Зравейте.
Трябва да издам дебитно известие. При издаване на фактурата е допусната грешка  в единичната цена . Как да го издам без да се засяга количеството.
Предварително Ви благодаря.
Осъзнах си грешката. Не е етажна собственост. Правилно . Договори с 10 ФЛ, издаване на СИС, подаване на Декларация по чл.55  с обща сума на данъка. В справката по чл. 73 поименно.
Намната цена общо е 100 лева. Всеки от 10 ФЛ има нотариелен акт за притежание  на 1/10 от тази площ. На всеки ще се изплаща по 10 лева  месечно ,като приспадна 10% данък = 9 лева .
Тук вече пак се обърквам. Нали отпадна издаването на СИС на всяко  ФЛ когато наема е за етажна собственост.
Благодаря Ви много. За осчетоводяването  съм наясно. Но  документ за удостовяряване плаштането , според мен  трябва да издаде разписка получателя, а не платеца. И  задължението на платеца да подава декларация по чл.55  така мисля, но не съм сигурна.
Общите части при сгради с етажна собственост (чл. 38, ал. 1 от Закона за соствеността) са:
Земята, върху която е построена сградата, дворът; На основание този член не може ли да се  сключи договор за отдаване под наем етажна собственост?.
Обясни ми така: Дворното място е от отчужден имот на собствениците и те са си построй ли блок, като празното/дворно /място е собственост  на единият вход.
Домоуправителя искал да го отдава под наем за да могат да си покриват  разходите на входа.
Въз основа на това което Вие написахте  му зададох още въпроси. Ще видя какво ще отговори.
Здравейте.
ЕООД  иска да наеме под наем  дворно място собственост на 10 души в съседен вход,  на офиса на ЕООД. Това място е необходимо за паркиране на служебните автомобили. Въпросът ми е:
Възможно ли е.
С кого трябва да се сключи договора за наем - след като поне това прочетох, че не застроете места не попадат в обхвата на ЕС."Режимът на ЕС не е приложим в отношенията между собствениците на самостоятелни сгради в  урегулиран поземлен имот, дори и да са сгради близнаци. Незастроени урегулирани имоти, не урегулирани имоти и земеделски земи също не могат да бъдат обект на ЕС.
Ако има опция за отдаване на такова място под наем , с какъв документ се оформя плащането.
Фирмата имаше проверка за възстановяване на ДДС  в голям размемер. Нямаше никакви  прихващания на 1.9. 2015  ДДС е възстановено . ЗОВ на СОЛ ги премеждам по ЕГН.
Винаги преводите ги правя по реда: ДДС -декларация и превод до 14 число. Ав.корпоративен  до 15 число и на 22 число преждам осигуровките и ДОД. За п ръв път такова нещо излиза. Обадих се  в офис на НАП където е регистрирана фирмата, ходих и до там е отговора е "Колкото са показани задълженията , значи толкова трябва да се преведат".
Не е имало  надвнесени суми . Друг кориоз  при подаване на ГДД  по чл.92 за 2014 г. при попълване раздела за внесен авансово корпоративен данък, записвам сумата действително внесена, отхвърля  и изписва внесеният корпоративен данък е  в повече не с 2 х.л. и за такава сума е подадена декларацията за определяне на ав. данък, и това не беше вярно . И не знам, мисля да преведа на 21.09. толкова колкото съм посочила в Д6 а те защо намаляват сумата  изобщо не ми е ясно.
Приятен ден.
Учудваме това, че Д6 е подадена  само за ЗОВ по трудови правоотношения - 350 лева. А в  справка за задълженията излиза не 350 лева  а   316.40 т.е по малко с 33.60 лева  .
Здравейте,
1.Изтеглих последната версия 7.08 на Д1 и Д6. Маркирах поправки. Версията е 7.08, но при въвеждане нов служител , за който за пръв път ще се подава Д1,  като стигна до въвеждане на името  ми изписва " фамилията се изписва с главни букви на  кирилица, така съм го направила , но не мога да продължа. Обадих се в НАП, казаха да деинсталирам старата версия, но се притеснявам, че информацията за предходни периоди ще  изчезне.
Не ми е ясно какво да правя. Ако може някой да помогне.
2. Подала съм Д1 и Д6 за м. август на една фирма. В Д1 има въведени данни на СОЛ осигурен само здравно. В масива на НАП обаче   ЗОВ за персонала   са намалени със ЗОВ на СОЛ, нищо не разбирам, от къде вземат тази сума като  в Д6 код 5 е записана точно дължимата сума , в която не влизат ЗОВ на СОЛ?
Здравейте,
ЕТ -патентна дейност. Разкрива 2-ри обект "книжарница"  от 01.08.2015 г.
Помещенията са обща етажна собственост. За първият обект данъка ще внесе за цялата година  м.09/2015 и за втория обект също на  09/2015. Не ми е ясно декларацията по чл.55 една ли трябва да бъде. Ако подам две то втората ще заличи първата. Би трябвало да е една, но  от тук се обърквам  -като се подаде справка по чл.73 от ЗДДФЛ в нея  се  вписва адреса на обекта  т.е  ще има данни за двата обекта  а декларацията по чл.55 ал. от ЗДДФЛ с обща сума?
Здравейте,
ЕТ -патентна дейност. Разкрива 2-ри обект "книжарница"  от 01.08.2015 г.
Помещенията са обща етажна собственост. За първият обект данъка ще внесе за цялата година  м.09/2015 и за втория обект също на  09/2015. Не ми е ясно декларацията по чл.55 една ли трябва да бъде. Ако подам две то втората ще заличи първата. Би трябвало да е една, но  от тук се обърквам  -като се подаде справка по чл.73 от ЗДДФЛ в нея  се  вписва адреса на обекта  т.е  ще има данни за двата обекта
Здравейте,
ЕООД с разкрит букмейкърски клуб -  и . Комисионната която е получил наближава за последните 12 м. 50 х.лева.
Според мен, което сигурно не е вярно може би, че следва да се регистрира по ДДС, тъй като дружеството не е организатор на хазартни игри. Моля Ви нищо конкретно не мога да намеря никъде. Ако някой води счетоводство на букмейкърски клуб, да ми отговори.
Благодаря Ви предварително.
В сайта Ви прочетох,че патентна декларация може да се подава по електронен път. Питах в НАП, отговориха да се обърна към общината.  се опитвах на посочени телефони за контакт ,  но не успях да се свържа. Имали такъв вариант и  с какъв електронен подпис може тази декларация да се попълва личен на собственик или  с Ел.подпис на фирма, която ги обслужва счетоводно или с ПИК на лицето.
Здравейте,
ЕТ - на патент, има обект "Книжарница" осъществява дейността с личен труд . подадена декларация 28.01.2015 и патентния данък е внесен за цялата година на 28.01.2015
Сега ще открива друг ТО-"Книжарница" на друг адрес на територията на същата община.
Въпросът ми е : Обекта  ще заработи от 01.08.2015 г. Първият месец , собственика  ще работи . От 01.09.2015 г. ще назначи продавач по ТД. Не ми е ясно изобщо как да попълня патентната декларация , коя клетка да маркирам след като един месец  работи той а следващ ще назначи по ТД персонал.
В закона е записано, че при стартиране на дейност през годината декларацията се подава  непосредствено преди от почване , при този случай  на 31 юли ли следва да я подаде. От общината са казали ,че може да я подаде още в средата на м. юли.
Предварително ви благодаря.
Здравейте,
Собственик на ЕТ иска да регистрира ЕООД , да прехвърли ЕТ  към ЕООД.
Каква е процедурата.
Дейността на ЕТ е търговия на дребно/книжарница/ на патент/ ,  към настоящият момент няма задължения към НАП и Закона за местни данъци и такси. Платен е патента  до края на 2015 г. не регистрано по ЗДДС.
Активите с които разполага  към настоящият момент са само налични стоки.
Каква е процедурата.Би трябвало  най напред  да  се открие ЕООД и тогава да се пристъпи към прехвърля не на ЕТ, изобщо не ми е ясно.

Предварително благодаря.
Пропуснах и още нещо.
Не следва ли да се издава на тримесечие служебна бележка  от ЕООД на ФЛ , да се удържи данъка и да се подава декларация по чл.55 от ЗДДФЛ, а  ФЛ да декларара дохода с ГДД по чл.50
Благодаря на всички. За данъкът съм наясно  само ме притеснява наема. Ако беше при несвързани лица щеше да бъде полезно, но  при положение,че помещението и  лекият автомобил  са собственост на  на едноличният собственик, се притеснявам. Разходваното гориво  възможно ли е пътни листа  да се издават само когато ПС се използва за дейността, а остатъка по сметка 302 да се приема,че разхода на гориво е за използване на ПС за лични нужди и  осъществяване на админ.управленска дейност и да начислявам 10% данък?.
Благодаря Ви. В справка- Сд-46  записах и остатъка от дивидента, но инспектора по приходите  ми каза да махна дивидента. Написах нова без дивидент.
Но има още неща, за които пак Ви моля за помощ.
Собственик на ЕООД  щеползва помещение негова собственост като ФЛ    и лична кола  , за дейността на фирмата.
Сега трябва да направя договори за отдаване под наем движимо и недвижимо имущество, но  където и да  чета навсякъде пише пазарни цени. Изобщо не ми е ясно какви са цените за отддаване на такива имущества под наем.
Т.е моля за съвет.