Благодаря! А в случай 3 -
Приложение 1 за дохода от трудови правоотношения трябва да попълня, нали?
Здравейте, моля ви, кажете дали съм на прав път.
Случай 1 - СОЛ в ООД, до юли беше съдружник в дружеството със сключен ТД, от август става управител - СОЛ по чл. 40, ал. 1, т. 2 от ЗЗО. Няма получени доходи от дружеството в качеството си на СОЛ,  а само заплатите до юли. На 31.дек е направено годишно изравняване. Попълвам ГДД по чл.92,  Т1 и Т2 в ГДД по ЗДДФЛ въобще не би трябвало да попълвам според мен!?! Само ГОД, ГДД чл.92 и год. Д6.
Случай 2 - ЕТ на патент прави ЕООД м.Август. В ОКД5 посочих започване на дейността на ЕООД-то, но запазих осигуряването на СОЛ през ЕТ. И сега отново - ако не е получил доход от личен труд в ЕООД-то, трябва ли да попълвам прил.3 Доходи от др.стоп.дейност и да изравнявам  в таблиците на Декл.по чл.50? Пак не е нужно според мен.
Случай 3 - земеделски производител. Доходи по трудово правоотношение 12 000, доходи от производство на непреработена земеделска продукция - 5000. Трябва ли да определям окончателен осигурителен доход? Въобще доходите от ТД посочвам ли ги някъде в декларацията? Мъжът ми стана зем.про и сега се чудя какво да го правя.
Благодаря на отзовалите се!  :good:
Здравейте, ЕТ на патент поради лични причини се мести в по-голям град, където размерът на патентът е три пъти по-голям. Все още не е сигурен дали ще продължи дейност, но всъщност няма какво да го мисли, защото няма как да я прекрати до 12.Декември /има 1 служител в майчинство и тогава му изтича 410ден/. А ако служителката иска да си ползва платен отпуск до навършване на 2год, работодателят няма право да откаже молбата, нали така? Другият вариант е да се прехвърли този платен отпуск на бащата, служителката да се върне на работа и да бъде освободена след няколко дни по чл325,т1. Такъв вариант е възможен, защото двете страни са близки и търсят вариант, който да бъде оптимален за всички. Та, дайте съвет - как най-бързо и правилно да се освободи служителя и да се замрази дейността на фирмата. Благодаря ви, банда!  :good:
Здравейте, отново съм тук с молба за мнение. Майка ми, покойник от септ.2014г е пускала платежни за осигуровките на персонал за 4 месеца от 2013г. /вероятно е ползвала шаблон, без да обърне внимание в бързината какво точно попълва/, посочвайки като задължено лице себе си чрез ЕГН-то, а не фирмата /по булстат/. Логично, тези осигуровки излезнаха като задължение на фирмата, което задължение аз веднага платих. Пуснах си и искане за възстановяване на сумата като законен наследник на физическото лице, внесло по погрешка тази сума в личната си данъчно-осигурителна сметка, а не във фирмената. Като за капак идва и това, че тя работеше с електронно банкиране и нямам копие от платежните нареждания, а само месечни банкови излвлечения, от които се вижда, че наистина тези суми са напуснали фирмената сметка и са отишли по сметките на ТД на НАП. Според вас имам ли шанс да ми възстановят парите, не са много - около 300лв, но пък защо да не си ги взема обратно. Поздрави!
Привет отново! Двете със сестра ми сме съдружници и управителите в ООД - заедно и поотделно. Тя не се осигурява в дружеството, работи на трудов договор другаде, управителските функции съм поела изцяло аз. Сега разбирам, че е подала 2мес предизвестие за напускане, т.е. обезщетението й за безработица ще бъде минималното. Аз обаче имам нужда от нейната помощ в дружеството за месец-два. Въпросите ми са два: възможно ли е да сключа трудов договор с нея /въпреки, че в дружественият договор е управител/, след това при намаляването на работата, да закрия щата и тя да отиде на борсата на труда вече с друго право на обезщетение - 60 про от осигурителния доход. Много се надявам да е възможно, защото е осигурявана на максимума по трудово правоотношение през последните 10год.  Благодаря ви! Хубав ден!
Стана работата, надцаках компютъра. Подадох заличаваща Д1, след пристигане на протокола проверих сметката - задължения О. След това пуснах отново редовна Д1 /че даже и същия файл на декларацията си ползвах, тази дето ми подари двойните задължения/, този път обаче всичките три суми бяха точно толкова, колкото ги сметнах предварително. Та така, изпитвам известна доза душевен гъдел  :wink1:
Говорих с териториалната НАП, случих на любезен и отзивчив служител. Направиха справка, в тяхната система като Резлутат от подадени дек за юли се вижда два пъти подадена декларация /с един и същи входящ номер!!!!/, а в моите резултати стои само една. Та така, някъде по пътя се качват неусетно маймунки на клона и ако ги хванеш, а ако не... Сега ще видим какво ще стане със заличаването и подаването на редовна. Елена, благодаря, жива и здрава да си!
Да, благодаря! Това е добра идея. Ще опитам. :good:
Здравейте, пускам за втори месец Д1 на земеделски производител. Днес проверявам резултата в данъчно-осигурителната му сметка и... Изненада! Сумите по видовете задължения е отраена 2 пъти - веднъж ДОО и под него отново ред ДОО за същия период със същата сума, така е и със здравното и УПФ. Идват от един и същи номер декларация. Не знам как да си го обясня. Земеделският производител беше 3 дни в болнични. Декларацията попълних така: кл.16 02300, кл.16,1 - 20, кл.162 - 03, кл17 - 39,13, кл.18 - 4,8, кл.21 - 260,87, кл.22б - 16,3, кл.22.1б - 8, кл.26б - 5, кл.34 260,87. Останалите клетки са празни. Предният месец нямах проблем, посочи ми само веднъж задълженията. Моля ви, кажете къде да обърна внимание, насочете ме нанякъде. Благодаря!
Да. То нямаше и как да се раздели, така казаха от там при прехвърлянето миналата година.
Привет и честита нова голяма МРЗ  :wink1: Искам да помоля за съвет за следното: Ако моята фирма има договор за наем на помещението /кафене/, получавам фактура за изразходваната ел.енергия, но от този месец лицето наемодател отдава и едно друго малко помещение за офис на полит.партия, то тази партия от кого трябва да търси своята фактура за тока?  Има отделен електромер за нейното помещение, но пък цялата партида се води на моята фирма. Аз реално нямам никакви договорни отношения с ПП, имам с наемателя. Четох указ от 2014г на НАП за префактуриране, дали това е вариант за мен? Не съм рег по ДДС., т.е. префактурирам без да начислявам ДДС. Задължена ли съм да оформя като договор тези отношения с ПП? При префактурирането - разход за мен е само изразходваната ми ел.енергия, останалото - разчет? Благодаря за идеите!
Послепис: ПП не ми е от любимите  :stop:
Повдигам темата, за да попитам в случай, когато 613 минава през 60гр, в годината на пускане на експлоатация на А и признавате му в баланса, т.е приключила съм 613 с/ка, пак трябва в Приходната част на ОПР да посоча закритото дебитно салдо по 613, нали? Или греша?
 :good: Значи си правя корекцията на Д1 с вярна дата за начало на осигуряването/13-ти/, за нея имам предписание от НОИ. За останалото пас И по една свещичка всяка сутрин още 6месеца напред. Благодаря, Делфин! Как щях сама да се навра между шамарите.
Благодаря за отговора. Ще отида до Инспекцията по труда, където най-вероятно ще ми съставят глоба от 1500лв за неподаденото в срок уведомление, ще ми дадат предписанието и ще мога да залича аз като управител трудовия си договор като служител.  :no: Със задна дата. Доколкото разбирам ако го прекратя сега, ще дължа осигуровки от 10.2014г до момента, глоба за неподадена в срок Д1 и Д6, лихви. И ако  сумата  е близка до глобата на ИТ, е, предпочитам на НАП да ги дам. Още веднъж, благодаря за съвета!
Здравейте, голяма каша съм сътворила. Бях служител във фирмата на майка ми, но септември 2014г тя почина, последва вписването ми като съдружник и управител в ООД и от 13.10.2014 заявих в НАП, че ще се самоосигурявам. Сега при представен болничен в НОИ за гледане на малко дете, получавам писмо, че в Регистрите за трудови договори няма подадено уведомление за прекратяване на договора ми /да, не съм подавала уведомление, но служителката в НАП ме уврери, че подаването на Окд 5, че преминавам в СОЛ е достатъчно/ и неправилно съм подала Д1 с код 12 за м.10 като съм включила осигуряване от 01.10, а то трябва от 13, т.е. подаала съм инфо, че се осигурявам целия октомври като СОЛ. Имам и задължително предписание от НОИ за корекцията на Д1 с код 12. Самата корекция на Д1 с код 12 знам как да направя. Обаче! тези дни от 01. до 13. 10, какво ги правя. Възможно ли е да подам Д1 с код 01 и последващата Д6. Как става това, две Д1 с различен осигурителен код за месеца ли? И какво правя с трудовия договор, който не съм прекратила? Благодаря ви много за помощта!
Благодаря, за първа година пускам. Предположих, че е като при НАП, първо доказваш упълномощаването, те дават зелена светлина и чак тогава пускаш.
Здравейте, чисто технически въпрос - при подаване на електронно уведомление по Зббут, как да покажа, че съм упълномощено лице. Отмятам, че се подава чрез представител, попълвам си данните, ползвам и моя личен КЕП. Това достатъчно ли е, или трябва предварително да представя в териториалната ГИТ пълномощното? Или пък да бъде прикачен като файл? Благодаря!
Както си отразявате и другите болнични, с нищо не е по-различен. И за здравните осигуровки пак същото - 4,8% върху 420лв. Подавате и декларация за банковата сметка, ако лицето не е ползвало досега болничен.
Аха, схванах, се спестя малко хартия и писане и ще си попълня и 4-те колони на Д6.  :good: