Няма значение откъде е проблема. Оправете нещата и засечете оборота за конкретната година, както казах по-горе
Ами измислете някаква оправдателна ситуация - техническа грешка, нещо, нещо. Също така, ако сте засекли все пак касата, да не би тези суми да се отчети като приход от продажби без фактури?
Пуснете си ПКО на 01/01/2016, направете един прокотол/бележка и т.н. и вече си засичайте касата в края на година поне по годишен отчет.
Плащането ли е забравено да се отрази или самите фактури?
Не съм сигурна, че това се отразява в справка по чл. 73. Това все пак е публична продан, а не доход на физическите лица. (разсъждавам може би малко повърхностно, но толкова си мога днеска) :)
Вчера имах такъв случай - ЗП-физическо лице има проверка от НАП. Искат и оборотна ведомост. Ама какви са тези глупости.
Днес подготвям една проверка по ДДС. В изпратеното писъмце пише - да се установи правото на ДК за получените доставки, включени ли са в дневниците за продажби на контрагентите. Имам 65 фактури за покупки. Сега трябва да звъня на тези фирма и да питам - включихте ли фактурата в дневника си.

Ти сериозно ли?! Че каква отговорност носиш дали някой контрагент си е включил или не фактурата в дневника?  :blink:
Така, така, но все си мисля, че за един месец питащата ще го организира това :)
Фирмите са с коли за над 100 хиляди лева (не знаех че има толкова скъпи), ние за 200 лв. ДДС за косачките се притесняваме :))
Можете да сключите трудов договор и сте задължени да го обявите до 3 дни от датата на сключване. Кога ще започне служителя е отделен въпрос и НАП не го интересува.
Попълвате колоните, където има доход. Ако СОЛ няма доход от упражняване на дейност като такъв, не попълвате въпросната колона
Осигурителните вноски за цялата година.
Облагаем доход е по СБ за 2015, колкото толкова.
Ако няма ДДС номер, не се брои за ДЗЛ ( :()
 Чета всички коментари и се обърках. Аз  плащам на нотариуси ,но те ми издават сметка / фактура.И аз тази фактура я вписвам дневника  по ДДС. Никога не съм ги подавала със
справка по чл. 73. Или нещо не схващам.Може и глупаво да ви се стори.Грешно ли съм постъпила.
Вписват се в справката.
И се осчетоводяват текущо. Едното няма общо с другото
Моля, моля, аз действам на твърдоглаво убеждение, че съм права и туй то! За какво са ми нормативи, аз туй си го знам!
притеснява ме факта че облагаемата сума от 105.88 не се дели точно на три и мисля в единия месец да я посоча с 1ст. повече. Надявам се да не бъде пробле :D
:blink:
Аааа, знаех си че някъде го бях чела :) (от всичките инструкции и указания вече забравям всичко)
Аз посочвам булстат, ако има такъв (по-старите адвокати и нотариуси). Иначе ЕГН. ДДС номера няма общо тук.
Не мога да разбера какво питате.
Има си начин на изчисляване на авансовия данък и той е заложен в ЗДДФЛ.
Осигуровките по ГД играят чак в ГДД, Т1 и Т2. Ако се получи, че данъкът е надплатен, ще ви бъде върнат.
Ако е толкова драма, изчислете авансовия си доход за месеците с ГД колкото трябва да е и внесете авансово осигуровките.
Единствено да добавя, искайте декларация дали лицето не е осигурено на макс на ТД
СОЛ намалява с нормативно признатите. Оттам сваля осигуровките, които е бил задължен авансово да внесе (т.е. това на което се осигурява месечно, не дължимото по ГД) и изчислява данъка.