Заповед на основание чл.118, ал.3 КТ за премия и нищо не връчвате.

И ни дума "за сведение и изпълнение" ?
 И няма защо да изпадаме в сематични спорове :smile1: Просто се опитахме да предпазим Елена-Каво от грешка. /тя самата пише:"услуга"/.

Не, далече съм от мисълта за спор заради идеята.  :smile1: Явно в питането има неяснота , а и не се разбира кое е притеснителното за питащата - нерегистрирането на ЗДДС или това, че е услуга , но пък може да се фактурира и като стока. Не знаем как се отчита счетоводно.  Даже допускам и питането на счетоводители и юристи да не е било изяснено като въпрос , а оттам и отговорите да "варират" .
Нещо много се задълбочих, а то е сигурно, защото си нямам работа в момента /или не ми се върши тази, която имам/.
Хубав ден на всички !
Ако е реализиран приход издаването на фактурата си е задължително. Дали са пропуснали да се регнат или не, дали са в нарушение или не - издават си фактура, а последствията си ги понасят. Важно е и съдържанието на фактурата - дали продават тези макети, образци и подобни като стока или не.
 Ами не е въобще, а ЕООД което не е регистрирано по ЗДДС,

И каква би била причината да не може да издаде фактура ?
Може ли ЕООД, което не е регистрирано по ДДС, да издаде фактура на фирма, чиято дейност е в друга държава от ЕС?

Може ли въобще да издаде фактура се пита всъщност. А иначе според обстоятелствата ще се съобразява не само с чл.97А, а и с други - в зависимост от сделката.
Аз не разбрах какво общо има въпросът за това дали се издава или не фактура с регистрацията по ЗДДС ?
Въпреки някои изисквания на СС, аз си отчитам услуга и смятам, че така по-точно се отразява стопанската операция.

И аз така. :good:
Не откривам европалет в СС2 :blink:


"Европалет" ли очаквате да е написано в стандарта ?  :no2:


Доставна стойност на стоково-материалните запаси (историческа цена)
4. Доставната стойност представлява сумата от всички разходи по закупуването и преработката, както и от други разходи, направени във връзка с доставянето на стоково-материалните запаси до сегашното им местоположение и състояние (материали, продукция, стоки, незавършено производство и др.).
Пре ди сме давали опаковки в разходи за амбалажа материали, но колеги споделят, че директно ги изписват на разход, кое е правилното, моля споделете?

Вижте СС2

осигуровки на цялата сума до 3000.

вкл. пенсията
То вече е публикувано!

Кое по-точно ?
Договора за Управление е публикуван в АВ при регистрацията на фирмата, предполагам!

Това не се публикува.
Договора за Управление е публикуван в АВ при регистрацията на фирмата, предполагам!

И от кога е задължително това ?
Благодаря за отговора. Тоест прихода облага ли се с 20% ддс ?

Мястото на услугата е САЩ и при нас не се начислява ддс, но влиза в оборота за регистрация по ддс.
То има ли по-голяма санкция от това да не Ви я признаят за анулирана ?
Всъщност по първия въпрос е "не" - осигуровките на СОЛ не са разход. Друг въпрос е, че тези осигуровки се приспадат от данъчната основа преди определянето на данъка.

Осигурява се като СОЛ, пак ли се взимат за разход осигуровките за тримесечието?

Питането е дали се вземат за разход, а не дали са разход.
НОИ отказват да платят болничните, защото работникът е ползвал 95 дни неплатен отпуск преди първия болничен лист и има прекъсване в осигуряването.

Така на час по лъжичка и искате коректни отговори...все нещо неказано, недадена информация, а искаме уравнението да се реши.
Аз бих увеличила стойността на имота, а при повреда или подмяна на оборудване бих отчитала текущ разход.
Поради противоречивата практика на НОИ, бюро по труда и някои други институции по повод вписани управители в ТР и отказ от обезщетения от разнороден вид съм изградил убеждението, че вписването в търговския регистър за всички институции е равносилно на упражняване на труд

Това е напълно невярно и като законово положение и като позиция на институциите.