21
Само Д1 ще подадеш без Д6 и ще маркираш, че няма основание за подаване на Д6?
Аз имам същият случай и смятам да подам Д1 за февруари
22
ТРЗ и осигуряване » Re: Д1 - последен ден в осигуряване
25.02.2015, 15:52Февруари е дилемата. Декларациите, които трябва да се подадат през март.
Ако отговорът е "не" как тогава НАП ще разберат кой е последният ден в осигуряване на този човек?
Ако отговорът е "не" как тогава НАП ще разберат кой е последният ден в осигуряване на този човек?
23
ТРЗ и осигуряване » Re: Декларация по чл. 15 от ЗЗБУТ за 2014 година
25.02.2015, 15:49Здравейте. Аз също имах проблем с подписването на вече попълнената декларация и след като прозвъних половината телефони в сайта им накрая се свързах с администраторите. Влязоха с Teem viewer на моя компютър да видят какъв е проблема и се оказа, че подписването не работи с "Explorer", затова запазихме вече попълнената декларация, отворихме сайта им през Goggle Chrome, заредихме файла и го подписахме без проблем. Казаха, че не съм първата, която се бори с този проблем и щели да уведомят колегите си от Инспекция по труда да съобщават тази информация на хората. Ако имате други технически проблеми, това е телефонът, на който тези много отзивчиви специалисти ми помогнаха - 02/8101759 - Техническа поддръжка на сайта на Инспекция по труда.
24
ТРЗ и осигуряване » Д1 - последен ден в осигуряване
25.02.2015, 15:42Здравейте. Имам следния казус - дружеството, в което е имало 1 човек персонал. Прекратявам и него считано от 02.02.2015. Последният му ден в осигуряване е 01.02.2015. Тъй като 01.01.2015 е почивен ден няма да има начислено възнаграждение и осигуровки. Трябва ли да подам в такъв случай Д1 и Д6, на които всичко ще е нула, с изключение на полето, в което ще е посочено последен ден в осигуряване 1-ви?
от НАП ми казаха, че било пълен абсурд да подавам декларации с нулеви данни, но в такъв случай те как ще разберат кога е последния ден в осигуряване на този човек?
другият вариант е да подам само Д1 и да сложа отметка, че няма основание за подаване на Д6?
от НАП ми казаха, че било пълен абсурд да подавам декларации с нулеви данни, но в такъв случай те как ще разберат кога е последния ден в осигуряване на този човек?
другият вариант е да подам само Д1 и да сложа отметка, че няма основание за подаване на Д6?
25
Данъци и счетоводство » Re: Публикуване на ГФО в ТР - документи
19.05.2014, 16:36Здравейте. Изчетох няколко пъти закона за ТР, но все пак ми остана един въпрос, ще съм благодарна, ако ми помогнете. Аз съм съставител на ГФО. Искам да подам ГФО с ел. подпис, но подписът е на счетоводната кантора, в която съм съдружник, а не на мое име като физическо лице. Мога ли да подам с него и ако може само изрично писмено пълномощно ли трябва да се приложи?
26
Данъци и счетоводство » Re: Касов апарат кафе-машина
19.05.2014, 12:43Здравейте. Дали може да ми изпратите един примерен протокол, който се издава при изваждането на монетите от машината. Ще съм много благодарна! Хубав и успешен ден!
27
Данъци и счетоводство » Re: Въпрос относно ЕТ
07.02.2014, 15:26Ако не греша, бяхте писали преди известно време по същия казус - това, че документите са подписани от жената на шефа ви, а не то него, не означава автоматично, че са невалидни, тъй като тя може да има законово право да подписва документи на фирмата. Няма как да разберете това със сигурност, тъй като това не е публична информация. Ако имате трудово-правен казус най-добре се обърнете към Инспекция по труда като ги запознаете с целия си случай и всички документи, с които разполагате.
28
ТРЗ и осигуряване » Re: Работно време на служител
07.02.2014, 14:51Важно е не само да се спазват междуседмичните почивки, но и да се внимава да не се надвишават отработените часове за месеца, а ако стане да се начисли извънреден труд.
Ако в месеца има 20 работни дни х 8 часа, това значи, че работникът при СИРВ не трябва да надвишава 160 часа, ако не искате да дължите възнаграждение за извънреден труд.
При СИВР максималната продължителност на работния ден е 12 часа, минималната междудневна почивка - 12 часа, минималната междуседмичната почивка 36 часа (а по изключение 24). Т.е. ако работи събота 4 часа и понеделник отново 4 вместо 8 часа, ще се събере точно в работните часове за месеца.
Ако в месеца има 20 работни дни х 8 часа, това значи, че работникът при СИРВ не трябва да надвишава 160 часа, ако не искате да дължите възнаграждение за извънреден труд.
При СИВР максималната продължителност на работния ден е 12 часа, минималната междудневна почивка - 12 часа, минималната междуседмичната почивка 36 часа (а по изключение 24). Т.е. ако работи събота 4 часа и понеделник отново 4 вместо 8 часа, ще се събере точно в работните часове за месеца.
29
Данъци и счетоводство » Re: Въпрос относно ЕТ
07.02.2014, 14:46Според мен няма къде за съжаление. Нито търговските пълномощни, нито договорите за управление трябва да се публикуват задължително някъде.
30
ТРЗ и осигуряване » Re: Сумарно отчитане на работното време
31.01.2014, 16:57Благодаря!
31
ТРЗ и осигуряване » Re: Сумарно отчитане на работното време
31.01.2014, 16:21Охх благодаря!!! Значи не съм луда А по другите две точки може ли малко помощ?
32
ТРЗ и осигуряване » Re: Обезщетение по чл.224 ал.1 от КТ
31.01.2014, 16:19ХихиХи виждам, че сте набрали скорост, искате ли да ми помогнете в моя казус за сумарното отчитане на работото време, че явни питащата в тази тема изгуби интерес
33
ТРЗ и осигуряване » Re: Сумарно отчитане на работното време
31.01.2014, 16:16Моля ви, вземете участие. Изчетох всичко и най-объркващото е, че се цитира това писмо:
Писмо Изх. № 26-581 oт 28.12.2010 г. на МТСП
"Ако в края на отчетния период действително отработените часове са по-малко от определената норма часове, то тогава при разработване на графика за работа работодателят не е "уплътнил работното време" на работника или служителя. В този случай считаме, че за недостигащите часове е налице престой не по вина на работника или служителя, който се заплаща съгласно чл. 267, ал. 1 КТ в края на календарния период за изчисляване на работното време. По същия начин следва да се процедира и когато трудовото правоотношение се прекрати преди края на отчетния период."
където
чл. 267 гласи: Чл. 267. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) (1) За времето на престой не по вина на работника или служителя той има право на брутното трудово възнаграждение.
А в заключение от въпросното писмо всички са писали, че се разбира, че ако е работил 144 часа, а по норматив са 176, трябва да му се платят 144.
Вече мисля, че аз нещо не съм в ред, но аз не го разбирам така този текст?!
Писмо Изх. № 26-581 oт 28.12.2010 г. на МТСП
"Ако в края на отчетния период действително отработените часове са по-малко от определената норма часове, то тогава при разработване на графика за работа работодателят не е "уплътнил работното време" на работника или служителя. В този случай считаме, че за недостигащите часове е налице престой не по вина на работника или служителя, който се заплаща съгласно чл. 267, ал. 1 КТ в края на календарния период за изчисляване на работното време. По същия начин следва да се процедира и когато трудовото правоотношение се прекрати преди края на отчетния период."
където
чл. 267 гласи: Чл. 267. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) (1) За времето на престой не по вина на работника или служителя той има право на брутното трудово възнаграждение.
А в заключение от въпросното писмо всички са писали, че се разбира, че ако е работил 144 часа, а по норматив са 176, трябва да му се платят 144.
Вече мисля, че аз нещо не съм в ред, но аз не го разбирам така този текст?!
34
ТРЗ и осигуряване » Re: Обезщетение по чл.224 ал.1 от КТ
31.01.2014, 16:12Dalila, аз поне така го разбирам - двата договора си вървят паралелно, защото е трябвало само за известно време да бъде директор, а не за постоянно. Когато обаче директорската работа става постоянна (че кой би я отказал пред учителската ) прекратяват договора като учител, плащат му обезщетение на база последния месец, в който като учител е имал отработени 10 дни и си продължава само като директор.
Аз поне така си мисля
Аз поне така си мисля
35
ТРЗ и осигуряване » Re: Обезщетение по чл.224 ал.1 от КТ
31.01.2014, 16:01Без изобщо да претендирам, че съм права, според моите разсъждения, трябва да се разглеждат двата отделни договора и обезщетенията по тях, нищо, че работодателят е един и същ - т.е. прекратява се учителския договор и за база за изчисляване на обезщетението се взима месеца, през който работникът има поне 10 отработени дни по този договор, а не въобще.
Предполагам казсуът ще е същия, ако човека работи на основен и допълнителен трудов договор при един и същ работодател. Тогава, ако си прекрати допълнителния договор, обезщетението върху сумата общо от двата договора ли ще се изчислява, ако последния месец с 10 отр.. дни.. е имал отработени и по двата договора?
Предполагам казсуът ще е същия, ако човека работи на основен и допълнителен трудов договор при един и същ работодател. Тогава, ако си прекрати допълнителния договор, обезщетението върху сумата общо от двата договора ли ще се изчислява, ако последния месец с 10 отр.. дни.. е имал отработени и по двата договора?
36
ТРЗ и осигуряване » Сумарно отчитане на работното време
31.01.2014, 15:44Здравейте. Изчетох всички теми във форума свързани с това, както и нормативната уредба, но за съжаление ми остават неизяснени въпроси:
1. При месец с 22 работни дни х 8 часа = 176 часа ме притеснява какво става със сумата, която трябва да платя на работника, ако той реално е отработил по-малко, примерно 144. Прочетох, че това че работодателят не може да запълни работните часове до нормата в общи линии си е негов проблем, от което се подразбира, че дори и по-малко да си отработил, щом по норма са 176 трябва да ти се платят 176, а не 144. Но не намерих нормативен акт, където го пише това. Също като задам в програмата (Микроинвест), че са отработени 144 часа ми изчислява възнаграждение за 144, а не за 176 часа. Кое е правилно?
2. В декларация 1 трябва да си подавам код 16 (- 16 - за лица, работещи при сумирано отчитане на работното време за повече от един месец;), но при положение, че досега са били с код 1 трябва ли някъде да оповестя промяната или просто започвам да подавам с новия код?
3. Отпуските се изчисляват в работни дни по календара. Но за болничните не разбрах, бихте ли ми ги разсяснили тях.
Благодаря предварително!
1. При месец с 22 работни дни х 8 часа = 176 часа ме притеснява какво става със сумата, която трябва да платя на работника, ако той реално е отработил по-малко, примерно 144. Прочетох, че това че работодателят не може да запълни работните часове до нормата в общи линии си е негов проблем, от което се подразбира, че дори и по-малко да си отработил, щом по норма са 176 трябва да ти се платят 176, а не 144. Но не намерих нормативен акт, където го пише това. Също като задам в програмата (Микроинвест), че са отработени 144 часа ми изчислява възнаграждение за 144, а не за 176 часа. Кое е правилно?
2. В декларация 1 трябва да си подавам код 16 (- 16 - за лица, работещи при сумирано отчитане на работното време за повече от един месец;), но при положение, че досега са били с код 1 трябва ли някъде да оповестя промяната или просто започвам да подавам с новия код?
3. Отпуските се изчисляват в работни дни по календара. Но за болничните не разбрах, бихте ли ми ги разсяснили тях.
Благодаря предварително!
37
Новини » Re: Анкета:Лицензиране на счетоводителите чрез изпити отново на дневен ред
17.12.2013, 12:32Здравейте. Ще си позволя и аз да се включа в тази тема. Разбирам, негодуванието на колегите към предложените изпити, защото според мен приемате темата много лично и се обиждате именно на лична основа. Смея обаче да изразя мнение, че разглеждате нещата само от вашата гледна точка, а именно на знаещи и можещи счетоводители. За съжаление на мен лично ми е писнало да оправям каши на разни псевдосчетоводители, които УБЕДЕНА съм, ако бъдат подложени на подобен изпит няма да получат правосподобност дори да чакат по опашки в НАП. Отдавна смятам, че трябва да има организация на счетоводителите, както има на инженерите, архитектите и т.н., която да защитава интересите на всички страни участващи в счетоводния процес:
- от една страна да няма вариант, в който да решиш да смениш счетоводителя си и смененият да не ти даде нито един счетоводен документ (в това число оборотни ведомости, декларации, справки по сметки, ведомости и т.н., т.е. всичко различно от фактури) за всички предходни години (имах 4 такива случая само през 2013-та година за период и от 3 - 4 години назад), въпреки, че всички счетоводни хонорари са изплатени, тъй като ще рискуваш да изгубиш лиценза си и съответно да нямаш право д аупражняваш дейност.
- от друга страна ще се постави някакъв минимум за цена на счетоводната услуга и няма да се спекулира с цени от порядъка на 15,00лв. на месец (което за един пенсиониран счетоводител е прилична добавка към пенсията, ако води примерно 10 такива фирми.. - говоря отново от личен опит, сблъсквала съм се с това!)
- ще се поставят минимални изисквания за знанията, които трябва да има един счетоводител, за да се нарича такъв - всички вие сте наясно колко некомпетентни, незнаещи и мързеливи хора водят счетоводство (и не правя извода си от това, че счетоводители искат консултация от други счетоводители по повод казуси, както във вашия форум, а от фирми, каквито убедена съм се появявали и при вас - с объркани всички сметки, грешни начисления, грешни осигурителни прагове, грешно подавани декларации, изчсилявани данъци и т.н.)
Аз не се обиждам от това да бъда изпитана, според мен, който си знае ще знае и на изпита. Но това е лично мое мнение разбира се!
- от една страна да няма вариант, в който да решиш да смениш счетоводителя си и смененият да не ти даде нито един счетоводен документ (в това число оборотни ведомости, декларации, справки по сметки, ведомости и т.н., т.е. всичко различно от фактури) за всички предходни години (имах 4 такива случая само през 2013-та година за период и от 3 - 4 години назад), въпреки, че всички счетоводни хонорари са изплатени, тъй като ще рискуваш да изгубиш лиценза си и съответно да нямаш право д аупражняваш дейност.
- от друга страна ще се постави някакъв минимум за цена на счетоводната услуга и няма да се спекулира с цени от порядъка на 15,00лв. на месец (което за един пенсиониран счетоводител е прилична добавка към пенсията, ако води примерно 10 такива фирми.. - говоря отново от личен опит, сблъсквала съм се с това!)
- ще се поставят минимални изисквания за знанията, които трябва да има един счетоводител, за да се нарича такъв - всички вие сте наясно колко некомпетентни, незнаещи и мързеливи хора водят счетоводство (и не правя извода си от това, че счетоводители искат консултация от други счетоводители по повод казуси, както във вашия форум, а от фирми, каквито убедена съм се появявали и при вас - с объркани всички сметки, грешни начисления, грешни осигурителни прагове, грешно подавани декларации, изчсилявани данъци и т.н.)
Аз не се обиждам от това да бъда изпитана, според мен, който си знае ще знае и на изпита. Но това е лично мое мнение разбира се!
38
Данъци и счетоводство » Re: Осчетоводяване на средства по програма от Бюро по труда
16.12.2013, 16:31Може би по тази точка: "5. Даренията, получени от предприятията като компенсация за минали разходи или загуби, се признават за приход през периода на получаването им." като минал разход? Защото никъде другаде не се връзва - амортизируем, неамортизируем актив, опростени данъци..
Обобщавам: ако приемем, че моето плащане от БТ попада в тази точка 5, то:
- осчетоводявам го в 754
- описвам го в ГДД
Нали?
Обобщавам: ако приемем, че моето плащане от БТ попада в тази точка 5, то:
- осчетоводявам го в 754
- описвам го в ГДД
Нали?
39
Данъци и счетоводство » Re: Осчетоводяване на средства по програма от Бюро по труда
16.12.2013, 16:01Здравейте. Ще си позволя да пиша и аз в тази тема, тъй като сега си блъскам главата със същия казус. Чета си СС20 и не мисля, че тези пари, които Бюро по труда връща попадат в някоя от точките на правителствените дарения. От тази гледна точка, ако не са правителствени дарения, значи не трябва да използвам сметка 754, а направо по 70гр.
Защото пък, ако са правителствено дарение, то съгласно СС 20 отново, трябва да ги оповестя в ГДД.
Моля за помощ и благодаря предварително!
Защото пък, ако са правителствено дарение, то съгласно СС 20 отново, трябва да ги оповестя в ГДД.
Моля за помощ и благодаря предварително!
40
ТРЗ и осигуряване » Re: Уведомление по чл. 62
06.12.2013, 17:02Промяната не е свързана с изменение на класификатора, а по желание на собственика. Наименованията на длъжностите остават същите, осигурителните прагове, основните заплати, работното време. Изменя се само кода на икономическата дейност на дружеството.