Подозирам, че фирмата наемател ви иска нещо?
Не съм следила съдебната практика по тези дела, но можете да свидетелствате, че каквото е извършвано е било без разлика от преди и дефакто няма промяна на длъжността, освен на хартия. Знам, че реалните задължения на лицето би следвало да се различни, за да е налице преназначаване и съответно нов срок за изпитване. Не съм юрист, те биха ви дали по-адекватен съвет.
Ако ДХ се препокриват, може да имате основание да спорите, че дейността, което лицето е извършвало е една и съща. Но за целта трябва да имате документ от работодателя, а не от интернет. Ако не му е връчена такава, може да се говори, че лицето извършва същото, но за целта говорете с някой разбиращ адвокат. Иначе чисто технически, двете длъжности и това, което се извършва, би трябвало да са напълно различни.
Ето го и директно от НАП
Някой има ли под ръка нещо написано от НАП или друга страхосъбуждаща институция, че когато имотът е на няколко собственици, всичките са получатели на пропорционалената част от дохода от наем и съответно задължени да декларират данъка, независимо на кого е определено по договор да се изплащат дължимите суми за наем? В случая, всичките фигурират в договора като наемодатели, но си спорим и ми се иска да изпратя нещо и да приключа темата.
Добре де, като издавате служебна бележка /не че трябва, но всички си ги искат като завещание/, какво пишете в нея? Пишете осигуровките и данъка, които сте удържали. Нали идеята е това да се попълни в ГДД т.е. каквото бихте попълнили в СБ, попълвате в справката.
Идеята на тази справка е да попълни ГДД на лицето с тези данни.
Не попълвате започване, а само промяната на осигуряването
Нали са две отделни фирми? С различно ЕИК?
Ако нямате копие от решението за ТЕЛК, какви облекчения правите? На честна дума ли?
Ако предишния работодател е удържал данък, не смятам, че е ваша работа да го възстановявате.
На лицето се полага 660 лв на месец данъчно облекчение от данъчната основа. Сумата над това се облага. Какви корекции се очаква да правите - правилно ли е изчислена месечната заплата?
Разбира се, че не, няма какво да декларирате с Д55.
Чакайте малко, какво преправяне на ведомости?
Има си месечен доход, с който се намалява месечната данъчна основа на лицата с ТЕЛК. Какво се изчислява на годишната база е друг въпрос. Цитирайте й чл. 18, ал. 2 ЗДДФЛ и да престане да й избива пяна по устата.
(4) Предприятие или самоосигуряващо се лице по смисъла на Кодекса за социално осигуряване - платец на доходи по чл. 29 или 31, издава за изплатените доходи и удържания данък по реда на чл. 43 и 44 сметка за изплатени суми по образец, която предоставя на лицето, придобило дохода, или на упълномощено от него лице.
(5) При поискване от лицето предприятието или самоосигуряващото се лице, платец на доходи по чл. 29 или 31, издава служебна бележка по образец за изплатения през годината доход и за удържаните през годината данък и задължителни осигурителни вноски.
Това лице какво е във фирмите? Защото управител не го прави съдружник, а само съдружник може да е СОЛ.
по т. 1 - Има значение дали е с или без ОЗМ, как да няма.
по т. 2 - по принцип кога и как подавате Д1 при ДУ, ако осигуряването е на макс на друго място?
Темата е за СОЛ, регистриран като такъв в повече от дружество/основание. Никой не говори за някой, който е на ТД или ДУ някъде другаде.

Още повече, че в този случай, Д1 няма да е с нула, а с попълнени дни в осигуряване
Аз разбрах какво не ви е ясно.
Затова ви питам, какво ще подавате и съответно постигнете с тези нули в конкретния случай? :)