Кои проверяващи ще заключат, че е скрито разпределение на печалбата?

Тия, дето са прочели за съществуването на тоя данъчен термин ли и при оперативна проверка са установили разход от касата на предприятието за обучението на съдружник?

Или ги установяват с поглед в бъдещето?

Веднага бих намерила основание- разход несвързан с дейността на предприятието и свързан с дейността на групата предприятия!
Ами ще се третира- първо за увеличение на счетоводния резултат с тях и корпоративно облагане и после за данък дивидент.

А това, че не са разходи за служителите не е от голямо значение- в случая не е тяхна работа- не е някое работническо дружество.

Възможно е съдружниците да са взели решение за финансирането на обучение- примерно една година на единия, следващата на другия.

Обученията по магистратурите на тия по служебните правоотношения в бюджета през 2007г да не са платени от обучаваните?
Осигурителя има срок до 10.08 да представи документите и болничния в териториалното поделение.
Обезщетението от 03.07 до 31.07 трябва да го изплатят в срок до 10 дни от постъпване на документите.
Обезщетението от 01.08 до 16.08 трябва да изплатят до 05.09.
Следващият болничен лист съответно трябва да бъде представен до 10.09. и т.н.

Това е записано в наредбата, не ми се проверява с ЗДМИП дали са удължени сроковете.
EKKDES, ако са ви приели успешно Приложение 33 по наредба Н-18/ 2006, то тогава би следвало да се тълкуват като неприсъствени и да не се издава и фискален бон или отново е спорно?
Курсове за обучение, мобилни телефони и други подобни.

Счетоводно може да се намерят основания за признаване на разхода, но за данъчни цели- не.
С телефоните е много интересен казуса- като и в много предприятия с държавно участие- работещите, за да си изпълняват текущите работни задачи се налага покрай въведени лимити на служебните договори, да ползват личните си мобилни устройства в работното време и си поемат и разходите.
Ако след командировка ви представи фактура от хотела, където е нощувал към отчета към заповедта за командировка, няма ли да признаете разхода?

Конкретно за какви фактури Ви е питането?
Документооборотът е малък, избягвам да пиша РКО в тази ситуация, но не знам от НАП при евентуална проверка да ли ги търсят, в невидение съм, понеже не ми се е случвало.

Пишете РКО! Не четете ли в новините от НАП в колко предприятия за установени нереални касови наличности!
bobo отново ме разсмя :)
А освен чистачката, габаритите, ако и те са във фирмата?
Хм, а коректно ли ще е, ако няма РКО, с банковото извлечетие също се вижда какво е творено, т.е. че сумата е излязла от касата и постъпила по сметката  :icon_question:

А ако има разлика между броените и сумата, записана в банковото извлечение?
Коректно ли ще е да звъннете на съдружника, зает с някоя друга задача и да го питате "Помни ли за какво е изразходил част от броените от касата, че по банковата сметка са внесени по-малко?"
    Възникване и упражняване правото на приспадане на данъчен кредит за налични активи и получени услуги преди регистрацията
    Чл. 75. (1) Правото на приспадане на данъчен кредит по чл. 74 възниква на датата на регистрация по този закон.
    (2) (Изм. - ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г., изм. - ДВ, бр. 92 от 2017 г., в сила от 01.01.2018 г.) Правото на приспадане на данъчен кредит по ал. 1 се упражнява през данъчния период, през който е възникнало, или в един от следващите дванадесет данъчни периода, като съответните документи по чл. 71 се отразяват в дневника за покупките със съответстващите на наличните активи или получените услуги данъчна основа и данък.
А въобще, следва ли да се считат плащанията през Букинг, като неприсъствени плащания с карта, когато плащането преминава изцяло през Букинг? И следва ли да се издава касов бон?
На практика, ние не знаем как клиентът е платил - с карта или по банков път. Знаем само, че е платил, след което получаваме сумите по банков път.
А клиента при физическото настаняване потвърждава ли по някакъв начин пристигането си в хотела за примерно разплащане по задържаната предварително сума за резервацията?

XXXXX,
А стоките са за доставяне по търговски обекти- не са за складирване и съхранение с години по складовете.
При хептен скъсения летен сезон се случва в дни в търговските обекти да влизат повече доставчици от клиенти на дребно.

Е и това е неадектватно и 90% глупост, но е факт от реалността, неописан в учебниците, от където да го зазубриш, и далеч от осчетоводяването на фактури в брой или по банка!
XXXXX,
Как пък ви е удобно да ги приемате като "нормативни изисквания"!
Понякога са необходими разяснения за спазването на закона, но то Вие от ергономиите в офисите каква представа имате за реалните доставки до търговските обекти в страната!
Плащането ще бъде в брой и документите са оформени за плащане в брой. На място се оказва, че клиента в момента не разполага с парични средства и ще си плати стоката при следващата доставка, заедно с нея.
В брой или по банка е плащането?
Предполагам, че въпроса Ви е във връзка със счетоводната кореспонденция в счетоводството на получателя.
Ако имате да осчетоводявате месечно примерно 200 получени ф-ри, от които 168 са платени в брой и имат фискални бонове към тях, разбира се, че ще ги осчетоводите като платени касово.

Аз примерно им бях дала указания, ако клиента ще плаща при следваща доставка или в момента не разполага да оставят стоката със стоковите и транспортните документи и да върнат фактурата с фискалния бон в офиса, при следващата доставка си я получаваха. Разбира се, че рядко имаше ф-ри в брой над 100лв. Повечето клиенти предварително уточняваха плащането, но се е случвало да оставят и стоката и ф-рата и фискалния бон и да не е платена стоката.
И на мен не ми се спори!
Още повече пък за произход, професии и желания!
Значи добре трябва да знаете правилото: "Обществото иска ученикът да може да си организира концерт сам понеже притежава музикален талант" :)
Нещо друго ли е пропуснато по първоначалното питане или просто ще си твърдите разни твърдения?

Предполагам питащия е получил насока и изясняване по конкретно зададения казус и то незабавно!
Абсурд! Нищо не зависи от директорката! С директорката само плашат някои от учениците :)
Необходимо ли е да бъде съставен ПКО при получаване на плащане по фактура в брой?

При случаи на фискализирани, а неплатени ф-ри в брой- при плащането и отразяването му програмния продукт съставя ПКО.
Случва се примерно клиенти да са имали повече плащания през деня и да отложат плащането за следващата доставка.

Както се и случва "търговеца- общак" като разбере, че нямат пари да платят в брой да върне стоката с документите в склада, щото нямали пари да му я платят!
ПКО и РКО и още куп други документи не са задължителни. Ако ви вършат работа - използвайте ги.

Е с това има общо!