61
Добро утро.
Във връзка с извършване на данъчна проверка , относно възстановяване на ДДС, трябва да попълня СБ-46. Не ми е ясно остатък от начислен, но не изплатен дивидент на собственика включва ли се в справката.
Предварително благодаря.
Във връзка с извършване на данъчна проверка , относно възстановяване на ДДС, трябва да попълня СБ-46. Не ми е ясно остатък от начислен, но не изплатен дивидент на собственика включва ли се в справката.
Предварително благодаря.
62
Данъци и счетоводство » Изписване отчетна стойност на стоки -кафе-аперитив
16.05.2015, 13:21Здравейте,
Дружество откри обект за кафе -аперитив. През м. април има само фактури за закупени стоки/артикули/
Първо ги осчетоводих по с-ка 304 по групи - алкохолни с под нива -водка, уйски, бира, кафе и други , само стойностно. Тъй като не спазих изискването на НСС 2, презаведох ги количествено и стойностно със същите под нива. Не ми е ясно как ще изписвам стоките, тъй като касовият апарат още не е включен по причина че имат довършителни работи по оборудване на кафенето, но тъй като нямат възможност да закупят такава програма, която да дава възможност за продадени количества по съответните артикули и може би ще го програмират по групи, от тук нататък издобщо не ми е ясно как ще ги изписвам когато ще има продажби. Моля Ви за малко помощ . Четох някъде, че могат да се изписват като Управителят декларари с каква надценка ще се продаватV Примерно . "Продажна стойност -алкохли 5000 лева при надценка 25% , за да се изпишат 5000 лева се делят на 1.25 и така се установява доствната стойност, но има много съдебни решения и този метод на изписване не го приемат .
Предварително Ви благодаря
С уважение
Виолета Гиздова
Дружество откри обект за кафе -аперитив. През м. април има само фактури за закупени стоки/артикули/
Първо ги осчетоводих по с-ка 304 по групи - алкохолни с под нива -водка, уйски, бира, кафе и други , само стойностно. Тъй като не спазих изискването на НСС 2, презаведох ги количествено и стойностно със същите под нива. Не ми е ясно как ще изписвам стоките, тъй като касовият апарат още не е включен по причина че имат довършителни работи по оборудване на кафенето, но тъй като нямат възможност да закупят такава програма, която да дава възможност за продадени количества по съответните артикули и може би ще го програмират по групи, от тук нататък издобщо не ми е ясно как ще ги изписвам когато ще има продажби. Моля Ви за малко помощ . Четох някъде, че могат да се изписват като Управителят декларари с каква надценка ще се продаватV Примерно . "Продажна стойност -алкохли 5000 лева при надценка 25% , за да се изпишат 5000 лева се делят на 1.25 и така се установява доствната стойност, но има много съдебни решения и този метод на изписване не го приемат .
Предварително Ви благодаря
С уважение
Виолета Гиздова
63
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: относно ОКД 5
09.05.2015, 17:21Благодаря Ви.
Направо щях ОКД 5 за прекратяване на осигуряване на предишния собственик да я пропусна.
Приятна почивка
Направо щях ОКД 5 за прекратяване на осигуряване на предишния собственик да я пропусна.
Приятна почивка
64
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: относно ОКД 5
08.05.2015, 18:37Собственик - пенсионер прехвърля дяловете си на друго лице и го заличават като собственик, вписан е нов собственик. Запазено е името на фирмата и Булстата,вписана промяна на адрес за седалище и Управление. На 08.05.2015 година става вписването .
Тъй като и новият собственик ще се осигурява като СОЛ , с разлика в осигуряването , т.е за всички осигурителни рискове, мисля да подам ОКД 5 за него считано от 08.05.2015 , а за заличеният, да подам само Д1 с прекратено ЗО от 08.2015 правилно ли разсъждавам.
Предварително Ви благодаря.
Тъй като и новият собственик ще се осигурява като СОЛ , с разлика в осигуряването , т.е за всички осигурителни рискове, мисля да подам ОКД 5 за него считано от 08.05.2015 , а за заличеният, да подам само Д1 с прекратено ЗО от 08.2015 правилно ли разсъждавам.
Предварително Ви благодаря.
65
Данъци и счетоводство » Re: Счетоводна отчетност на кафене
01.05.2015, 18:23Благодаря Ви.
Няма да сторнирам нищо. Въведох вид стоки , количествено и стойностно .
И след това от май месец да ги водят както намерят за добре.
Хубава вечер
Няма да сторнирам нищо. Въведох вид стоки , количествено и стойностно .
И след това от май месец да ги водят както намерят за добре.
Хубава вечер
66
Данъци и счетоводство » Re: Счетоводна отчетност на кафене
01.05.2015, 14:50Благодаря Ви.
Не знам какво имат, търся ги от вчера, не мога да се свържа изобщо.
Все пак трябва да заведа стоките, и да приключа, но съм объркана:
Алкохолните напитки - водка - различни марки различни цени. Уиски- различни марки различни цени, кафето също - грамаж различен , марка различна цена различна.
Огромен труд е но мисля да ги завеждам по вид марка , с еднаквите грамажи и цени в един код, и т.н. Ама изобщо не съм сигурна че тока трябва. Софтуера изчислява средна цена но като са с различни ед.цени ?. А пък тези стикери от природата 100 броя по 1 лев. това пък какво го правя. Да го изписвам на разход ли , никаква идея нямам.
Не знам какво имат, търся ги от вчера, не мога да се свържа изобщо.
Все пак трябва да заведа стоките, и да приключа, но съм объркана:
Алкохолните напитки - водка - различни марки различни цени. Уиски- различни марки различни цени, кафето също - грамаж различен , марка различна цена различна.
Огромен труд е но мисля да ги завеждам по вид марка , с еднаквите грамажи и цени в един код, и т.н. Ама изобщо не съм сигурна че тока трябва. Софтуера изчислява средна цена но като са с различни ед.цени ?. А пък тези стикери от природата 100 броя по 1 лев. това пък какво го правя. Да го изписвам на разход ли , никаква идея нямам.
67
Данъци и счетоводство » Счетоводна отчетност на кафене
01.05.2015, 14:11Здравейте,
Моля за помощ. Имам договор за счетоводно обслужване на ЕООД.
Дейността на Дружеството до м. март беше- Търговия на едро със трети страни и страни членки на ЕС.
М. април управителят ми съобщи че ще открива кафене. Тъй като никога не съм водила счетоводство на кафене го уведомих, че от 01.05 прекрятявам договора. До тук добре,но на 30.04 ми изпрати 8 фактури със закупетни стоки - алкохолни , безалкохолни напитки, вода , кафе,мля, и куп други такива. Тъй като тези фактури трябва да ги осчетоводя м. април и да направя пълно приключване моля за помощ. Как да заведа тези стоки- количество - бр. или стекове, тези които са с еднакъв грамаж и еднаква цена по кодове.
И ако са маркирали нещо и то само стойностно какво ще изпиша.
УЖАС!
Моля Ви, ако някой има опит да подскаже малко.
Предварително Ви благодаря.
Моля за помощ. Имам договор за счетоводно обслужване на ЕООД.
Дейността на Дружеството до м. март беше- Търговия на едро със трети страни и страни членки на ЕС.
М. април управителят ми съобщи че ще открива кафене. Тъй като никога не съм водила счетоводство на кафене го уведомих, че от 01.05 прекрятявам договора. До тук добре,но на 30.04 ми изпрати 8 фактури със закупетни стоки - алкохолни , безалкохолни напитки, вода , кафе,мля, и куп други такива. Тъй като тези фактури трябва да ги осчетоводя м. април и да направя пълно приключване моля за помощ. Как да заведа тези стоки- количество - бр. или стекове, тези които са с еднакъв грамаж и еднаква цена по кодове.
И ако са маркирали нещо и то само стойностно какво ще изпиша.
УЖАС!
Моля Ви, ако някой има опит да подскаже малко.
Предварително Ви благодаря.
68
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Продажба на ЕООД
07.04.2015, 15:26Благодаря Ви.
Точно това питам.
Дружесвото е с регистриран капитал 10 лева. Има само един ДМА. Не ми е ясно след като ще се продава трябвали да възстанови дейност?. По настояване на собственика подадох ОКД5 за възобновяне на дейността, но изобщо не съм сигурна , че е правилно.
Точно това питам.
Дружесвото е с регистриран капитал 10 лева. Има само един ДМА. Не ми е ясно след като ще се продава трябвали да възстанови дейност?. По настояване на собственика подадох ОКД5 за възобновяне на дейността, но изобщо не съм сигурна , че е правилно.
69
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Продажба на ЕООД
06.04.2015, 17:36ЕООД с прекъсната дейност м.06.2014 г.
Предстои продажба на същото, следва ли да подаде отново ОКД5 за възобоновяване на дейност.
Предстои продажба на същото, следва ли да подаде отново ОКД5 за възобоновяване на дейност.
70
Данъци и счетоводство » Re: Новото Приложение 4 към ГДД по чл.92 от ЗКПО - II тема
18.03.2015, 13:01В общо разходи за възнаграждения по ДУК съм записала начислените заплати и осигуровки за сметка на дружеството за цялата 2014 г. Правилно ли е ?
71
Данъци и счетоводство » Re: Лихви в/у авансови вноски по ГДД
17.03.2015, 16:04Благодаря Ви.
72
Данъци и счетоводство » Лихви в/у авансови вноски по ГДД
17.03.2015, 15:13Здравейте изобщо не разбирам тази формула:
При мен:
Р.14 -267907.15 -/р.20.1-254845.35 какво е това + 0,2 х р.20.1-254845.35/ . Число умножено само по себеси и това +0,22/ винаги ще бъде по-голямо.
Не разбирам какво е това + 0,2?
Може би задавам тъп въпрос но не го разбирам.
При мен:
Р.14 -267907.15 -/р.20.1-254845.35 какво е това + 0,2 х р.20.1-254845.35/ . Число умножено само по себеси и това +0,22/ винаги ще бъде по-голямо.
Не разбирам какво е това + 0,2?
Може би задавам тъп въпрос но не го разбирам.
73
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Д1- СОЛ-пенсионер с полагане на личен труд
01.03.2015, 16:41Здравейте
Собственик на ЕООД - пенсионер, премина от ДУК към СОЛ. Ще се осигурява само здравно, ще полага личен труд.
При попълване на Д1 не са ми ясни изобщо много неща.
Първо не мога да разбера : Вид осигурен код 12 или 90 маркирам.
в т.21 записвам - осигурителен доход- 420 лева в т.22.1 -ЗОВ 8%
При вид осигурен с код 12 - са отворени т.31 т.31А - попълвам ли месечен облагаем доход и ДОД т.34 заключена .
Предварително Ви благодаря .
Собственик на ЕООД - пенсионер, премина от ДУК към СОЛ. Ще се осигурява само здравно, ще полага личен труд.
При попълване на Д1 не са ми ясни изобщо много неща.
Първо не мога да разбера : Вид осигурен код 12 или 90 маркирам.
в т.21 записвам - осигурителен доход- 420 лева в т.22.1 -ЗОВ 8%
При вид осигурен с код 12 - са отворени т.31 т.31А - попълвам ли месечен облагаем доход и ДОД т.34 заключена .
Предварително Ви благодаря .
74
Здравейте,
Моля да ме извините, че вземам отношение по темата .
За 2013 г. Дружество имаше надвнесен корпоративен данък.
Посетих офиса на НАП по регистрация на фирмата и ми отговориха Надвнесеният корпоративен данък стои в " код 6 " и следва да подам искане за прихващане но само за данъци : Подадох образеца като посочих от надвнесеният корпоративен и с каква част - какви задължения да бъдат покрити : Записах данък в/у дивиденти и ДДС, които са текущи задължения. В едномесечен срок НАП издаде разпореждане за прихващане на надвнесеният корпоративен данък с тези задължения , които бяха текущи и въз основа на него взех съотвентните счетоводни операции за усвояване на надвнесената сума.
Моля да ме извините, че вземам отношение по темата .
За 2013 г. Дружество имаше надвнесен корпоративен данък.
Посетих офиса на НАП по регистрация на фирмата и ми отговориха Надвнесеният корпоративен данък стои в " код 6 " и следва да подам искане за прихващане но само за данъци : Подадох образеца като посочих от надвнесеният корпоративен и с каква част - какви задължения да бъдат покрити : Записах данък в/у дивиденти и ДДС, които са текущи задължения. В едномесечен срок НАП издаде разпореждане за прихващане на надвнесеният корпоративен данък с тези задължения , които бяха текущи и въз основа на него взех съотвентните счетоводни операции за усвояване на надвнесената сума.
75
Данъци и счетоводство » Re: Указания на АП - за отстраняване несъответствия
27.02.2015, 16:34Правилно ли съм разбрала- към Заявление Ж1 прилагам ново заявление А4 и декларацията по чл.13. Маркирам ли в допълнително заявление - има или няма?
76
Данъци и счетоводство » Re: Указания на АП - за отстраняване несъответствия
27.02.2015, 14:51в чл.27 е записано за отстраняване на несъответсвия се подава но во заявление .
Заявление Ь4 или заявление Ж1?
Заявление Ь4 или заявление Ж1?
77
Данъци и счетоводство » Указания на АП - за отстраняване несъответствия
27.02.2015, 14:37Здравейте,
ЕООД подаде Заявление за смяна седалище и адрес на управление. Днес получава УКАЗАНИЯ " Заявления за вписване адрес на управление не се подкрепя с своята пълнота от приложените към заявлението - актуален учредителен акт". Попълнена Декларация по чл.13 ал.4, Заявление обр.4 Решение на едноличният собственик и актуален учредетилен акт - съответните промени.
Допусната грешка в Завлението не е направена отметка за Учредителен акт, а същият е представен в АП.
Става въпрос че като разглеждам Заявление Ж 1 :
- не разбирам маркирам ли наличие или липса на допълнително заявление икакво представлява кл. 31 която е срещу предишно заявление?
След като грешката е в Заявление А4 - какво следва да се представи с Заявление Ж1.
ЕООД подаде Заявление за смяна седалище и адрес на управление. Днес получава УКАЗАНИЯ " Заявления за вписване адрес на управление не се подкрепя с своята пълнота от приложените към заявлението - актуален учредителен акт". Попълнена Декларация по чл.13 ал.4, Заявление обр.4 Решение на едноличният собственик и актуален учредетилен акт - съответните промени.
Допусната грешка в Завлението не е направена отметка за Учредителен акт, а същият е представен в АП.
Става въпрос че като разглеждам Заявление Ж 1 :
- не разбирам маркирам ли наличие или липса на допълнително заявление икакво представлява кл. 31 която е срещу предишно заявление?
След като грешката е в Заявление А4 - какво следва да се представи с Заявление Ж1.
78
Данъци и счетоводство » Справка по чл.73 ал.1 от ЗДДФЛ
26.02.2015, 12:32Здравейте,
Отдадено общо помещение на вх. на жилищен блок под наем за книжарница. Наема се изплаща на касиера на входа. Етажната собственот няма регистрация като ЮЛ.При попълване на справката посочвам индентификатор "Етажна собственост " и не изисква Б-т или ЕГН. При създаване файл за НАП изисква брой лица , записах 1, но не бях убедена че е правилно и се обадих в НАП. Служителка ми отговори,че щом етажната собственост не е регистрерана като ЮЛ и няма Б-т, следва да запиша броя на собствениците и да издам на всички сметки за изпатени суми, което беше отменено. Подала съм я получих съобщение че е приета , там няма брой лица , а има бр. редове.
Отдадено общо помещение на вх. на жилищен блок под наем за книжарница. Наема се изплаща на касиера на входа. Етажната собственот няма регистрация като ЮЛ.При попълване на справката посочвам индентификатор "Етажна собственост " и не изисква Б-т или ЕГН. При създаване файл за НАП изисква брой лица , записах 1, но не бях убедена че е правилно и се обадих в НАП. Служителка ми отговори,че щом етажната собственост не е регистрерана като ЮЛ и няма Б-т, следва да запиша броя на собствениците и да издам на всички сметки за изпатени суми, което беше отменено. Подала съм я получих съобщение че е приета , там няма брой лица , а има бр. редове.
79
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: ОКД 5 СОЛ пенсионер
07.01.2015, 12:10Незнам кое е правилно и грешно. На 30 се обадих на 070018700 и служителка ми отговори" Подавате ОКД5- новият образец. Маркирате само дата на която отпочва дейност. Прекъсвате осигуряването по ДУК с декларация 1. Е това направих. В подадената окд 5 за вписали и ден на прекъсване на осигурямане 01.03.2010 г. ТТова прекъсване съм го направила с подадена декларация още 01.03.2010 г.
80
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » ОКД 5 СОЛ пенсионер
07.01.2015, 11:45Здравейте,
Моля помогнете къде греша . Подавам ОКД 5 за СОЛ- пенсионер. До 31.12.2014 г. лицето се осигурява по ДУК. Същият е пенсионер от 2011 г. От 01.01.2015 желае да се осигурява само здравно. Попълних новият образец ОКД5 . Там съм маркирала само полето отпочва дейност 01.01.2015 . Служителката която подава декларацията му. ми се обади 5 пъти от НАП офис център, тъй като и искали осигурителна книжка , защо е маркирано че отпочва дейност като СОЛ от 1.01.2015 , тъй като същият и преди да премине към ДУК 03/2010 пак е бил самоосигуряващо се лице. Е нищо не разбирам.Дали са входящ номер, но според тях не е вярна декларацията и какво трябва да попълня вече тотално се обърках.
Благодаря Ви предварително.
Моля помогнете къде греша . Подавам ОКД 5 за СОЛ- пенсионер. До 31.12.2014 г. лицето се осигурява по ДУК. Същият е пенсионер от 2011 г. От 01.01.2015 желае да се осигурява само здравно. Попълних новият образец ОКД5 . Там съм маркирала само полето отпочва дейност 01.01.2015 . Служителката която подава декларацията му. ми се обади 5 пъти от НАП офис център, тъй като и искали осигурителна книжка , защо е маркирано че отпочва дейност като СОЛ от 1.01.2015 , тъй като същият и преди да премине към ДУК 03/2010 пак е бил самоосигуряващо се лице. Е нищо не разбирам.Дали са входящ номер, но според тях не е вярна декларацията и какво трябва да попълня вече тотално се обърках.
Благодаря Ви предварително.