Абе не е редно, но май ще мине :)
Редното е с уведомяване на НАП по чл. 126 от ЗДДС
Благодаря Ви!
Предполагам от НАП ще искат проверка, ако изискам корекция по чл. 126 от ЗДДС, затова ще подам декл. със сторнирана проформа  :smile1:
Дано да няма проблем!
Здравейте,

През м. януари 2022 по погрешка е осчетоводена проформа с ДДС за 200лв.
Сега в месечната справка за м. февруари съм сторнирала проформата със знак (-) и осчетоводих оригиналната фактура, която е с дата от м. февруари.
В месечната справка-декларация по ДДС, сумите по ДДС се заличават, след като веднъж има -200 лв. /ДДС-то от проформата/ и +200 лв. ДДС-то оригиналната фактура.
Така ли е редно да се подаде декларацията?
Моля Ви за мнения!
Благодаря Ви!
Красив празник на всички дами!
Осчетоводете си фактурите в 2021, за да си заведете стоката. Ако плащането е в брой, закривате си фактурите тогава, когато е издаден касовия бон. А в 2022 ги включете само за целите на ДДС. Не зная с какъв софтуер работите, но може да ползвате някоя разчетна сметка за неизползвания ДК през 2021, което право ще упражните в 2022.
Благодаря Ви!
Счетоводството през 2021 е било при друг счетоводител. Плащането е по банков път и фактурите са платени през януари 2022 г. Може би е редно сега да заприходя и стоката.
Здравейте,

Предоставени са фактури за покупка на стоки от мин. година 2021 за м. април, септември, октомври и декември.
Може ли да бъдат осчетоводени сега за м. февруари 2022 г. ДДС-то може ли да се ползва на тези фактури?
Здравейте,

Моля, за Вашите мнения!
Ново регистрирана транспортна фирма, полза лиценз на друга фирма. На коя фирма е редно да се отчитат приходите и разходите?Фирмата собственик на лиценза или фирмата ползваща лиценза?
Сключен е договор за отдаване под наем за регистрацията в ДАИ.
Здравейте,

Моля, ако някой е имал подобен проблем да сподели възможни причини.
Издаден е болничен с продължение, който качвам в ТРЗ Микроинвест, но системата на НОИ не ми го приема. Изписвам го на латиница, и отмятам, че е с продължение. Първият, който беше с дата от 28.01 до 10.02.2022 го приеха без никакъв проблем. Вторият с продължението е от 11.02.2022 до 02.03.2022 г.
От НОИ го връщат със следните грешки:
9412 - за ЕГН/ЛН/ЛНЧ/СлН.....флаг 0, № на БЛ.....Периодът на БЛ не съвпада с издадения от ОМЕ
9087 - Не са попълнени данни за нито един/ не са попълнени данни за всички месеци от периода на болничния лист.

Благодаря предварително!
Здравейте,

Моля, за Вашите мнения!
ЕТ с таксиметрови услуги, което плаща патентен данък към общината, с какво приложение е редно да  се приключва в ГДД по чл. 50? С приложение 2 или 7?

Благодаря предварително на отговорилите!
Разглеждате си онлайн магазина отделно от физическия и прилагате въпросните разпоредби.
Благодаря :)
Точно в цитирания материал и линка към него е ясно подчертан отговора на поставения въпрос. Какво повече очаквате да се каже ? Да коригираме НАП ли ?
Не, delphine! Благодаря за включването!

Колебая се, защото собственикът има и физически магазин, съответно има касов апарат, но през електронния ще изпраща пратките с ППП. Затова не знам, дали отговаря на това да не бъде регистриран с прил. 33
Коя е тази инструкция не знам, Но вижте чл.52м (глава седма) от НАРЕДБА № Н-18 ОТ 13 ДЕКЕМВРИ 2006 Г. ЗА РЕГИСТРИРАНЕ И ОТЧИТАНЕ ЧРЕЗ ФИСКАЛНИ УСТРОЙСТВА НА ПРОДАЖБИТЕ В ТЪРГОВСКИТЕ ОБЕКТИ, ИЗИСКВАНИЯТА КЪМ СОФТУЕРИТЕ ЗА УПРАВЛЕНИЕТО ИМ И ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ЛИЦАТА, КОИТО ИЗВЪРШВАТ ПРОДАЖБИ ЧРЕЗ ЕЛЕКТРОНЕН МАГАЗИН (ЗАГЛ. ИЗМ. - ДВ, БР. 80 ОТ 2018 Г.)

https://kik-info.com/novini/novini-i-akcenti/NAP-Elektronen-magazin-koyto-ne-e-zadalzhen-da.146254.php
Здравейте,
Моля, да споделите опит с електронните магазини!
Чета инструкции от НАП, че ако електронният магазин получава от куриерите ППП, т.е. не издава касов бон, не е необходимо да бъде регистриран с прил. 33 в НАП /само доброволно/.

Собственикът притежава физически магазин и сега изгражда онлайн такъв. Ще изпраща пратките до клиентите си с ППП чрез Еконт. Задължителна ли е регистрация с прил. 33 в НАП?
Моля, за мнения!

Благодаря предварително!

Вижте СС20 - т.3.4 - Правителствени дарения, получени като компенсация за минали разходи, се признават за приход през периода на получаването им.
Точно така е.
3.4. Правителствените дарения, получени от предприятията като компенсация за минали разходи или загуби, се признават за приход през периода на получаването им.
Здравейте,

Можели мнения относно ел. енергия с компенсация?
Получих  фактура за януари, където  има компенсация  за месец декември и за януари.
Какви счетоводни записи следва да бъдат направени в този случай:

фактурата е на стойност:
Данъчна основа           609,57 лв
ДДС                                  121,91 лв
Стойност на сделката 731,48 лв

Компенсацията за месец декември е /- 200,82 лв./
Компенсацията за м. януари е /-179,90 лв/
Стойност за плащане 350,76 лв.

Благодаря!
Определят се от възнаграждението, но не по-малко от МОД за управител по съответната дейност.да. Разбира се, ако командировките са свързани с управленската дейност.Е, малко ли е :) Пък и осигуровките се приспадат преди облагане с данък. Вярно, "разход" са на ФЛ, а не на фирмата, но това е "от единия джоб, та другия".  Щом има облигационно правоотношение, командировките също се признават за разход на фирмата-
Искрени благодарности за отзивчивостта :)
Много е спорно дали собственикът на ЕООД може да сключи ТД със себе си. Юристите казват, че не може. Е, има и такива, дето казват, че може. Лично аз не бих го направила.
по-редно СОЛ да бъде с ДУК, - какво му е по-редното? Е, поне няма спор че ЕСК може да вземе решение да сключи ДУ със себе си :)
Иначе: задълженията по ДУ обхващат управлението на фирмата /договаряне, назначаване на персонал, разпореждане с пари и друго имущество и т.н./, но не включват дейността "управление на магазин" /зареждане на стоки, продаване на щанд, складови дейности и т.н./. От такава гледна точка най-чисто, пък и най-евтино е СОЛ. Ако иска да отчита някакъв разход - СОЛ с възнаграждение за личния труд.
Във вашия случай имате два изхода:
- оставяте нещата така /ако мислите, че може да защитите правотата си/
- прекратявате ТД и оттам насетне решавате дали да сключите ДУ или да оставите ЕСК да работи като СОЛ /със или без възнаграждение/.
В края на краищата решението е на ЕСК. Вие можете само да давате съвети

ПП Говорим за договори на собственика на ЕООД в собственото му ЕООД, нали? Да не стане грешка  :wink1:

Много благодаря за изчерпателната информация!
Ако бъде с ДУК, осигуровката  ще  се определя по НКПД или бъркам?, Разходите за заплата и осигуровки ще бъдат признат разход за фирмата,  разходите за  командировки също би трябвало да са признат разход   за ЕООД-то, ако бъде с ДУК, нали така? При СОЛ, само разходите за възнаграждение ли ще бъдат разход за фирмата?
Моля ВИ аз малко помощ!!!
Предишен счетоводител е назначил СОЛ на ТД като управител на магазин с осигуровка 1500 лв.
Знам, че е по-редно СОЛ да бъде с ДУК, собственик е на ЕООД.

Как мога да коригирам всичко това?
Благодаря за отговорите!
Ако ще я изплащате и начислявате  м 12 , не е редно така.

Използвайте калкулатор от сайт  за м .12
а  после при ГДД , ще изравните

така мисля аз
Благодаря!