Тази година сделките с лица от юрисдикции с преф.данъчни режими ще ги декларираме ли?

според формата на справката, ще се декларират само ако са ви свързани лица
доста смотан проект в някои отделни части, кой знае откога са го подготвяли щом са си заложили заплатите за този Съвет по счетоводство да почнат да ги получават още от април 2015

а иначе критериите за малки предприятия по Директивата са ги включили само от кумова срама, колкото сигурно да се позоват на нея за нуждата от нов закон, очевидно е, че тези критерии за нищо не играят, защото са вдигнали със съвсем малко досегашните прагове за одит; и ми направи впечатление как изрично се иска промяна в ТЗ относно одитите на АД-тата - то излиза, че според досегашния текст независим одит не е необходим, защото законово се изисква само "проверка" на годишния отчет

текстовете на някои членове са доста неясни, или оплетени - би било срамота да се приемат в такъв вид

единствените положителни спрямо сегашния закон постановки, които открих са за срока за съхранение на счетоводни документи (по-ясно е формулирано), и задължението на контрагент да предоставя информация във връзка с потвърждение на разчети, без да иска заплащане - както например в момента банките събират големи такси, за да потвърдят салда по банкови сметки

изобщо, да се надяваме, че ще има публично представяне и обсъждане на проекто-закон, който практически касае всеки стопански субект в страната


Не е отпаднало издаването на УП!
А Вашата интерпратация е точно това. Ще давате някаква си разпечатка!

но не и задължително издаването им в 30-дневен срок от прекратяване на трудовото правоотношение, какво му е сложното за проумяване? единственият срок за издаване на УП-та е 14-дневен, след искане на лицето.

"документите по утвърдени образци", съгласно НПОС, са един от източниците на информация за осигурителен стаж и доход, но не и единствен, или задължителен

при наличие на данни по чл.5, ал.4, т.1 КСО, изобщо не се стига до необходимост от въпросните образци УП-та, а моята "разпечатка" абсолютно недвусмислено отразява пълнотата на такива данни, включително и с датата им на запис в НОИ

ако в някакъв момент лицето си поиска такива документи, и в този някакъв момент чл.40, ал.4 (непроменена от 2003.....) и чл.38, ал.16 все още съществуват в този вид, няма проблем да издам исканото

съзнателно игнорирам тона и удивителната, подходящи по-скоро за служител от пенсионно гише :)
По тази промяна е интерпретацията на колегата :)

именно :) според мен е съвсем очевидно, че подобно задължение вече нямаме

а технологично погледнато - след като справките на НОИ позволяват експорт във файлови формати, достатъчно е отгоре върху таблиците от там да сложа антетка, че е Документ за осигурителен доход и стаж, не ли?
По Вашата логика и Трудова книжка не е необходимо да се попълва :)

не ми е такава логиката, но нейсе :) трудовата книжка е по КТ, а и удостоверява единствено трудов стаж, така че промените в КСО не я хващат
е нали от 2015 вече не е задължително издаването на документи за осиг.стаж/доход, при прекратяване?
изплащането на обезщетение по чл.222 КТ се декларира с Д1 - код 27, и в Регистъра на осигурените лица ще има данни за този стаж

аз смятам от тази година да процедирам така - като декларирам всичко (включително и обезщетенията, което е супер тегаво, когато обхващат дни от два месеца, за да се вържат с Д6), пускам една разпечатка от услугите на НОИ с ИКО за всички подадени декларации за това лице, подпис и печат на управителя, и това е - и без това скоро ще гледат единствено там за данни
НАП не превежда с години парите в НОИ. Търсете си правата своевременно и се жалвайте писмено.

явно не превеждат с години и в УПФ, както установих за същото лице - нито една вноска за ДЗПО за 2013 и 2014 не е преведена в универсалния фонд на това лице, за което се притесних, че не се вижда окончателния осигурителен доход в НОИ - липсва информация за преводи както и в справките на НАП, така и в самия фонд - днес питахме и там, не са идвали пари и ни насочиха да питаме в НАП защо не превеждат сумите към тях

та, все пак, добре че се вдигна гюрултия покрай промените, да почнем да се интересуваме къде точно са парите ни
значи и при други хора има проблем, но щом при едно лице излиза, както е при колежката, следва и при другите да се вижда този окончателен осигурителен доход

и е време да зададем въпросите към институциите защо не се случва това
проверих и чрез услугата Изчисляване на прогнозен размер на пенсия - там се вижда общ осигурителен доход изобщо, и установих, че и там не са отчетени окончателните доходи за последните три години! ужас.... все едно от НАП не са прехвърлили данните по ред 1 под Таблица 1 от трите годишни декларации, нищо че по декларация 6 са му прибрали големите вноски

сега уведомих човека, че според двете институции едва ли не залудо внася такива суми, и като задължения му ги отчитат, но не и като права, и като си дойде от чужбина, където си върши професионалната дейност, ще ходи да им иска обяснение
Току що пробвах с един ПИК на лице правило изравнителни вноски и след последния месец в осигуряване се вижда колко вноски са довнесени.

благодаря! очевидно значи при моето лице има проблем, или аз не гледам където трябва - проверявам в справката за осигурителен стаж и доход, в която избираш всяка година по отделно, и излизат само 12 месеца, няма допълнителен ред за окончателния доход, ето от тук - https://socialsecurity.nssi.bg/
да не би да има и някаква друга справка?
ами не, пробвала съм и сега пак пробвах - вижда се единствено месечния осигурителен доход, върху който е внасяно авансово

практически, за изравнителните вноски се подава само декларация 6, а данните от нея са за целите на НАП - да отчетат задължението и да го съберат, и нямаме официална информация (в нормативната уредба) дали Т1 от ГДД се отразява в Персоналния регистър - тоест явно се отразява, щом виждат дохода при заверката, въпросът е защо ние не го виждаме в справките им
това е супер :) да изчакаме промените в Наредбата, за да видим как ще регламентират настоящите книжки - тоест дали ще трябва да се заверяват до 30.06.2015 или изобщо стават ненужни
има и още въпроси за доуточняване по този случай - един от които е, че за самоосигуряващите се лица никъде по онлайн-справките не се вижда окончателния размер на годишния им осигурителен доход, така че явно ще измислят някаква заместваща декларация за него
при мен пък в различни фирми допълнителните вноски по чл.134 са отразени в зависимост от протоколите за решението за такива вноски - където не е пишело нищо специално - са по сметка 493 - Разчети със собственици, съответно са в Раздел В на баланса, но и имам и други, при които според решението вноските трябва да се отчитат като допълнителни резерви, и съответно са в Раздел А на баланса

освен ако не пропускам нещо съществено, не откривам дефиниции за вземания и задължения по смисъла на счетоводното законодателство (такива има за приходи, разходи, актив, пасив), така че приемам, че отправната ми точка е точка 13 от СС 1 - Структура на баланса, и съответно бих декларирала в тази част VI само салда към свързани лица, които са отразени съответно в група II на раздел В от актива на баланса - за вземания, и в раздел В от пасива на Баланса - т.е. допълнителни вноски, отчетени в собствения капитал няма да ги включвам
според мен пишеш както са декларирани (включително с увеличението), независимо, че са преведени по-късно - нали са ви взели лихва за закъснението до 07.01. и задължението за авансова вноска е погасено
тази година декларираме взаимоотношенията със свързани лица в част VI на год.данъчна декларация, а не в отделно приложение

притеснява ме формулировката за деклариране на "счетоводни разходи" - ако имаме сделки по покупки на материални запаси, или дълготрайни активи, теоритично нямаме счетоводен разход от такава сделка; косвено разходът възниква при отписването на съответния материален запас, или при начисляване на амортизация по актива - и не мога да преценя как и дали следва да се декларират такива сделки?
подкрепям
информирайте такива клиенти, че фирма с управител - външно лице, което не се осигурява заради "безвъзмезден" договор за управление, може да си има неприятности; ако се търси минимизиране на осигуровки по-добре да се направи трудов договор с непълно работно време
привет, ето от сайта на НОИ

Самоосигуряващи се лица, заявили в компетентната териториална дирекция на НАП желанието си да се осигуряват само за фонд „Пенсии“, които получават и доходи за работа по трудово правоотношение при пълна заетост и върху тези доходи са осигурени върху максималния размер на месечния осигурителен доход, могат да подават еднократно декларация обр. № 1 за всяка календарна година, като в точка 12 „Вид осигурен“ попълват код 23. Дните в осигуряване се попълват в т. 16.4 „Дни без осигурителни вноски, зачетени за осигурителен стаж“. Данните се подават с оглед зачитане на осигурителен стаж при пенсиониране 4 години за 5.

така че аз през февруари подавам нова декларация за текущата година
относно предположението за трудов договор.... http://zakonnik.bg/document/view/qanda/135857/222143

може и за 5 лв възнаграждение да е изпълнителен директор, но осигуровките са на МОД, до достигане на максималния доход
прочела съм файла, но той се отнася най-подробно за превозвачи и шофьори; моето питане е за друг вид служители - които не извършват никаква услуга на територията на Германия, както е казано във файла
Цитат
Параграф 16 на закона определя задължение за работодателите със седалище в чужбина, чиито работници извършват работа на територията на Германия, да изпращат писмено уведомление преди началото на всяка услуга (превоз) до компетентната митническа служба.

де факто, докато са командировани там, счита ли се, че извършват работа?
а как стои въпросът с други служители, командировани в Германия? например за делови срещи с партньори, посещения на изложения и от сорта - този закон задължава ли ни да начисляваме по 8,50 евро на час на такива хора за това, че извършват служебните си задължения на германска територия?