Само Д1 ще подадеш без Д6 и ще маркираш, че няма основание за подаване на Д6?

Аз имам същият случай и смятам да подам Д1 за февруари
Февруари е дилемата. Декларациите, които трябва да се подадат през март.

Ако отговорът е "не" как тогава НАП ще разберат кой е последният ден в осигуряване на този човек?
Здравейте. Аз също имах проблем с подписването на вече попълнената декларация и след като прозвъних половината телефони в сайта им накрая се свързах с администраторите. Влязоха с Teem viewer на моя компютър да видят какъв е проблема и се оказа, че подписването не работи с "Explorer", затова запазихме вече попълнената декларация, отворихме сайта им през Goggle Chrome, заредихме файла и го подписахме без проблем. Казаха, че не съм първата, която се бори с този проблем и щели да уведомят колегите си от Инспекция по труда да съобщават тази информация на хората. Ако имате други технически проблеми, това е телефонът, на който тези много отзивчиви специалисти ми помогнаха - 02/8101759 - Техническа поддръжка на сайта на Инспекция по труда.
Здравейте. Имам следния казус - дружеството, в което е имало 1 човек персонал. Прекратявам и него считано от 02.02.2015. Последният му ден в осигуряване е 01.02.2015. Тъй като 01.01.2015 е почивен ден няма да има начислено възнаграждение и осигуровки. Трябва ли да подам в такъв случай Д1 и Д6, на които всичко ще е нула, с изключение на полето, в което ще е посочено последен ден в осигуряване 1-ви?

от НАП ми казаха, че било пълен абсурд да подавам декларации с нулеви данни, но в такъв случай те как ще разберат кога е последния ден в осигуряване на този човек?

другият вариант е да подам само Д1 и да сложа отметка, че няма основание за подаване на Д6?
Здравейте. Изчетох няколко пъти закона за ТР, но все пак ми остана един въпрос, ще съм благодарна, ако ми помогнете. Аз съм съставител на ГФО. Искам да подам ГФО с ел. подпис, но подписът е на счетоводната кантора, в която съм съдружник, а не на мое име като физическо лице. Мога ли да подам с него и ако може само изрично писмено пълномощно ли трябва да се приложи?
Здравейте. Дали може да ми изпратите един примерен протокол, който се издава при изваждането на монетите от машината. Ще съм много благодарна! Хубав и успешен ден!
Ако не греша, бяхте писали преди известно време по същия казус - това, че документите са подписани от жената на шефа ви, а не то него, не означава автоматично, че са невалидни, тъй като тя може да има законово право да подписва документи на фирмата. Няма как да разберете това със сигурност, тъй като това не е публична информация. Ако имате трудово-правен казус най-добре се обърнете към Инспекция по труда като ги запознаете с целия си случай и всички документи, с които разполагате.
Важно е не само да се спазват междуседмичните почивки, но и да се внимава да не се надвишават отработените часове за месеца, а ако стане да се начисли извънреден труд.

Ако в месеца има 20 работни дни х 8 часа, това значи, че работникът при СИРВ не трябва да надвишава 160 часа, ако не искате да дължите възнаграждение за извънреден труд.
При СИВР максималната продължителност на работния ден е 12 часа, минималната междудневна почивка - 12 часа, минималната междуседмичната почивка 36 часа (а по изключение 24). Т.е. ако работи събота 4 часа и понеделник отново 4 вместо 8 часа, ще се събере точно в работните часове за месеца.
Според мен няма къде за съжаление. Нито търговските пълномощни, нито договорите за управление трябва да се публикуват задължително някъде.
Охх благодаря!!! Значи не съм луда ;) А по другите две точки може ли малко помощ?
ХихиХи виждам, че сте набрали скорост, искате ли да ми помогнете в моя казус за сумарното отчитане на работото време, че явни питащата в тази тема изгуби интерес :)
Моля ви, вземете участие. Изчетох всичко и най-объркващото е, че се цитира това писмо:

Писмо Изх. № 26-581 oт 28.12.2010 г. на МТСП
"Ако в края на отчетния период действително отработените часове са по-малко от определената норма часове, то тогава при разработване на графика за работа работодателят не е "уплътнил работното време" на работника или служителя. В този случай считаме, че за недостигащите часове е налице престой не по вина на работника или служителя, който се заплаща съгласно чл. 267, ал. 1 КТ в края на календарния период за изчисляване на работното време. По същия начин следва да се процедира и когато трудовото правоотношение се прекрати преди края на отчетния период."

където
чл. 267 гласи: Чл. 267. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) (1) За времето на престой не по вина на работника или служителя той има право на брутното трудово възнаграждение.

А в заключение от въпросното писмо всички са писали, че се разбира, че ако е работил 144 часа, а по норматив са 176, трябва да му се платят 144.

Вече мисля, че аз нещо не съм в ред, но аз не го разбирам така този текст?!
Dalila, аз поне така го разбирам - двата договора си вървят паралелно, защото е трябвало само за известно време да бъде директор, а не за постоянно. Когато обаче директорската работа става постоянна (че кой би я отказал пред учителската ;) ) прекратяват договора като учител, плащат му обезщетение на база последния месец, в който като учител е имал отработени 10 дни и си продължава само като директор.
Аз поне така си мисля :)
Без изобщо да претендирам, че съм права, според моите разсъждения, трябва да се разглеждат двата отделни договора и обезщетенията по тях, нищо, че работодателят е един и същ - т.е. прекратява се учителския договор и за база за изчисляване на обезщетението се взима месеца, през който работникът има поне 10 отработени дни по този договор, а не въобще.
Предполагам казсуът ще е същия, ако човека работи на основен и допълнителен трудов договор при един и същ работодател. Тогава, ако си прекрати допълнителния договор, обезщетението върху сумата общо от двата договора ли ще се изчислява, ако последния месец с 10 отр.. дни.. е имал отработени и по двата договора?
Здравейте. Изчетох всички теми във форума свързани с това, както и нормативната уредба, но за съжаление ми остават неизяснени въпроси:
1. При месец с 22 работни дни х 8 часа = 176 часа ме притеснява какво става със сумата, която трябва да платя на работника, ако той реално е отработил по-малко, примерно 144. Прочетох, че това че работодателят не може да запълни работните часове до нормата в общи линии си е негов проблем, от което се подразбира, че дори и по-малко да си отработил, щом по норма са 176 трябва да ти се платят 176, а не 144. Но не намерих нормативен акт, където го пише това. Също като задам в програмата (Микроинвест), че са отработени 144 часа ми изчислява възнаграждение за 144, а не за 176 часа. Кое е правилно?  :hmmm:
2. В декларация 1 трябва да си подавам код 16 (- 16 - за лица, работещи при сумирано отчитане на работното време за повече от един месец;), но при положение, че досега са били с код 1 трябва ли някъде да оповестя промяната или просто започвам да подавам с новия код?
3. Отпуските се изчисляват в работни дни по календара. Но за болничните не разбрах, бихте ли ми ги разсяснили тях.
Благодаря предварително! 
Здравейте. Ще си позволя и аз да се включа в тази тема. Разбирам, негодуванието на колегите към предложените изпити, защото според мен приемате темата много лично и се обиждате именно на лична основа. Смея обаче да изразя мнение, че разглеждате нещата само от вашата гледна точка, а именно на знаещи и можещи счетоводители. За съжаление на мен лично ми е писнало да оправям каши на разни псевдосчетоводители, които УБЕДЕНА съм, ако бъдат подложени на подобен изпит няма да получат правосподобност дори да чакат по опашки в НАП. Отдавна смятам, че трябва да има организация на счетоводителите, както има на инженерите, архитектите и т.н., която да защитава интересите на всички страни участващи в счетоводния процес:
- от една страна да няма вариант, в който да решиш да смениш счетоводителя си и смененият да не ти даде нито един счетоводен документ (в това число оборотни ведомости, декларации, справки по сметки, ведомости и т.н., т.е. всичко различно от фактури) за всички предходни години (имах 4 такива случая само през 2013-та година за период и от 3 - 4 години назад), въпреки, че всички счетоводни хонорари са изплатени, тъй като ще рискуваш да изгубиш лиценза си и съответно да нямаш право д аупражняваш дейност.
- от друга страна ще се постави някакъв минимум за цена на счетоводната услуга и няма да се спекулира с цени от порядъка на 15,00лв. на месец (което за един пенсиониран счетоводител е прилична добавка към пенсията, ако води примерно 10 такива фирми.. - говоря отново от личен опит, сблъсквала съм се с това!)
- ще се поставят минимални изисквания за знанията, които трябва да има един счетоводител, за да се нарича такъв - всички вие сте наясно колко некомпетентни, незнаещи и мързеливи хора водят счетоводство (и не правя извода си от това, че счетоводители искат консултация от други счетоводители по повод казуси, както във вашия форум, а от фирми, каквито убедена съм се появявали и при вас - с объркани всички сметки, грешни начисления, грешни осигурителни прагове, грешно подавани декларации, изчсилявани данъци и т.н.)
Аз не се обиждам от това да бъда изпитана, според мен, който си знае ще знае и на изпита. Но това е лично мое мнение разбира се!
Може би по тази точка: "5. Даренията, получени от предприятията като компенсация за минали разходи или загуби, се признават за приход през периода на получаването им." като минал разход?  :hmmm: Защото никъде другаде не се връзва - амортизируем, неамортизируем актив, опростени данъци..

Обобщавам: ако приемем, че моето плащане от БТ попада в тази точка 5, то:
- осчетоводявам го в 754
- описвам го в ГДД

Нали?
Здравейте. Ще си позволя да пиша и аз в тази тема, тъй като сега си блъскам главата със същия казус. Чета си СС20 и не мисля, че тези пари, които Бюро по труда връща попадат в някоя от точките на правителствените дарения. От тази гледна точка, ако не са правителствени дарения, значи не трябва да използвам сметка 754, а направо по 70гр.  :hmmm:
Защото пък, ако са правителствено дарение, то съгласно СС 20 отново, трябва да ги оповестя в ГДД.

Моля за помощ и благодаря предварително!
Промяната не е свързана с изменение на класификатора, а по желание на собственика. Наименованията на длъжностите остават същите, осигурителните прагове, основните заплати, работното време. Изменя се само кода на икономическата дейност на дружеството.