Изчакай малко. Един ден остана :)
Попълват се след 01.03.

 :good:
Някой знае ли кога ще се появи декларация по чл.92 от ЗКПО за 2023г. за он-лайн попълване или само при мен не излиза? Когато започна да попълвам ми излиза 2022г.
Благодаря! И аз него имах в предвид, но все пак попитах.
Още един въпрос по темата - какво се пише като основание за неначисляване на ДДС при продажба на УПИ със стара сграда?
Един дребен въпрос и от мен. Ако лицето е местно физическо лице и в договорът за наем е вписано, че наемът се заплаща един път на три години, дължи ли се авансов данък, защото за мен няма логика да е така?
Здравейте, казусът ми е следният: фирмата ни продава ДМА - УПИ със сграда. Купувачът е физическо лице. Какъв документ следва да издам на физическото лице? Възможно ли е това да бъде договор и фактура по ДДС на името на физическо лице или следва да се документира по друг начин? За покупката е ползван данъчен кредит и следва да начисля ДДС за сградата. Предварително благодаря на отзовалите се!
Извинете, в декларация образец 1, с код 27, вписва ли се първи и последен ден в осигуряване или полетата остават празни, ако е за целия месец? Извинявайте за тъпия въпрос, но не знам как ще го приеме програмата на НАП!
Ок, благодаря, ще продължа да търся отговор...
С извинение за лекия спам в раздела за счетоводство и данъци, но понеже видях, че колежката е компетентна, бих запитал, по повод осигуряването, ако дейността на това ЕООД е авторска - картини, дърворезби и др. подобни, нужно ли е осигуряване?
Благодаря за отговора! При всички положения ще гледам длъжностната характеристика да включи повече неща. В краен случай ще го назнача на два договора, като вторият ще е на два или четири часа.
Здравейте, имам въпрос по темата- ако фирмата ми - ЕООД е спряла дейност (подадени са декларации в ТР и НСИ) и от 01. януари иска да възобнови дейността си, като управителят се самоназначава на трудов договор, трябва ли да се подава някаква декларация за възобновяване дейността или просто в края на годината си подаваш ГФО по стандартния начин?
Да, това е полезна информация. Благодаря за отговора!
Здравейте, може ли някой колега да хвърли малко светлина, на базата на минал опит? А именно, кога се "вкарват" данните от предварителното попълване на декларацията за ДДФЛ, по-точно тези от куриери те Спиди и Еконт? Ще успея ли да приложа и 5%ната отстъпка от данъка или едва ли ще е възможно? Предварително благодаря на отзовалите се!!!
Благодаря на ХХХХХ и 345ооd! По принцип знам, че здравните ги дължи лицето, но просто искам да го упътя по най-точния начин. Лек и успешен ден!
Благодаря на Magrat за насоката. В този случай имам още един въпрос. Работника дължи ЗО, за периода, като безработно лице, което се декларира с декларация образец 7. Но в случай, че е получил обезщетение, върху каква осигурителна основа следва да е задължението - върху половината от минималния осигурителен доход за самоосигуряващо се лице или върху сумата на обезщетението?
Здравейте, предстои ми да изплатя обезщетение по чл. 222, ал. 1. Въпросът ми е дължи ли работника здравни осигуровки 8%. И ако дължи, освен тях депозира ли се някаква декларация, за да му я подготвя? Знам, че въпросът не е труден, ще съм благодарен на помощ от някой запознат!
Здравейте,

при мен, в бъдеще ще възникнат два казуса, за които бих искал малко методическа помощ.

1. Във фирмата се съхраняват гайки за производствени цели от 2011г., които се съхраняват по техническите правила, но са се похабили - ръждясали и не могат да послужат за производството. При закупуването е ползван данъчен кредит по ДДС. Мога ли да се позова на чл.80, ал.2, т.1, т.3. или т.5 от ЗДДС и да не начисля отново ДДС за внасяне за този актив, при бракуването му?

2. В предприятието е налична машина, придобита с използване на данъчен кредит при купуването и. Последната е закупена на старо и нормалният и срок за употреба е отдавна изтекъл. Последното подобрение за увеличаване на стойността и е направено през 2017г. Същата е и морално остаряла, с износващи се компоненти и т.н. Може ли фирмата да я бракува и да не начисли отново ДДС за внасяне, като се позове на чл.80, ал.1, т.4?

Предварително благодаря на колегите с опит, които биха ме насочили!
И къде прочетохте в наредбата, че болен от диабет трябва да има ТЕЛК?

Извадка от Наредба 5:
"Чл. 2. Работниците, които страдат от болестите, посочени в чл. 1, ал. 1, са длъжни при поискване да представят в предприятието медицински документи (епикриза, медицинско удостоверение и др.) от лечебно-профилактичните заведения, където се лекуват или се водят на диспансерен отчет.

и веднага след това:

Чл. 3. Предприятието представя получените медицински документи по чл. 2 пред съответната трудово-експертна лекарска комисия (ТЕЛК) за мнение.

и

Чл. 4. (1) Трудово-експертната лекарска комисия въз основа на представената медицинска документация в седемдневен срок оформя мнението си в експертно решение за всеки работник отделно. Ако за изясняване здравословното състояние на работника се налагат допълнителни медицински изследвания и преглед. ТЕЛК взема решение в седемдневен срок след тяхното извършване."

Ами благодаря, за този 7-дневен срок... ще гледам да се оправя по друг член, в крайна сметка и по чл.325, ако се наложи.