Друг би ли изказал мнение ?
На кое Ваше - мое или на n_alex76 ?  :smile1:
Здравейте!
Имаме спор, надявам се да го решим тук. Когато една от аналитичните подсметки на 702 е с дебитно салдо в края на годината, как се приключва
702/123 - с минус  ( мое мнение)
123/702    - мнението на другата оп.счетоводителка ?
Здравейте!
Имаме издадена фактура за въвеждане във владение на недвижим имот.
Как трябва да се осчетоводи тази фактура- рато разход за външна услуга или се прибавя в стойността на имота ?
Имотът ще е с освободена фактура ( без ДДС).
Това пречка ли е да се ползва ддс-то на фактурата за въвеждане във владение ?
Според 4.3. Административните и други общи разходи не се включват в първоначалната оценка, освен ако са пряко свързани с придобиването или привеждането на дълготрайния материален актив в работно състояние -  т.е. според мен тази такса трябва да увеличи стойността на имота. Имаме право на ддс.
Здравейте!

Фирма прилага НСС. Когато има както намаление, така и увеличение на продукцията и незавършеното производство (303 увеличение;611- намаление) в ОПР поотделно ли трябва да се представят или компенсирано?

В СС 1 не намерих отговор.
Някой може ли да се включи ?
Здравейте !
Уповавайки се на чл.7, ал.2, от ЗДДС ,гражданин на България и Германия, може да си купи нов автомобил от българска фирма, регистрирана по ДДС в България и да го транспортира за своя сметка в Германия, нали ?
Българската фирма трябва да му издаде фактура без ДДС. При регистрацията в Германия той ще плати ддс-то там.
Права ли съм ?
В част V, преобразуване на счетоводния финансов резултат, А.Увеличения, шифър 7100- Други увеличения.
Има помощна таблица към тази клетка, но не виждам къде трябва да се посочи.
Здравейте,
разходите, които са направени за плащане на данък към Общината за предходни години, къде се посочват в ГДД ? В колоната на увеличение на финансовия резултат- Други увеличения на счетоводния финансов резултат, ли ?
За лихвите за забавеното плащане е ясно посочено -8.2 разходи за начислени глоби, лихви за просрочие.
Още някой може ли да го потвърди ?
Започвам да се съгласявам с ххххх - 5г давностен срок и още 5г, както пише т.е. 10г
Други мнения има ли ?
Здравейте,

според Чл. 42.Счетоводната информация се съхранява в предприятието по реда, предвиден в Закона за Националния архивен фонд, в следните срокове:

1. ведомости за заплати - 50 г.;

2. счетоводни регистри и финансови отчети - 10 г.;

3. документи за данъчен контрол - до 5 г. след изтичане на давностния срок за погасяване на публичното задължение, което удостоверяват тези документи;

4. документи за финансов одит - до извършване на следващ вътрешен одит и одит на Сметната палата;

5. всички останали носители - 3 г.

т.е. фактурите за продажби и доставки се съхраняват до 5г.

Тази година пазим 2014;2013;2012;2011;2010, така ли е ?
Благодаря за разясненията !
В статията става дума за наем и лизинг, а не за продажба.
Застраховката първоначално е на име на продавача, а след продажбата ще бъде сменено името...
Според чл. 47 от ЗДДС е освободена доставка, но ние не сме застрахователи, презастрахователи или агенти.
Искаме да ни се заплати остатъка от застраховката.

Здравейте!
При продажба на автомобил, платената му застраховка Гражданска отговорност не влиза в стойността на фактурата за автомобила. Трябва ли да се издаде отделна фактура за застраховката или се оформя с друг документ ?
Примерно : ако застраховката е за 1 година за 500 лв и остатат още 6 месеца, клиента ще ни дължи 250 лв. Ако се издава фактура върху тези 250 лв ли се начислява ддс?
Здравейте!

Работодатетят ми обмисля да наеме лице с намалена работоспособност ( в момента нямам информация какъв е процента на намалената работоспособност) и се интересува ще имаме ли данъчни облекчения.

Според ЗКПО:

Предприятия, наемащи хора с увреждания
Чл. 178. (1) Корпоративният данък се преотстъпва изцяло на юридическите лица - специализирани предприятия или кооперации по смисъла на Закона за интеграция на хората с увреждания, които към 31 декември на съответната година са членове на национално представителните организации на и за хора с увреждания и в които най-малко:

1. двадесет на сто от общия брой на персонала са незрящи и слабо виждащи хора, или

2. тридесет на сто от общия брой на персонала са хора с увреден слух, или

3. петдесет на сто от общия брой на персонала са хора с други увреждания.

(2) Корпоративният данък на юридическите лица по ал. 1 се преотстъпва пропорционално на броя на хората с увреждания или трудоустроените лица към общия брой на персонала, когато не са изпълнени изискванията по ал. 1 за броя на наетите лица.

(3) Преотстъпването е допустимо, когато преотстъпеният данък се разходва изцяло за интеграция на хората с увреждания или за поддържане и разкриване на работни места за трудоустроени лица в следващите две години след годината, за която се ползва преотстъпването. Планирането, разходването и отчитането на средствата се извършват с наредби на националните организации на и за хора с увреждания съгласувано с министъра на финансите.



Т.к. в предприятието не работят други лица с намалена работоспособност, попадане ли във варианта по ал.2 и как се доказват разходите, описани в ал.3 ?

Моля за коментар.
А ако счетоводната печалба е 10 000
                                                1000 счетоводна амортизация
                                                  900 данъчна амортизация

                                               10 100 данъчна печалба, 1010 данък
                                               123/452   1010
Къде казвате, че трябва да има отсрочен данък ?