141
май ще почна да ги искам сканирани, след подписването им
това, което мен специално ме притеснява, че заради такива неща можем да си подкопаем взаимно доверието - ние като изпълнители, те като клиенти
в крайна сметка с това, че са ме упълномощили да подавам електронно всичко възможно, и декларирам от тяхно име и ги задължавам с ДДС в размери, несъпоставимо по-големи от осигуровките, ми е гласувано доверие, а пък от моя страна искам доказателства, че декларирания договор, който пак аз съм съставила, е реално подписан.... това, разбира се, за фирми, с които работя от години, и то предимно електронно; за нови и непознати клиенти е ясно, че си трябва защита, докато се опознаем.
това, което мен специално ме притеснява, че заради такива неща можем да си подкопаем взаимно доверието - ние като изпълнители, те като клиенти
в крайна сметка с това, че са ме упълномощили да подавам електронно всичко възможно, и декларирам от тяхно име и ги задължавам с ДДС в размери, несъпоставимо по-големи от осигуровките, ми е гласувано доверие, а пък от моя страна искам доказателства, че декларирания договор, който пак аз съм съставила, е реално подписан.... това, разбира се, за фирми, с които работя от години, и то предимно електронно; за нови и непознати клиенти е ясно, че си трябва защита, докато се опознаем.
142
Благодаря за направения юридически коментар!
Тъй като в днешно време документи на хартия почти не се използват - най-вече декларациите свързани с осигурителните вноски практически са файлови формати, заверката им с подпис от управители на фирми е силно невъзможна; писмената декларация за вярност на данните е добра идея, но колко осъществима практически ще видим тепърва, а така или иначе надали ще се приеме с добра нагласа от редовни клиенти, ако е по-често от веднъж годишно... та в тази връзка искам да попитам дали налична клауза по този въпрос в договорите за счетоводно обслужване би донесла някаква защита?
Например, в моите договори досега съм включвала следния текст:
като до момента ми се струваше уместен, доколкото данъчните задължения наистина се формират по документи, предадени за осчетоводяване, и съставени от самите фирми или от техни контрагенти.
Обаче с осигуровките нещата не стоят съвсем така, честа практика е управител на фирма да се обади и да поиска съставяне на трудов договор за новоназначен служител при определена заплата и работно време; съответно счетоводната кантора съставя договора по заложените параметри, декларира го в НАП, страните си го подписват на място във фирмата и от тук нататък счетоводителят съставя и ведомостта с възнаграждението, определено по този договор, без грам да знае дали то е действителното, съответно и го декларира въз основа на това - на практика може да се окаже, че извършва дейностите, посочени в чл.255б, и единствената му защита е това доказване на умисъл, по-точно липсата му..... та може би натам трябва да насочим повече внимание..
А може би уместно би било да включваме като клаузи в договорите например това, че с подписването им Възложителят декларира истинността на информацията и документите, които ще подлежат на обработка?
Тъй като в днешно време документи на хартия почти не се използват - най-вече декларациите свързани с осигурителните вноски практически са файлови формати, заверката им с подпис от управители на фирми е силно невъзможна; писмената декларация за вярност на данните е добра идея, но колко осъществима практически ще видим тепърва, а така или иначе надали ще се приеме с добра нагласа от редовни клиенти, ако е по-често от веднъж годишно... та в тази връзка искам да попитам дали налична клауза по този въпрос в договорите за счетоводно обслужване би донесла някаква защита?
Например, в моите договори досега съм включвала следния текст:
Цитат
ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ не носи отговорност пред властите за верността на
съдържанието в документите, предадени му от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, както и за
счетоводната отчетност, водена преди датата на сключване на Договора.
като до момента ми се струваше уместен, доколкото данъчните задължения наистина се формират по документи, предадени за осчетоводяване, и съставени от самите фирми или от техни контрагенти.
Обаче с осигуровките нещата не стоят съвсем така, честа практика е управител на фирма да се обади и да поиска съставяне на трудов договор за новоназначен служител при определена заплата и работно време; съответно счетоводната кантора съставя договора по заложените параметри, декларира го в НАП, страните си го подписват на място във фирмата и от тук нататък счетоводителят съставя и ведомостта с възнаграждението, определено по този договор, без грам да знае дали то е действителното, съответно и го декларира въз основа на това - на практика може да се окаже, че извършва дейностите, посочени в чл.255б, и единствената му защита е това доказване на умисъл, по-точно липсата му..... та може би натам трябва да насочим повече внимание..
А може би уместно би било да включваме като клаузи в договорите например това, че с подписването им Възложителят декларира истинността на информацията и документите, които ще подлежат на обработка?
143
Новини » Re: Нова специална регистрация по ДДС в НАП от 01.01.2015г.
05.01.2015, 14:33ако някой продава чрез Google Play (или има такива клиенти) - може да му е полезно това - https://support.google.com/googleplay/android-developer/answer/138000?hl=bg
144
Новини » Re: Подаваме данъчни декларации и без е-подпис
09.12.2014, 09:23наново ще трябва да се подават заявления за ПИК за вече издадените, уви
то и в предишните имаше такава опция - за увеличаване обхвата на услугите, след първоначално заявените, които бяха достъп до информация и подаване на искания
така че явно всичките 140 хил човека, с издаден ПИК, ще трябва да минат отново през НАП, ако искат да го ползват за подаване на декларации
то и в предишните имаше такава опция - за увеличаване обхвата на услугите, след първоначално заявените, които бяха достъп до информация и подаване на искания
така че явно всичките 140 хил човека, с издаден ПИК, ще трябва да минат отново през НАП, ако искат да го ползват за подаване на декларации
145
Данъци и счетоводство » Re: Декларация по чл.88 от ЗКПО - намаляване на 3-месечните АВ
09.12.2014, 09:20това е успокоително, благодаря ви
146
Данъци и счетоводство » Re: Декларация по чл.88 от ЗКПО - намаляване на 3-месечните АВ
09.12.2014, 08:38привет, вчера подадох декларация по чл.88 за увеличаване на вноската за трето тримесечие, имам отговор "Приета", но все още в справката за задълженията си излиза старата сума, отпреди увеличението
дори в самата декларация си пише, че няма срок за подаването, но промяната се ползва едва след подаване - така че не виждам никаква логика да не се ъпдейтне сумата, след като не е изтекъл срокът за внасяне
някой с подобен опит?
дори в самата декларация си пише, че няма срок за подаването, но промяната се ползва едва след подаване - така че не виждам никаква логика да не се ъпдейтне сумата, след като не е изтекъл срокът за внасяне
някой с подобен опит?
147
inside17 явно има предвид т.2
2. (изм. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) доставките на финансови услуги по чл. 46 и на застрахователни услуги по чл. 47, когато получателят на услугите е установен извън Европейския съюз или когато доставките на тези услуги са пряко свързани със стоки, за които са изпълнени условията на чл. 28.
и въпреки това съмненията са неоснователни, тъй като този текст НЕ означава, че доставките на такива финансови услуги към чуждо лице са облагаеми, а че за тях, независимо, че са освободени, доставчикът има право на ДК - което си е направо предимство (ако са към български лица - ще трябва да прилага частичен ДК за общите си покупки или тотално няма право на ДК, ако покупките са съотносими само към финансовата дейност)
2. (изм. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) доставките на финансови услуги по чл. 46 и на застрахователни услуги по чл. 47, когато получателят на услугите е установен извън Европейския съюз или когато доставките на тези услуги са пряко свързани със стоки, за които са изпълнени условията на чл. 28.
и въпреки това съмненията са неоснователни, тъй като този текст НЕ означава, че доставките на такива финансови услуги към чуждо лице са облагаеми, а че за тях, независимо, че са освободени, доставчикът има право на ДК - което си е направо предимство (ако са към български лица - ще трябва да прилага частичен ДК за общите си покупки или тотално няма право на ДК, ако покупките са съотносими само към финансовата дейност)
148
Новини » Re: ВАЖНО: Открита кръгла маса на счетоводителите. За лицензцирането с изпити.
28.07.2014, 19:16отново браво на АССП за поредното им становище, издържано в духа на директивата; също съм благодарна за изразената подкрепа на дискусионния въпрос критерият за одит да е размерът на предприятието, а не правната му форма [има доста голям брой АД-та с дейност и размери далеч под някое ЕТ или ЕООД, които в момента са принудени да плащат одиторски такси в размер, надхвърлящ целогодишното им счетоводно обслужване]
а пък ето това е наистина свръхстранно
изобщо, ако според НАП на всеки външен счетоводител се падаха по над 3000 лв месечно (официално или укрити), нямаше да е хич лошо тъжното е, че реалността не е такава
а пък ето това е наистина свръхстранно
елементарната сметка показва, че "укритият доход" от 25000 счетоводни кантори трябва да е 950 млн лв, или средно по 38 хил на фирма?? ехаа...... средно месечно по 3166 лв; интересно откъде биха се взели такива размери на счетоводни такси, които не са били фактурирани по правилата - 30 фирми по 100 лв месечно не щат фактури, или 5 по 600? честно казано, според мен, много хора от гилдията ни биха се радвали да имат такива приходи месечно - абсолютно истински и фактурирани, само че за съжаление не стигат и до половината им, какво остава да крият в такива размериИнтересен анализ от НАП:
Още в началото на срещата, представителката на НАП, Дирекция „Изследване на риска”, представи анализ направен от служител на директицята от НАП – Варна, според който голяма част от съставителите на финансови отчети, физически лица и счетоводни предприятия, не отчитат реалните приходи. Резултатът, изчислен от НАП, като щета към бюджета е 95 млн. лева. Изчислено е, че около 55 % от всички съставители, а именно приблизително 25000, не отчитат коректно доходите си от своята дейност. При физическите лица са изчислили, че около 25% от физическите лица, не декларират всички доходи.
Очакват се проверки на НАП на съставителите на финансовите отчети, има се предвид проверки в счетоводни предприятия.
Според учстниците от АССП, сумата, която НАП отчита като щета за бюджета, е твърде голяма и е въпрос на проста математика да се сметне, че няма как да е такъв размера на „укрития доход” от съставителите на финансови отчети.
изобщо, ако според НАП на всеки външен счетоводител се падаха по над 3000 лв месечно (официално или укрити), нямаше да е хич лошо тъжното е, че реалността не е такава
149
Данъци и счетоводство » Re: Новото Приложение 4 към ГДД по чл.92 от ЗКПО - II тема
27.03.2014, 20:10наемите са услуги - код 2, частта на жена му няма причина да се декларира, услугите между две независими едно от друго ЕООД-та (без общ собственик или управител) - също не
това е моето виждане, така съм постъпила в сходен казус
това е моето виждане, така съм постъпила в сходен казус
150
и на мен не ми даде линкове накрая, и на двете проучвания
151
Данъци и счетоводство » Re: Новото Приложение 4 към ГДД по чл.92 от ЗКПО - II тема
21.03.2014, 18:23според мен не саЗамотах се около дефиницията за контрол и нещо блокирах.
Става въпрос за две дружества:
- "А" ЕООД - собственик майка например
- "Б" ООД - съдружник майка с 40% + съдружник син със 60% . Управител е само синчето, а мама си е съдружник и толкова;)
Тези две дружества свързани лица ли са според вас?
биха могли да са свързани, ако майката участваше в управлението на Б ООД, заради този текст
Цитат
д) лицата, в чийто управителен или контролен орган участва едно и също юридическо или физическо лице, включително когато физическото лице представлява друго лице;
но тя си е обикновен съдружник
152
Данъци и счетоводство » Re: Новото Приложение 4 към ГДД по чл.92 от ЗКПО - II тема
19.03.2014, 20:01Две притеснения имам относно това изключване от обхвата на деклариране:
1. Контролът "по друг начин" между лицата по § 1, т.3, б."а" от ДР от ДОПК, за който явно съда не иска доказателства .
2. "Изключението не се прилага само при сделки/взаимоотношения между търговски предприятия (ЕТ) на посочените лица." В случая, "търговски предприятия" включва ли ЕООД на тези физически лица или само ЕТ, което е в скобите?
при лицата по т.а (роднините) не съществува изискване за "контрол" по какъвто и да е начин, те априори са си свързани
"контролът" е от значение при букви "ж", "з", "и", "м"
и после да погледнем определението за контрол
Цитат
4. "Контрол" е налице, когато контролиращият:
иначе и аз съм виждала такива съдебни решения, но смятам, че един непримирим адвокат веднага би обжалвал едно такова, по което не са събрани доказателства минимум за това кой е контролиращият и кой е контролираният, без такова определяне на отношенията по контрола определението става безсмислено, а между фирми на роднини как би се доказало такова нещо? майката ли е контролиращата, заради респект от миналото, или синът е контролиращият, като по-умен?
153
Данъци и счетоводство » Re: Новото Приложение 4 към ГДД по чл.92 от ЗКПО - II тема
18.03.2014, 13:45предполагам, че защото ЕТ е търговската страна на роднината, докато ЮЛ е отделно лице от собствениците сиНе мога да разбера кое налага това изключение за ЕТ на роднини, а за физическите лица и за ЕООД на тези лица да не важи.
абе мътно ни е на всички, само те си знаят какво са имали предвид
154
Данъци и счетоводство » Re: Новото Приложение 4 към ГДД по чл.92 от ЗКПО - II тема
18.03.2014, 13:23този текст за изключението аз го разбирам като задължително деклариране на сделки с ЕТ на роднини (на собствениците, на управителите)
ако сделките са с други търговски предприятия (ЮЛ) на такива роднини - не би следвало да се декларират
ако сделките са с други търговски предприятия (ЮЛ) на такива роднини - не би следвало да се декларират
155
Данъци и счетоводство » Re: Новото Приложение 4 към ГДД по чл.92 от ЗКПО - II тема
11.03.2014, 16:21в активи бих го декларирала аз - код 1
вчера коригирах една подадена вече декларация заради договор за цесия - и там се колебаех дали да е 3, но според указанието е код 1 (активи)
вчера коригирах една подадена вече декларация заради договор за цесия - и там се колебаех дали да е 3, но според указанието е код 1 (активи)
156
Данъци и счетоводство » Re: Новото Приложение 4 към ГДД по чл.92 от ЗКПО - II тема
11.03.2014, 10:54Здравейте,
Имам допълнителна парична вноска по чл.134 от ТЗ и изплатен наем на собственика и жена му. Изплатения наем трябва ли да го посоча в приложение 4 ? НА жена му според мен не трябва.Според указанието се посочват паричните вноски - но само внесените или и върнатите?
Благодаря ви !
и аз имам такъв случай - наем към управител (и жена му - семейна имуществена общност), нейната част не съм я декларирала, само неговата
за доп.вноски декларирах само ефективно внесените през 2013 - така го схващам указанието - на две места е посочено, че не се гледа паричния поток, а осъществените сделки
157
Данъци и счетоводство » Re: Самоосигуряващ с граждански договор и осигурителна книжка
10.03.2014, 17:19полезна тема, скоро ще имам подобен казус и се чудех как се оформя граждански договор на СОЛ, който е такъв заради това, че е съдружник в друго търговско дружество (не е свободна професия)
значи, лицето издава документ с реквизитите на фактура и си получава парите, както са бруто; авансов данък не му се удържа (плащането ще е през март), понеже е СОЛ, остава самото лице да си подаде декларация по чл.55 за авансов данък за първо тримесечие - обаче как ще си изчисли данъчната основа - нали трябва да си приспадне осигуровките, които е внесъл за своя сметка през съответното тримесечие?
същите тези осигуровки обаче вече са приспаднати от неговото си дружество, тъй като там получава личен труд всеки месец - тогава излиза, че трябва да си обложи целия доход по граждански договор (намален с 25% разходи, разбира се) и да не приспада никакви осигуровки - съответно при годишното изравняване ще внесе осигуровките за довнасяне, но тогава пък годишният данък ще излезе по-малко, отколкото е авансово внесения и ще има за възстановяване.... така ли е или нещо бъркам генерално?
значи, лицето издава документ с реквизитите на фактура и си получава парите, както са бруто; авансов данък не му се удържа (плащането ще е през март), понеже е СОЛ, остава самото лице да си подаде декларация по чл.55 за авансов данък за първо тримесечие - обаче как ще си изчисли данъчната основа - нали трябва да си приспадне осигуровките, които е внесъл за своя сметка през съответното тримесечие?
същите тези осигуровки обаче вече са приспаднати от неговото си дружество, тъй като там получава личен труд всеки месец - тогава излиза, че трябва да си обложи целия доход по граждански договор (намален с 25% разходи, разбира се) и да не приспада никакви осигуровки - съответно при годишното изравняване ще внесе осигуровките за довнасяне, но тогава пък годишният данък ще излезе по-малко, отколкото е авансово внесения и ще има за възстановяване.... така ли е или нещо бъркам генерално?
158
Данъци и счетоводство » Re: Новото Приложение 4 към ГДД по чл.92 от ЗКПО - II тема
10.03.2014, 15:17остават за деклариране договори за управление и контрол с изпълнител друго ЮЛ - има такива случаи, когато представляващият едно дружество също е дружество, а не физическо лицеЛично аз не мога да разбера КОИ биха били тези ДУК, които са извън хипотезата на § 1, т. 26 от ДР на ЗДДФЛ, а остават в хипотезата на точка 4.2., буква г) от указанието, за които информацията следва да е включи във въпросното приложение.
159
Данъци и счетоводство » Re: справка за задължения и плащания НАП
05.03.2014, 19:54Цитат
ЗАЯВЛЕНИЕ ЗА ВИДА НА ПУБЛИЧНИТЕ ЗАДЪЛЖЕНИЯ, КОИТО ДА БЪДАТ ПОГАСЯВАНИ *
това е наклонение, което представлява продължаващо действие и в бъдеще време, така че изобщо не е нужно в момента да имаш изискуемо задължение, за да подадеш заявление
160
Данъци и счетоводство » Re: справка за задължения и плащания НАП
05.03.2014, 12:41явно няма да го има като услуга електронното подаване, така че остава възможността, която е записана в самия формуляр - за София се праща електронно подписан имейл с прикачения файл на ТД на НАП София Град <td_sofia_grad@ro22.nra.bg>- те си ги разпределят от там по отделни офиси