Здравейте! Назначавам готвач в ресторант със:
Код по НКПД - 51202001 Готвач;
КИД - 5610 Дейност на ресторанти и заведения за бързо обслужване;
ПНОИД - 58 Търговия на едро и дребно с автомобили и мотоциклети, техническо обслужване и ремонт; Търговия на едро, без търговията с автомобили и мотоциклети; Търговия на дребно, без търговията с автомобили и мотоциклети ( За това не съм сигурна, но не мога да открия друго подходящо)
МОД - 450 лв.
Софтуерът ми дава грешка, че осигурителната сума е по-малка от МОД за длъжността.
Правилно ли съм го въвела или изпускам нещо?
Благодаря предварително!
Така, открих си грешката. Не е 58. Съжалявам за безпокойството и тъпия въпрос :(
Здравейте! Назначавам готвач в ресторант със:
Код по НКПД - 51202001 Готвач;
КИД - 5610 Дейност на ресторанти и заведения за бързо обслужване;
ПНОИД - 58 Търговия на едро и дребно с автомобили и мотоциклети, техническо обслужване и ремонт; Търговия на едро, без търговията с автомобили и мотоциклети; Търговия на дребно, без търговията с автомобили и мотоциклети ( За това не съм сигурна, но не мога да открия друго подходящо)
МОД - 450 лв.
Софтуерът ми дава грешка, че осигурителната сума е по-малка от МОД за длъжността.
Правилно ли съм го въвела или изпускам нещо?
Благодаря предварително!
Здравейте,
Двама съдружници, посочени и като управители на ООД се осигуряват от започване на дейността като СОЛ. Единият започна работа и няма да упражнява трудова дейност в ООД-то. За да прекъснем осигуряването, трябва да не фигурира като управител в Търговския регистър, нали? И може ли да си остане съдружник все пак?
Благодаря за отговорите предварително!
Би трябвало, щом като е облагаемо по ЗДДФЛ.
И аз така мисля, но като генерирах формуляр от програмата не ми го включи като сума.
Данните са ми разпределени автоматично в три колони: 1. Изплатен брутен доход, 2. Обезщетение за временна неработоспособност и 3. Обезщетение за майчинство.
Според Вас мога ли да включа обезщетението в първата колона?
Здравейте! В удостоверението за доход включва ли се изплатеното обезщетение по чл. 331 от КТ? Благодаря на отзовалите се :)
Здравейте,
в момента сме в данъчна ревизия, изискват ни  копия на всички първични счетоводни документи, които при нас са огромен брой документооборот. Как процедирате вие колеги, преснимате или в електронен сканиран вариант ги предоставяте?
Здравейте! И аз имам такава ревизия в момента и също в искането ми бяха написали, че искат копия на всички първични документи. Когато се чух с единия член на екипа, той отговори, че всъщност не е необходимо да се изпраща всичко. Важното беше да се предадат оборотни ведомости, главна книга и т.н. В описа за предоставяне на документи ми казаха да опиша ситуацията и че става въпрос за много на брой документи и също така че ще направим допълнителна среща във фирмата, за да разглеждат на място всичко, което поискат. После получихме второ искане, в което бяха посочени 4-5 определени доставки. И така мина всичко. Не идваха на място да разглеждат. Най-добре говорете с данъчните предварително. Успех!
Честно казано много се колебая - имам един точно такъв случай. Дали да не му начисля еднократно неначисления клас до момента и нататък да си върви, както трябва ? Даже съм си мислила и за коригиране на ведомостите назад , но от това се отказах категорично. Още съм в чуденка...
Това за еднократното начисляване бих го приел, но другото с коригирането на 12 месеца назад май не бих си го причинил освен ако не се стигне до някоя предписание  :excl: :excl: :excl:
Аз бих  предпочела със заповед. На основание на представени доказателства за ТС и проф.опит считано от настоящия месец на лицето... да се начислява добавка за ... години ТС и проф.опит . Трудовата книжка е представена на.... Подписи на работодателя и на работника, като "получил екземпляр от заповедта".
Благодаря!
До сега - нищо. Да си е представил документите навреме :)
Ами аз се чудя какво трябва да се направи за времето, което вече е отминало ... Аз нямам вина, че книжките, които са даже 2, не са представени :(
Здравейте! При назначаване на служител не е предоставил трудова книжка и съответно в стаж е вписано 0 г, 0м, и 0 дни. Знаеше се, че има ТК и стаж, но не се знаеше къде се намира. Сега след 1 година ТК се намери и се оказа, че служителят има и професионален стаж. Моля за съдействие, как да отразя промяната в стажа - с ДС ли и какво да пише като причина, че започва да се отразява върху ДТВ от сега нататък? Благодаря!
Няма да има проблем.
Няма да има проблем да остане до края на срока на договора или при втория вариант с освобождаване по взаимно съгласие предварително? Благодаря Ви!
Здравейте! Назначен служител на 31.03.2016 на срочен трудов договор до дата 31.12.2016 год. Имаше регистрация в БТ и получаваше обезщетение за безработица. Оставаха му 5 месеца.
Ако остане на работа до края на срока на договор, ще изминат 9 месеца, а ако го освободим по взаимно съгласие предварително и е спазил срока от 7 дни за деклариране на обстоятелствата, няма да има проблем да си използва остатъка от обезщетението, нали така? Благодаря за отделеното време!
А защо програмата го изчислява от 01.09, след като от 01.10 вече има пълни 35г?
Вероятно в някаква грешка. Лошото е, че сега са сгрешени и всички останали служители.
Здравейте! Много ще съм благодарен на малко помощ по следния въпрос:
Лице постъпва на работа на 17.11.2015 год. и има стаж по специалността 34 г. 1м. и 28 дни.
До август 2016 г. програмата начислява % ДТВ - 34 г. * 0,6 = 20,40 %
В начисляването на заплатите за м, Септември % е променен -  35 * 0,6 = 21%
Лицето е назначено чрез програма на Агенция по заетостта и от там ми твърдят, че промяната на % ДТВ за стаж трябва да стане от 01.10.2016 натам и искат допълнително споразумение от тогава.
Здравейте отново! Една клиента ми донесе "Съобщение за дължими данъци, такси и други" от столична община, отдел финанси, което някакъв нейн познат получил и го канят да си плати дължим патентен данък. Ако не го плати в срок, ще бъде дадено на частен съдебен изпълнител.
Човекът твърди, че става дума за старо задължение, което било с изтекла давност. Има ли възможност със подаването на заявление или декларация да се погаси, и дали го има в сайта на НАП или трябва да е нещо в свободен текст?
Благодаря ви!
Да, може
Благодаря за бързия отговор!
Съжалявам, че питам пак, но задължително ли публикуването на ДУК в ТР?
Здравейте! Регистрирано е в ТР ООД от двама съдружници, които са посочени като управители заедно и поотделно. Нямат сключени ДУК към момента. Единият иска да се осигурява като СОЛ, а другия иска ДУК. И сега нз може ли при положение, че са посочени и двамата вече в търговския регистър, да се сключи ДУК само с единия?
По-евтино ще излезе нов подпис. Пък и по-разумно.
Това е лично мнение и можете да не се съобразите с него.
Благодаря! За по-евтино ще е, обаче ще трябва да се занимаваме с клиентите с нови пълномощни и сигурно ще имам проблеми с набавянето им :(