Колеги, прехвърляте ли осиг. вноски по ф. ДЗПО към ДОО, целата е да не се ощетяват пенсиите? Може ли да се прехвърлят и за минал период или след подаване на заявление от следващ месец?
БЛАГОДАРЯ! :good:
Здравейте, чудя се дали програмата няма функции да се "интегрират" даните от подадените декл.1 и 6 за 2019г., примерно да се прикачат файлове за целия период итя да се образува автоматично?
Ако реши след време да я продаде, ще начисляваме ли ДДС във фактурата за прдажби?
Много Ви благодаря! А какви са стъпките, за да я заведа като актив, амортизации няма да има, няма да има и фактура за покупка?
Кое според вас е най-правилното решение, моля за съвет?
Земята ще се купи на фирмата,но се купува от физически лица и до смяната на статута й няма да се използва за дейносттана фирмата. На какво основание да я заведа като актив, да съставим протокол за придобиването й?
За много години на всички!
Много Ви благодаря за изказанато мнение.Смята, след смяната на статута , ако му отпуснат кредит да построи скад, т.е. ще се ползва за дейността на фирмата, но дали няма да си промени намеренията след година....
Мислех си, ако я вземе на свое име, след промяната на статута, може да увеличи капитала. да направи апортна вноска със земята, защото как ще получи кредит като тази година ще е на печалба, но малка, а предходните две на загуб?
. По отношение на реалната цена, за жилищата със сигурност знам, че се продават на данъчна оценка, но когато се продават земеделски земи, наследници могат да оспорват до 10год прехвърлянето и за нас е по-добре да мине на реалната цена. Ще бъда много благодарна, ако ми дадете още съвети и помощ!
Здравейте,
Предвид твърде неясните перспективи за развитие на бизнеса, моят съвет е земята да се купи от физическото лице.
Здравейте, към момента не мога да  убедя Управителя да купи земята на свое име, намерението му е да я купи фирмата, защото смяната на статута на земеделската земя ще струва доста пари, а ще има и такси по прехвърлянето й, ако е на негово име.
Как е по-добре да се  осъществи продажбата, по днъчната оцена на имота, която е 2000лв. или по реалната цена, 30000лв.? 
Благодаря! Весели празници на всички!
Здравейте, имам фирма, която  ползва складова програма на място в търговския обект, в който продава, през нея и фактурира. Информирала съм ги за крайния срок по Наредба н-18, но колкото той повече наближава, те запонаха да изтъкват факти от техни доставчици, големи складове, че те нямало да си свързват КА със склада, на едните програмата не им отговаряла на изискванията, други казали, че нямало законово основание.
 Преди седмица слушах семинара на НАП и в частта за Наредба Н-18 данъчният експерт спомена, че наистина може да не се свързват двете устройства, когато между тях няма физическа връзка и даде за пример фактурирането, което може да стане в счетоводството до 5 дни.

 Не зная вие как съветвате клиените си, при положение че фирмата е малък семеен бизнес, програмата е Микроинвест Склад Про и е инсталирана на лап топ и заприхождаването,  и изписването от склада, както и фактурирането наистина може да става от вкъщи,но няма ли да е наручение на Наредба-18 и да бъдат санкционирани?
Много Ви благодаря! Асъс с-ка 709 трябва ли да преобразувам за данъчни цели финансовия резултат?
Какво ще се случи с тях не е много ясно, може и някои да се продадат, но за сега ще се показват като мостри. Чета, че колеги веднага ги дават на разход и на приход. Достатъчно ли е сега с инвойса да осчетоводя мострите на разход, за задължението да съставим протокол за безвъзмездна сделка. с печат и ,подпис само от нашия управител, за да не стои и при увеличението на стойността на стоките с транспорта да изключим сумата на мострите?
Съвсем се обърках, моля помогнете!
ОК, много благодаря! По митническа декларация цялата сума ми е обложена с ДДС.
Но сега, когато осчетоводявам инвойса се чудя дали правилно разбирам "мострите се признават директно на приход и на разход" - в случия имаме доставка и ги дам сано
в Дт  601/ Кт  401, акоо трябва да призная приход веднага какви операции да взема?
Благодаря Ви, аз също четох становището на експерта от Баланс.бг, но в моя случай как да включа в ДДС дневник за покупки Митническата декларация , като ДДС-то е начисл. и платено върху цялата сума, вкл. и мострите?
Четох, че колеги взимат счет. операция Д-т 601/ К-т 702, без да отразяват покупката вс-ка 401. Но дали това са правилните счет. записвания?
Много Ви благодаря за споделения опит. Аз съм ги осчетоводила по същия начин, но силно съм разколебана,  почетох по темата и повечето колеги ги дават директно на разход и на приход.
Ще съм много благодарна, ако и други колеги споделят опит!?
Управителят иска да закпи земеделска земя, на която да промени статуквото и след време евнтуално да построи база на фирмата. Каке по-добре да я закупи директнона фирмата и последваюите разходи да са разход и на фирмата или да я купи на свое име като ФЛ иследвеме, ако рещи да строи да я прехвърли той на фирмата си?
Фирмата е малка и самият управител работи и по ТД в друга фирма,миналата година искашеда спира дейност.
Ние сме получател на мострите за 10евро, съвсем се обтрках, как да ги осчетоводя, включвам Митническата декларация в дневника за покупки с цялата стойност