Възможно ли е да сте посочили, че осигуряването продължава от предходен месец в първо поле на клетка 16? Съмнява ме, че е станало нещо по клетки 14 и 16. На това може да се дължи подобна забележка от НАП...
А може и инспекторът да е недогледал - няма да е първия и последен такъв...
Ако това имате предвид:
в клетка 14 - 0100000000
в клетка 16 - 02084, 20 дни в осигуряване, 8 часа законоустановено време, 4 часа дневно работно време
Предполагам, че това е просто една фактология , която е и вярна. Имате наистина сключен ТД без Д1. Обяснението на това обстоятелство си е ОК - дата на започване през 04.2016 и това си поставя нещата по места. В Д1 посочили ли сте дата на началото на осигуряването за април ?
Фактология, която е вярна, но на база на това дават заключение, че сме пропуснали да подадем декларация 1 за това лице, определят фирмата за високо рискова и задържат стоката до плащане на обезпечение в размер на 5500 лв.
Като това нещо се случва за втори път за месец и половина, а първото решение е оборено и в административен съд (Предишната проверка беше на 26.04.2016 год. със същите причини, цитирани по-горе и доказателства са представени и в НАП и в съда)
Иначе в декларация 1 за месец април си е посочена начална дата в осигуряване.
Проверка на стоки с висок фискален риск при ВОП от Гърция. Правят си справка в техните регистри и пише:
 - неподадена декларация обр. 6 за месец 08.2015 г. - 1 бр. (Уточнявам, че дружеството е регистрирано 08.2015 г., а дейността е от 21.09.2016 год.и персонала е назначен от тази дата,  и затова не сме подавали декларация 6)
 - за месец март 2016 год - 4 трудови договора, а подадени декларации обр. 1 - 3 бр. (Първо, че са подадени 4 декларации заедно с тази на СОЛ, и второ четвъртия ТД е този с дата 31.03.2016 и дата на постъпване 01.04.2016 г.)
И сега се чудя нарочно ли се заяждат или просто аз съм сбъркал ....
за месец април - да, ма март - не.
В д1 се попълва първят ден в осигуряване, а не датата на сключване на ТД
Да, бях пропуснал да уточня, че става въпрос за месец Март. Така съм го направил, но при проверка от страна на НАП в техните информационни масиви са го написали като пропуск.
Здравейте,
при регистриран договор на 31.03.2016 год. и дата на постъпване 01.04.2016 год. задължени ли сме да подаваме декларация обр. 1 за това лице? Благодаря предварително!
ами 3 пъти говорих с тези от БТ по телефона и ми казаха изрично, че трябвало да са отделно - защото иначе не признавали разходите, не плащали и т.н. :-(
Ако някой е правил подобна аналитичност да ми даде насоки, моля ви....
Здравейте! Аз също работя и съм работила многократно по програми за заетост - както младежки, така и за трайно безработни, за инвалиди, програми от ЕС и национални рамки.
Като цяло мога да кажа, че е голяма бумащина, но никога не са ме карали да ги осчетоводявам отделно. По-скоро са ми искали да правя отделни платежни за осигуровките на тези хора и да подавам копията на извлеченията, че са платени. Искат ми отделна ведомост за заплати или справка за работната заплата на определения служител (а понякога дават файл с документи, които веднъж като са попълнени могат да се ползват всеки месец - освен ако има отпуск или болничен разбира се). Моето мнение е, че трябва да отидете на място и да настоявате да ви дадат насоки относно това какви документи се изискват от вас месечно. Това им е работата и получават заплати, за да дават и указания.
Здравейте! Имам следния казус: при проверка на стоки с висок фискален риск от страна на НАП е съставен протол и е наложено обезпечение по чл. 121а, от ДОПК, което е платено. Пусната е жалба в законоустановения срок до ТД на НАП, която е отхвърлена като неоснователна. След това е заведено дело в Административен съд и решението е отмяна на действията на органите по приходите.
Имали ли сте подобен случай и какво сте правили?
Казаха ми, че е нужно да подам искане за възстановяване и да приложа решението на съда.
Мога ли да го подам с електронния подпис или ще трябва да отида на място?
Предварително благодаря на отзовалите се!

 :good: Благодаря Ви за бързия отговор!
Разбрах, че с позволение на работодателя по основния ТД може да бъде командирован служителя, но не ми е ясно дали това, че е назначен на 2 часа има някакво значение ...
Може би чета между редовете :(
Здравейте,
Служител е назначен по втори трудов договор на 2 часа дневно. Може ли при тези условия да бъде изпратен в командировка от втория работодател в Китай във връзка с подписване на договор за търговски отношения?
Написал съм малко глупости - не "проблеми в намаление", а "промени в намаление".  :smile1: В този момент от годината е така...  :smile1:
ХАХА разбирам Ви отлично! А и не бях забелязал ;)
Трябва да подадете разликите по фондове като довнасяне, а не като коригираща декларация. Примерно подали сте декларация 6 с ДОО 100 лева(ясно е, че не са 100 лв), общата сума на осигуровките е 1000 лева - подавате разликата от 900 лева като редовен запис, а не като корекция. Последната се прави, ако се извършват проблеми в намаление...
Благодаря Ви много! Бях на същото мнение, но все пак реших да попитам :)
Лек ден!  :smile1:
Здравейте! Подадена е декларация 6 на СОЛ за авансово внесени вноски върху 420 лв. всеки месец, което е станало по грешка. Лицето обаче е и ЕТ и след като е приключено трябва да довнесе осигуровки. Как да постъпим според вас, за да коригираме подадените данни?
Здравейте,
При внос на стоки от трети страни има издадени фактури от БАБХ за платени такси към тях и издаване на сертификат за качеството примерно.
Как бихте ги осчетоводили - като отделни разходи за такси и услуги или като увеличение на покупната цена на стоките?
Благодаря!
Здравейте,
Имам следния казус:
Днес се опитах да подам уведомление по ЗБУТ на една от фирмите. При подписването ми излезе, че липсват данни за подадена декларация или уведомление за 2014 год. Управителят ми изпрати входящ номер на имейла от миналата година и когато проверих видях, че е тогава е отказано вписването на уведомлението заради липса на подадена декларация или уведомление за предишната 2013 год.
Моля за съвет как да постъпя в този случай!
Предварително благодаря!
Не ми изглежда да липсва дейност.

В 1010а се декларира, че: "За данъчния период данъчно задълженото лице не е извършвало дейност и не е отчело приходи или разходи съгласно счетоводното законодателство" - все някой разход трябва да има направен?
Сигурно имат най-малко нотариални, но не са ги придвижили до нас.
Благодаря!
Във фирма, която не извършва никаква дейност със средства на един от съдружниците е закупен ДМА - сграда, който обаче все още не се ползва (предстоят ремонтни дейности, за да бъде въведена в експлоатация). Моля да ме посъветвате - декларация за липсва на дейност ли да подам в този случай?
Да, следва тъй като в справката се попълват счетоводни разходи от взаимоотношения със свързани лица, а тези разходи са счетоводни , но не и данъчно-признати.  :smile1:

Леле страхотни сте :)
Хубава вечер!
и отното огромно БЛАГОДАРЯ!
Благодаря много за бързия отговор!  :good:
Надявам се не е много нахално, но след това тези разходи за личен труд, които съм ги дала в увеличение на финансовия резултат, дали трябва да ги включвам в сумата на разходите от взаимоотношения със свързани лица?
Здравейте,
Начислен личен труд за месец Декември 2015 год., но неизплатен към 31.12.2015 год. следва ли да се посочи  при преобразуване на финансовия резултат на ред "Разходи, представляващи доходи на местни физически лица по ЗДДФЛ и разходи за задължителни осигурителни вноски, свързани с тях (чл.42, ал.1, 5 и 8)"
Благодаря!