Здравейте!

Във формата за регистрация за режим "в съюза" има такъв въпрос:
"Извършвало ли е преди подаване на заявлението посоченото по-горе данъчно задължено лице доставки, за които специалният режим би бил приложим?"
Отговорите са: да (и от коя дата) и не.
Според мен би трябвало да попълня "не". "Да" в случай, че се регистрирам след 01.07. и искам да се възползвам от режима от предходна дата.
Но от НАП (информационния център) ми казаха да попълня датата на първата дистанционна продажба на фирмата???

Моля за мнение.
Личното ползване се облага с данък върху разходите в натура.   Данъчната амортизация се включва в общия размер на разходите за експлоатация на автомобила . Данъчната основа за данъка върху разходите за лични нужди се определя по един от начините, посочени в чл. 215а от ЗКПО. Ако имате съотношение 60:40 трябва да го докажете с пътни листи или протокол за почасово използване. С начисления данък върху разходите не се преобразува дан. резултат. Отчитането на амортизациите е като при всеки друг ДА. Преобразуването на фин. резултат с амортизациите- също (т.е. с пълния размер на счетоводни и дан. амортизации).
Така е според мен.
При годишното изравняване данъкът се закръгля към всеки пълен лев, така че не се занимавйте със стотинките.
Според указанието на НАП в данъчната основа се включват разходи за стоките и услугите, за които лицето е приспаднало данъчен кредит. Застраховките са без ДДС.
Благодаря. Ще подам всичко с една декл. 6 за 2019. Ако се наложи, в което се съмнявам, ще коригирам.
Здравейте!
Да попитам,  как се подава декларация 6 за СОЛ при годишно изравняване с Таблици 1 и 2 за минали години в ГДД чл. 50. Става въпрос за доходи, получени през 2019 г, отнасящи се за 2018 г. Правим декларация 6 с две колони - за 2018 (със сумите за довнасяне) и  за 2019? Така ли е правилно?  В този случай няма ли да се начислят лихви?
Здравейте!
Моля да ми препоръчате лицензиран оценител. Става въпрос за пазарна оценка на наем на МПС между свръзани лица. Може и като лично съобщение. Благодаря.
Здравейте!
Моля за помощ колегите, които работят на Делта Про.
Фактура за продажба  с приспадане на аванс.
За приспадането на аванса 411/412, 4532 с отрицателна стойност. Това го въвеждам като отделна контировка за същия документ. Обаче в дневника за продажби излизат 2 записа. Къде бъркам?
 Освен това има ли начин да отразя приспаднатия аванс по съответната авансова фактура, така че да мога да направя справка за даден аванс, по кои фактури е приспадано и колко е остатъкът? Благодаря.
Здравейте!
Има ли нещо официално, че ел.магазините на тези платформи не са СУПТО? Това беше дискутирано в началото на миналата година и беше решено, че същите не са СУПТО. Само че не намерих нищо официално. В същото време си тече срока за привеждането на електронните магазини в съответствие на Наредбата.
"Лицата, които извършват продажби на стоки или услуги чрез електронен
магазин и не използват друг софтуер за управление на продажбите,
извършвани чрез електронния магазин, освен софтуера на електронния
магазин, са длъжни да приведат дейността си в съответствие с всички
изисквания на наредбата в срок до 31 март 2020 г."

По време на дискусиите с НАП беше казано, че ел.магазините в Ebay, Amazom, Etsy не са СУПТО. Това има ли го записано официално някъде? И ако не, как тези магазини ще приведат дейността си в съответствие с Наредбата?
Съжалявам, че отново повдигам темата.
по т. 1  Става въпрос за служебната бележка по чл. 45ал.2 т.1,2,3 ( за СОЛ с личен труд и възнаграждение за декември изплатено през януари) и дали в т.4 . -авансово внесени осигурителни вноски,  да се включат осигуровките за декември.
Догодина, когато се правят коригиращи Т1 и Т2 за 2018, ще се получат осиг.вноски за довнасяне, които ще се включат на съответния ред в Приложение 1 (окончателни осигурителни вноски вкл. и за минали години)  и така ще стане дублиране според мен.
Или бъркам?
А за Д6 - включваме всички осигуровки за 01-12.2018.
Благодаря
Здравейте!
Моля да ми потвърдите или не следното:
1. СОЛ с личен труд в дружеството е получил възнаграждението за м.12.2018 в м. 01.2019. В служебната бележка за дохода следва да се включи дохода получен през  месеците 01-11, а в т. 4. - авансово внесени осигурителни вноски -   осигуровките за 12 месеца на 2018г.  И излиза на възстановяване на данък? Така ли е?
2. Сол (ЕТ) има граждански договор, но не е декларирал пред платеца, че е СОЛ. Издадена е сметка за изплатени суми и е удържан данък. Има ли право да приспадне този данък  в ГДД ? Според мен да.
Благодаря
Съжалявам, не съм се изразила ясно. Човекът е почнал работа във фирмата на 28.01.19 и напуска на 04.02.19 по взаимно съгласие. Има само  5 отработени дни. Обаче год.отпуск по трудов договор е в по-голям размер и се получава 1 ден за обезщетение, ако се изчислява пропорционално. Според мен няма право на обезщетение, защото няма 1 пълен отработен месец във фирмата.
Здравейте!
При напускане и общо отработени дни, които са по-малко от половината работни дни в месеца , работникът има ли право на обезщетение за платен отпуск? Изискването за 1 месец трудов стаж  е за всяко предприятие поотделно или е общ трудов стаж?
Извършването на счетоводни услуги с личен труд като съдружник в ООД счита ли се за дейност по занятие? От една страна е приравнено на трудов договор съгл. ЗДДФЛ, от друга е облигационно правоотношение.
 И още - има едно уведомление по чл. 107 във връзка с чл. 106 ал.5 от ЗМИП- какъв е срокът за подаване? Това, което виждам е 7-дневен срок от определянето на лицето, но не виждам срок, в който е трябвало да се определи лицето.
Чл. 73а. (Нов - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 98 от 2018 г., в сила от 01.01.2019 г.) При доставки, данъкът за които е изискуем от получателя, правото на приспадане на данъчен кредит е налице и когато получателят не е спазил изискванията на чл. 72 и/или доставчикът на стоката не е издал документ, и/или получателят не разполага с документ по чл. 71, т. 2, 4, 5 и 10, ако доставката не е укрита и данни за нея са налични в счетоводството на получателя.
(2) В случаите по ал. 1 правото на приспадане на данъчен кредит се упражнява през данъчния период, през който данъкът е станал изискуем, като се прилага съответно чл. 126, ал. 3, т. 2.

Мисля, че имате право на ДК.
Благодаря за отговора.
 Тази фактура от 2018 г. е вписана в митническата декларация и за повторното изпращане на стоката. Няма как да издам нова.   Излиза, че данъчното събитие  по фактура от 2018 г. е настъпило през 2019 г.  Няма приход за 2018 и остава разчет клиенти. През 2019 признавам прихода и отчитам разхода за производството и износа.
В края 2018 и направен износ на продукция към трета страна. Превозвачът загубва стоката и през 2019 г. се подписва споразумение за компенсация.  КИ към купувача не е издавано. През 2019  фирмата прави нов износ на договорената стока по първоначалната фактура от 2018г.
Въпросът ми е: отчитането на приходите и разходите по тази сделка в коя година да бъде?
Мисля компенсацията и разходът за загубената стока да отчета за 2018. Приходът по фактурата от 2018 като приход за бъдещи периоди 2019 и съответно тогава и всички разходи, свързани с производството и износа.  Правилно ли е? Или всичко за 2018?