ПКО и РКО и още куп други документи не са задължителни. Ако ви вършат работа - използвайте ги.

Да бръкна в касата да си наброя малко като не са задължителни и утре да не помня къде съм ги изхарчила и колко съм си наброила!
Имах случай в два дни доставените и платените стоки в брой без да обърна внимание при отразяването в програмния продукт вместо платено в брой, съм ги маркирала като платени по банка.

При самоконтрол на касовите отчетности и данни си открих след повече от месец и по малко от два месеца отразените разплащания вместо в брой по банка.

Никой от счетоводството не се обади за неравнението на данните в месеца на отразяването им.
Аз Ви обясних законовите положения. Не се вълнувам от взаимоотношенията между институциите. От 25 години работя в частни фирми.

Не се отнасяше за Вас! Като нищо може да остане и без обезщетение за отглеждане на дете от 1 до 2 год. при евентуално напускане от предприятието.
Има една подробност- взаимоотношенията с общински и държавни предприятия не са това, което бяха! Никой не гарантира осигуряване на работа и доход!
В счетоводството като дойде фактурата в брой документа, който се попълва трябва да е мемориален ордер и се подписва от оперативния счетоводител съставител на ордера.
При отразяването на плащането в софтуера се създава съответния документ, който може да бъде разпечатан.
В счетоводството не изисквате ли периодични  справки от Касовата книга в софтуера и съответно отразените банкови разплащания?
РКО съставях само за служебни аванси, внасяне на наличности в банка, изплащане на суми по КИ в брой, а ПКО примерно при неприети монети в банката и върнати в касата.
Софтуерния продукт не ги ли съставя?
Как е организирана касовата отчетност в предприятието? Каква е основната икономическа дейност на предприятието?
Ако си има назначен на длъжност "касиер", който не отразява плащания в програмния продукт се издават и ПКО и РКО. И дневния отчет се предава в счетоводството за последващо обработване.
Аз си бях направила едни таблици и ежедневно ги попълвах, като в ФУ се отразяваха- извеждане и въвеждане на служебни суми, а в таблиците отчетени, неотчетени.
Аз обаче не разбрах на бабата на детето или на бабата на майката на детето ще прехвърляте майчинството?
За деклариране на плащания само в някой измислен анкетен лист може да има подобен въпрос или на някой махленски разговор някой да се похвали.

Декларирането е с декларация за туристически данък в Общината по местонахождение на средството за подслон.
В териториалното статистическо бюро също събират абсолютно същите данни като тези в горната декларация без данните за начисления туристически данък- отчет на средствата за подслон.
По спомен- имаше някакво изменение в Наредбата Н-18/2006 относно електронните магазини и фискализирането на продажбите им, но едва ли ще засяга хотел, който има фискално устройство и плащането е преди или след настаняването и ползването на услугата.

Здравейте,
С отдаването под наем на товарен автомобил, ЕТ с основна икономическа дейност -товарен транспорт вече има и втора икономическа дейност -отдаване под наем и оперативен или експлоатационен лизинг на товарни автомобили без водач.
Според мен е възможно шофьора, назначен на трудов договор в ЕТ да работи и в ЕООД само ако е назначен и в ЕООД на трудов договор.

Но без отдаване под наем е възможно да се фактурира от ЕТ към ЕООД- услуга по товарен транспорт, съответно шофьора, назначен в ЕТ да си извърши по длъжностната характеристика в ЕТ и втората икономическа дейност на ЕТ по отдаване под наем на МПС отпада.
Вече за помислили за безработните! В примера право на обезщетение за безработица 8месеца, ползваш 2месеца, работиш 25месеца, имаш право на ново обезщетение 4месеца на минималния дневен размер.
Купили сте ги с 20%- продавате с 9%.
След 01.07. ще продължите да ги купувате с 20 и да продавате с 9.

Ако магазина е ресторант и предлага на клиента за консумация в ресторанта доставка на храна- приготвена детска млечна кухня.
Е-хе, то стана " и счетоводител, и касиер съм" :).
Ако може ЮЛНЦ да сключи договор с "БСТ" за субсидиране от отчисленията и да не се занимавате с насрещни документи.
Но пък вероятно ще имат изисквания за минимален брой членове на клуба.
Обаче няма указание за преходния период за наличните стоки с намалена данъчна ставка и ползвания данъчен кредит за тях.

Или от становището излиза, че документално е възможно да се изравнят с кредитни известия и фактурирането им по намалената ставка, без да се налага пренасяне на годната стока между търговските обекти- "доставчика" носи кредитно известие с дан.ставка 20% за наличния брой стоки и нова фактура с 9% за същия брой стоки- партиди, срокове на годност...
С вълшебните програмни продукти- работа за 4часа.
И те крайните търговците с налични няколко кашона пюрета и памперси голямо забогатяване се очаква..., особено като си начислят и разликата за довнасяне от ползвания данъчен кредит на наличните, непродадени към 01.07.2020г.
А и инвентаризация в 2020г е много сложно и отнема много време- то са едни големи книги, тефтери, картони на стоки...

И ресторантьорите ще забогатеят- купуват на 20% ставка, продават на 9%-тна ставка- от купуването до продаването други разходи нямат и доматите ги купуват от разсад, после ги гледат в тенекии с колците, а ги сервират брани, мити с прибори да си ги нарежеш в ресторанта и със фискален бон с данък 9%.

Според мен само, ако предприятието има следните икономически дейност: 1. Производство на захарни изделия; и
2. Дейност на заведения за обществено хранене; и/или
3. Дейност на приготвяне и доставяне на храна.

За дейност по т.2 за консумираните в сладкарниците и за т.3 кетъринг услугите може да приложи намалената ставка в периода.

Може и да греша.
Във форума не знаем прихода, отчетен от ЮЛНЦ от стопанската или от нестопанската дейност е?
Удръжка за остатъчната стойност може да направите само, ако сте изплатили сума на работника за работно облекло- примерно за три години, а работника е напуснал след две години.
Та удържате за едната година.

Но, ако сте му предоставили работно облекло и той ви го е върнал при напускане, независимо скъсано ли, избеляло ли- няма основание за удръжка.
Все пак е работно предпазно облекло, а не дефиле на нови колекции.
Подобно е библиотекар да недоволства, че читател е върнал книга в библиотеката- прочетена.
Във връзка с промените в ЗДДС и ставката от 9 % за бебешки храни,бебешки пелени и подобни бебешки хигиенни артикули.
В магазина има от тези стоки и ползвания за тях данъчен кредит е 20 %. От 01.07.2020 г. тези  стоки ,които са при заварено положение с какво ддс ще се продават

Предполагам, че до края на първия отчетен период ще излезе указание за стоките с ползван данъчен кредит.
Според мен от утре и наличните, закупени с 20%, би трябвало да се продават с 9% ДДС.