Какво значи документ без фискален ефект ? Аз за такъв не знам. Фискалният ефект само начисленото ДДС ли е? Ами евентуалните обороти за регистрация по ЗДДС на неиздалият фактурата , спазване на принципите на Зсчетоводство, ами евентуалните последици за двете страни при намиране на стоки без документ при евентуална проверка, а къде отива ЗСчетоводство с неговия чл.4 ал.3 и чл.46 ?
Регнати или не фирмите са ДЗЛ и от 2007 година има ясни правила за документиране на консигнационните отношения.

Освен чл.26 ал.1 има и ал.5 и в Решението са се позовали на тази ал.5. Питането не уточнява подробности, а те са важни. Няма значение кой е платил, но има значение как е платил и какви документи са налице за това плащане на нот. такса.та нот. такса може да се включи, ама може и да не се включи, ако имаме приложение на ал.5.
Тук вместо да удържам 1/3 от нетната заплата, ще плащам 26 лв. и нещо на ЧСИ, което е разликата между НЕТО и МРЗ.
Цитат

А защо не 1/3 от тази разлика ?
Още преди да излезе това прословуто ТР при запор и писмо, че лицето получава под МРЗ ЧСИ "спираше" да настоява. Ако мине - мине. ТР само каза в прав текст това, което се знаеше , но се казваше само " под сурдинка " .
Чл. 74. (1) Регистрирано лице по чл. 96, 97, 98, чл. 100, ал. 1 и 3, чл. 102 или 132 има право на приспадане на данъчен кредит за закупените или придобитите по друг начин или внесените активи по смисъла на Закона за счетоводството преди датата на регистрацията му по този закон, които са налични към датата на регистрацията.
(2) Правото по ал. 1 възниква само за наличните активи към датата на регистрация, за които са налице едновременно следните условия:
1. налице са изискванията на чл. 69 и 71;
2. доставчикът е регистрирано по закона лице към датата на издаване на данъчния документ и доставката е била облагаема към тази дата;
3. (изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) регистрационният опис по образец на наличните активи е съставен към датата на регистрация по този закон и подаден не по-късно от 45 дни от датата на регистрация;
4. активите са придобити от лицето до 5 години, а за недвижими вещи - до 20 години, преди датата на регистрация по този закон.

Ако регистрацията е по един от тези членове следва да бъдат изпълнени и условията  на ал.2.
Вие и сам сте си намерили вероятно отговора, но като чета питането от него не се разбира , че дерегистрацията е по чл.176 . Задавайте коректни въпроси, за да получавате точни отговори.Иначе ал.2 не разглежда подаването или не на описи, а неначисляване на ДДС за наличните активи при дерегистрация.
Нека и по-запознати се изкажат по въпроса.
На практика рентата примерно за 2015/2016 и да се начисли сега и през 2016 тя влиза в себестойността на продукцията, която ще се произведе вече 2016 и като разход ще се отрази при продажбата на същата тази продукция . Доколкото рентата се определя като натура от единица площ трудно би се изчислила авансово през 2015 освен, ако не е с някакви прогнозни цени и след това те да се коригират . Ако рентата е в пари би могла да се начисли и през 2015 за частта от 2015 и след това за оставащата част от 2016 стопанска година . Следва да се отчете обаче моментът с прилагането на чл.42 ЗКПО за изплатени суми на физически лица и евентуалното преобразуване на резултата с тези суми.
Работодателят може да съобрази много неща в зависимост от подхода при определянето на заплатите. Разбира се, ако един е на 500 лв заплата, а останалите на 380 би могло да е от значение това обстоятелство да не се афишира. При стандартния случай обаче , когато всички са на МРЗ една обща заповед без лични данни върши идеална работа и е напълно законосъобразна.
Аз използвам Заповед по чл.118 от КТ , но в нея упоменавам само имената на наетите лица без ЕГН поради съображенията, които изказа по-горе и bobo .
имам автомобил закупен юни 2011г. за стойност 87545,33лв.
стария счетоводител е задал амортизация 25% за 4г.
Сега си пускам автоматично начисляване на амортизациите за м.07 и виждам че това МПС е напълно амортизирано-счетоводно.Така ли трябва да е ?
Нещо мисля не е наред или се бъркам?

Интересно какво би могло да не е наред тука - чак ми стана интересно. 25 на сто - 4 години - както и да ги смятате от 2011 ще се амортизира до 2015 според месеца.
 Увеличението на дните трябва да е за всички.

Това, извинете , къде го пише ?
Здравейте има следния въпрос. Лице е собственик на ЕООД и участва в ООД.
В ООД е бил на ТД като  управител, който е прекратен и остава СОЛ в ООД. Лицето се самоосигурява през ЕООД в качеството на СОЛ. Интеруваме следва ли да подаде ОКД5 след прекратяване на ТД с ООД, че ще се самоосигурява през ЕООД ?
Благодаря

Подава ОКД5 , че упражнява дейност и в ООД. Продължава да си се осигурява през ЕООД и да подава Д1 от там.
Имам СОл в ЕООД и ООД, Осигурява се през ЕООД. трябва ли да подавам Д1 през ООД и ако да какво да пиша там?

Д1 през ЕООД, а от ООД не подавате нищо освен, ако в ООД не лолучава доход от личен труд. В последния случай - Д1 и през ООД с код 90
И друго в полето "упражнявам дейност, като", записвам името на фирма или 'управител -самоосигуряващо се лице'.

Упражнявам дейност като :
-ЕТ " Иван Петров "  , ако е ЕТ
- едноличен собственик на "Иван Петров " ЕООД , ако е ЕООД
-съдружник в "Петров" ООД, ако е ООД
В пощата ще я пусна необходима ми е бланка, за да я попълня.

от страницата на НАП ?
Поздравления за положените усилия и за резултата от тях !

Правилно ли разбирам ? Аз съм собственик на ЕООД. Следва като ФЛ-едноличен собственик да отговарям на изискванията за съставител, да не съм осъждана. Ако договорите с предприятията са сключени от ЕООД-то ми следва да имам изрично упоменатия текст в предмета на дейност и ГФО да се подписва и подпечатва от счетоводното предприятие, каквото е ЕООД-то ми ? Естествено подписът ще е на управляващия собственик на ЕООД. Срещу съставител ще трябва да е ЕООД като счетоводно предприятие ? ПРАВИЛНО ЛИ РАЗБИРАМ ?
Бобо, много ти благодаря ! Жив и здрав - много ми помогна !
Бих искала да помоля , ако някой разполага със статията от линка по-долу да я предостави като предварително благодаря за това !

http://zakonnik.bg/document/view/qanda/135451/212130
В този случай фирмата трябва да прави приход с който може да си покрие разходите и осигуровките. След като има достатъчно приход средствата са доказани.

Фирмата няма проблем с парите, но лицето трябва да има произход като ги възстановява. Говорим за различни неща.
 Да не отварям нова тема, имали вариант с 6 месеца да се увеличи осигурителния доход на самоосигуряващ и на трудов договор става въпрос, заради тегленето на кредит. Аз си мислех за самоосигуряващия да се изплати личен труд за 6 м.назад през месец 07 и съответно ще се внесе данъка и ще коригират шесте Д1 назад.


Точно така - корекция на обр.1 за всеки месец с попълване на т.31 и 31А и плащане на ДДФЛ за изплатената сума.