Лице, което е съдружник в ООД и работи и на трудов договор там, придобива право на пенсия за осигурителен стаж и възраст. Като СОЛ той внася здравни и социални вноски върху 420 лв и не получава възнаграждение.След пенсионирането лицето иска да остане съдружник, както и да поднови ТД.
За да може да се пенсионира трябда да се прекрати ТД поне за един ден и след това може да се назначи.
Трябва ли да се подаде и декларация за прекратяване на осигуряването като СОЛ в НАП и след няколко дни да се подаде такава за започване на осигуряването ?
Много благодаря за отговора.
В наредбата пише, че за допълнителните възнаграждения с постоянен характер се считат и тези, които се изплащат постоянно заедно с основното възнаграждение и са в зависиност единствено от отработеното време.
В този случай постоянна( еднаква) е сумата за получаване. Бонусите/премиите имат разлики, заради отпуските и болничните.( 375;317...)
Дали може да се считат за такива с посточнен характер ?
Ако основната заплата на служител е равна на МОД-а, има допълнително плащане за стаж и останалата част от заплатата се формира от бонуси, при изчисляване на обезщетенията тези бонуси трябва ли да се включаст?
Бонусите не са отразени в трудовия договор, но се изплащат всеки месец. За да се получава една конкретна сума за получаване, тези бонуси имат малки разлики, в зачисимост от това, дали има отпуски и болнични през месеца.
Здравейте!
Земеделски производител работи и на 4 часов трудов договор. Ако се прекрати този договор, лицето има ли право на обезщетение за безработица от Бюрото по труда ?
Благодаря за отговорите !
До някъде - в едни случаи ще се използва за доставка на стоки, в други- за да се занесат болничните до НОИ, например.
Няма трансформации.
Да, чела съм определенията. Тълкуването е двусмислено...за мен.

Местата за сядане, без това на водача, са 4 < 5. На талона обаче пише - товарен автомобил.
Придобиваме автомобил. Във фактурата пише лек автомобил, а в големия талон- товарен автомобил 4+1 места.
В определението за лек автомобил пише, че това е автомобил, в който броя на местата за сядане без мястото на водача не превишава 5.
Като какъв автомобил да го считам ? Даползвам ли ДДС ( ще е за основна дейност) ?
Вторият сайт.
Сега проверих в сайт на НАП и се оказа, че са дерегистрирани 3 дни след издадената ни фактура.
Няма проблем да си ползваме ДДС-то, нали? Трябва да го внесат.
Да, получихме стоката.
Съществува в Търговския регистър фирмата, проверих я.
Здравейте!
Фирма регистрирана по ДДС получава фактура за закупена стока. Във фактурата, на отделен ред, е начислено 20% ДДС и е записан данъчния номер на контрагента. При проверка ДДС номера на фирмата се оказва невалиден.
Защо фактурата е издадена с ДДС? Как да се осчетоводи?
(Обадих се на предоставения телефон, но не ми вдигат...)
Здравейте!
Налага се част от колегите ми да работят една събота. Това е извънредно, може би ще се наложи чак през следващата година да се повтори това.
Как ще е по-лесно и правилно отчитането на това отработено време?
Зная, че това си е чист извънреден труд и следват: заповед, отразяване в книга за извънредния труд, 75% увеличение на заплащането, 24ч почивка следващата седмица и представяне на книгата пред Инспекцията по труда. Не съм сигурна дали работодателя ни ще е съгласен с това.
Може ли да стане чрез въвеждане на седнично или месечно сумарно отчитане на работното време? Да се работи събота и да се почива понеделник, примерно.
Български гражданин има фирма в Германия и твърди, че е регистрирана по ДДС там. Даде ми номер, видяхме, че е същия и от сайта на фирмата, но на сайта на Европейската комисия ( http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vatRequest.html )излиза, че е невалиден.
Според клиента, в Германия някои фирми, регистрирани по ДДС имали префикс DE, други- не.
Аз не мисля, че е така, но дали не изпускам нещо ?
Задълженото лице е управител в ООД и е СОЛ там, но е и неработещ ЕТ. ЕТ е без дейност повече от 5 г, а осигуровките, които се водят неплатени, са за тази и 2013г.
Здравейте!
СОЛ иска удостоверение за липса и наличие на задължение от НАП и излиза, че там се води, че дължи ЗО и ДОО за две години. Тези вноски са били направени и това може да се докаже с платежни.
Какво се прави в такъв служай - подава се искане за проверка ли ?
Някой имал ли е такът случай ?
Здравейте!
Имаме издадена фактура, на която може да се ползва данъчен кредит ( стоки предназначени за търговски наличности), освен по една позиция, която е за представителни цели. За стоки с представителни цели не се ползва данъчен кредит.
Как се осчетоводява такава фактура ?
А ако тази услуга надхвърлят прага посочен в допълнителните разпоредби:
"Стоки с незначителна стойност" и "услуги с незначителна стойност" са стоките или услугите, чиято пазарна цена е под 30 лв. и доставката им не е част от серия доставки, по които получател е едно и също лице.
Протокол се съставя за разликата ли?
Ако услугата е за 50 лв без ДДС: 50-30=20 лв и трябва да се внесе 4 лв ДДС ?
Дали разсъждавам правилно ?
 Т.к. ремонта общо за двете фактури възлиза над 700 лв ( основата), означава ли, че трябва да се увеличава балансовата стойност на актива ?
Той не се подобрява, просто се възстановява.