Здравейте,

Счетоводителят може само да съветва да се покрият загуби от текущия или минал период, но без протоколирано решение на ръководството на предприятието това няма как да бъде факт или не е редно да се случи. На първо време ГФО следва да се приеме и да се вземе решение какво ще се прави с отчетените резултати от дейността, а Вие дотогава си чакате. Но има и вероятност собствениците да искат загубите да си останат непокрити.
Така е, изцяло предложението е даже на собственика и то е продиктувано от следната ситуация.
Фирмата от февруари 2021 вече няма дейност. Прекратява изцяло, но няма да я ликвидира.
Стартира дейност през 2019 г. имаше доста добър договор с клиент и за 2019 реализира печалба около 12600 лв.
Но за съжаление в края на 2020 г. договора, който имаха подписан с клиент приключи и съответно прохода спря. А служителите ги задържаха 1-2 месеца, защото са висококвалифицирани с цел да не ги изгубят. Така от повече разходи за заплати на служители се отчете данъчна и счет.загуба за 2020 г. в размер на около 11К.
И това което предложих, а и управителят също е да се покрие загубата за 2020 г. с неразпределената печалба от 2019 г. И останалите суми по неразпределена печалба от 2019 г. да си ги изплати като дивидент. Възможно ли е? Според мен да, но не съм го имал като казус до сега и исках да ми потвърди някой.
Здравейте и моля да не ме съдите. Изчетох стандарта и пак не съм сигурен в разсъжденията ми.
За 2019 г. дружеството има реализирана данъчна и счетоводна печалба. Корпоративен данък платен.
За 2020 г. дружеството реализира данъчна и счетоводна загуба.
Мога ли да кажем като приключвам или сега в януари на 2021 г. да закрия/ покрия счетоводната загуба за 2020 г. със счетоводната печалба за 2019 г.?
Знам, и съм сигурен, че обратния вариант счетоводната(данъчна) загуба за 2019 г. мога да покрия и приспадна със счетоводната (данъчна) печалба за 2020 г.

А всъщност с този данък 5 263.16 преобразувам печалбата в ГДД, сега подавам до края на 01.2021 декларация по чл.55
Подавам и декларация по чл.73. Правилно ли мисля?

Преобразувате с цялата сума данък + изтеглени пари както е писала по горе Delphine.
В горния ми коментар забравих да спомена, че трябва се преобразува и да се плати 10%.
Отделно подавате и по чл.73
Правилно.  :smile1:

Много ви благодаря! Успешен ден.
Аз имах подобен случай, в който управителят ЕСК си плащаше с фирмената карта всякакви лични покупки. Съответно ги осчетоводявах в Разчетна сметка  493/503. (Не съм ги отчитал като бездокументални.) Съответно на всяко тримесечие върху натрупаната сума по разчетната сметка 493 подавах декл.55 и внасях данъка 5%. Но имайте предвид, че това е нетна сума, а данъка трябва да се изчисли и внесе върху брутна сума.
На края на годината това скрито разпределение го декларирах в ГДД в раздел 7 мисля, че беше (тук може да бъркам за раздела).
Накрая с тази сума в началото на следващата година намалих реализираната печалба.
Но в моя случай нямах печалби от предходни години.
Здравейте,
Не ми се е случвало до сега да се дължи лихва по чл.89 от ЗКПО, поради не изчислени и не внесени авансови вноски през годината. Управителят реши, че ще си плати лихвата, понеже данъка върху, който се дължаха авансовите вноски е 1053.50 лева.
Питането ми е, след като подам ГДД по чл.92 след 01.03.2021 г. разбира се, автоматично ще се начислят лихвите и ще се платят.
Та въпросът е тези лихви, ги осчетоводявам и съответно в последствие ще увелича данъчния финансов резултат с тях когато подавам ГДД за данъчната 2021 г. а не сега с ГДД за 2020 г.?
Правилно ли разсъждавам?
Отново това "Начислени НА (в случая 03.01.)" и "Начислени КЪМ (в случая 31.12.)" :)
Я си спете спокойно . Вие не начислявате НА 31.12.
Важно е да го знам, как е правилно, защото съм младши трз, чета си наредби и становища и сега като ми показаха това писмо … изпаднах в шок. Притеснено ми е грешно ли ги подавам, никъде не пише, кой ден де гледам датата на начисляване или дата на изплащане на заплатите. Сложили са една наклонена черта и оправяйте се :(
Здравейте, искам вашето мнение понеже колежка ме хвърли в тъч и ще се окаже, че сумати време подавам декларация 6 грешно. Направила е писмено запитване до НАП и отговора не съответства на това, което подавам аз.
Ситуацията е следната: заплатите да кажем за декември, обикновено ги правя в началото на януари 3-4 ,според кой ден е работен. В счетоводството си ги начислявам с дата 31.12, нищо, че съм ги генерирала през януари. В декларация обр.  код 5 на точка 9 слагам 122019, а долу на точка 18 дата на изплащане/начисляване слагам 31.01.2020 защото са изплатени през януари.
Обаче показвайки отговора от НАП, се оказва, че щом са начислени на 31.12.2019. в точка 18 се поставя дата 31.12.2019, а не 31.01.2020.
Като изключим отговора на НАП, вие как ги подавате, защото аз цяла година си подавам грешно, както съм ги наследила от предходна колежка …  :noexpression:
Здравейте, моля за малко помощ, че съвсем съм зациклила и то на съвсем прости сметки.
Трябва да изчисля данък дивидент.
На собственика трябва да бъде изплатен 18000 евро, т.е. това трябва да постъпи по сметката му. Сметнала съм че данъка ще бъде 947,37 евро, а брутното от което всъщност вадя 5% е 18947,37 и с което да намаля сметка Печалби от предходни години ще бъде 18947,37 евро, което в лева е 37057,83 лева.
Няма ли колеги, които да са минали по този път и да споделят техния опит?  :noexpression:
Да, фирмата си работи, има си нает персонал. Само въпросът с ДУК-а трябва да се изясни, искам да е максимално коректно направено, но адвокатите ме объркаха …

Фирмата ще работи ли докато ДУ е в майчинство?
Здравейте,
Нов съм в сферата на ТРЗ-то или по скоро с малък опит и сега се уча практически. Предстои ми първото майчинство на ДУК. Как трябва да се постъпи, защото говорих с двама адвоката и единия казва едно, другия друго.
Въпроса ми е следния: ЕООД с едноличен собственик назначен по ДУК му предстои да излезне в майчинство. Трябва да се назначи нов управител, който да взема управленски решения докато се върне настоящия.
Как трябва да се направи смяната:
1. Добавя се като управител втори човек, а настоящия си остава като вписан в Търговския регистър, или:
2.Настоящия управител, който ще е в майчинство се извежда от управление и от Търговския и се назначава изцяло нов и единствен в Търговския?
Единия адвокат ми каза, че го правел като описанието по т.2, но тогава как подавам документите в НОИ на майката?
Много моля да ме насочите къде да се подготвя с материали за четене и как да го направим вярно.
Здравейте,
Моля да ми помогнете как трябва да определя пазарната лихва, при заем между физическо и юридическо лице. Гледам в сайта на БНБ, но не мога да се ориентирам, кой файл ми трябва.
Може ли да ми помогнете или да ми дадете линк, от където да изчисля лихвата.
Благодаря много!
Не. Така описаният оборот не формира облагаем такъв за задължителна регистрация по чл. 96, ал. 1 от ЗДДС.
Irenabrili, много ви благодаря!
Здравейте, аз също имам същата чуденка. Фримата е регистрирана по 97А и даже този месец оборота надхвърля 50К, четох закона и мисля като вас, че не би трябвало да подлежи на задължителна регистрация, но ще съм по спокоен, ако някой колега с повече опит потвърди това. Дали трябва или не трябва да се подаде заявление за задължителна регистрация, когато оборота надхвърлящ 50К е само от услуги по чл.21,ал.2 и имам рег.по 97А?
Моля за помощ!
Здравейте. Тези дни ме обземат разни мисли. Всяка година отчетите се подготвят до 31.03., а самите отчети с решение за приемането им се обявяват масово през май - юни. Чета чл.6, ал.2 Всяко лице, което е задължено да заяви вписване на обстоятелства или да представи актове в търговския регистър, трябва да извърши това в 7-дневен срок от настъпването на обстоятелството, съответно от приемането на акта, освен ако със закон е определен друг срок. И си мисля, ако един отчет е изготвен на 28.01.19 г. и 7 дни по късно е изплатен дивидент от печалбата за 2018 г. Как е най удачно да се посочат датите на решението, за да не нарушаваме 7 дневния срок за обявяване или тук не важи 7дневния срок, понеже самия закон дава срок до 30.06.
Ако съм на прав път би следвало да се ръководя от т.5, която гласи:
"5. (нова - ДВ, бр. 103 от 2012 г., в сила от 1.01.2013 г., изм., бр. 110 от 2013 г., в сила от 1.01.2014 г., предишна т. 4, бр. 5 от 2017 г., в сила от 1.01.2017 г.) от работодателите:
а) за данъка по чл. 42 ЗДДФЛ – в срок от 1-о до 25-о число на месеца, следващ месеца, през който данъкът е удържан или през който са направени частичните плащания в случаите по чл. 42, ал. 6 ЗДДФЛ;" и тогава трябва да си подам Д6 в май месец с дата април, когато е доизплатено и останалото възнаграждение.
Щом в Д6 има увеличение - редовна декларация само с увеличението.
За кой месец ще е,  зависи от датата на плащане на възнаграждението и удържането на данъка. В наредбата имаше обяснено как се подават декларациите,  ако има доплащане за предходен период. За съжаление в момента не мога да го цитирам.
Благодаря, в Наредбата ли е или допълнително указание, за да се насоча къде да търся?
Здравейте, моля за помощ как е правилно да се подаде декл.6 с код 8 на СОЛ, който има личен труд и отделно работи в др.дружество по тр. договор. През месец януари по тр. дог. го осигур. на 2600 лв. а като СОЛ осиг. вноски са изчислени на 400 лв., личния труд е върху 250 лв. и е платен във февруари. По тр.дог. е на сумирано раб.време и сега са му направили преизчисление и съответно дохода се е вдигнал на 2820. Подготвила съм коригиращи Д1 като СОЛ на 180 лв. за осиг. но имам и увеличение на данъка. Въпросът е Д6 с код 8, която трябва да бъде редовна и само със сумата на увеличението, кога да я подам и с каква дата:
1- да я подам в май с период април или
2- да я подам в март със същите дати в т.8 и т.19 както предходната?
Благодаря предварително!
Благодаря за помощта!