Да, сега ще подадете Д1 с код 90 за месеците , за които ще му платите личен труд.  :smile1:

Сега разбрах.  :smile1:
1. А ще има ли последици от НАП, тъй като сроковете за по-голяма част от Д1 са минали? Реално погледнато фискът не е ощетен, тъй като не са платени все още възнагражденията.
2. Ще трябва да изготвя и ведомости за плати, щом ще има платен личен труд?
Код 90 е за лица с личен труд, които се осигуряват от друго дружество. След като няма личен труд какво Д1 ще подавате / или нещо не съм разбрала питането ? / ?
Другият съдружник също е СОЛ, но подава Д1 с код 12 през ЕТ-то си. В дружеството, в което полага труд от февруари насам няма платен доход и затова не е подавана Д1. Но сега юли се реша, че иска да се плати възнаграждение за полагания труд от м.02 до м.06, включително. Та Д1 с код 90 през ООД сега ли трябва да се подаде за всеки месец - за февруари, март, април, май и юни?
А това според вас на счетоводителя ли е работа? Ние не сме общи работници.
Здравейте,

В Търговския закон е записано, че се водят от управителя, но предположих, че повечето са виждали и знаят. Не е счетоводна дейност, но като се замислим какви по-далечни работи се извършват от счетоводители, барабар с изготвянето на документи за регистрации на предприятия и други към Агенцията по вписванията.
В такъв случай, при коригирането на Д1 с код 12, ако възраграждението е за 6 месеца, по 100 лв. за всеки, то Д1 за месец януари и следващите за облагаем доход (по чл.24 от ЗДДФЛ) трябва да запиша 100 лв. и начислен месечен данък 10 лв., тъй като осигуровките не са плащани през фирмената сметка?
А Д1 с код 90 на другото лице, не е подавана, няма възнаграждения от февруари насам. Тоест за него ще трябва сега да подам Д1, понеже няма какво да коригирам. Така ли е?  :noexpression:
А ако само се запише, че се изплаща личен труд, без да е упомената за какъв период, то тогава корекции няма да се правят?
Ако е взето решение  на ОС на 20-ти юли, че ще се изплати възнаграждение за личен труд, положен през периода до 30-ти юни, то в Д1 през юли не се включва този доход, а се подава в август, а Д6 до 25-то число на месеца, следващ месеца на плащане, или допускам грешка?
Водят ли се книга за дяловете и протоколна книга на съдружниците? В ТЗ е разписано, но на практика изготвят ли се?
Моля, някой сърцат колега да сподели опит  :smile1:
Явно експертите по осигуряване ги интересува след като са поискали зеленото картонче, анкетната карта, договори. В действителност лицето трябва да докаже дейност, която е основание за осигуряване.
Какво да доказва - че е копала доматите ли? Много ми интересно как ще стане това. А те могат ли да докажат обратно, че не е, примерно?
Здравейте,

Ще ви помоля за съвет, как си организирате преобразуванията по ЗКПО през годината, т.е. проследявате при голям документооборот с кое да увеличите, намалите или да не преобразувате? Съставяте си таблици или? При мен, при нищожен брой документи, си ги проверявам поединично и ги предавам данните за съставяне на отчетите към външно предприятие. Не знам как се прави в практиката, затова и ги пиша всички в мемориални ордери.
Ами освен да Ви благодоря и да дам "палец", засега друго не мога! Хубав ден!  :smile1:
Моля, някой да сподели опит.  :smile1:
Отворът е: трябвало е, минало свършено време.
Привет,

Ако имате персонален идентификационен код (ПИК) от НАП, ще трябва да подадете декларация образец 7, а след това да заплатите дължимите осигуровки, чрез банков превод, онлайн, на ПОС или друг възможен метод.
А ако нямате ПИК, то вариантът е да посетите офис/клон на НАП и да ги попитате за декларацията, там ще получите информация.

Успех!
Здравейте,

Имам обратно проявление на данъчна временна разлика от 2019, сега в 2020, тъй като останалите задължениета към наемодателя са платени към текущия момент. Кога е редно да взема съответното счетоводно записване, например през февруари, когато е погасено, или към края на годината, след определяне на счетоводния финансов резултат?

П.С. Досега не съм го правил на практика, затова и задавам подобен въпрос.
Оказа се, че не съм сменил езика за въвеждане, а съм го оставил на английски, след като съм изписал е-пощата.  :blush:
Предприятието е ООД, съответно е юридическо лице, подаваме с е-подпис, автор е управителят, като няма промяна в предходни периоди.

В декларацията попълвам така:

По част първа:
-декл. се подава от платеца на дохода;
-данъчна година 2020;
-тримесечие - второ.

По част втора:
Повечето полета са вече готови, добавям само телефон и имейл;
в поле 6 и 7 нищо не чеквам;
в поле 8.1 би трябвало да пише имената на управителя и ЕГН-то в следващата клетка ???
точка 9 оставям празна;

По част трета: няма какво да се добави
 
По част четвърта:
-попълнам ред 1 и 2 и колона 3.

Установих, че в поле 8.1. на част втора мога да попълвам само числа, но не и букви.
Зависи от кого подавате д.55.
Досега ми е позволявало да го попълня, нали е за юридически лица.
Каква промяна ще се готви като в тия по-малко от 5 години могат да си ползват правото на пенсия или да им се изплатят при определена пенсия в размер по-малък от 20% от социалната пенсия за старост!
Засега не е възможно промяната от ДЗПО към фонд "Пенсии", ако на лицето му остават по-малко от 5 години до навършване на годините за пенсия.
Имаше шум по медиите, че се готви подобна промяна, но едва ли е вече факт, тъй като беше скоро.