Здавейте. Имам едно бързо въпросче, на което не можах да си отговоря еднозначно - едно дружество иска да промени кода на икономическата си дейност. На новата осигурителните прагове са същите като на старата. Необходимо ли е да се подава уведомление по чл., 62 за всички служители след като заплатата остава същата или само да се изготвят допълнителни споразумения на всички за промяната? Благодая предварително!
Забелязали ли ли сте, че в електронните услуги на НАП са се появили справки:
1. Справка за задълженията и плащанията
2. Справка за извършени плащания, преведени по сметки на НАП и погасени задължения
 :thumbup:
Много благодаря! Моята дилема също започна след консултацията ми в НОИ, която противоречи на всичко написано в закона, ноо това не е нещо безкрайно необичайно за нашите институции  ;D 
Хубав и усмихнат ден ви желая! :)
Здравейте. Написах " едноличен собственик на ООД", за да не изписвам цялото "дружество с ограничена отговорност" :). Дружеството е ЕООД, майката е собственик и управител. Неизбежно е да се подписват документи и през първата годинка на детето, тъй като дейността не дружеството не спира, има си назначен и персонал и т.н. Но както знаете за всяко действие, което трябва да предприемем аз трябва да се обоснова защо е необходимо :) А никъде в нормативната уредба не откривам текст, който да казва, че ако майката продължава да упражнява дейност през първата година трябва да получава 50% от обезщетението.
Здравейте. Имам майка, която е едноличен собственик на ООД. Все още е в третия болничен до 135 дни, но се чудя какво да я правя след това и от кой момент трябва да се назначи прокурист, ако се вземе решение да се назначи такъв.
Днес ходих на консултация в НОИ и от там ме засилиха, че след изтичането на 135-ия ден прокуриста трябва да е на лице или да подам заявление по чл. 54 и да получава половин майчински. Обачеееее като се върнах в офиса и се зачетох за поред път в любимото ми КСО, там не пише нищо за периода от 135 до 410 дни, а специално чл. 54 касае обезщетение за отглеждане на малко дете, което е след 410-ия ден.
За зелен хайвер ли ме пратиха, както обикновено или аз греша като си мисля, че до 410-ия ден може да получава цялото обезщетение, а след 410-ия или да си назначи прокурист или да получава половин обезщетение?
Благодаря предварително и хубава вечер! :)
Колеги, моля да споделите мнение относно последното изречение на чл. 167. Преди с чиста съвсест си ги пусках майките да ползват една година неплатен отпуск, но ако тълкувам правилно одебелената част, то могат да ползват само 11 месеца. Съгласни ли сте?

Неплатен отпуск за отглеждане на дете до 8-годишна възраст

Чл. 167а. (Нов - ДВ, бр. 52 от 2004 г., в сила от 01.08.2004 г.) (1) (Доп. - ДВ, бр. 7 от 2012 г.) След използването на отпуските по чл. 164, ал. 1 и чл. 165, ал. 1 всеки от родителите (осиновителите), ако работят по трудово правоотношение и детето не е настанено в заведение на пълна държавна издръжка, при поискване има право да ползва неплатен отпуск в размер 6 месеца за отглеждане на дете до навършване на 8-годишна възраст. Всеки от родителите (осиновителите) може да ползва до 5 месеца от отпуска на другия родител (осиновител) с негово съгласие.
Аз ползвам една табличка, която ми е много полезна, за да не забравя нещо :)
Не е мое творение, изнамерих си я из интернет пространството, но искрено се надявам, че авторът й няма нищо против да помогне на повече хора :)
Благодаря, Елена :) Ще го имам предвид и аз, ако наплескам нещо  :blush:  Хубава вечер!  :wave:
Хмм не знам. Звучи логично и разумно, но не съм заличвала прекратяване и не знам след като веднъж излезеш от списъка с действащи трудови договори дали заличаването ще те върне обратно там. Не мога да взема отношение.  :hmmm:
Тук идва въпросът за неправомерното освобождаване, но там трябва да се намесят Инспекция по труда и Съдът, който да постанои неправомерно прекратяване на договора, респективно възстановяване на работа от датата на прекратяването, ноооо вие казвате, че искате да запазите добри отношения, така че това не е вариант.
Според мен ситуацията изобщо не е толкова проста като да се заличи трудовия договор:
1. За да ви е подала уведомление, че ви назначава в новата фирма, тя ви е освободила от предишната. Това означава, че дори да се заличи новия договор и да се "възстанови" стария, както мисля, че си го представяте, това не може да стане, защото уведомления за назначаване могат да се подават с дата 3 дни назад. Т.е. ва тази хипотетична ситуация на анулиране на назначаването ви във вторат афирма вие бихте останала неназначена никъде, освен ако не бъдете назначена отново в първата фирма, но тогава от 01.10 до датата на новото назначение няма да сте никъде на работа.
Аз съм го правила на място. Даже молбата писах там пред тях, защото не носех такава, казаха ми да опиша какво трябва да се случи, т.е. "Поради погрешно подадена информация..., моля да бъде заличена Д1 за еди си кой период и да бъде приета Д1 за същия период..". Оставих си флашката с файловете, заедно с молбата, 2бр. протоколи, копие на пълномощното си (тъй като подавах в качеството си на упълномощено лице) и предписанието от НОИ.
1. Може също да направите смени с различна продължителност на часовете. Например, ако работят 2 дни по 12 часа и после 2 дни почиват, както предполагам, че са им смените и имате за месеца 20 работни дни по 8 часа = 160 часа, то може в графика да нагласите един ден, в който работничката да има 8 часова смяна или друга, така че да ви се вържат часовете.
2. Тъй като имам идентичен случай, обърнете внимание, че от ИТ искат да видят и присъствена форма, ние го правим на същия лист, на който е графика, т.е. две таблици изглеждащи по един и същ начин, в едната са попълнени смените, както трябва да бъдат отработени, а в другата всеки ден с химикал се отбелязва дали човекът реално се е явил, както е било по график.
3. Ако случайно отработените им часове по график са с 1-2 по-малко, отколкото сте им начислили и платили, дори е по-добре, защото наскоро имаше глоба от ИТ за това, че минавали още 15-20 мин. на ден, докато продавачката изгаси, заключи магазина и т.н., което за един месец се събирал "фрапиращ брой часове, които не се заплащат". Това се случи след като господата от ИТ са наблюдавали колко време отнема затварянето на магазин в МОЛ-а. Затова един г-н също от ИТ ни посъветва в пдобна ситуация да се позоваваме на това, че им заплащаме с 1-2 часа повече всеки месец, отколкото те реално отработват, точно, за да компенсираме отварянето и затварянето на магазините в началото и края на работния ден.
Нека не забравяме, че всичко зависи от гледната точка и намерения на проверяващия. :) Успех!
Благодаря ви за включването. Във Варна досега винаги са ме карали да си попълвам книжките и ревизорите ми ги заверяват. Не знаех, че има друга практика в другите градове..
Моята логика да пиша всеки работодател на нова страница изхожда от това, че ако през един и същ месец лицето е работило в две различни ДЗЗД-та, няма как да напиша на единия ред
м. юни 5 отработени дни
и на следващия пак
м. юни 17 отработени дни
..
Здравейте. Изчетох стотици указания относно попълването на осигурителни книжки и дори ходих да се консултирам в НОИ (спокойно мога да изнеса лекция по темата). Но за съжаление забравих да питам 1-2 неща. Това, което ми е на дневен ред е следното: аз водя всички ДЗЗД-та, в които лицето е преназначавано последните 3 години, съответно аз ще попълвам данните за всяко от тях. Но за всяко ДЗЗД трябва да пиша на нова страница, нали? Тъ като на всяка страница се слага подпис и печат на осигурителя?
След като на една приятелка й написаха солиден акт от ИТ, че не отразява никъде движението на трудовите книжки (в резултат на жалба на бивш служител, че не са му върнали книжката, а той не си я беше дал), реших, че за да ми е мирна главата ще направя освен дневника за изд. книжки и дневник за движението им.
Пробвала съм при постъпване на работника да ги карам да пишат декларация, че не желаят работодателя да съхранява книжката им, а също и при напускане декларация, че са си я получили.
Сега обаче правя това упражнение със служители от цяла България, на които книжките пристигат с куриери, по пощата и как ли не, някои отказват да си ги дадат дори и след като ги освободим и не отиват да си подпишат дори заповедта за освобождаване. Така че за мен трудовите книжки са мноооого опасни плаващи пясъци  :'( .. ;)
Иска ми се можех да си изтрия темата. Поради неясни з амен причини човекът е решил, че трябва да ме научи как се удържа данъка за последното тримесечие, въпреки че в момента внасяме и декларираме за третото! Извинявам се, че ви загубих времето.  :hmmm:      :blink:
Здравейте. Водя дин задочен спор с наемодател счетоводител, с поред който съвсем скоро в страницата на НАП е оповестена промяна, че за третото тримесечие на годината може ЮЛ наемател да не удържа ДОД, а да си го плати наемодателя, за да ползва отстъпка 5%. Не съм видяла никъде отразена такава промяне в условията и реда за удържане и плащане на данъка, нито намиран новината в страницата на НАП. Моля да споделите знаете ли нещо по въпроса!  :blink:
Благодаря много! Ще го прочета. Аз също междувременно си отговорих на въпроса, че за моя казус наистина случаят е на дистанционна продажба, начислих си 20 процента ДДС и издадох фактура.

Трябва само да си я включа в дневника като останалите фактури нали? Без протоколи като при ВОП и ВОД?