:wink1: добре щом казвате значи е така. Не съм ровила в интернет по този въпрос,не ми е трябвало. Пък и явно не съм записала правилно! Блаженни са знаещите  :good:
Не е каша, просто не се случва често. ГФО-то си го давата както си е заверено, то ще е с датата от преди промяната. Но Протокола за обявяването и Г2 с новото име , не мисля че ще имате пролеми. В моя случай имаше промяна на управителя след датата на ГФО и в протокола бях вписала старото име и ми го върнаха с отказ,даже след 30.06 , платих още една такса и вписах наново и готово.
Добре де, а тогава какво се случва с осигуровките? длъжен си да се осигуряваш за всяка дейност / ако е макс е ок/ , той за да спести осигуровки по ДУК става СОЛ,което значи че няма да е максимален доход ... ако фирмата е една ОК. Обаче във втората какво?
Питам, защото наистина не ми е ясно. Преди 3г ходих в София на лекции на Аспасия и тогава ясно съм си записала,че може СОЛ в едно дружество и трябва друго осигуряване /въпросният ДУК/ във всякъ следващо до достигане на максималния осигурителен доход. Едва ли от НОИ ще приемат управител на 3 бр ЕООД като СОЛ с осигуряване през едното на 460лв
А годишният ви отчет с какво име е ? Ако ви е съставен преди смяната на името си го подавате така както е, обаче в протокола с който се взима решение за публикуване си пишете новото име на фирмата и си ги подавате. Ако имат нещо възражение от Агенцията ще ви напишат отказ и ще ви дадат предписание и срок,в който да си подадете правилните документи. Най-много да платите 2 такси , което е много по-малко от глобата.
Няма как да подадете второ ОКД-5, поне според мен е така ... питайте в НАП. Според мен ОКД-5 само в едната фирма, за другите ако имат дейност ДУК до максималния осигурителен доход. Другия вариант е СОЛ с подадена ОКД-5 само в едната, в другите нищо не подавате и ако ви дойдат на проверка ще си платите каквото ви начислят. Аз този вариянт с 5бр ОКД-5 в 5 различни фирми не го знам. И още един вариант ДУК на максималния размер в една от фирмите
Мисля, че Управителя може да е СОЛ само на една от фирмите. В другата трябва да е по ДУК  ако дружествата са ЕООД естествено. Ако едното е ООД може да е и на трудов договор.
Тази година всичко закъснява, 2017 още не активна за Д1 и Д6  :blink:
Не минават, защото правят годишно приключване и има закъснение в обработката , очакват нещата да се нормализират след 9-ти понеделник. Това е инфо от телефона на НАП , до тогава имайте търпение :)
Здравейте, ще съм благодарна ако някой сподели опит за ВОП с нулева стойност подарък. Получени са от Италия подаръци с фактура за нулева стойност, подаръците са  кафе, бонбони и някакви кутии. На самата фактура за стойност пише подаръци и не подлежи на облагане. Трябва ли да издавам нулев протокол по чл.117 или не?
Моля за помощ,който знае да сподели опит. Има издаден протокол за налагане на обезпечителна мярка за стока с висок фискален риск 30% от пазарната стойност и съответно сумата е преведена в срок 72ч по сметката на НАП, и стоката освободена. Сега управителят иска да подаде молба тази сума,която е превел като обезпечение да бъде прихваната от дължимо ддс в някой бъдещ период, въпросът ми е кога се подава тази молба? сега или след като минат 6месеца срока на обезпечението? Одитор ми каза,че след като изтече срока от митници връщат парите.Но на управителя му казали сега да пусне мобла до директора на НАП да помоли въпросната сума да бъде прихваната от бъдещо задължение? От телефона на фискален контрол казаха ,че не могат да ми отговорят. Действието се развива сега от петък. Който знае нека сподели опит , благодаря!
Акт обр.19 е за приемане и предаване на строителни и монтажни работи и касе двете страни- възложител и изпълнител. От него се вижда какво е вложено като труд и материали за изграждане на вашата сграда и е придружителен документ към фактурата. Освен,че го искат от НАП също е и основен документ ако се стигне до съд, но не се отнася изобщо за декларирането на сградата в МДТ.
ЗДДС
Скрит текст :
Попадате в чл.126 ал.3 т.1 - включвате фактурите и КИ в СД ЗДДС сега, след като вече са Ви изпратени. За невключените до момента КИ има и съответна глоба, която може да бъде наложена , ако Ви проверят преди изтичане на давностния и срок.

Аз фактурите ги включих в м.април 2016, сега в май се оказа че има и кредитни известия които са от различни периоди. От Метро Пловдив ми отговориха,че те задържали и изпращали в счетоводството в София оригиналните фактури и известията, което мен направо ме вцепени. Поисках да анулират ивзестията с протокол по чл.116 и да ми издадат нови сега в май. Оригинал на фактури и известия не се ли задържат и съхраняват от доставчика само когато са анулирани? иде ми да се гръмна
Здравейте, имам спешна нужда от помощ, направо съм отчаяна.
Казусът е следният, купуваме стока от Метро от началото на октомври 2015г която идва във времето...защото те я внасят и след това идва на интервали при нас. И понеже стана пълна каша какво е дошло и какво не, и липсват оригинални документи поисках от тях справка за издадените документи ....цъфнаха фактури от октомври и ноември 2015г,които включихме в дневниците за м.април ползвахме им ддс-то. Сега обаче се оказа,че са намерили и кредитни известия от октомври,ноември и тн.периоди и не знам как да постъпим? след като ги донесат да видия точно за кои периоди са и към кои фактури,и да поискам корекция на дневниците?
Да дпълня,че всичко е било плащано в брой.Не знам как да постъпя, защото става въпрос за близо 80хлв
Ами нали в ЕООД е СОЛ. В другото дружество, което е ООД може да се назначи на трудов договор. Или аз нещо не съм разбрала ... във въпросното ЕООД където е СОЛ как получава възнаграждение? Трудовия договор няма как да е един за две дружества. Може да има два трудови договора за по 4часа в две различни дружества, но вие казвате че лицето е СОЛ в едното, което аз разбирам че получава доходи за личен труд.
На трудов договор като счетоводител. Самоосигуряването не пречи да се работи на трудов договор в друго дружество.
 Здравейте,  в момента имаме следния казус :
1.В началото на м.март връчват на дружеството РА, за който аз не знам и дори към момента не са ми го дали. И който акт към момента е в процедура по обжалване
2.Съответно м.март дружеството излиза на възстановяване, и аз си подавам СД, продължавам да не знам за РА
3.Вчера ми звънят от НАП за проверка и прихващане на задължения с ддс-то за възстановяване, но инспекторката не ми уточнява какво и колко ще прихваща, не го била гледала, щяла да гледа към 28.04 задълженията.
4.Към днешна дата дружеството няма никакви други задължения освен въпросния РА

Та, въпросът ми е мога ли да входирам молба това ддс за възстановяване да бъде оставено за прихващане сега в м.април или е кауза пердута? След като РА се обжалва и няма други задължения
с данъчната декларация се подава и справката по чл.73 ако имаш изплатени такива суми.
Капиталът се трансформира от основен в ликвидационен при началният ликвидационен баланс. В статистиката трябва да се подаде ГОД за периода от началото до края на ликвидацията , примерно март-октомври. А следващата година когато започне приема на стандартните отчети да подадеш такъв за периода от 01 януари до началото на ликвидацията.
Ликвидационен дял се разпределя само ако има какво да се разпределя, без значение какво казва адвоката ...