?
Ако имотът е без право да ддс - всички суми заедно с ддс; ако имотът е с ддс, то се взимат сумите без ддс.
Права ли съм ?
Да, правилно. Благодаря !
А би ли могло да се възприеме, че този разход е :
Според чл. 4.4. от СС-16 разходите за пуск и други подобни предпроизводствени разходи не се включват в цената на придобиване на актива.
Здравейте!
Когато имот се придобива от ЧСИ и има фактура за въвеждане във владение, тя в 602 като Разход за външна услуга ли трябва да се отрази или да увеличи стойността на имота ?
Според 4.3. Административните и други общи разходи не се включват в първоначалната оценка, освен ако са пряко свързани с придобиването или привеждането на дълготрайния материален актив в работно състояние - т.е. според мен тази такса трябва да увеличи стойността на имота. Имаме право на ДДС.
Много благодаря за отговорите.
Не ми е проблем да издам бележка в свободен текст, само исках да знам дали сме задължени по закон ( защото никъде не съм срещала да го пише и до сега никой друг не е искал такава бележка).
 :smile1:
Имам в предвид, че е ползвал полагаемия отпуск за 2 месеца ( колкото е бил при нас):
20/12 *2

Може ли да ми кажете къде пише, че трябва да се издава такава служебна бележка, не съм срещала тази разпоредба  :blush:
Защо новите работодатели на наш бивш служител биха искали служебна бележка за ползван отпуск през тази година ?? ( След нас, той започва работа при тях)
Имат ли право да искат такова нещо ? Според мен - не...
При нас той си е използвал цялата полагаема отпуска за тази и предходни години. Няма обезщетение.
Аз от там започнах - с въпроса дали въобще се подава декларация по чл.50, за СОЛ (без възнаграждение) и наето на трудов договор...за мен няма смисъл подаването, но отново звъннах даже 2 пъти ( на различни служители на нап) и ми отговориха, че се подавало.
Според кол-центъра на НАП трябва да се попълват...
Не зная...
Когато сложиш отметка в началото на декларацията - местно лице и самоосигуряващо се лице, изписва , че задължително трябва да се попълнят справките Таблица 1 и 2.
Код 307 Доходи по извънтрудови правоотношения ? Там сумата преди намаляване с 25% ли се посочва ?