101
510/18 е 28,33 лв.
102
ТРЗ и осигуряване » Re: Полагаем ПО за втори договор на 2 часа
20.02.2018, 14:59Вие какво е РАБОТНО ВРЕМЕ , знаете ли?
103
ТРЗ и осигуряване » Re: Полагаем ПО за втори договор на 2 часа
20.02.2018, 14:58От 5 проведени телефона с гл.счетоводители ( два от които бюджет) 3-ма са за 20 дни х 2 часа, другите са 5 дни х 2 часа. Единия смята, че тези 5 дни, трябва да се заплащат, като за 8 часа.
Пълни глупости
5 дни * 2 ч. е единствено вярното
104
ТРЗ и осигуряване » Re: Изчисляване на обезщетение по чл.224 от КТ
20.02.2018, 14:56510+ ДТВ с постоянен х-р делено на дните за ДЕКЕМВРИ
105
ТРЗ и осигуряване » Re: Изчисляване на обезщетение по чл.224 от КТ
20.02.2018, 14:54МРЗ -510 ще ви е база.
Има ТР, има и становище на МТСП, а има и КТ, но няма кой да чете.
Има ТР, има и становище на МТСП, а има и КТ, но няма кой да чете.
106
ТРЗ и осигуряване » Re: Полагаем ПО за втори договор на 2 часа
20.02.2018, 14:52И какви 20 дни, когато има право на 5 дни?
107
ТРЗ и осигуряване » Re: Полагаем ПО за втори договор на 2 часа
20.02.2018, 14:50Нашето трудово законодателство няма вариант да е нещо друго.
108
ТРЗ и осигуряване » Re: Полагаем ПО за втори договор на 2 часа
20.02.2018, 14:49Ще питам програмистите ни, защо реално идва 5 дни, но реално като си пусне 1 ден ПО, то реално не трябва да дойде на работа 4 дни х 2 часа. Приказвах и с една счетоводителка на едно училище и ми казаха, че примерно на лице на 1 час и дават 3 дни ПО, но като си пусне 1 ден ПО, реално не идва 8 работни дни х 1 час. Те си имат касиер, който си прави тези неща за заплатите. По лесния вариант, ако е така, просто да си напиша 20 дни ПГО, защото пък и програмата си изчислява възнаграждението като за 2 часа.
[/quote
]Нищо не разбрах.
Ако РВ по договора е 2ч. НЯМА ВАРИАНТ да е в отпуск - 8 часа
109
ТРЗ и осигуряване » Re: Обезщетение на борсата 2018 г.
20.02.2018, 12:24Този въпрос не може да се задава сериозно от интелигентен човек.
110
ТРЗ и осигуряване » Re: Граждански договор?
20.02.2018, 12:20Давате му пълна декларация за ос. статус
111
ТРЗ и осигуряване » Re: Обезщетение на борсата 2018 г.
20.02.2018, 12:18Масово се тълкува чл 54г, ал.5 КСО.
Просто не отчитат факта, че първото право не е било упражнено.
Просто не отчитат факта, че първото право не е било упражнено.
112
ТРЗ и осигуряване » Re: Обезщетение на борсата 2018 г.
20.02.2018, 12:06Това не са го разбрали и за това са ви подвели
113
ТРЗ и осигуряване » Re: Обезщетение на борсата 2018 г.
20.02.2018, 12:05(5) (Доп. - ДВ, бр. 100 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г., доп. - ДВ, бр. 99 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г., доп. - ДВ, бр. 98 от 2016 г., в сила от 01.01.2017 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2017 г., в сила от 01.01.2018 г.) Ако по време на получаване на паричното обезщетение лицето започне да упражнява дейност - основание за задължително осигуряване по чл. 4 или трудова дейност по законодателството на друга държава, която бъде преустановена след по-малко от 12 месеца, изплащането на паричното обезщетение се възстановява за оставащия към датата на прекратяването период, ако регистрацията на лицето в Агенцията по заетостта е направена в срок 7 работни дни от прекратяване на трудовата дейност. Ако регистрацията е направена след този срок по неуважителни причини, изплащането на паричното обезщетение се възстановява от датата на новата регистрация за оставащия към датата на прекратяването период, намален със закъснението.
114
ТРЗ и осигуряване » Re: Полагаем ПО за втори договор на 2 часа
20.02.2018, 11:58Изчислете му ТС и пропорционално ще е отпуска.
Напр. 5 дни.
Отпускът е период от време, през който Р/Сл е освободен от зад. по ТД
Значи 5 дни по 2ч. е единствения вариант
Напр. 5 дни.
Отпускът е период от време, през който Р/Сл е освободен от зад. по ТД
Значи 5 дни по 2ч. е единствения вариант
115
Данъци и счетоводство » Re: Граждански договор
19.02.2018, 17:05Сроковете са така.
Остава и сметките да са били верни
Остава и сметките да са били верни
116
Данъци и счетоводство » Re: ГДД чл.50 ЗДДФЛ
19.02.2018, 17:03Да приемем, че СИС е издадена законно, защото не знаем дали е така.
Ако е така и няма осигуряване/ щом има СИС/, значи не е бил СОЛ по КСО, значи Т1- не попълва,
Ако е СОЛ по ЗЗО, тогава има внесени авансови и ще си изравни
Ако е така и няма осигуряване/ щом има СИС/, значи не е бил СОЛ по КСО, значи Т1- не попълва,
Ако е СОЛ по ЗЗО, тогава има внесени авансови и ще си изравни
117
ТРЗ и осигуряване » Re: платен отпуск база за изчисляване
19.02.2018, 17:00Скоро го дъвкахме това.
Добавка по чл.22, ал.2 ще получи човека, защото иначе ще получи по-ниска заплата от колегите, които са били на работа.
Добавка по чл.22, ал.2 ще получи човека, защото иначе ще получи по-ниска заплата от колегите, които са били на работа.
118
ТРЗ и осигуряване » Re: платен отпуск база за изчисляване
19.02.2018, 16:59ПИСМО ИЗХ. № 92-666 ОТ 29.09.2008 Г. НА МТСП ОТНОСНО: РАБОТОДАТЕЛЯТ ЗАПЛАЩА ДОБАВКА КЪМ ВЪЗНАГРАЖДЕНИЕТО ЗА ОТПУСКА, КОГАТО РАБОТНИКЪТ ИЛИ СЛУЖИТЕЛЯТ КЪМ ИЛИ СЛЕД ДАТАТА, ОТ КОЯТО СА УВЕЛИЧЕНИ ЗАПЛАТИТЕ, ПОЛЗВА ПЛАТЕН ГОДИШЕН ОТПУСК
МИНИСТЕРСТВО НА ТРУДА И СОЦИАЛНАТА ПОЛИТИКА
Съгласно чл. 177 от КТ за времето на платения годишен отпуск работодателят заплаща на работника или служителя възнаграждение, което се изчислява от полученото среднодневно брутно трудово възнаграждение за последния календарен месец, предхождащ ползването на отпуска, през който работникът или служителят е отработил най-малко 10 работни дни.
Разпоредбата на чл. 21, ал. 2 от Наредбата за структурата и организацията на работната заплата (НСОРЗ) се прилага, когато работникът или служителят към или след датата, от която са увеличени заплатите, ползва платен годишен отпуск. Посочената разпоредба предвижда, че когато по силата на нормативен акт на Министерския съвет, колективен трудов договор или вътрешен акт на работодателя, от определена дата са увеличени работните заплати, но работникът или служителят към тази дата или след нея е бил в платен отпуск, поради което увеличението не се е отразило в базата, от която се изчислява възнаграждението за платен отпуск по реда на чл. 177 от Кодекса на труда, към възнаграждението за отпуска се заплаща добавка, изчислена с процента на увеличение на новото и предишното брутно трудово възнаграждение, определени по трудовото правоотношение.
Смисълът на цитираната разпоредба е да "компенсира" работниците и служителите, които поради факта на ползване на платен годишен отпуск не получават увеличената си работна заплата, която биха получили ако не ползваха отпуск. С оглед на това, когато базата за изчисляване на възнаграждението за времето на платен годишен отпуск е месец, предхождащ ползването на отпуска, а работните заплати са увеличени в месец, който не е база за изчисляване и през който се ползва платен годишен отпуск, то се заплаща добавка.
В конкретния случай, базата за изчисляване на възнаграждението на служител, който ползва отпуск през януари 2008 г., е декември 2007 г. (през който има най-малко 10 отработени дни). Тъй като работната заплата е увеличена, считано от 01.01.2008 г., то увеличението не се е отразило в базата. Посочената хипотеза отговаря на изискванията на чл. 21, ал. 2 НСОРЗ, т.е. съществува правно основание за заплащане на добавка, изчислена с процента на увеличение на новото и предишното брутно трудово възнаграждение, определени по трудовото правоотношение.
и хрумката на втората алинея:
"Тази разпоредба въвежда едно ново правило при прилагането на чл.177 от Кодекса на труда относно заплащането на платения отпуск. В разпоредбата на чл.177 КТ се определя реда за изчисляване на възнаграждението, което се изплаща на работника или служителя по време на платен отпуск. Това възнаграждение се изчислява на базата на полученото среднодневно брутно трудово възнаграждение за последния календарен месец, предхождащ ползването на отпуска, през който работникът или служителят е отработил най-малко 10 работни дни. На практика, ако работникът или служителят е в платен отпуск по време или непосредствено след увеличение на трудовото възнаграждение и ако през съответният месец не е отработил поне 10 дни, то предприетото увеличение на възнаграждението влиза в сила и се изплаща едва за месеца, в който този работник или служител отработи предвидените в чл.177 от КТ минимум 10 дни. Конкретният повод, който провокира правителството да направи изменение в тази уредба бе осъщественото от 1 юли 2007г. увеличение на работните заплати в бюджетната сфера. Заетите в структурата на Министерство на образованието обичайно ползват платения си годишен отпуск в летните месеци. Така за една голяма част работещи в бюджетната сфера увеличението на трудовото възнаграждение от юли 2007 не можеше да се приложи към базата за изчисляване на възнаграждението за отпуск по правилата на чл.177 КТ. С новата разпоредба на чл.21 ал.2 НСОРЗ, МС реши, че в подобни случаи, на работника или служителя се изплаща добавка, която отразява осъщественото с нормативен акт на МС, колективен трудов договор или акт на работодателя увеличение.
МИНИСТЕРСТВО НА ТРУДА И СОЦИАЛНАТА ПОЛИТИКА
Съгласно чл. 177 от КТ за времето на платения годишен отпуск работодателят заплаща на работника или служителя възнаграждение, което се изчислява от полученото среднодневно брутно трудово възнаграждение за последния календарен месец, предхождащ ползването на отпуска, през който работникът или служителят е отработил най-малко 10 работни дни.
Разпоредбата на чл. 21, ал. 2 от Наредбата за структурата и организацията на работната заплата (НСОРЗ) се прилага, когато работникът или служителят към или след датата, от която са увеличени заплатите, ползва платен годишен отпуск. Посочената разпоредба предвижда, че когато по силата на нормативен акт на Министерския съвет, колективен трудов договор или вътрешен акт на работодателя, от определена дата са увеличени работните заплати, но работникът или служителят към тази дата или след нея е бил в платен отпуск, поради което увеличението не се е отразило в базата, от която се изчислява възнаграждението за платен отпуск по реда на чл. 177 от Кодекса на труда, към възнаграждението за отпуска се заплаща добавка, изчислена с процента на увеличение на новото и предишното брутно трудово възнаграждение, определени по трудовото правоотношение.
Смисълът на цитираната разпоредба е да "компенсира" работниците и служителите, които поради факта на ползване на платен годишен отпуск не получават увеличената си работна заплата, която биха получили ако не ползваха отпуск. С оглед на това, когато базата за изчисляване на възнаграждението за времето на платен годишен отпуск е месец, предхождащ ползването на отпуска, а работните заплати са увеличени в месец, който не е база за изчисляване и през който се ползва платен годишен отпуск, то се заплаща добавка.
В конкретния случай, базата за изчисляване на възнаграждението на служител, който ползва отпуск през януари 2008 г., е декември 2007 г. (през който има най-малко 10 отработени дни). Тъй като работната заплата е увеличена, считано от 01.01.2008 г., то увеличението не се е отразило в базата. Посочената хипотеза отговаря на изискванията на чл. 21, ал. 2 НСОРЗ, т.е. съществува правно основание за заплащане на добавка, изчислена с процента на увеличение на новото и предишното брутно трудово възнаграждение, определени по трудовото правоотношение.
и хрумката на втората алинея:
"Тази разпоредба въвежда едно ново правило при прилагането на чл.177 от Кодекса на труда относно заплащането на платения отпуск. В разпоредбата на чл.177 КТ се определя реда за изчисляване на възнаграждението, което се изплаща на работника или служителя по време на платен отпуск. Това възнаграждение се изчислява на базата на полученото среднодневно брутно трудово възнаграждение за последния календарен месец, предхождащ ползването на отпуска, през който работникът или служителят е отработил най-малко 10 работни дни. На практика, ако работникът или служителят е в платен отпуск по време или непосредствено след увеличение на трудовото възнаграждение и ако през съответният месец не е отработил поне 10 дни, то предприетото увеличение на възнаграждението влиза в сила и се изплаща едва за месеца, в който този работник или служител отработи предвидените в чл.177 от КТ минимум 10 дни. Конкретният повод, който провокира правителството да направи изменение в тази уредба бе осъщественото от 1 юли 2007г. увеличение на работните заплати в бюджетната сфера. Заетите в структурата на Министерство на образованието обичайно ползват платения си годишен отпуск в летните месеци. Така за една голяма част работещи в бюджетната сфера увеличението на трудовото възнаграждение от юли 2007 не можеше да се приложи към базата за изчисляване на възнаграждението за отпуск по правилата на чл.177 КТ. С новата разпоредба на чл.21 ал.2 НСОРЗ, МС реши, че в подобни случаи, на работника или служителя се изплаща добавка, която отразява осъщественото с нормативен акт на МС, колективен трудов договор или акт на работодателя увеличение.
119
ТРЗ и осигуряване » Re: платен отпуск база за изчисляване
19.02.2018, 16:58Грешка
Естествено говоря за ал.2 на чл.22.
Само не казвай, че не знаеш за какво иде реч.
Естествено говоря за ал.2 на чл.22.
Само не казвай, че не знаеш за какво иде реч.
120
ТРЗ и осигуряване » Re: Болничен по време на бременност
19.02.2018, 16:33Обезщетение за времето на временна неработоспособност поради общо заболяване ще получавате за срока на неработоспособността. Значи може да е и в оставащите 2,5 месеца до отпуска за бременност и раждане.
Няма да получавате трудово възнаграждение и именно за това ще получавате обезщетение.
Няма основание да получавате трудово възнаграждение, докато сте в този вид отпуск.
Няма да получавате трудово възнаграждение и именно за това ще получавате обезщетение.
Няма основание да получавате трудово възнаграждение, докато сте в този вид отпуск.