Здравейте!

Товарен автомобил, придобит през 2016 г., продаден сега през 2017. Не е използван, няма пътни листове за него.

За него е начислявана амортизация - счетоводна и данъчна. Еднакви са и не се ощетява фиска.

ЗКПО
Чл. 58. (1) (Доп. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Начисляването на данъчна амортизация започва от началото на месеца, в който данъчният амортизируем актив е въведен в експлоатация или от началото на следващия месец. Датата на въвеждане в експлоатация следва да е документално обоснована.

НСС 4
Начисляване и отчитане на амортизацията
6.1. Начисляването на амортизацията започва от месеца, следващ месеца, в който амортизируемият актив е придобит или въведен в употреба.

Няма и Протокол за въвеждане в експлоатация. Да речем, че може да се състави. До колко ще е оправдано, при положение няма пътни листа за него?

Аз може би бих го завела като стока. Но е късно.

С какво бих могла да оправдая амортизацията? 



Ще трябва да подам декларация за придобит автомобил /още в началото на 2014/, в талона се води товарен с места 1+1 /преустроен лек/. Декларация по чл.54 от ЗМДТ ал.1 или 4? В декларацията по ал.4 е записано " не се подава за ППС, принадлежащо на един собственик.
Благодаря!
Здравейте!
Може ли всеки месец да се взема решение за разпределение на Дивидент?  Идеята е да бъде плащано в брой.
Много благодаря!
И при мен "не реагира" . Не я виждам като подадена.
Здравейте!
При подаване на Д6 - годишна на собственика с ПИК, веднага ли излиза в подадени, че е приета декларацията?
Не ми излиза, след въведен ПИК и не знам какво се случва отново.
В салдо в началото-к.8-10; к.10-2
разпределение на печалбата-к.10(-)2;к.8-2
фр за текущия период-отбелязваш тек.печалба в к.10

Благодаря, Калина!
Преди мен, счетоводителката е е отбелязвала в к.8 сумата на неразпр. п/ба + тек. печалба от предходната година, което ми се стори странно.
Здравейте!

Попълвам отчета за СК и имам въпрос. 

От 2015 г. неразпределената печалба, примерно е 10 хил. , печалба 2 хил.
 
На ред 1. Салдо в началото на отч. период за неразпр. п/ба 12 хил. ли се посочва?
Или 10 хил. и тези 2 хил. отиват, примерно в 10. Други изменения на СК.
Направо вече съм убедена, че не е. Погледнах в  справките за актуално състояние на данните подадени с Д6 и там няма нищо. Ще подавам отново и двете декларации.
Само мога да предполагам, че не е.
marpan_64

Това е от Протокола

За общ брой декларации обр.1:  1
За общ брой декларации обр.6:  1
 
са обработени, както следва:

Файлът е отхвърлен !ORA-02291: integrity constraint (RMS.TA03_CLD_COVER_LETTE R_FK) violated - parent key not found 

Декларация обр.1 Файлът е отхвърлен: Броя на декларациите от файла не отговаря на декларираните в придружителното писмо ! RMS:88211 


 
Здравейте!

Т.к при подаване на Д1, не посочих коректно броя на декларациите, имам отказ. В протокола обаче не пише нищо за Д6.

Сега отново ли трябва да подам и Д6?

Извиняма се за въпроса /вероятно е твърде глупав/.

Благодаря на отзовалите се.
Здравейте!

Трябва ли да се начислява 10%  за моб.услуги във връзка с чл.204 ал.1 от ЗКПО
Една изключително мила съфорумка ми прати това  :give_rose:

ППЗДДС
Чл. 15. (Изм. - ДВ, бр. 10 от 2011 г., в сила от 01.02.2011 г., изм. - ДВ, бр. 8 от 2016 г., в сила от 29.01.2016 г.) Данъчната основа по чл. 26 и 27 от закона се увеличава с дължимите за доставката данъци и такси, когато са налице едновременно следните условия:
1. платени са от името и за сметка на доставчика;
2. поискани са от доставчика.

Обаче аз четох доста стари подочни казуси и от там дойде и объркването.

Благодаря ви!

Четейки чл. 26 от ЗДДС се колебая дали пък не трябва? И как да оформя фактурата?
Здравейте!
Имам глупав въпрос.
Продаваме автомобил за който сме ползвал ДК. Продаваме пак с ДДС. Продажна цена по договор 2000 лв.  Купувача е фирма, разноските по прехвърлянето и местен данък са за негова сметка, фактурирани на фирмата-купувач.
Нали в такъв случай, няма нуджда да увеличавам данъчната основа с тези разходи?
Ако доказваме %та с пътен лист, то следва ли в него да се посочва начален и краен километраж :) ?
Това видя ли го, чл.215а ЗКПО:
(4) При определяне на данъчната основа по ал. 1 за разходите в натура, свързани с активи, извън посочените по ал. 2 и 3, данъчната основа е 20 на сто от общия размер на всички разходи, свързани със съответния актив, освен ако данъчно задълженото лице не обоснове документално друг размер на основа.

Благодаря!
За телефоните?
Там ще е невъзможно точно да се определи процент. Как мислите, едни 10% добре ли е?

Много неприятен момент е, че примерно фирмата има 10 работника, а на нейно име се водят 50 карти.
Според мен - да или поне аз бих ги включила