Здравейте, колеги, оказва се, че логиката за група "А" е невярна, тъй като имаме акт за административно нарушение и заповед за запечатване на обект, поради факта, че стоките се отчитат в група "А", въпреки че фирмата не е регистрирана по ЗДДС. В доводите е посочено, че търговецът е нанесъл вреда на държавния интерес като отчита продажбите в група "А"- стоки, продажбите на които се облагат с  0% ДДС и никъде не е цитирано продължението на изречението за определяне на стоки от група"А" -  ".....както и за продажби, на които не се начислява ДДС.". Така че дори и да нямате регистрация по ЗДДС,отчитайте продажбите  в група "Б", за да избегнете законни или не санкции от държавните органи...
Това е грешка, която не води до ощетяване на фиска, още повече че не сте регистрирана по ЗДДС. Друго, обаче, щеше да е, ако бяхте. Посъветвайте се с адвокат, ако смятате че е необходимо и би могъл да Ви помогне.
Здравейте,
Искам да питам за превод на Здравни осигуровки на безработен.
От сайта на НАП от свободни операци с ПИК да преведа за  месец септември.
В платежното не позволява да отбележа за какъв период от 01.09 до 30.09.2020.
Това дали ще е проблем?
Защото за първи път искам да правя превод и не знам.
Благодаря предварително.
Ако имате карта, платете с нея. Може и онлайн, може и на ПОС в НАП, както и на гише към банката в клона или във всяка друга чрез вноска на каса.
Имайте предвид, че ако ще правите превод, то той следва да е към бюджета, трябва да видите и код на плащането, както и сметките на НАП.
Издадена фактура на фирма нерегистрирана по ДДС и няма ИН по ДДС.Какво да се запише в поле ИН на контрагента в дневника за продажби.
Щом не е регистрирана по ЗДДС, то няма и BG пред ЕИК.
...издавам един гр.договор с две СИС и два РКО...
само СИС, без РКО.
Уточнителни въпроси:
1. Имате ли други граждански договори, по които кумулативно възнагражденията са по-големи от 610 лв., след приспадане на нормативно признанити разходи?
2. Работите ли по трудов договор?

Ако отговорите Ви са "да", следва че се дължат осигуровки и данък. В другия случай, дори и на първия въпрос да сте дали "не", а на следващия положителен, отново се връщате в горната хипотеза.
Няма да имате осигуровки, ако не сте на трудов договор и не получавате по гражданските си договори повече от 610 лв. след приспадане на нормативно признатите разходи. Но това няма да Ви освободи от неподаване на тримесечни декларации, както и годишна. Последното е валидно при всички варианти.

Привет,

При всяко плащането от възложителя се издават СИС, стига да не сте СОЛ. Не знам да има законово ограничение за броя пъти.
Ако имате Java 64-битова, я деинсталирайте, после изтеглете и инсталирайте Java 32-битова. Споделям информация от С.Тодоров от публикацията му в една от счетоводните групи.
Привет,

В петък посред нощ бях пуснал едно платежно, което е минало най-вероятно сутринта на същия ден, но в системата на НАП още виси задължение. Знаете ли кога ги обработват? Досега задълженията на ЮЛ сме ги плащали само през виртуалния им ПОС.
Здравейте, възможно ли е да подавам нулева справка-декларация по ЗДДС с личен ел. подпис при положение, че съм съсобственик и управител в ООД?
Здравейте,

Краткият отговор е "може". А как? Не знам точно какво заявление трябва да се подаде към НАП.
Дори да става въпрос за граждански договор, пак може да трябват и осигуровки.  Например, ако човекът работи другаде на трудов договор. Или ако възнаграждението, след приспадане на НПР,  е над МРЗ.

Та: без осигуровки нещата стават рядко, а без данък - почти никога. Другото е "черна" икономика

При така зададеното от питащия можем само да гадаем. Иначе това, което си написала е допълнение.
P.S. Сива икономика, черна е друго.  :wink1:
Предполагам, че договорът е граждански, ако е така, то следва, че ако заработеното възнаграждение след приспадане нормативно признатите раходите е по-ниско от МРЗ, то осигуровки не се дължат, но пък получателят ще трябва да си ги декларира на тримесечие и годишно.
delphine,
ти си моят счетоводен гуру!  :good:
Може би се позатрупава надолу, затова я побутвам малко, ако някой има нещо да сподели - опит или друго.
Къде е gergenеtsite, да не са я блокнали и сега да има нови профили?
Здравейте!
ЮЛ решава да закрие сметката си към УниКредит, като първо трябва да се освободи от дебитната карта към нея. За целта след месец ще може да се финализира. Но през това време в банкирането баланса по сметката сочи: 0,00 лв., но въпреки това в извлечението има дължитете ХХХ лв. Как би следвало да се осчетоводи?
Разплащателна/Краткосрочен заем (овърдрафт) и ако няма да внася средствата за покриване на банковите вземания, то ще трябва да се сторнира операцията или да има записване Заем/ Други приходи? Това е в случай, че банката автоматично закрие сметката, според общите условия е възможно това.
И аз получих такова Искане от НАП за периода от 01.01.2018 до 31.08.2020 г.
Днес поисках от проверяващата да ми изпрати точно за какви приходи от Еконт става дума.
Отговорът беше, че те все още НЯМАТ тази информация...
Е как тогава получавам това ИСКАНЕ, БЕЗ НАП да имат такава информация?
Били я чакали с месеци, а аз категорично им казах, че пари за извлечения от куриерски фирми НЯМА да дам!
Това е казус и трябва да има решение!!!
Не че сме светци останалите, но ние защо да плащаме, а други да се ползват от публичните блага,  осигурени с приходите от данъци в хазната?
В общия случай, според чл. 113 (4) - Фактурата се издава задължително не по-късно от 5 дни от датата на възникване на данъчното събитие за доставката, а в случаите на авансово плащане - не по-късно от 5 дни от датата на получаване на плащането.
Някои колеги, обаче се позовават на тази норма:
(6) Когато издаването на фактура не е задължително, тя се издава по желание на доставчика или на получателя, като всяка страна е длъжна да окаже необходимото съдействие на другата страна за издаването.
Клиент ,който през годината е купувал стока от магазина иска в края на годината да му се издаде фактура на стойност касовите бележки за закупуваната стока през годината.Правилно ли е това.

Здравейте,

Не е ли практика да събират фискалните бонове и в края на месеца да издават фактура? Не е най-правилно, според мен, но ако нямате регистрация по ЗДДС не виждам проблем. Явно иска да пести от счетоводен разход, като намали документооборота.
Би могло да се направи ПКО, понеже парите са влезли в (желязната) каса, както и ако се попълва касова книга (за желязната каса) и написаното там да съответства с реалната наличност.
Контировката може и само по информацията от дневния отчет, например МО, ама дали ще е МО или ПКО е все писане :)
:good: Мерси!
Теоретично, РКО-то е документът, с който парите излизат от касата. Ако касиерът дава парите на служител, който пък плаща нещо на доставчик, РКО-то би трябвало да е подписано от служителя - той взима парите от касата. При връщане на част от парите - обратно - ПКО.
Доставчикът издава КБ за сумата, която е получил. Служителят, който е взел парите и е купил нещото обикновено се подписва на фактурата, така се вижда къде са отишли. Но в днешно време тези подписи на фактурата не винаги се полагат.
Да, подписът и печатът не са задължителни реквизити от години във фактурите. А какво мислите по точка 2? Според мен би трябвало да има ПКО, защото не виждам какъв друг документ да се оформи за операцията 501/ гр.70. В края на месеца издавам и отчет за извършените продажби за СД по ЗДДС.