Друго имах пред вид.
Дали съдът възстановява на работа лице, което е било назначено и освободено или по друга причина постановява физическото лице за управител и дали е дал предписание как да се осъществи трудовият договор.
Дали задължително трябва да е ТД или може да бъде с ДУ.
А какво пише в съдебното решение?
Няма фиксирани срокове в нормативната уредба, а и зависи дали говорим за частна фирма или за държавна администрация.
До колкото разбирам тя не пита кога трябва да подаде уведомлението, а считано от кога трябва да прекрати  договора.
Аз се замислям върху друго, необходимо ли е изобщо да го прекратява...
Ако да, то датата на прекратяване би следвало да се определи от настоящия и предишен управители.
В платежното, с което внасяте сумата.
Няма проблем да започне и след средата на работния ден, ако се работи при по-специфични условия, например новоназначеният работник реално ще застъпи на работното си място в 16.30 ч.  :smile1:
Точно така е, както го казваш.
В моят случай БУЛСТАТ беше ЕГН-то и не се налагаше да се отписва. :smile1:
На основание отмяната на чл. 7 от Наредбата за обществено осигуряване на самоосигуряващите се лица, българските граждани на работа в чужбина и морските лица, в сила от 01.07.2015 г. е отменено издаването на осигурителни книжки на самоосигуряващите се лица. Съгласно преходните и заключителни разпоредби на ПМС № 45 от 05.03.2015 г. за изменение и допълнение на наредбата, самоосигуряващите се лица могат да поискат издаването и заверяването на осигурителни книжки, в случаите когато осигуряването им е започнало преди 1 юли 2015 г.

Териториалните поделения на НОИ издават осигурителни книжки на самоосигуряващите се лица, започнали осигуряване преди 01.07.2015 г. Няма пречка тези лица да поискат издаване на осигурителни книжки и след тази дата.

Осигурителните книжки се заверяват за периоди на осигуряване до 31.12.2015 г. Книжките са документът, с който самоосигуряващите се доказват осигурителен стаж и доход при пенсионирането си за периоди до 31.12.2015 г. След тази дата осигурителен стаж и доход на самоосигуряващите се лица се зачита въз основа на данните налични в информационната система на НОИ.

То може и да следва, ако на човекът в някакъв момент евентуално би му потрябвала, но за записване на детето в предучилищна група си мисля, че в училището изобщо не им трябва.
А какво точно им е хрумнало, бога ми, не мога да съобразя... :noexpression:
Според мен, ако първия 45-дневен болничен е предаден на работодателя и информацията е пусната към НОИ, то той си е изплатен.
Друг е въпросът, че тя може да се е уговорила с работодателя да си ходи на работа, а той да й плаща за героизма. Не коментирам до колко е правилно, законно и пр.
Ако са й дали болничен, а тя не го е представила и не е пусната информация към НОИ очевидно няма какво да й се заплаща (хипотезата на bobo), защото за същия период си е получила заплатата.
Според мен, на въпросите ви по ред:
1. Да
2. За регистрацията на борсата не подхождаме от позицията "трябва-не трябва", то си е ваше лично решение.
3. Прочетете отговора на Хиксовете, обезщетението и борсата са 2 различни неща.
Хиксове, аз реших, че пита за обезщетението за безработица, но май наистина пита за това по чл. 222 от КТ.
Ами според скромното ми мнение и без да претендирам, че съм права сумите получени по ГД при подаване на ГДД примерно, се вписват в групата на извънтрудовите отношения, та май не би трябвало да се третират като "трудово възнаграждение", ако това имаш пред вид.
Ето прочетете тук.
Може при определени условия.
За да получите пенсия за ОСВ трябва отново да подадете заявление обр. УП-1 и да си представите целия комплект документи, независимо че към момента получавате пенсия по ТЕЛК.
До 2023 г. имате право да избирате дали да ползвате данните от 3 г. преди 1997 г. или само данните от 1997 г. към момента на пенсионирането.
От НОИ поеха ангажимента те да направят изчисленията и да информират бъдещите пенсионери кое е по-изгодно за тях.
Аз ползвам калкулатора на НОИ и обикновено резултатите са доста точни.
Защо при вас се получава такава голяма разлика не мога да кажа.
И да, стойностите от преди 1997 г. се въвеждат ръчно, така е.
Разбира се, че сумата, която ще получите за БРЗ ще е по-малка след като сте ползвала болничен.
Обезщетението по чл. 224 обаче, няма връзка с болничния. То се изчислява на база БРЗ за предишен месец, в който имате отработени поне 10 дни.
Не мога да преценя "на око" дали тези 200 лв. по-малко са реални или не, зависи от доста фактори.
Ако искате изпратете ми фиша на лични, за да погледна за какво става дума. :smile1:
Ако нямате КТД или не е записан по-дълъг ПГО във ВПРЗ ползват само това, което е по КТ.
Разбира се, с уговорката, че не са 1-ва кат. труд или не ползват други преференции, предвидени в НРВПО, нали! :smile1:
Така, както е описано излиза, че редакторът е съавтор.
За да издава фактура за нещо трябва да отговаря на няколко условия, като например:
1. Редакторът да притежава нещото, т.е. да докаже, че концепцията, корекциите и пр. са негова собственост и той ги продава на човека, който ще се подпише под публикацията като автор.
2. Да е регистриран най-малкото като СОЛ - свободна професия.
И докато 2-рото е възможно, то 1-вото хич не ми е ясно как ще се случи.

Ако ще работят заедно защо и двамата не се подписват като автори или пък ако този, който ще се води автор ще получава възнаграждението като такъв, то защо не сключат помежду си договор, с който авторът отстъпва някаква част от възнаграждението на редактори или, друг вариант, директо двамата да си сключат индивидуални договори с издателя, всеки за своята си работа.

Опитвам се да се сетя какъв е смисълът редакторът да издава фактура за нещо, което трудно би могло да се дефинира като стока.
Разбрах какво е станало и защо съм попаднала на по-старата бланка!!!
Аз отидох на търсене и написах уведомление по чл.62 и излезе бланка. Тя, обаче, е била старата.
Сега направих същото, но написах само уведомление и ми излезе новото още на 1-вата страница от търсенето...
Кво да ви кажа, НАП-ска му работа.  :smile1:
Хайде, край, стига вече работа, приятна вечер на всички.
Вижте, няма да я отваряте директно само с кликане върху нея, а чукате с десен бутон и ви излиза прозорец с опции.
Избирате най-горната: edit with Adobe Acrobat.
Отваря се бланката и сума ти възможности за писане, редактиране, рисуване, воден знак... изобщо, каквото ви душа сака.  :smile1:
И аз като bobo за протокола, с 10-тка съм, ама това мисля, че и при 7-цата го имаше.
Пробвайте и ми кажете дали ви се е получило.
Вие при всички случаи няма да получавате предишното обезщетение.
Ако инициативата за прекратяване на ТД не ваша ще получавате 60 на сто от среднодневното възнаграждение или среднодневния осигурителен доход, върху който са внесени или дължими вноски за фонд “Безработица” за последните 24 календарни месеца, предхождащи месеца на прекратяване на осигуряването.
Ако е по ваша инициатива ще получавате по 9 лв./дневно.
Ами екселската е точно от техния сайт, ама аз предпочитам другия вид, че екселските са гадни за писане.
Съжалявам, но пък добре, че си успяла да се справиш.