Здравейте, преди време работих за търговска фирма и това,което направихме там е да вкараме в протокола и пътния лист на съответното превозно средство, като водача само трябва да записва начален и краен километраж и съответно и имената на приемащия стоката в протокола. Данните за километража могат да се вкарат и в сервизния протокол . Другото което се правеше е един файл с автомобилите и там се записваше километраж в началото и края на месеца за проверка, защото много от шофьорите не си попълваха пътната книжка. Тези документи освен за разхода за гориво са необходими и при ревизии,и когато липсват режима става оправдателен. Бомащината е много, но в даден момент може да се окаже във ваш +. При нас така стана, пътния лист и протокола се считат и за доказателство за истинност на сделката.
Здравейте, нашата фирма също е малка с 4 човека персонал,но понеже услугата която извършваме са много малко такива фирми и редовно сме вкарани в статистиката.Отечетите,които попълвам са всеки месец Продажби в промишлеността и на тримесечие Дейност на нефинансовите предприятия.Месечната справка е за 2мин, но тримесечната си е чисто ОПР.Много са досадни. Може да си пуснете писмо да ги уведомите,че няма да попълвате справки / има фирми,които така правят не знам до колко е редно/ и статистиката не налагат глоби /за сега/ само плашат  :good:
Аз Ви се извинявам - прозвучало е малко не на място. Как да си измисляте, не го и помислям. Не е правилно обаче. И наистина не съм попадала на случаи да проверяват - това е и безсмислено, защото може и вписването да не е излязло в ТР, а лицето да си е почнало работа.И наистина с ПИК го няма този проблем, ако и където съществува.
Няма проблеми, на място в НАП Пловдив ми се случи два пъти да ни върнат точно за това. С ПИК сигурно е различно. Хората започнаха от 1-во число на месеца и ги държаха в безтегловност 5 дни докато излезе вписването, и за начало на осигуряването искаха да се напише 5-то число. Това са фактите, на място в Пловдив . Така ,че колегата може да си го има предвид ако ще ходи в офис на НАП да подава, има го като вероятност  :wink1:
Е аз ви казвам какво се е случило,поне съм била на място, вие казвате не е вярно! Служителката провери в ТР, не беше излязло вписването и ни върна ! Да не си го измислям
Докато не излезе писването в търговския регистър в данъчното няма да приемат ОКд, това ми се случи септември месец НАП Пловдив. Приеха я след като излезе вписването в ТР
Най-вероятно сами ще инициират прихващането едва ли ще го пропуснат в хода на проверката
По-добре си ги разделете, сигурно са идвали по различно време
Д1 и Д6 също не минават, най-вероятно е заради това :
Достъп до електронните услуги на НАП

От 1 януари 2018 г. временно няма да бъдат достъпни част от е-услуги за подаване на данни и документи от задължените лица.

В периода от 01.01.2018 г до 08.01.2018 г. е възможно да има забавяне в получаването на резултатите от обработката на подадените по е-път декларации и документи от клиентите на НАП чрез услугите за подаване на:

декларации и документи, касаещи осигурителни вноски (декларации обр. 1, 3, 5, 6 и 7), вкл. уведомления за трудови договори;
справки-декларации, описи на наличните активи по ЗДДС и дневници по ЗДДС и VIES декларация;
декларация по чл.50 от ЗДДФЛ за 2017 г.;
декларация по чл.55 от ЗДДФЛ и чл. 201 от ЗКПО за четвърто тримесечие на 2017 г. и м.декември 2017 г.

Изчакайте си обработката
Осчетоводете си осигуровките по сметките и там си закрийте възстановяването им
Проверете си първо получателя има ли VAT номер защото ако не е регистрирано лице правилата се променят, ако има то фактурата ви влиза в колона 9 и 20 в дневника имате и VIES декларация, която се формира и подава заедно с дневниците и декларацията
Трябва да си изготвите ГФО стъндартно от 01.01 до 05.01,което трансформирате в начален баланс при ликвидация заедно с доклад на ликвидатора към него. Когато ви изтече 6 месечния срок на ликвидацията изготвяте друг отчет който показва какво е останало в дружеството и има ли нещо за разпределяне, към него прилагате документ за изплатения ликвидационен дял/но за изплащането на този дял трябва да имате Решение на едноличния собственик/. След това си правите нулевия баланс към 10.10 който се явява и краен, ще имате движение в ОПП само, към този отчет също има доклад на ликвидатора/който сигурно ще го пише юриста/ и сте готови за заличаване.
Да, така е ! Съгласна съм, КИ не е за анулиране на документ ...
След като ще се издадат нови правилни фактури и сторнират КБ за какво ще служи КИ?
Според мен КИ и сторнирана КБ не са съвместими, но съм зле със ЗДДС и може да греша.
Ами ако не издадете КИ към грешните фактури,нали ДДС по тях ще се отрази в дневника и ще си го внесете, това мисля че не е малко :)
Аз лично бих издала кредитни известия със сторно бележки и съответно издаване на нови правилни фактури с нови касови бележки, за да няма разминаване в датите на фактура и КБ ако се коригира директно във фактурата.
Проверете в търговския регистър как е вписано управлението. Да не би ЕООД-то да е собственик на акциите,пък ФЛ да е е посочено като представляващ?
В НАП методолозите дават компетентни отговори на такива сложни въпроси всеки четвъртък от 14ч до 16ч. Най-добре питайте там на място,за да сте наясно какви точно са изискванията, за да работите спокойно.
Въпросът е ако не я посочите в кл.80 дали изобщо ще ви я отразят от НАП тази сума,че имат да ви я дават ? Тогава ще е спазена ли процедурата по възстановяване на това ДДС,че и да ви го прихванат ....
Ако продава на тържище или някакъв пазар е длъжен да има касов апарат. Според мен може да си пише ръчни касови бележки или разписки,ако не е длъжен да има КА.